Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 3 juni 2005, 15:55   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Ik wist niet dat Vlaanderen al ooit een 'eis' gesteld had tegenover de franstaligen. Volgens mij is het op hun vragen dat er steevast NON geantwoord wordt. Het is de PS die eist (cfr vreemdelingenstemrecht, tabaksreclame ed), niet Vlaanderen.
Met dat vreemdelingenstemrecht was ik het ook niet eens, ben toen nog mee gaan betogen op het VLD-congres. Al voelde ik me wel wat verloren tussen al die VB'ers.
Kim is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:55   #42
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
De "onverwijlde" splitsing van B-H-V zonder toegevingen.
Hebben ze dat dan geëist? Ze hadden zich geangageerd die eis te stellen omdat het niet meer dan een toepassing van de grondwet was. Tegenover de Walen bleef het echter bij vragen. Ze hebben hun eis dus niet doorgetrokken, anders was de splitsing nu al een feit.
Weerom bleek de muur van het NON niet te overbruggen.
lomeanor is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:58   #43
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
De Waalse bevolking heeft de economie niet verpest. Vlaanderen heeft het ook een tijd moeilijk gehad op economisch vlak, zoiets kan je de bevolking niet verwijten.

De Waalse bevolking (en ik leg de nadruk op bevolking) gedraagt zich wel als waardige landgenoot. Alleen zit je met het probleem PS, een partij die ten allen tijde "NON" kan zeggen tegen de voorstellen vanuit Vlaanderen en op die manier meer slecht doet dan goed aan de communautaire dialoog. Het probleem situeert zich m.i. hier:

Vlaanderen stelt een eis (in de ogen van de Waalse regering komt dit over als het opdringen van de Vlaamse wil zonder rekening te houden met de Franstalige zijde)
Wallonië antwoord even radicaal NON (omdat ze vinden dat Vlaanderen op een ander manier het debat had kunnen aangaan, ze repliceren met dezelfde standvastigheid)

Dit is een vicieuze cirkel: het NON van Franstalige zijde leidt enkel tot meer frustratie aan Vlaamse zijde met als gevolg dat men helemaal geen water meer bij de wijn wil doen en nog radicalere eisen gaat stellen, die dan weer beantwoordt worden met een NON en zo gaat dit maar verder...

En wie ergert zich daar dood aan? De bevolking die dit helemaal niet gevraagd heeft en die niet liever heeft dan dat beide regeringen op een volwassen en rustige manier tot een consensus kunnen komen.
Ik dank u voor u duidelijke uitleg,maar één ding stoot me tegen de borst.Vandeweek heb ik een artikel gelezen van de vader van Laurette Onkelinkx,oud-burgemeester van Seraing.
Die gaf zelf toe dat de vlucht van bedrijven uit Wallonie een groot deel de schuld is van de syndicale strijd.De bevolking had moeten optreden tegen de onredelijke eisen van de vakbonden.

Als in het bedrijf waar ik werk de vakbond gaat staken voor onredelijke eisen zal ik altijd proberen aan het werk te gaan!We moeten wel de kerk in het midden houden niet?Er is altijd wel een reden om de boel plat te gooien,maar wat schiet je er altijd mee op?Het resultaat is er ook naar als je naar de werkloosheidsstatistieken kijkt.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:59   #44
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

In Vlaanderen overdrijft de vakbond nochtans ook vaak, hoor. Ik geef toe dat het niet zo erg is als in Wallonië, maar toch...
lomeanor is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:01   #45
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
In Vlaanderen overdrijft de vakbond nochtans ook vaak, hoor. Ik geef toe dat het niet zo erg is als in Wallonië, maar toch...
Die overdrijven ook ja,daar heb je gelijk in.Maar er is qua geweld een groot verschil tussen Waalse syndicale strijd of Vlaamse syndicale strijd hoor.De geschiedenis heeft dit bewezen.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:05   #46
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in syndicale middens...
Kim is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:11   #47
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in syndicale middens...
Allez nu,iemand zoals u die instaat voor het behoud van ons "land" zou toch op de hoogte moeten zijn van de grootste strijden die hebben plaatsgevonden in het zuiden van het land.

Ze hebben ooit,weet niet meer precies wanneer,de produktie wekenlang stilgelegd.Vergeet niet dat het echt geen wonder is dat er bijna geen industrie meer is in Wallonie,eigen schuld dikke bult,en ik wil daar niet voor opdraaien!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:12   #48
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
enkel flaminganten!
Wat bedoeld u daar mee?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:14   #49
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Allez nu,iemand zoals u die instaat voor het behoud van ons "land" zou toch op de hoogte moeten zijn van de grootste strijden die hebben plaatsgevonden in het zuiden van het land.
Ja, maar dat wil niet zeggen dat ik alles van hun vakbonden moet kennen he! Zelfs in het noorden van het land ben ik daar amper mee bezig...
Kim is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:16   #50
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nochtans deelde hij uw gedachtegoed... het republicanisme...
En uw gedachtengoed deelt u met Lodewijk XIV, Napoleon Bonaparte, de Hertog van Alva, Keizer Karel V, de Stuart familie in Engeland, de huidige koning van Nepal (en bovendien een goede klant van Herstall), de keizers Nero en Caligula, en zoveel anderen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:17   #51
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
ja, verdwijn hier allemaal... nazi's
Wtf man, Ik ben veruit de grootste anti-nazi en anti-extremist die hier post.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:17   #52
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ja, maar dat wil niet zeggen dat ik alles van hun vakbonden moet kennen he! Zelfs in het noorden van het land ben ik daar amper mee bezig...
Nee,maar u moet toch weten waar het gevoel van de Vlamingen vandaan komt die het voortbestaan van Belgie in de vraag stellen.Anders strijd u tegen een vijand die u niet begrijpt.Dat is net hetzelfde als met een zwaard in de lucht liggen rond te zwaaien.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:19   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Nee,maar u moet toch weten waar het gevoel van de Vlamingen vandaan komt die het voortbestaan van Belgie in de vraag stellen.Anders strijd u tegen een vijand die u niet begrijpt.Dat is net hetzelfde als met een zwaard in de lucht liggen rond te zwaaien.
Even recapituleren he!

Het is niet omdat ik niet thuis ben in syndicale middens, dat ik niet weet wat er leeft bij de bevolking! Ik ken ook mijn geschiedenis hoor!
Kim is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:25   #54
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Even recapituleren he!

Het is niet omdat ik niet thuis ben in syndicale middens, dat ik niet weet wat er leeft bij de bevolking! Ik ken ook mijn geschiedenis hoor!
Heb niet gezegd dat u de geschiedenis niet kent.Maar u kent alleen de dingen die goed zijn voor het voortbestaan van Belgie denk ik,en niet de negatieve zaken die er zijn gebeurd.Die moet u ook weten,u moet niet tussen de regels van de geschiedenis lezen maar de realiteit onder ogen durven zien.

Ik zou effe aan u partijleiding vragen hoe het zit met de grootste stakingen in de Luikse staalbedrijven en wat hun motieven waren.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 3 juni 2005, 16:40   #55
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Volgens mijn schatting zijn er meer flaminganten onder dan boven de grond. Dat heeft te maken met de volgende zaken:

OORZAAK:
- de vergrijzing onder de flaminganten;
- het met de dag onrealistischer wordende idee: een vlaamse onafhankelijkheid.

GEVOLG OP KORTE TERMIJN:
- exponentieel toenemende verzuurdheid;
- uitdunning van de flamingantenpopulatie.

GEVOLG OP LANGE TERMIJN:
- complete uitsterving van het flamingantenras.

Ik ben vooral een Belgicist geworden, om (al zijn het maar een paar) om deze medelandgenoten te helpen. Het heeft in deze moderne tijd gewoon geen enkele zin meer om te ijveren voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Daarom ben ik voorstander om het flamingantisme als een psychische ziekte te erkennen, als zijnde: la flamaladie extrème.

Flaminganten, het is nog niet te laat!
Volgens mij is bovenstaande beter van toepassing op uw belgiscisme.

De flaminganten vergrijsd? Laat me niet lachen. Meer en meer klasgenoten vinden dat dit land kapot moet.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline  
Oud 3 juni 2005, 19:02   #56
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Heb niet gezegd dat u de geschiedenis niet kent.Maar u kent alleen de dingen die goed zijn voor het voortbestaan van Belgie denk ik,en niet de negatieve zaken die er zijn gebeurd.Die moet u ook weten,u moet niet tussen de regels van de geschiedenis lezen maar de realiteit onder ogen durven zien.

Ik zou effe aan u partijleiding vragen hoe het zit met de grootste stakingen in de Luikse staalbedrijven en wat hun motieven waren.
Beste,

Ik ken ook de negatieve kanten van onze Belgische geschiedenis en die zal ik ook niet ontkennen, integendeel. Ik ken de acties van de vakbonden (zoiets komt uiteraard in het nieuws) maar ik ben niet vertrouwd met hun "interne keuken". Net zomin als dat ik vertrouwd ben met de "interne keuken" van onze vakbonden.
Kim is offline  
Oud 3 juni 2005, 19:12   #57
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Beste,

Ik ken ook de negatieve kanten van onze Belgische geschiedenis en die zal ik ook niet ontkennen, integendeel. Ik ken de acties van de vakbonden (zoiets komt uiteraard in het nieuws) maar ik ben niet vertrouwd met hun "interne keuken". Net zomin als dat ik vertrouwd ben met de "interne keuken" van onze vakbonden.
Oke,maar dit lost niets op aan het probleem van het industrieloze Wallonie.Het kwaad is geschied en ze zullen zich moeten bezinnen over wat er in het verleden is fout gelopen.Maar dat doen ze niet,ze blijven brutaal,eigenwijs en de kapitaalkrachtige Franstaligen houden zich bezig met hoe ze de gewone Vlaming in gemeenten als Kraainem kunnen verjagen zodat zij in het mooie en welvarende Vlaanderen kunnen profiteren!

Paar weken geleden was er een makelaar op TV die gewoon vertelde dat het geld dat de Vlaamse regering heeft vrijgemaakt voor het woonbeleid voor de loontrekkende Vlaming in Kraainem helemaal niets af doet.Ze zullen de prijzen van de bouwgronden kunstmatig opdrijven,met hulp van rijke Franstaligen,zodat de loontrekkende geen kans meer maakt op een lapje grond.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 3 juni 2005, 20:44   #58
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Yannbot is weer bezig...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 3 juni 2005, 20:46   #59
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Tantist

Hebt u mijn onderschrift al gelezen? U zou zweren dat het hansbot was! Ik denk dat hun software veel raakpunten kent...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 3 juni 2005, 21:05   #60
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Tantist

Hebt u mijn onderschrift al gelezen? U zou zweren dat het hansbot was! Ik denk dat hun software veel raakpunten kent...
Dat heb je met die freeware
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be