Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Stelling: "individuele tweetaligheid vermindert taalproblemen"
Ja 12 57,14%
Neen 9 42,86%
Weet niet 0 0%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2005, 07:47   #41
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Dus, als de Walen Nederlands spreken in de rand en in Vlaanderen en vice versa, dan vind u het niet meer nodig om te ijveren voor een republiek Vlaanderen?
Het zal in elk geval veel ongenoegen én een groot stuk van de drive voor afscheiding wegnemen. De analyse is dat door het bestaan van België Brussel op minder dan een eeuw verfranst is, en nu ook de Rand bedreigd wordt. De Franstaligen voelen zich aangemoedigd door het Belgische establishment. Eenmaal dat element verdwenen, zullen ze op eigen benen moeten staan, met de realiteit geconfronteerd worden en zal hun Herrenvolk-mentaliteit afkalven.

Je weet dus wat je te doen staat als je België wil redden. Als de Belgische bedreiging verdwijnt, hoeft België niet te verdwijnen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 07:48   #42
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Dat is ook niet het punt, enkel een nationaal gecoördineerde taalpolitiek (niet uitgaande van de nationalistische regio's) kan individuele tweetaligheid aanmoedigen.
Je bedoelt dat de Franstaligen enkel door de Vlamingen in de federale regering te overtuigen zijn dat ze degelijk Nederlands taalonderwijs moeten organiseren?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 07:52   #43
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Taal is inderdaad niet alles: wij spreken dezelfde taal en zijn het nog oneens, in Joegoslavië spraken Serven en Kroaten (ongeveer) dezelfde taal en ze schoten elkaar ook dood... Maar in België is taal een machtig, nationalistisch wapen. Individuele tweetaligheid haalt dat deels onderuit.
Waarom ben jij "banneling" (zie status onder je naam)?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 08:11   #44
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Als hij banneling is, denk ik niet dat hij nog kan antwoorden op die vraag...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 08:16   #45
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Als hij banneling is, denk ik niet dat hij nog kan antwoorden op die vraag...
Maar hij kon gisteren om 13u49 toch nog posten?

Wat betekent banneling precies?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 08:17   #46
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Maar hij kon gisteren om 13u49 toch nog posten?

Wat betekent banneling precies?

Egidius
Als stanislaus banneling is, wil dat zeggen dat hij de forumregels heeft overtreden. De moderatoren hebben zijn profiel geblokkeerd (dit kan tijdelijk of definitief zijn).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 02-06-2005 at 09:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Maar hij kon gisteren om 13u49 toch nog posten?

Wat betekent banneling precies?

Egidius
Als stanislaus banneling is, wil dat zeggen dat hij de forumregels heeft overtreden. De moderatoren hebben zijn profiel geblokkeerd (dit kan tijdelijk of definitief zijn).[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Maar hij kon gisteren om 13u49 toch nog posten?

Wat betekent banneling precies?

Egidius
Als men banneling is, wil dat zeggen dat stanislaus de forumregels heeft overtreden. De moderatoren hebben zijn profiel geblokkeerd (dit kan tijdelijk of definitief zijn).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 2 juni 2005 om 08:18.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 08:22   #47
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Als stanislaus banneling is, wil dat zeggen dat hij de forumregels heeft overtreden. De moderatoren hebben zijn profiel geblokkeerd (dit kan tijdelijk of definitief zijn).
Maar hij kan dus wel nog posten, met de status "banneling" vermeld onder zijn naam?

Is ergens na te gaan of hij geband is en waarom?
Ik was nu wel praktisch nooit met hem akkoord, maar heb toch nergens vastgesteld dat hij zich zou misdragen hebben.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 08:23   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Maar hij kan dus wel nog posten, met de status "banneling" vermeld onder zijn naam?

Is ergens na te gaan of hij geband is en waarom?
Ik was nu wel praktisch nooit met hem akkoord, maar heb toch nergens vastgesteld dat hij zich zou misdragen hebben.

Egidius
Normaal gezien kan hij nu niet meer posten...

Tja, de enige die weten waarom hij een ban gekregen heeft, zijn de moderatoren...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 12:39   #49
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Je suis un wallon
je ne suis jamais content
je veux plus d'argent
je déteste les flamands

..

Een rijmpje dat alleszins niet enkel op walen maar op vele mensen slaat - men kan de mensen blijkbaar gemakkelijker verenigen om tegen iets te zijn dan om voor iets te zijn
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 16:20   #50
L’ intérêt flamand
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: ergens verloren in het grote dietse rijk.
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Is individuele tweetaligheid, gegarandeerd door een minimumpakket van tweetalig onderwijs -liefst drietalig (met Duits erbij, maar je moet ergens beginnen)- een goede oplossing voor de taalproblemen in België?
Absoluut!
__________________
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size]
Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme.
"How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name."
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 16:49   #51
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Je suis un wallon
je ne suis jamais content
je veux plus d'argent
je déteste les flamands

..

Een rijmpje dat alleszins niet enkel op walen maar op vele mensen slaat - men kan de mensen blijkbaar gemakkelijker verenigen om tegen iets te zijn dan om voor iets te zijn
De herkomst van dit rijmpje heb ik al uitgelegd aan Kim. Weet echter niet meer in welke draad...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 10:17   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik heb de veralgemening niet gemaakt, dat heeft "A" gedaan.
In deze topic heb jij ook niet de veralgemening gemaakt, wel Van Maerlant. Dat belet je blijkbaar niet om er toch op te reageren.

Citaat:
Je moet ook de zaken niet uit de context halen. Ik heb mijn uitspraak gebaseerd op de globale topic, niet enkel op de bewuste uitspraak.
Binnen de context van de topic is en blijft het nog steeds een grove veralgemening.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 12:36   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
In deze topic heb jij ook niet de veralgemening gemaakt, wel Van Maerlant. Dat belet je blijkbaar niet om er toch op te reageren.
Mag dat dan misschien niet meer? Moet ik eerst toestemming aan jou vragen of zo?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 13:02   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Mag dat dan misschien niet meer? Moet ik eerst toestemming aan jou vragen of zo?
Zeg ik dat dan? Ik constateer slechts dat wat in de ene topic een reden was voor jou om een veralgemening niet te veroordelen, in de andere topic blijkbaar plots geen probleem meer is.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 13:04   #55
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Zeg ik dat dan? Ik constateer slechts dat wat in de ene topic een reden was voor jou om een veralgemening niet te veroordelen, in de andere topic blijkbaar plots geen probleem meer is.
Ik heb mijn opinie over die veralgemening gegeven, daarin heb ook duidelijk gezegd dat de veralgeming inderdaad fout was want dat niet alle Vlamingen de regels aan hun laars lappen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
U spreekt toch ook altijd over "de Walen"? "De Vlamingen" is hier inderdaad een ietwat foute veralgemening. Ze gaat inderdaad niet op voor alle Vlamingen (er zijn ook mensen die zich wel aan de regels houden)
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 03-06-2005 at 14:05
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Zeg ik dat dan? Ik constateer slechts dat wat in de ene topic een reden was voor jou om een veralgemening niet te veroordelen, in de andere topic blijkbaar plots geen probleem meer is.
Ik heb mijn opinie over die veralgemening gegeven, daarin heb ook duidelijk gezegd dat de veralgeming inderdaad fout was want dat niet alle Vlamingen de regels aan hun laars lappen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
U spreekt toch ook altijd over "de Walen"? "De Vlamingen" is hier inderdaad een ietwat foute veralgemening. Ze gaat inderdaad niet op voor alle Vlamingen (er zijn ook mensen die zich wel aan de regels houden)
[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Zeg ik dat dan? Ik constateer slechts dat wat in de ene topic een reden was voor jou om een veralgemening niet te veroordelen, in de andere topic blijkbaar plots geen probleem meer is.
Ik heb mijn opinie over die veralgemening gegeven, daarin heb ook duidelijk gezegd dat de veralgeming inderdaad fout was want dat niet alle Vlamingen de regels aan hun laars lappen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 3 juni 2005 om 13:05.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 13:11   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik heb mijn opinie over die veralgemening gegeven, daarin heb ook duidelijk gezegd dat de veralgeming inderdaad fout was want dat niet alle Vlamingen de regels aan hun laars lappen.
Gelieve dan wel het volledige citaat te quoten:

Citaat:
U spreekt toch ook altijd over "de Walen"? "De Vlamingen" is hier inderdaad een ietwat foute veralgemening. Ze gaat inderdaad niet op voor alle Vlamingen (er zijn ook mensen die zich wel aan de regels houden) maar toch voor een groot gedeelte.
Een heel voorzichtig "afkeuren" van de veralgemening, en vervolgens toch "een groot deel" van de Vlamingen erbij sleuren om de uitspraak van A toch nog zoveel mogelijk credibiliteit te verlenen...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 13:12   #57
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Gelieve dan wel het volledige citaat te quoten:

Een heel voorzichtig "afkeuren" van de veralgemening, en vervolgens toch "een groot deel" van de Vlamingen erbij sleuren om de uitspraak van A toch nog zoveel mogelijk credibiliteit te verlenen...
Het gaat ook voor een groot gedeelte van de Vlamingen op, en daarmee verwijs ik o.m naar het hoge aantal snelheidsovertredingen in Vlaanderen.

Distel, u doet net of er in Vlaanderen niks verkeerd loopt, geen overtredingen plaatsvinden e.d.

Loopt u met oogkleppen rond of zo?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 13:13   #58
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Met citaten kan je blijkbaar veel doen
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 13:16   #59
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Het gaat ook voor een groot gedeelte van de Vlamingen op, en daarmee verwijs ik o.m naar het hoge aantal snelheidsovertredingen in Vlaanderen.
Vanmorgen hoorde ik net op de radio dat het aantal overtredingen is afgenomen. Wat versta jij trouwens onder "een groot gedeelte"?

Citaat:
Distel, u doet net of er in Vlaanderen niks verkeerd loopt, geen overtredingen plaatsvinden e.d.
Doe ik helemaal niet. Gelieve geen leugens over mij te vertellen.

Citaat:
Loopt u met oogkleppen rond of zo?
Helemaal niet. Anders had ik uw (en de BUB's) inconsequentie wat betreft het veroordelen van veralgemeningen misschien gemist.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 16:11   #60
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
In deze topic heb jij ook niet de veralgemening gemaakt, wel Van Maerlant.
Welke veralgeming maakt ik nu weer? Ik heb geen zin om het op te zoeken, en u blijkt het allemaal zo goed te weten.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be