Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2013, 12:01   #41
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.024
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Een goed loon is pas mogelijk als er winst is.
Het is wel leuk om zo telkens gevolg aan oorzaak te koppelen. Ik ga dat dus verder zetten.
Winst is pas mogelijk als er taken worden verricht die klanten als prestaties ervaren.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 12:05   #42
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Thijs die 14.000 mensen de dop opjoeg verlangt hiervoor een marktconform loon. De belastingbetaler is tweemaal de pineut.
Is een 'toploon' niet eerder als een 'risicopremie' te beschouwen?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 12:15   #43
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het is wel leuk om zo telkens gevolg aan oorzaak te koppelen. Ik ga dat dus verder zetten.
Winst is pas mogelijk als er taken worden verricht die klanten als prestaties ervaren.
Nee, winst kan je op verschillende manieren behalen. Klantentevredenheid zelf is slechts een deel ervan.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 12:26   #44
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Nee, winst kan je op verschillende manieren behalen. Klantentevredenheid zelf is slechts een deel ervan.
Wat zijn die andere delen?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 12:28   #45
prof zonnebloem
Vreemdeling
 
prof zonnebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2013
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een zever-argument !

Heel dat verhaal is begonnen in de tijd toen de boerenknechten de patatten met de hand boven moesten halen;
toen kocht de boer een riek, en ... het werk werd gemakkelijker en ging veel vlugger. D�*t moeten we tegengaan natuurlijk !!

.
Nee, dat moeten we niet tegengaan. Tools die de arbeidsomstandigheden kunnen verbeteren voor het uitvoerend personeel zijn toe te juichen. Doorgedreven automatisering verdringt echter de nood aan uitvoerend personeel. Mensen die echt niets anders kunnen dan wat ze daar doen. En het is in mijn wereld de job van de "top-manager" om deze mensen aan het werk te houden, niet om er zoveel mogelijk weg te saneren...
Al teveel heb ik van die zogenaamde top-managers bij automatiseringsprojecten de vraag gekregen : "op hoeveel tijd hebben we deze investering terug ie. hoeveel poppetjes kunnen we van onze loonlijst schrappen..." en maw. wanneer zie ik mijn bonus weer verhogen...
__________________
Een beetje meer naar het oosten mijn beste!
prof zonnebloem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 12:29   #46
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die 14duizend mensen hebben dank zij Thijs een nieuwe wending aan hun beroepsloopbaan kunnen geven, iets waar ze zonder Thijs nooit zelf opgekomen zouden zijn ...
Wat een hautaine opmerking. Mocht ik U in levenden lijve ontmoeten ik zou U fysiek ook eens een andere wending geven waar U zelf nooit zou zijn op gekomen...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 12:32   #47
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wat zijn die andere delen?
Een klein voorbeeldje.

Een klant met tevredenheid 5 die één postzegel koopt is leuk. Ik heb liever een klant met tevredenheid 4 en die 3 postzegels koopt.
Net zoals deze taak door 1 personeelslid gedaan kan worden in plaats van 2. Dat het licht in de koffiekamer niet altijd moet branden en dat warm water in de toiletruimtes niet noodzakelijk is.

Dat is winst maken.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 12:51   #48
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Een klein voorbeeldje.

Een klant met tevredenheid 5 die één postzegel koopt is leuk. Ik heb liever een klant met tevredenheid 4 en die 3 postzegels koopt.
Net zoals deze taak door 1 personeelslid gedaan kan worden in plaats van 2. Dat het licht in de koffiekamer niet altijd moet branden en dat warm water in de toiletruimtes niet noodzakelijk is.

Dat is winst maken.
Op die manier, ik dacht even dat je er al over nagedacht zou hebben. Je schrijft dit wellicht een beetje om de maatschappij te hekelen?

Laatst gewijzigd door tandem : 29 december 2013 om 12:53.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 12:55   #49
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Op die manier, ik dacht even dat je er al over nagedacht zou hebben. Je schrijft dit wellicht een beetje om de maatschappij te hekelen?
Out of the box denken.

Winst maken betekend niet meer verkopen of de prijzen laten stijgen.

Ik heb niets tegen te maatschappij, wel tegen mensen die niet nadenken (algemeen en niet tegen u persoonlijk bedoeld .)
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 29 december 2013 om 12:55.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 13:07   #50
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Out of the box denken.Winst maken betekend niet meer verkopen of de prijzen laten stijgen. Ik heb niets tegen te maatschappij, wel tegen mensen die niet nadenken (algemeen en niet tegen u persoonlijk bedoeld .)
Je bedoelt creatief zijn 'in the box' wellicht, 'out of the box' is nog wat anders. Ik deel je mening wat dat 'niet nadenken' betreft, op die manier is de economische crisis zeer logisch te verklaren.

"Winst maken betekend niet meer verkopen of de prijzen laten stijgen."

Kan je deze nog wat toelichten, vooral het eerste deel van de zin is me nog wat onduidelijk nu.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 13:25   #51
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Je bedoelt creatief zijn 'in the box' wellicht, 'out of the box' is nog wat anders. Ik deel je mening wat dat 'niet nadenken' betreft, op die manier is de economische crisis zeer logisch te verklaren.

"Winst maken betekend niet meer verkopen of de prijzen laten stijgen."

Kan je deze nog wat toelichten, vooral het eerste deel van de zin is me nog wat onduidelijk nu.
Neem nu de mobiele markt. Om echt nog meer te verkopen zou je de prijzen moeten laten zakken. Dit betekend meer klanten overtuigen om winst te maken. Dit is geen gemakkelijke opdracht. Dus soms is het beter om te investeren in diensverlening of een upgrade van de producten. Winst blijft hetzelfde, klanten zijn tevreden en deze maken reclame. Hierdoor kan men in de toekomst meer klanten verwerven.

Een goed voorbeeld is Mobile Viking.

Anderzijds, lichtsensoren plaatsen bespaart geld. Geld besparen = winst. Net zoals niet elke manager een auto van het werk nodig heeft. Men kan een auto delen.


Het algemene beeld weet iedereen maar het zijn juist kleine zaken die de doorslag geven en het verschil maken.

Echter is dit sectorbepalend, sommige zaken die ik beslis zouden niet werken in een andere sector.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 13:42   #52
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Neem nu de mobiele markt. Om echt nog meer te verkopen zou je de prijzen moeten laten zakken. Dit betekend meer klanten overtuigen om winst te maken. Dit is geen gemakkelijke opdracht. Dus soms is het beter om te investeren in diensverlening of een upgrade van de producten. Winst blijft hetzelfde, klanten zijn tevreden en deze maken reclame. Hierdoor kan men in de toekomst meer klanten verwerven. Een goed voorbeeld is Mobile Viking. Anderzijds, lichtsensoren plaatsen bespaart geld. Geld besparen = winst. Net zoals niet elke manager een auto van het werk nodig heeft. Men kan een auto delen. Het algemene beeld weet iedereen maar het zijn juist kleine zaken die de doorslag geven en het verschil maken.Echter is dit sectorbepalend, sommige zaken die ik beslis zouden niet werken in een andere sector.
Ja, dat is creatief 'in the box', dat lijkt op 'out the box'. Is vrij eenvoudig

Je doelstelling is geld vergaren (winst maken), geen gemakkelijke opdracht waarbij je verschillende mogelijkheden hebt. Grosso modo
  • meer verkopen
  • prijs verhogen
  • mensen liquideren
  • optimalisatie van operationele processen
  • eliminatie van overtollige zaken (bv geen licht op de WC)
  • nieuwe producten verzinnen
  • extra diensten verzinnen
  • niet duurzaam produceren (wel/niet softwarematig gemanipuleerd)
  • ...

Dit alles zal je sneller tot je doel brengen maar is nog steeds 'in the box'. De beste manier om dat te zien is om terug naar de toestand van de wereld te kijken na al je acties. Anders gezegd, je creativiteit binnen je eigen referentiekader heeft een effect op de wereld die buiten dat kader ligt, door bv de liquidatie van mensen kan zich dat uiten in verhoogde belastingen. Bij 'out of the box' denken gaat dat totaal anders maar dat past niet binnen je referentiekader of doelstelling, het begrip 'winst' zou dan ook anders gedefinieerd moeten worden. Begrijp je?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 13:46   #53
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Ja, dat is creatief 'in the box', dat lijkt op 'out the box'. Is vrij eenvoudig

Je doelstelling is geld vergaren (winst maken), geen gemakkelijke opdracht waarbij je verschillende mogelijkheden hebt. Grosso modo
  • meer verkopen
  • prijs verhogen
  • mensen liquideren
  • optimalisatie van operationele processen
  • eliminatie van overtollige zaken (bv geen licht op de WC)
  • nieuwe producten verzinnen
  • extra diensten verzinnen
  • niet duurzaam produceren (wel/niet softwarematig gemanipuleerd)
  • ...

Dit alles zal je sneller tot je doel brengen maar is nog steeds 'in the box'. De beste manier om dat te zien is om terug naar de toestand van de wereld te kijken na al je acties. Anders gezegd, je creativiteit binnen je eigen referentiekader heeft een effect op de wereld die buiten dat kader ligt, door bv de liquidatie van mensen kan zich dat uiten in verhoogde belastingen. Bij 'out of the box' denken gaat dat totaal anders maar dat past niet binnen je referentiekader of doelstelling, het begrip 'winst' zou dan ook anders gedefinieerd moeten worden. Begrijp je?
Ik begrijp het,

Bedankt voor de info.

Je vergeet één ding

* Manager = veel overuren
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 13:48   #54
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik begrijp het,

Bedankt voor de info.

Je vergeet één ding

* Manager = veel overuren
Er zijn inderdaad domme managers die hun zaken niet in orde krijgen, ook iets met die 'winst' te maken.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 13:56   #55
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Er zijn inderdaad domme managers die hun zaken niet in orde krijgen, ook iets met die 'winst' te maken.
Inderdaad, ik kan niet naar huis gaan als bepaalde zaken niet in orde zijn. Gelukkig zit ik op een goede bedrijf met veel ondersteuning en opleiding. Dit zijn ook zaken die het verschil maken.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 13:59   #56
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Inderdaad, ik kan niet naar huis gaan als bepaalde zaken niet in orde zijn. Gelukkig zit ik op een goede bedrijf met veel ondersteuning en opleiding. Dit zijn ook zaken die het verschil maken.
Ja, die opleidingen maken het verschil inderdaad, hoe zou je anders de economische crisis kunnen verklaren? Dat kan niet zonder herprogrammatie van gezond verstand. Op die manier zullen we inderdaad nog niet zo snel thuis zijn, om zinloze dingen zinvol te laten lijken, heb je heel wat creativiteit nodig, ook overuren.

Laatst gewijzigd door tandem : 29 december 2013 om 14:00.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 14:07   #57
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Welke economische crisis?

Ik heb nieuw werk gevonden, promotie gemaakt en ik moet zeker niet besparen op levensnoodzakelijke behoeftes.

Wat ik wel merk is dat de massa duurder consumeert. Als men dan geen geld meer heeft dan is dit eigen verantwoordelijkheid en geen economische crisis.

Wat is er nu aan van de crisis? Enkel een overheid die verkeerde beslissingen neemt waardoor bedrijven in België niet meer investeren wegens niet-rendabel.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 14:14   #58
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Welke economische crisis? Ik heb nieuw werk gevonden, promotie gemaakt en ik moet zeker niet besparen op levensnoodzakelijke behoeftes. Wat ik wel merk is dat de massa duurder consumeert. Als men dan geen geld meer heeft dan is dit eigen verantwoordelijkheid en geen economische crisis. Wat is er nu aan van de crisis? Enkel een overheid die verkeerde beslissingen neemt waardoor bedrijven in België niet meer investeren wegens niet-rendabel.
Zoals je eerder terecht zei, er zijn mensen die niet nadenken. Soms lijkt het zelfs alsof ze letterlijk blind zijn maar toch hebben ze de ogen open. Het flauwe vermoeden bestaat dat er iets met de psyche gebeurt bij het zien van bepaalde zaken, nader onderzoek wijst dit ook uit maar dat blijkt nu een wereldwijd syndroom geworden te zijn.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 14:16   #59
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Zoals je eerder terecht zei, er zijn mensen die niet nadenken. Soms lijkt het zelfs alsof ze letterlijk blind zijn maar toch hebben ze de ogen open. Het flauwe vermoeden bestaat dat er iets met de psyche gebeurt bij het zien van bepaalde zaken, nader onderzoek wijst dit ook uit maar dat blijkt nu een wereldwijd syndroom geworden te zijn.
Standaardzin van mij "Niet mijn probleem"
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 14:50   #60
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zijn er nu geen meteropnemers actief? Ga je die mensen hun brood afnemen?
Zelfs de nutsbedrijven zijn creatief en doen maar om de twee jaar een opname.
Your point being?

Dat de meteropnamen door aparte mensen gedaan moeten blijven worden? Mij niet gelaten, maar ga niet janken als je kosten nog wat verder omhoog gaan.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be