Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2006, 19:00   #41
chev.errant
Burger
 
Geregistreerd: 15 mei 2006
Berichten: 133
Standaard Bekogelen met bakstenen vs "het zogezegd" brengen van een hitlergroet

Politici die een al dan niet gemeende "hitler-groet" brengen, worden onmiddellijk geviseerd, Turkse jongeren die Joodse jongeren met stenen bekogelen en hitlergroeten brengen worden "bestraft" met enkele tientallen uren "gemeenschapdienst". Niemand schijnt ook maar enig dieper balng
chev.errant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 19:07   #42
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chev.errant Bekijk bericht
Politici die een al dan niet gemeende "hitler-groet" brengen, worden onmiddellijk geviseerd, Turkse jongeren die Joodse jongeren met stenen bekogelen en hitlergroeten brengen worden "bestraft" met enkele tientallen uren "gemeenschapdienst". Niemand schijnt ook maar enig dieper belang of inzicht te
Politici worden ook verondersteld verstandiger te zijn, ook al veroordeel ik het wangedrag van die Turkse jongeren zeer scherp.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 19:37   #43
Daedalos
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 november 2006
Berichten: 67
Standaard

@ Ozymandias: ik vind een hitlergroet brengen ook ongepast, maar er is belangrijker nieuws dan dat zoals wereldhonger, armoede, ... dus ik zie liever die andere dingen in't nieuws dan dat 1 of andere neo-nazi de hitlergroet brengt.
trouwens wie wint erbij dat zoiets in't nieuws komt? waarschijnlijk de personen die de hitlergroet brachten, zij proberen hun partij in het nieuws te brengen door hun stunt en het lukt ze nog ook doordat het CGKR zoiets natuurlijk niet ongestraft zal laten gebeuren. als we er geen aandacht aan besteden heeft iedereen gewonnen behalve die fn'ers.
dat ik zou insinueren dat hitlergroeten best oké is zoland er honger is in afrika is wel helemaal uit de context gerukt.
Daedalos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 21:29   #44
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Drie x onaanvaardbaar: te straffen volgens hun leeftijd
de formele ontkenning van de Franstalige burgemeester Hervé Doyen (CdH) :“Ze laat haar hand gewoon zakken tijdens de eedaflegging. (…) Ik heb de foto ook gezien, maar ik kan u verzekeren dat, mocht mevrouw De Berlangeer (Vlaams Belang) effectief een Hitlergroet gebracht hebben, wij daar zeker iets over gezegd zouden hebben.”
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 7 december 2006 om 21:30.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 21:33   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de formele ontkenning van de Franstalige burgemeester Hervé Doyen (CdH) :“Ze laat haar hand gewoon zakken tijdens de eedaflegging. (…) Ik heb de foto ook gezien, maar ik kan u verzekeren dat, mocht mevrouw De Berlangeer (Vlaams Belang) effectief een Hitlergroet gebracht hebben, wij daar zeker iets over gezegd zouden hebben.”
En als we dat niet geloven, maak je ons wel wat anders wijs, zeker ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 21:35   #46
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Politici worden ook verondersteld verstandiger te zijn, ook al veroordeel ik het wangedrag van die Turkse jongeren zeer scherp.
Het zal idd ook wel met hun (voorbeeld)functie te maken hebben want ik heb toch al een paar keer mensen een hitlergroet zien doen en nog nooit is er iemand voor 'gestraft' ofzo.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:17   #47
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zeer zeker, politieke partijen hebben een voorbeeldfunctie en de daders hadden waarschijnlijk geen enkel strafblad, de helft ervan was minderjarig en de rest was 18 of 19 jaar.

Verder is het brengen van de Hitler-groet het betogen van steun aan het nazi-regime.
Doelbewust Joden eruit kiezen is anti-semitisme en dat is nog altijd een stap minder ver dan je liefde voor Hitler betuigen.


Je kan moeilijk het één met het ander vergelijken zonder nuancering en enig inzicht te geven....

Dit... kan je toch niet vatten?

Als we het even doortrekken, dan is het in elkaar rammen van een jood omdat ie jood is dus ook minder erg dan een Hitler-groet brengen?

Nuancering zeg je?

Als er toch wel één in slaagde om er doelbewust joden uit te pikken was het toch wel Hitler en zijn bende zeker?

Waarom een groet brengen dus zwaarder zou moeten gestraft worden dan een daadwerkelijk in praktijk brengen van de daden van de grote leider weet ik echt niet.

En dan dat krampachtig spartelen met "voorbeeldfuncties" en het waarschijnlijk ontbreken van strafbladen...

Kay-gell, je zakt hier metersdiep in de stront met je hersenloze pogingen om écht alles te vergoeilijken...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:19   #48
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Politici worden ook verondersteld verstandiger te zijn, ook al veroordeel ik het wangedrag van die Turkse jongeren zeer scherp.
Er wordt niks verondersteld. De wet stelt iedereen gelijk, en dat weet je donders goed. Al de rest is onzin!

Zijn de sjoemelende PS'ers en Sp'ers van indertijd en van nu ook zwaarder gestraft omwille van hun voorbeeldfunctie?


Indien ja, gelieve mij even een linkje te geven naar een betreffend vonnis.

Dank bij voorbaat!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 december 2006 om 22:20.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:25   #49
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Het zal idd ook wel met hun (voorbeeld)functie te maken hebben want ik heb toch al een paar keer mensen een hitlergroet zien doen en nog nooit is er iemand voor 'gestraft' ofzo.
De Hitlergroet brengen is een teken van onrespect. Meer kan je er niet van zeggen. Het is niet eens het uitdrukken van een mening.

Met bakstenen gooien naar Joden omdat ze Joden zijn en antisemitische leuzen schreeuwen is daar volgens mijn gezond verstand een paar bruggen over.

Gelukkig zijn er nog mensen als een kay-gell en een Pietje, om me weer op het rechte relativerende pad te brengen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:35   #50
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dit... kan je toch niet vatten?

Als we het even doortrekken, dan is het in elkaar rammen van een jood omdat ie jood is dus ook minder erg dan een Hitler-groet brengen?

Nuancering zeg je?

Als er toch wel één in slaagde om er doelbewust joden uit te pikken was het toch wel Hitler en zijn bende zeker?

Waarom een groet brengen dus zwaarder zou moeten gestraft worden dan een daadwerkelijk in praktijk brengen van de daden van de grote leider weet ik echt niet.

En dan dat krampachtig spartelen met "voorbeeldfuncties" en het waarschijnlijk ontbreken van strafbladen...

Kay-gell, je zakt hier metersdiep in de stront met je hersenloze pogingen om écht alles te vergoeilijken...
Eerst en vooral kan u ook beschaafde woorden gebruiken, het zou je sieren.Verder.....
ik was niets aan het vergoeilijken, ik zie duidelijk dat dit een daad van anti-semitisme was en dat verwerpelijk is.

Wat ik bedoelde en misschien wel verkeerd uitdrukte was:

-Turkse jongeren die anti-semitisme plegen is onaanvaardbaar. Anti-semitisme betekent niet dat je het nazi-regime steunde. Het nazi-regime dat nog een hele stap verder is.

- Dat staat tegenover politiekers die een voorbeeldfunctie hebben en in dezelfde middelen kunnen gebruiken als de nazi-leiders. Het feit dat verkozenen volwassen een regime steunen dat miljoenen mensen het leven kostte is onbeschrijfelijk.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:39   #51
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En als we dat niet geloven, maak je ons wel wat anders wijs, zeker ??
Alé, de linkerzijde doet nog wat verder met haar voorbeeldfunctie van moddergooiers. Nu wordt die CdH-burgemeester al tot nazi gekroond door de koning der linkse verzuurden. Gelukkig konden zijn syndicale makkers gisteren hun voorbeeldfunctie botvieren door het kot kort en klein te gaan slaan bij Agoria.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:46   #52
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Eerst en vooral kan u ook beschaafde woorden gebruiken, het zou je sieren.Verder.....
ik was niets aan het vergoeilijken, ik zie duidelijk dat dit een daad van anti-semitisme was en dat verwerpelijk is.

Wat ik bedoelde en misschien wel verkeerd uitdrukte was:

-Turkse jongeren die anti-semitisme plegen is onaanvaardbaar. Anti-semitisme betekent niet dat je het nazi-regime steunde. Het nazi-regime dat nog een hele stap verder is.

- Dat staat tegenover politiekers die een voorbeeldfunctie hebben en in dezelfde middelen kunnen gebruiken als de nazi-leiders. Het feit dat verkozenen volwassen een regime steunen dat miljoenen mensen het leven kostte is onbeschrijfelijk.
Dit is in het geval van Mevr. Berlanger geen (bewezen) feit maar louter een platvloerse insinuatie. Of beter : een staaltje van progressieve, platpopulistische ranzigheid en anti-politiek, geserveerd door een progressieve verzuurde journalist en buitenproportineel aangedikt door onze al even ranzig-rode regimepers.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:58   #53
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Misschien kan het Vb opdracht geven aan zijn verkozenen om geen eed meer af te leggen met eender welk lichaamsdeel geheven.
Gewoon blijven zitten in hun stoel.
En als de persoon waar men de eed moet bij afleggen daar een opmerking over maakt dan zou ik zeggen: Als ik een eed moet afleggen met een geheven arm, dan weiger ik de eed af te leggen.

Waar staat het trouwens in de wet dat men een eed moet afleggen met een geheven arm ?
Wat met een gehandicapte persoon ? een verlamde ? een geamputeerde ?
als ge uw armen niet in de lucht wilt steken uit schrik om voor nazi versleten te worden, leg je die eed toch gewoon af door uw piet in de lucht te steken

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 7 december 2006 om 23:00.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 23:02   #54
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Politici worden ook verondersteld verstandiger te zijn, ook al veroordeel ik het wangedrag van die Turkse jongeren zeer scherp.
ze zullen er van wakker liggen! Pietje keurt het af, veroordeelt het zelfs!Amai! Nu is het oppassen geblazen mannen!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 23:05   #55
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
als ge uw armen niet in de lucht wilt steken uit schrik om voor nazi versleten te worden, leg je die eed toch gewoon af door uw piet in de lucht te steken
Daar zou ik toch mee oppassen. De progressieve Pietjes zullen er niet voor terugdeinzen om een onbesneden pietje als een onomstotelijk bewijs van nazi-schap te bestempelen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 23:05   #56
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En als we dat niet geloven, maak je ons wel wat anders wijs, zeker ??
ben je nu echt zo dom om te geloven dat dat wijf écht een hitler-groet bracht?Dat is toch flauwe zever, man.Als gij nu voor één of andere reden uw arm in de lucht steekt, en ik pak daar een foto van, ben je dan plotseling een nazi?Belachelijk gezeik...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 23:11   #57
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ben je nu echt zo dom om te geloven dat dat wijf écht een hitler-groet bracht?Dat is toch flauwe zever, man.Als gij nu voor één of andere reden uw arm in de lucht steekt, en ik pak daar een foto van, ben je dan plotseling een nazi?Belachelijk gezeik...
Volgens mij kan je Pietje's nazi-schap het best 's ochtends vastleggen als hij met een deo-stick onder zijn oksels rolt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 23:37   #58
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De Hitlergroet brengen is een teken van onrespect. Meer kan je er niet van zeggen. Het is niet eens het uitdrukken van een mening.

Met bakstenen gooien naar Joden omdat ze Joden zijn en antisemitische leuzen schreeuwen is daar volgens mijn gezond verstand een paar bruggen over.

Gelukkig zijn er nog mensen als een kay-gell en een Pietje, om me weer op het rechte relativerende pad te brengen.
uiteraard is dat een paar bruggen verder
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 03:07   #59
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.788
Standaard

Citaat:
De politie kon de gemoederen na een uur bedaren en de groepen uit elkaar halen.
Een uur om tien snotneuzen te bedaren?
Volgens Van Velthoven hadden die jongeren zich gewoon 'vergaloppeerd' en was er géén sprake van racisme of van een georganiseerde raid zoals de burgemeester beweerde, want de stenen en betonblokken waren er niet op voorhand neergelegd.
Anderzijds waren zij niet aan hun proefstuk toe, want voordien had dezelfde bende KLJ-jongeren gemolesteerd die in hetzelfde gebouw logeerden.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 8 december 2006 om 03:15.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 08:19   #60
keiko
Burger
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zeer zeker, politieke partijen hebben een voorbeeldfunctie en de daders hadden waarschijnlijk geen enkel strafblad, de helft ervan was minderjarig en de rest was 18 of 19 jaar.

Verder is het brengen van de Hitler-groet het betogen van steun aan het nazi-regime.
Doelbewust Joden eruit kiezen is anti-semitisme en dat is nog altijd een stap minder ver dan je liefde voor Hitler betuigen.


Je kan moeilijk het één met het ander vergelijken zonder nuancering en enig inzicht te geven....
Wablief? je kan natuurlijk ook verkeerde nuances aanbrengen.
Beide zijn marginale gebeurtenissen. Als jood zou ik liever hebben dat een of andere randdebiel als schepene een hitlergroet brengt dan dat mijn kinderen de schedel word ingegooid met bakstenen door een groep minderjarige gewelddadige extremisten.Dat is pas onrustwekkend.

Met andere woorden en antisemitische intellectuele misdaad (spijtig dat dat bestaat) gepleegt door een autocttoon wordt 10 X harder bestraft dan een antisemitische intellectuele en vooral gewelddadige misddaad gepleegd door een islamitische alochtone groep.
Geen verschil?

Laatst gewijzigd door keiko : 8 december 2006 om 08:19.
keiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be