Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 17:08   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Grote paniek gisteren: psychiaters spreken elkaar tegen omtrent motieven van VB-kid Hans Van Themsche. Elke blinde weet zo dat racisme het enige motief was.
En toen ben ik gestopt met lezen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 09:06   #42
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Je hebt nog steeds niet gezegd om welke 'leugens' het gaat. Een kleine vergetelheid misschien? Ik wacht nog steeds.
Euh nee, in mijn link staat uw leugen. Hoeveel keer moet ik het nog vragen? U zegt dat Hans van themse racistische sites bezocht. Onderzoek wees uit dat dit niet het geval was. Dat is zwart op wit een leugen van uw kant.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 09:13   #43
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Grote paniek gisteren: psychiaters spreken elkaar tegen omtrent motieven van VB-kid Hans Van Themsche. Elke blinde weet zo dat racisme het enige motief was. Is Hans ziek? Niet toerekeningsvatbaar? Onzin, dan moeten we meteen alle VB 'rs en randorganisaties levenslang interneren. Dit is precies waar ook de verdediging van Hans VT op aanstuurt: Hans is niet verantwoordelijk voor zijn daden, hij moet 'behandeld' worden, er is maw nog hoop voor hem.

Merkwaardig is ook dat de psychiaters niet de opdracht hadden gekregen om Hans op zijn racisme te onderzoeken. Blijkbaar was dit niet belangrijk. Het heeft er meteen toe geleid dat de advocaat van het Turkse slachtoffer meteen bedankt werd voor zijn diensten en Van der Velpen haar nieuwe verdediger werd. Van der Velpen van de Liga van de Mensenrechten zal elke VB'r zich wel herinneren toen die er in slaagde -samen met het CGKR- na 4 1/2 jaar procederen eindelijk het VB (in feite haar vzw's) te laten veroordelen voor racisme.

Is racisme dan een ziekte en kan je daar uberhaupt wel van genezen? Racisme is helemaal geen ziekte maar een oeroude eigenschap, geprogrammeerde genen die ons doen overleven hebben waardoor we het machtigste wezen op aarde zijn geworden. We zijn allemaal het produkt van onze opvoeding. Kennis overdracht. Als je het geheugen -wat we geleerd hebben- gewoon zou wegvagen, als we maw terug met een blanco blad moeten beginnen, hoef je maar even naar de dieren in de jungle te kijken, en toekijken wat er met ons zal worden. Eén grote slachtpartij, eigen volk eerst, de rest moet eraan.

Door de evolutie heen hebben we 'remmen' ingebouwd. Getracht natuurlijke instincten in goede banen te leiden. Af en toe verliezen we de trappers en voeren we weer een oorlog. Als de bevolking dan weer wat uitgedund is kunnen we opnieuw gaan beschaven en de beschaafde uithangen.

Hans V is zo'n typisch geval, product van zijn opvoeding. Dat het kereltje labiel zou zijn, of licht autistisch, maakt helemaal niks uit. De maatschappij moet zich beschermen tegen zo'n doortrappers en doet dat niet of halfslachtig. Wie heeft HVT opgevoed en de 'tools' gegeven om te doen wat hij heeft gedaan? Het antwoord is simpel: het roofzuchtige beest in ons waar we allemaal mee werden geboren en dat we hebben leren wegdrukken maar niet hebben kunnen doen verdwijnen. Genen verander je niet zomaar, die doen daar duizenden, miljoenen jaren over.

De schrik om van HVT een politiek proces te maken, zit er diep in. Het VB mag niet genoemd worden en ook racisme niet. Voor wie zijn we bang? Voor extreemrechts? Voor het Vlaams Belang? Voor dat beest in ieder van ons waar we ons inwendig zo om schamen? Als HVT hier wegkomt zonder straf maar enkel met een briefje van den dokteur om therapie te volgen, zal er maar één politieke partij, één ideologie op de banken staan juichen: die van de 'onderbuik', die van Eigen Volk Eerst.
Hans is het product van zijn opvoeding...Ik vraag mij nu wel af door wie U opgevoed werd?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 09:14   #44
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Juist, HVT zou niet mogen wegkomen met een therapie. Maar wees gerust, hij ZAL de zwaarst mogelijke straf krijgen, dat weet jij ook wel. Jij wil enkel insinueren dat het VB hier al zover gekomen is dat het angst inboezemt bij magistraten. Terwijl je goed weet dat dat niet het geval is. Maar ja, je hebt het zelf gezegd: ALLE middelen zijn goed om het VB kapot te maken.

Uw pseudo-sociologisch-historisch-biologisch-politieke "analyse" raakt dan ook kant noch wal. Ik zou eerder bovenstaand geschreven gedrocht klasseren onder "intellectueel afval".

Ik heb niemand van jullie soort zo hard horen roepen toen Guido DeMoor vermoord werd.
Gaan we de zaak-Mombaerts ook eens herzien?
Abba? Wat denkt u er van?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 09:17   #45
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ofwel is links onvoorwaardelijk slim om er vooral mee door te gaan omdat rechts uiteindelijk toch op zijn bek gaat.

Maar ik twijfel zelf ook of het alleen om racisme gaat.
Moest een allochtoon ontoerekeningsvatbaar verklaart worden, het kot zou dan wel te klein zijn...
allochtonen, voor zover ze moslims zijn, kunnen sowieso ontoerekeningsvatbaar verklaard worden, indien men bedenkt dat de islam een geestelijke ziekte is.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 09:21   #46
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Rechts evenmin: eens aan de macht gaan ze vrijheden beperken, onder het mom van (diezelfde) vrijheid. Ze zijn dus alletwee even slecht, alleen staat rechts nu in een rebelse positie etc...
vandaag is het inderdaad rechts die in een rebelse positie staat.De "Roden" van vroeger jaren zijn dood: hun nazaten zijn kleinburgerlijke weldenkende mietjes geworden, het enige dat hun interresseert is hun machtspositie behouden.Zelfs als ze daarvoor moeten samenheulen met de vijand: het invasieleger vreemdelingen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 09:22   #47
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
vandaag is het inderdaad rechts die in een rebelse positie staat.De "Roden" van vroeger jaren zijn dood: hun nazaten zijn kleinburgerlijke weldenkende mietjes geworden, het enige dat hun interresseert is hun machtspositie behouden.Zelfs als ze daarvoor moeten samenheulen met de vijand: het invasieleger vreemdelingen.
...Wat recht natuurlijk geen reet beter maakt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 09:35   #48
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En toen ben ik gestopt met lezen.
Ik heb er mij helemaal doorgeworsteld, en ik kan u verzekeren dat u niets gemist heeft.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 11 oktober 2007 om 09:35.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be