Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2024, 07:58   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als de Palestijnen recht hebben op Palestijns land vanwege hun genen of zoiets dan Hebben de Russen recht op de Donbas en Krim.
Er is geen verband uitgedrukt door die "dan". Al evenmin tussen "genen" en het recht van de Palestijnen om te blijven wonen waar ze wonen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:03   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is geen verband uitgedrukt door die "dan". Al evenmin tussen "genen" en het recht van de Palestijnen om te blijven wonen waar ze wonen.
Dat is in UKR niet enkel genetisch bepaald maar er is een effectieve groep die wil scheiden.
Zoals Vlamingen die terug naar Nederland zouden willen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 juni 2024 om 08:03.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:04   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik vertel het wat ludiek maar uiteindelijk is dit hoe zij het zien en daar is wel iets voor te zeggen vind ik. Niet dat ik de oorlog steun want die kost teveel levens maar ik begrijp wel het Russisch standpunt in deze.
Moeten we uw "begrijpen" hier verstaan als "begrip tonen", m.a.w. instappen in de imperialistische redenering van Moskou? Als je meegaat in de redenering, waarom dan plots op de rem staan op de onvermijdelijke consequenties ervan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:09   #44
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die hadden niet eens munitie en eten genoeg mee, dat diende puur om een ander regime te installeren die pro Russisch was. Dat is mislukt (was het proberen waard) en zijn dan teruggevallen op quasi de huidige grenzen.
Maar het geeft wel aan wat het doel van de Russen is. Gelijk welk "vredesverdrag" zal dus alleen een pauze zijn om hen toe te laten genoeg kracht op te bouwen om Oekraïne opnieuw aan te vallen en een vazallenregime te installeren.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:13   #45
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is geen verband uitgedrukt door die "dan". Al evenmin tussen "genen" en het recht van de Palestijnen om te blijven wonen waar ze wonen.
Dat ging niet over verbanden maar over konsekwent zijn tiens!
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:15   #46
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Maar het geeft wel aan wat het doel van de Russen is. Gelijk welk "vredesverdrag" zal dus alleen een pauze zijn om hen toe te laten genoeg kracht op te bouwen om Oekraïne opnieuw aan te vallen en een vazallenregime te installeren.
Wie gelooft die westerse scaremongering nog?
Wie geen oorlogsmisdadigers aanwees tijdens en voor de IS, houdt nu beter ook zijn bakkes over Putin he.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 juni 2024 om 08:15.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:21   #47
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als de Palestijnen recht hebben op Palestijns land vanwege hun genen of zoiets dan Hebben de Russen recht op de Donbas en Krim. Toen Oekraïne opeens grotendeels bezet werd door het Westen na hun implosie van 2014 nam Rusland uiteraard het Russische deel in.
Waarom zouden de Donbas en de Krim Russische eigendom zijn?
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:23   #48
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wie gelooft die westerse scaremongering nog?
Iedereen op een handvol - al dan niet betaalde - Poetintrollen na.

Zelfs Europees uiterstrechts is aan 't afstappen van zijn pro-Russische houding.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:28   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Iedereen op een handvol - al dan niet betaalde - Poetintrollen na.

Zelfs Europees uiterstrechts is aan 't afstappen van zijn pro-Russische houding.
Wie is iedereen? Mensen die VRT en VTM kijken?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:34   #50
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wie is iedereen? Mensen die VRT en VTM kijken?
Ik denk dat ge u de moeite kunt besparen. Poetin is de propagandaoorlog die hij in het westen voert aan het verliezen.

Wie hier zijn standpunten verdedigt zal meer en meer als een collaborateur met de vijand bekeken worden.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:36   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik denk dat ge u de moeite kunt besparen. Poetin is de propagandaoorlog die hij in het westen voert aan het verliezen.

Wie hier zijn standpunten verdedigt zal meer en meer als een collaborateur met de vijand bekeken worden.
Propagandaoorlog?
Er is nog een echte oorlog waar alleen grond gewonnen is. De rest is propaganda.

Beter splits je dat land voor ge al uw dierbaren in iets betrekt waar ge eigenlijk te weinig van weet om te oordelen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:42   #52
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Propagandaoorlog?
Jep. Naast de echte oorlog voert Rusland ook een propagandaoorlog in het westen om de mensen hier te winnen voor hun imperialisme. Ze gebruiken daarvoor onder andere mensen zoals gij.

Citaat:
Beter splits je dat land voor ge al uw dierbaren in iets betrekt waar ge eigenlijk te weinig van weet om te oordelen.
Dat zullen de mensen van terplaatse wel beoordelen. En die willen hun landgenoten niet in de handen van de Russen achterlaten.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:44   #53
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Al die zogezegde "hoopvolle "signalen,die er niet zijn.....

Het voordeel van de Russische President is dat hij nochtans veelal glashelder uit de hoek kan komen....


-De Oekrainse Strijdkrachten moeten kompleet terug getrokken worden uit de territoria van Donetsk,Luhansk,
Kherson en Zaporizhia Oblasten ,teruggetrokken uit hun administratieve grenzen.(er wordt helemaal niet gesuggereerd te stoppen op de frontposities,de UKRs moeten HELEMAAL weg uit die Oblasten!)
-Oekraine moet aankondigen te zullen weigeren om tot NATO toe te treden...

Als deze voorwaarden vervuld worden zal er onmiddelijk een wapenstilstand zijn....zodat de UKRs wat tijd krijgen zich te conformeren.
Daarna beginnen de "onderhandelingen"


ALLE andere beweringen zijn leugens en gezever....Rusland heeft de voornoemde Oblasten al formeel geincorporeerd in de Russische Federatie,zoals de Krim bijna 10 jaar geleden en wil ze H O U D E N...

De "kaart van Dimitri" van enkele maanden geleden was verder geen dronkemanspraat...het behelsde de verder ontmanteling van Oekraine tot een soort " Vatikaanstad"-situatie rondom de historische Groot-Slavische bedevaart-stede Kyiv.......DAT is het lange termijnplan.....open en bloot,maar te veel genegeerd......Nochtans WETEN we toch wel dat Rusland "hard ball" speelt nu?


Je mag Rusland niet provoceren door zwakte te tonen ....Dat is EXACT wat we gedaan hebben in de Merckel-decennia,en sommigen zouden daarmee verder gaan blijkbaar....



Vredesvoorstel.......iemand????
Ze komen er nog goed van af. Nu kunt ge tegen eisen stellen en een compromis zoeken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:46   #54
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Jep. Naast de echte oorlog voert Rusland ook een propagandaoorlog in het westen om de mensen hier te winnen voor hun imperialisme. Ze gebruiken daarvoor onder andere mensen zoals gij.



Dat zullen de mensen van terplaatse wel beoordelen. En die willen hun landgenoten niet in de handen van de Russen achterlaten.
Kan goed zijn. Maar uit ervaring weet ik dat de propaganda hier erger is, als men al kinderen mishandelt onder het mom van gendercare en mannen in onze vrouwentoiletten mogen en beroep kunnen doen op andere priveleges....

Dan heb je nog de IS.

Het westen moet mij dus haar versie van de feiten evenmin verkopen en ik denk nu in het grotere belang. Beter grond verliezen dan verder mensenlevens opofferen.
Splits dat land.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:51   #55
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die hadden niet eens munitie en eten genoeg mee, dat diende puur om een ander regime te installeren die pro Russisch was. Dat is mislukt (was het proberen waard) en zijn dan teruggevallen op quasi de huidige grenzen.
Patrickve heeft ier eens een link gepost naar een speech die bedoeld was gesproken te worden na een slagen van die 'speciale operatie".
Hij gebruikte die als argument om te stellen dat die 'speciale operatie" het "binnendoen van heel Oekraine" was.
Maar dat klopte niet, uit de hele paragraaf en ook uit de hele tekst bleek dat het Russische regime de Westblok-gesponsorde vyandschap van het momentane Oekrainse regime, tov Rusland, wilde wegkrijgen, en daarmee terug de normale omgang - onderhandelingen tot overeenkomsten terugbrengen.
Dat laatste is niet "pro-Russisch", maar "pro-Russisch onder voorwaarde, een beetje zoals de bakker je een brood geeft op voorwaarde dat je 3 euro (dankoewel nazi lockdowners + verhoging minimumtarieven arbeit door nen ander) dokt.
Het is omgekeerd, het Westblok heeft tijdens de decennia na de val van het Sovjetunie-regimeblok een hele resem ex Sovjetunie regimes gesinterklaasd tot vazallen, wilde ook Oekraine "binnendoen", en daar bleek de maat voor de Russen vol, ergens te begrijpen ook, kijk naar de Cuba crisis, het VS regime placeerde kernwapens (raketten zelfs, heel korte reageertijd en, zeker toen, lastig/niet te onderscheppen) in Italie en Turkije, waarop het Russisch regime reageerde door er te gaan plaatsen in Cuba, een eiland even voor de westkust van het gebied waar ze de plak zwaaien, en ook hun hoofdkwartieren zijn.

Citaat:
In 1961, the US government put Jupiter nuclear missiles in Italy and Turkey. It had also trained a paramilitary force of Cuban exiles, which the CIA led in an attempt to invade Cuba and overthrow its government. Starting in November of that year, the US government engaged in a violent campaign of terrorism and sabotage in Cuba, referred to as the Cuban Project, which continued throughout the first half of the 1960s. The Soviet administration was concerned about a Cuban drift towards China, with which the Soviets had an increasingly fractious relationship. In response to these factors the Soviet and Cuban governments agreed, at a meeting between leaders Nikita Khrushchev and Fidel Castro in July 1962, to place nuclear missiles on Cuba to deter a future invasion. Construction of launch facilities started shortly thereafter.

A U-2 spy plane captured photographic evidence of medium- and long-range launch facilities in October. US President John F. Kennedy convened a meeting of the National Security Council and other key advisers, forming the Executive Committee of the National Security Council (EXCOMM). Kennedy was advised to carry out an air strike on Cuban soil in order to compromise Soviet missile supplies, followed by an invasion of the Cuban mainland. He chose a less aggressive course in order to avoid a declaration of war. On 22 October Kennedy ordered a naval blockade to prevent further missiles from reaching Cuba.[6] He referred to the blockade as a "quarantine", not as a blockade, so the US could avoid the formal implications of a state of war.[7]
Een botte zeeblokkade waar het VS regime "quarantaine" op plakte omdat het eerste geldt als een formele oorlogsverklaring, we hebben dat hier ook gezien in 2020, waar "ons" regime volk blokkeerde van op pad te gaan, anderen te ontmoeten, zulke zaken.
Echter minder bruut dan de andere oorlogspiste die ze toen overwogen: een luchtaanval gevolgd door een invasie.
Het resultaat was handhaving vrede, omdat, beide regimekartels inbonden - het VS regime haalde haar versgeplaatste kernraketten terug weg (dat decennia lang, met instemming van het Russisch regime werd geheim gehouden om publieke afgang te voorkomen), en het Sovjet regime de hare in en nog op de boot voor Cuba.

Ge merkt hier op: het hele verhaal is onderhandelen geweest, tot overeenkomst, en daarmee terug vrede.

"The crisis lasted from 16 to 28 October 1962."

Het was het hoogtepunt van de hele Koude Oorlog, die eigenlijk een stilgezwegen vredestijd was, DOOR OVEREENKOMEN.

Had Kennedy dat aggressiefste scenario gekozen, het ging toen tot een Groooote Oorlog kunnen gekomen zijn.

En:
"Kennedy was assassinated in Dallas at 12:30 p.m. Central Standard Time on November 22, 1963. "
Het jaar erop werd ie afgeschoten.
Het is duidelijk dat er lieden zijn die StreBen naar Grooote Oorlogen en Kwaad zijn als ze die niet krijgen.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 15 juni 2024 om 08:52.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 08:52   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.501
Standaard

Zou die Poetin het besef eigenlijk wel hebben dat hij een massamoordenaar is?

Stoppen met de oorlog: 1 april is al voorbij hoor.

De *kassa*kassa* winkel zal blijven draaien in de zin van: er zijn er die bakken geld verdienen met die oorlog.

De één zijn dood is de ander zijn brood past hier perfect in het plaatje????

Laatst verschenen er nog teksten dat hij van plan was Nederland aan te vallen.

Er waren ook teksten te vinden waar men in wist te schrijven dat zijn vrouw en twee dochters zich in Nederland zouden schuilhouden.

Of er wat van waar was, geen idee van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juni 2024 om 08:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 09:01   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het westen moet mij dus haar versie van de feiten evenmin verkopen en ik denk nu in het grotere belang. Beter grond verliezen dan verder mensenlevens opofferen.
Splits dat land.
Herhaal die oproep gerust eens in de Sint-Salvator te Gent waar er wekelijks Oekraïners samenkomen voor de misviering. Iedere zondag om tien uur. Eens kijken of deze laffe oproep ergens gehoor zal vinden in het Oekraïens vrouwenhart, want de meerderheid van de gemeenschap bestaat uit gevluchte vrouwen en kinderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 09:11   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Herhaal die oproep gerust eens in de Sint-Salvator te Gent waar er wekelijks Oekraïners samenkomen voor de misviering. Iedere zondag om tien uur. Eens kijken of deze laffe oproep ergens gehoor zal vinden in het Oekraïens vrouwenhart, want de meerderheid van de gemeenschap bestaat uit gevluchte vrouwen en kinderen.
En gaat dat de situatie veranderen? Wat ben je met deze reactie?

Er is een groep die wil scheiden zoals Vlamingen die terug naar Nederland zouden willen.
Het land splitsen is dan de meest vreedzame oplossing.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 09:13   #59
brother paul
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.543
Standaard

kijk Ptn zit door zijn voorraad...

80% van zijn tanks zijn vernield....
hij rijdt dus op reserve en gaat op den duur troepen moeten wegtrekken of zijn land helemaal verzwakken en kwetsbaar maken voor interne opstanden en invasies van china/indie/ buurlanden die willen knagen aan zijn grondgebied...





Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juni 2024 om 09:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 09:20   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En gaat dat de situatie veranderen? Wat ben je met deze reactie?

Er is een groep die wil scheiden zoals Vlamingen die terug naar Nederland zouden willen.
Het land splitsen is dan de meest vreedzame oplossing.
Dan zult u eens aanvoelen of de Oekraïners open staan voor uw zogezegde "meest vreedzame oplossing". De confrontatie met de mensen zelf, los van het bubbeltje waarin u nu leest en dat gevuld is met Russische mist. Ik weet in ieder geval wel het antwoord.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be