Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2023, 11:27   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is me opgevallen dat er bijzonder veel snelheids bordjes verdwenen zijn.

Zelfs de GPS geeft het in vele gevallen niet meer aan.

Vroeger wel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 11:28   #42
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Was je met de auto of met de fiets ?

Met een auto kost dat denk ik bijna 60 euro maar met een fiets kost u dat niks. Met een racefiets mag je bergaf 70 rijden daar waar 30 moet. Geen probleem.
Ik heb altijd gedacht dat fietsers zich, net als alle andere weggebruikers, ook aan de maximumsnelheid moeten houden. Maar helemaal zeker ben ik daar nooit van geweest...

En hoewel ik niet direct wetteksten vind die hier over gaan vond ik wel het volgende (al dateert dat artikel uit 2012, misschien is de wet ondertussen veranderd...):

Citaat:
Het Belang van Limburg kreeg deze vraag voorgeschoteld van een lezer en trok op onderzoek uit. “Fietsers moeten zich eveneens houden aan de geldende snelheidsbeperkingen”, zegt commissaris Jean-Pierre Blocken. “In de bebouwde kom bijvoorbeeld betekent dat voor álle weggebruikers 50 km/u. Net zoals alle verkeersborden C43 met maximumsnelheden voor alle bestuurders gelden.”
Bron


Dus is er een snelheidsbeperking van 30 geldt die eveneens voor fietsers.

Als ik een familielid uit Nederland mag geloven is dat daar, in tegenstelling tot in België, niet zo.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 11:33   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is me opgevallen dat er bijzonder veel snelheids bordjes verdwenen zijn.
Dat is een gevolg van de verlaging van 90 naar 70.

Vroeger was er op heel veel wegen waar je in principe 90 mocht al een beperking tot 70 en die moest dus altijd aangegeven staan. Passeerde je op zo'n baan 10 kruispunten had je ook 10 van die borden gezien.

Nu de snelheid sowieso naar 70 terug gebracht is hoeven al die borden niet meer.

Citaat:
Zelfs de GPS geeft het in vele gevallen niet meer aan.

Vroeger wel.
Mijn gps geeft nog steeds altijd en overal de maximum snelheid aan. Enkel op hele kleine achteraf boerenpaadjes durft-ie wel eens passen maar dat zijn dan ook van die weggetjes waar je normaal nooit met de auto komt.
En waar ik eerlijk gezegd ook niet weet hoe hard je daar mag maar flitsen doen ze op zo'n plaatsen natuurlijk nooit.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 11:48   #44
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.611
Standaard

Bijna al mijn snelheidsboetes komen uit Nederland, maar op de Antwerpse Ring werd ik eens tweemaal geflitst door twee flitspalen die op korte afstand van elkaar staan. Dubbele boete voor dezelfde overtreding. Bah. De laatste is wel jaren geleden, gelukkig.

Ooit had ik uit Nederland een boete van €250. De tweede verhoging van een boete van €50. De post kwam gewoon niet aan voor de twee eerste brieven. De fout kwam uit Nederland, niet van BPost.

Al mijn andere post kwam altijd netjes aan, maar twee brieven van de Nederlandse politie op rij kwamen nooit aan. Je mag zeggen van België wat je wil, maar soms komt incompetentie uit Nederland gidsland en niet uit rommelig België.

Gelukkig had ik wel mijn gelijk gekregen en werd de boete terug verlaagd naar het originele bedrag.

Mijn toenmalige collega's geloofden niet dat de fout uit Nederland kwam en ik zei sarcastisch dat het Belgisch geklungel van BPost was, dat ze serieus van me geloofden. Het zijn de enige twee belangrijke brieven die ooit in heel mijn leven verloren gingen.

Wat er gebeurde was gewoon dat ze niet beseften dat mijn adres in België was, denk ik. Vaak komt het ook voor dat een Nederlander mij niet weet te bellen omdat ze nooit internationaal gebeld hebben. Dat is zeker tienmaal gebeurd al, ik overdrijf niet. Je kan dat dus googlen op twee minuten... Ik was twaalf toen ik wist hoe en wat, zonder internet. Ik heb gewoon zelf uitgevist hoe je +31 typt en een nul weglaat als jonge puber.

Het is een fascinerend land, maar zeker minder gedisciplineerd dan België, ondanks de nette wegen, huizen en voortuinen. Ondanks de Belgische incompetentie wegen te onderhouden en wegomleidingen te plaatsen. Ondanks de Vlaamse incompetentie correct Nederlands te praten tot op academisch niveau. Dat heeft allemaal bijgedragen aan hun idee dat ze in alles competenter zouden zijn en daarom nu de teugels meer vieren en klungelen op een manier die je in België zelden tot nooit ziet. Daar zit de ironie.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 april 2023 om 12:07.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 16:10   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb altijd gedacht dat fietsers zich, net als alle andere weggebruikers, ook aan de maximumsnelheid moeten houden. Maar helemaal zeker ben ik daar nooit van geweest...

En hoewel ik niet direct wetteksten vind die hier over gaan vond ik wel het volgende (al dateert dat artikel uit 2012, misschien is de wet ondertussen veranderd...):



Bron


Dus is er een snelheidsbeperking van 30 geldt die eveneens voor fietsers.

Als ik een familielid uit Nederland mag geloven is dat daar, in tegenstelling tot in België, niet zo.
Snelheidsbeperkingen gelden toch niet voor voetgangers?

(sorry, flauw grapje)

Allez ernstig dan:

Citaat:
Artikel 10. Snelheid

10.1.

Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 april 2023 om 16:13.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 09:44   #46
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Snelheidsbeperkingen gelden toch niet voor voetgangers?

(sorry, flauw grapje)
Geen idee.
Nee, serieus. Natuurlijk gaat er niemand een voetganger op de bon zwieren maar mag je volgens de letter van de wet bv hardlopen als je een bord C43 (max 10km/u) gepasseerd bent?
Maw gelden snelheidsbeperkingen voor alle weggebruikers of voor alle voertuigbestuurders?
Citaat:
Allez ernstig dan:


Citaat:
Artikel 10. Snelheid

10.1.

1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
Dit gaat inderdaad over snelheid maar er wordt met geen woord gerept over voor wie snelheidsbeperkingen gelden. Bv dat eerste artikel heeft het over staat van de weg, lading,... enz. Daaruit maak ik op dat je als fietser je snelheid, net als auto's, aan al die dingen aan moet passen. Maar of aangeduide snelheidsbeperkingen ook voor fietsers gelden maak ik daar niet uit op...
Men heeft het immers over vanalles en nog wat (staat van de weg, lading, zicht, plaatsgesteldheid,...) maar niet over snelheidsaanduidingen.

Ik had nooit gedacht dat dit zo'n moeilijke vraag kon zijn.
Ga er eens een draadje over starten.
Misschien brengt dat duidelijkheid.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 10:06   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb altijd gedacht dat fietsers zich, net als alle andere weggebruikers, ook aan de maximumsnelheid moeten houden. Maar helemaal zeker ben ik daar nooit van geweest...

En hoewel ik niet direct wetteksten vind die hier over gaan vond ik wel het volgende (al dateert dat artikel uit 2012, misschien is de wet ondertussen veranderd...):



Bron


Dus is er een snelheidsbeperking van 30 geldt die eveneens voor fietsers.

Als ik een familielid uit Nederland mag geloven is dat daar, in tegenstelling tot in België, niet zo.
Gezien je een fietser niet kan identificeren zie flitsen is dat flauwekul. Bij mij is er een straat die fel naar beneden loopt. Ter hoogte van een school mag je daar 30. Wel ik kan enkel zeggen ik daar niet lang geleden werd voorbijgevlamd door een peleton wielertoeristen....Ik schat die bijna 80 reden. Op de koop toe begonnen ze nog eens te gesticuleren opdat ik ze ophield.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 10:39   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gezien je een fietser niet kan identificeren zie flitsen is dat flauwekul. Bij mij is er een straat die fel naar beneden loopt. Ter hoogte van een school mag je daar 30. Wel ik kan enkel zeggen ik daar niet lang geleden werd voorbijgevlamd door een peleton wielertoeristen....Ik schat die bijna 80 reden. Op de koop toe begonnen ze nog eens te gesticuleren opdat ik ze ophield.
't Is niet omdat je niet geflitst kan worden dat de snelheidsregels sowieso niet gelden eh?

Op jaagpaden geldt bv ook een max snelheid van 30km/u en binnen de bebouwde kom zelfs maar 10km/u (wie weet dat?). En op het jaagpad komen enkel gebruikers die niet te flitsen zijn.
Dus niet te flitsen zijn is niet zonder meer een vrijgeleide om zo snel te rijden als je wil.
Als oom agent met zo'n 'snelheidspistool' staat te kijken heb je het alsnog zitten.

Overigens: als fietsers zich niet aan snelheidsbeperkingen moeten houden heeft zo'n beperking op het jaagpad totaal geen zin want daar komen, naast voetgangers, enkel fietsers.


En stellen dat de snelheid niet geldt omdat er al eens wielertoeristen tegen bijna 80/u voorbij komen gaat volgens mij ook niet op. Hier vliegt ooit ook wel eens een idioot tegen 120km/u door de dorpskom maar dat wil nog niet zeggen dat dat mag.

Dus voorlopig blijft ik bij mijn vermoeden dat fietsers zich wel degelijk aan de geldende snelheidsbeperkingen moeten houden.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 4 april 2023 om 10:40.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 10:45   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

De discussie over fietsers die zich al dan niet moeten houden aan de max snelheid kan stoppen.

Ze moeten dat dus wel degelijk.
Voetgangers moet het niet.

De wegcode heeft gesproken.
In deze draad.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 11:46   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Ik ken een plaats dat geklasseerd staat als woonerf.
Er is echter veel doorgaand verkeer, de snelheden die daar gereden worden overstijgen regelmatig de 50 km/u.

Nu willen ze daar traject controle uitvoeren, traject controle wilt wel zeggen dat de snelheid minstens 30 km/u moet zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 12:13   #51
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
.....Naar links 50 en naar rechts 70? Volgens mij moet je op zo'n weg nooit een boete betalen want je kan altijd argumenteren dat je nooit het betreffende bord gepasseerd bent.
Oh jawel ze kunnen je wel beboeten en dat doen ze dan ook.
Enkel het verkeersbord 70 dat aan je rechterkant staat, geldt voor die rijrichting.
Een verkeersbord 50 aan je linkerkant kun je niet zien en geldt ook niet voor jou, enkel verkeersborden aan je rechterkant, net zoals verkeerslichten, gelden voor jou. (Maar die borden staan dan ook niet tegenover elkaar maar verder uit elkaar op die weg)

Maar dan kun je toch een boete krijgen met: "overschrijding van de snelheidsbeperking 50 ter hoogte van huisnummer 98...."...blabla....lekker misleidend, alsof op de hele weg in beide richtingen de beperking van 50 zou gelden...
En dan hebben ze gedeeltelijk gelijk want het vermeldde huisnummer 98 ligt dan inderdaad aan de kant van de weg (in de zone met een stukje) 50 maar jij reed aan de andere kant ter hoogte van het huisnummer 99 waar 70 geldt maar dat doet onwetende mensen dan twijfelen want de politie zal het wel weten zeker?
En omdat ze dan in deze jachtige tijd al die rompslomp en tijdverlies niet willen om een verkeersboete van pakweg 50€ nog te gaan aanvechten voor de rechtbank en de politie waarschijnlijk toch weer gelijk zal krijgen, betalen ze de boete dan maar om ervan af te zijn.....en daar gaat het om: poen en verwarring stichten om zoveel mogelijk boetes te kunnen innen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 12:32   #52
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ken een plaats dat geklasseerd staat als woonerf.
Er is echter veel doorgaand verkeer, de snelheden die daar gereden worden overstijgen regelmatig de 50 km/u.

Nu willen ze daar traject controle uitvoeren, traject controle wilt wel zeggen dat de snelheid minstens 30 km/u moet zijn.
Alles is erop gericht om auto rijden te verbieden en ons allemaal uit de auto te kunnen jagen.
Behalve de verspillingen met ons eigen belastinggeld voor lez, wildgroei camera's, trajectcontroles, flitspalen.. waarmee we niet meer mogen rijden waar en hoe we willen, sluiten ze nu ook al hele, openbare wegen af door onwettige verkeersfilters voor de leugen van verkeersveiligheid.
Een hele wijk met een zone "uitgezonderd plaatselijk verkeer" met "fietsstraat" wordt halverwege de toegangsweg volledig afgesloten voor auto's, en ook hulpverleners, door betonblokken.
Binnenkort geraken we nergens meer met de auto.....we moeten wél betalen, en steeds meer, maar we mogen nergens meer rijden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 15:57   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is me opgevallen dat er bijzonder veel snelheids bordjes verdwenen zijn.

Zelfs de GPS geeft het in vele gevallen niet meer aan.

Vroeger wel.
Ik word daar geen verschil gewaar. Niet in de straten, en niet op mijn gps.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 15:58   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geen idee.
Nee, serieus. Natuurlijk gaat er niemand een voetganger op de bon zwieren maar mag je volgens de letter van de wet bv hardlopen als je een bord C43 (max 10km/u) gepasseerd bent?
Maw gelden snelheidsbeperkingen voor alle weggebruikers of voor alle voertuigbestuurders?


Dit gaat inderdaad over snelheid maar er wordt met geen woord gerept over voor wie snelheidsbeperkingen gelden. Bv dat eerste artikel heeft het over staat van de weg, lading,... enz. Daaruit maak ik op dat je als fietser je snelheid, net als auto's, aan al die dingen aan moet passen. Maar of aangeduide snelheidsbeperkingen ook voor fietsers gelden maak ik daar niet uit op...
Men heeft het immers over vanalles en nog wat (staat van de weg, lading, zicht, plaatsgesteldheid,...) maar niet over snelheidsaanduidingen.

Ik had nooit gedacht dat dit zo'n moeilijke vraag kon zijn.
Ga er eens een draadje over starten.
Misschien brengt dat duidelijkheid.
Mo gvd allez zeg: is een voetganger een bestuurder?

Zijt gij nu met mijn kloten aan het rammelen of wat?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 08:04   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

13 boeten.
Gent natuurlijk.

https://www.hln.be/gent/13-gas-boete...ppen~ab8e2705/

13 x 58€
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 april 2023 om 08:05.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 09:10   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
13 boeten.
Gent natuurlijk.

https://www.hln.be/gent/13-gas-boete...ppen~ab8e2705/

13 x 58€
Nope, geld is terugbetaald.

Citaat:
https://www.pzc.nl/gent/13-gas-boete....google.com%2F

20 uur geleden — “13 GAS-boetes om mijn eigen parkeergarage binnen te rijden”: stad Gent zet fout bij Paul (56) recht maar biedt voorlopig geen oplossing ...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2023 om 09:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 09:44   #57
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mo gvd allez zeg: is een voetganger een bestuurder?

Zijt gij nu met mijn kloten aan het rammelen of wat?
Nee.

Ik dacht toch dat ik vrij duidelijk het onderscheid maakte?

Citaat:
Maw gelden snelheidsbeperkingen voor alle weggebruikers of voor alle voertuigbestuurders?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 09:47   #58
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Oh jawel ze kunnen je wel beboeten en dat doen ze dan ook.
Enkel het verkeersbord 70 dat aan je rechterkant staat, geldt voor die rijrichting.
Een verkeersbord 50 aan je linkerkant kun je niet zien en geldt ook niet voor jou, enkel verkeersborden aan je rechterkant, net zoals verkeerslichten, gelden voor jou. (Maar die borden staan dan ook niet tegenover elkaar maar verder uit elkaar op die weg)

Maar dan kun je toch een boete krijgen met: "overschrijding van de snelheidsbeperking 50 ter hoogte van huisnummer 98...."...blabla....lekker misleidend, alsof op de hele weg in beide richtingen de beperking van 50 zou gelden...
En dan hebben ze gedeeltelijk gelijk want het vermeldde huisnummer 98 ligt dan inderdaad aan de kant van de weg (in de zone met een stukje) 50 maar jij reed aan de andere kant ter hoogte van het huisnummer 99 waar 70 geldt maar dat doet onwetende mensen dan twijfelen want de politie zal het wel weten zeker?
En omdat ze dan in deze jachtige tijd al die rompslomp en tijdverlies niet willen om een verkeersboete van pakweg 50€ nog te gaan aanvechten voor de rechtbank en de politie waarschijnlijk toch weer gelijk zal krijgen, betalen ze de boete dan maar om ervan af te zijn.....en daar gaat het om: poen en verwarring stichten om zoveel mogelijk boetes te kunnen innen.
Het kan inderdaad zijn dat ze dat wel doen maar als je zo'n boete aanvecht ga ik er vanuit dat je dat sowieso wint.

Kan je me vertellen over welke weg dat gaat?
Het zou de eerste keer zijn dat ik dat zie.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 09:47   #59
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Doordenkertje...
Over iets grondig nadenken en dat koppelen aan de wijze waarop wetgeving tot stand komt?
Dat is toch veel gevraagd nietwaar.
Nu het lijkt te beteren.
Wetgeving over prototypes bouwen in de lichte luchtvaart is aangepast, nu pakt men de willekeur binnen keuringsstations aan,
straks krijgen we nog spijt dat we onze toekomst in Frankrijk reeds hebben vastgelegd.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 09:56   #60
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.128
Standaard

Ik moet bekennen dat een maximum snelheid van 30 km/uur in bebouwde kommen voor ons gewoon niet zouden
kunnen opgevolgd worden. (gelukkig niet meer van toepassing )
Het is zoals Einstein vragen om de rest van zijn leven sommetjes van het eerste leerjaar op te lossen. 99,9999999% van
de bestuurders weten perfect hun snelheid aan het moment aan te passen.
Als een debiel 30 km/uur gaan rijden op momenten dat er geen kat te bespeuren is - niks voor ons.

Geld en tijd stelen van mensen die van beide al geen overschot hebben?
Is dat de bedoeling?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 april 2023 om 09:58.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be