Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2008, 23:12   #41
The Colbert Report
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik heb 5 jaar voor het US Gvt gewerkt slimmerik
Dan vraag ik me toch sterk af hoe je zulke simplificaties kunt schrijven.

Ik woon en werk ook reeds meerdere jaren in de USA, en recent pendel ik weer meer tussen de USA en Europa. Ik heb absoluut niet de indruk dat de gemiddelde Europeaan meer met politiek begaan is of intellectueler is dan de gemiddelde Amerikaan. Hoewel veel Europeanen dit natuurlijk wel graag willen geloven.

Dit soort simplificaties die je zelf gebruikt bevestigen dan ook mijn mening.

Overigens, mag ik ook vragen in welke functie en waar?
The Colbert Report is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 23:20   #42
The Colbert Report
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het zijn dus ook maar "enkele simpele zielen" die het slachtoffer zijn van de Amerikaanse bankzwendel. Dat bedoel je toch. Of van de catastrofale politieke fouten van Bush c.s. dat is zeker ook generalisatie? Er bestaat natuurlijk geen enkele fraude in bankcertificaten, en zo kunnen we wel even doorgaan.
Ook hier toon je weer blijk van een vrij simplistische visie op de bankcrisis. Vergeet echter ook niet dat ook de Europese banken hierdoor getroffen werden, dus waren ze zeker niet slimmer. Integendeel, diegenen die het meest geprofiteerd hebben alvorens de crisis uitbrak, zijn wel de Amerikanen, en de Europeanen kunnen niets anders dan betalen. Wie is dan het slimst?

Voor wat je aangeeft als de politieke fouten van Bush, ga je ook gemakkelijk voorbij aan het feit dat vele Amerikanen het hier ook niet mee eens zijn, dus inderdaad generalisatie. Verder geeft Europa (oa) in het M.O. ook aan dat ze met diplomatie ook niet veel verder geraken, en in de bankcrisis is het ieder voor zich ipv te reageren als een eengemaakte Unie.
The Colbert Report is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 23:26   #43
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Colbert Report Bekijk bericht
Ook hier toon je weer blijk van een vrij simplistische visie op de bankcrisis. Vergeet echter ook niet dat ook de Europese banken hierdoor getroffen werden, dus waren ze zeker niet slimmer. Integendeel, diegenen die het meest geprofiteerd hebben alvorens de crisis uitbrak, zijn wel de Amerikanen, en de Europeanen kunnen niets anders dan betalen. Wie is dan het slimst?

Voor wat je aangeeft als de politieke fouten van Bush, ga je ook gemakkelijk voorbij aan het feit dat vele Amerikanen het hier ook niet mee eens zijn, dus inderdaad generalisatie. Verder geeft Europa (oa) in het M.O. ook aan dat ze met diplomatie ook niet veel verder geraken, en in de bankcrisis is het ieder voor zich ipv te reageren als een eengemaakte Unie.
Je verwart visie met het constateren van feiten. Dat de Amerikanen het meest geprofiteerd hebben van de domheid van de Europese banken is hier al lang en breed uitgemeten. Dat ze moeten betalen is een gepasseerd station. Dat hebben ze al gedaan. In het vervolg zullen ze wel wijzer wezen ooit nog een cent in de states te beleggen. En maar beter ook!
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 23:33   #44
The Colbert Report
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Je verwart visie met het constateren van feiten. Dat de Amerikanen het meest geprofiteerd hebben van de domheid van de Europese banken is hier al lang en breed uitgemeten. Dat ze moeten betalen is een gepasseerd station. Dat hebben ze al gedaan. In het vervolg zullen ze wel wijzer wezen ooit nog een cent in de states te beleggen. En maar beter ook!
Denk je nu echt dat dit betalen een gepasseerd station is (nog zeker niet voorbij; de laatste euro is nog niet betaald aan deze crisis), of dat men vanaf nu niets meer zal beleggen in de USA. Hoe zie je dat dan wel gebeuren in een geglobaliseerde economie?

Maar we wijken af van het onderwerp; dit was maar een voorbeeld dat Europeanen niet zoveel slimmer zijn dan Amerikanen.
The Colbert Report is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 12:04   #45
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Colbert Report Bekijk bericht
Denk je nu echt dat dit betalen een gepasseerd station is (nog zeker niet voorbij; de laatste euro is nog niet betaald aan deze crisis), of dat men vanaf nu niets meer zal beleggen in de USA. Hoe zie je dat dan wel gebeuren in een geglobaliseerde economie?

Maar we wijken af van het onderwerp; dit was maar een voorbeeld dat Europeanen niet zoveel slimmer zijn dan Amerikanen.
Dus leedvermaak ten faveure van zwendelend Amerika.
Maar: het laatste woord is nog niet gevallen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:31   #46
The Colbert Report
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dus leedvermaak ten faveure van zwendelend Amerika.
Maar: het laatste woord is nog niet gevallen.
Absoluut geen leedvermaak; gewoon constateren van feiten. Leedvermaak in gelijk welke richting is ten andere zeker niet op zijn plaats in een geglobaliseerde wereld: een instorting in een gebied van de wereld heeft onvermijdelijk ook gevolgen elders. En verder ben ik zelf ook zeker deels getroffen door deze crisis, vooral in Europa dan.

Maar mag ik mijn eerdere vraag ook nog eens herhalen: waar en in welke functie heb je dan voor de Amerikaanse overheid gewerkt? Zoals je kan zien ben ik vrij nieuw op dit forum. Ik heb even wat gezocht op enkele andere van je postings, en kon alleen een afkeer van de USA vaststellen, maar niet waar deze vandaan komt.
The Colbert Report is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 15:23   #47
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ja dat is wel eens anders geweest. Dat werd ooit anders. Bovendien ik heb niets tegen de individuele Amerikaan. Mijn aversie geldt een zekere groep in de VS die momenteel de touwtjes in handen heeft. Voor wat betreft mijn vroegere functie: dat ga ik niet op een forum zetten - zou u ook niet doen. Niemand vraagt hier om elkaars persoonlijke info.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 15:37   #48
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
op een budget van 2900 miljard dollar 800 miljard dollar meer uitgeven ... en je zit al met een tekort van 400 miljard dollar. Jij gaat heel veel mogen besparen op de rest van het budget en ik kan u vertellen dat dit dus een sprookje is van Obama en geen werkelijkheid. Dit is net zoals Martens bij ons in de jaren 80 en we dragen daar nog steeds de gevolgen van.





Als je zijn programma eens zou lezen en niet enkel de propaganda dan zou je zien dat hij het dividend op aandelen veel meer wil belasten van 15 naar 39%. In de VS heeft meer dan 50% van de bevolking aandelen en dit zou dus niet enkel die 5% raken maar ook de gewone man in de straat. Daarnaast wil hij een belastng op de verkoop van een huis van 15%. Iedereen die dus eigenaar is van een huis kan daar vroeg of laat slachtoffer van worden. En het gaat al zo slecht met de huizenmarkt daar.
Daarnaast wil hij iedereen die meer dan 30 000 dollar par jaar verdiend meer belastingen laten betalen ... . Dus hoe hij dit gaat lijmen met zijn belastingverlaging voor 95% van de mensen lijkt me toch wel eigenaardig.





Over Irak kan je heel veel zeggen. Het eerste is dat de beslissing om ten oorlog te trekken daar een heel moeilijke beslissing was als je eerlijk bent met jezelf en geen ultra linkse, vredesactivist bent. Aan de ene kant was Saddam Hoessein een sluimerend gevaar en werkte hij onvoldoende mee met de VN. Er bestond steeds het gevaar dat hij biologische of chemische wapens zou kunnen maken en eventueel gebruiken of verkopen aan terroristen. En je weet niet wat hij de afgelopen 5 jaar zou hebben gedaan. Maw de meeste mensen vergeten na te denken over "what if" er geen oorlog zou geweest zijn.
Aan de andere kant denk ik dat materieel en misschien ook wel op andere vlakken voor de bevolking zelf Saddam wellicht beter was dan wat ze nu hebben. De meeste mensen zijn armer dan onder Saddam en hebben zelfs niet eens basisbehoeften zoals water en electriciteit wat ze toen wel hadden.

Er bestaat nergens een boek waarin je dit soort antwoorden kan vinden. De president moest daar een enorm moeilijke beslissing nemen.

Maar nu je er éénmaal bent moet je het ook afwerken en als overwinnaar naar huis terugkeren vind ik en op dat punt heeft McCain gewoon gelijk. Men moet blijven zolang het nodig is.




universal healthcare is een communistisch idee. Dat is wat iedereen had ind e USSR en in China vroeger. Dat is een deel van de reden dat het systeem daar failliet ging en in China heeft men het grotendeels afgesshaft omdat het onbetaalbaar werd.




Ja uiteindelijk zal de president de knoop moeten doorhakken over wanneer ze finaal terugkomen, maar dat heeft McCain ook wel aangegeven. Hij zei alleen dat hij niet akkoord kan gaan met een vaste deadline die zomaar vastligt zoals Obama dat wil. En dan heeft McCain gelijk of je dat nu graag hoort of niet.




Ik wil goed bestuur en de bestuursvorm is voor mij ondergeschikt daaraan. Daarbij je beseft toch wel dat de huidige regering in Pakistan vol zit met mensen die ervoor Musharaff ook al waren ? En het waren net die mensen die de chaos daar hebben veroorzaakt .. . Maar ja dan moet je wel iets meer lezen dan enkel het linkse vrt nieuws bij ons. Ik zie ook liever een andere situatie dan wat er was in Pakistan, maar soms is het nu éénmaal beter met zo iemand als Musharaff.

Te veel mensen zijn gefixeerd op het woordje "democratie" terwijl die bestuursvorm niet eens bestaat in zijn pure vorm.
Ik zou een boek kunnen schrijven over de domheid van de uitspraken die je schrijft. Je haalt je info ongetwijfeld uit de 'mainstream' media (of beter: bevooroordeelde), die je zelf zo links noemt. Ik weet niet meer wat ik moet doen met dergelijke posts, lachen of huilen?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 15:45   #49
The Colbert Report
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ja dat is wel eens anders geweest. Dat werd ooit anders. Bovendien ik heb niets tegen de individuele Amerikaan. Mijn aversie geldt een zekere groep in de VS die momenteel de touwtjes in handen heeft. Voor wat betreft mijn vroegere functie: dat ga ik niet op een forum zetten - zou u ook niet doen. Niemand vraagt hier om elkaars persoonlijke info.
Bedankt voor je antwoord.

Voor het onderscheid tussen de individuele Amerikaan en de huidige administratie: je kan inderdaad niets hebben tegen de individuele Amerikaan, maar wel tegen de huidige administratie zijn.

Zoals ik schreef zijn ook een groot deel van de Amerikanen tegen deze administratie en haar beleid. maar in je vorige bijdragen waar ik op reageerde leek je me te richten tegen de gewone Amerikaan, met het intussen vrij veel voorkomende morele en intellectuele superioriteitsgevoel van Europeanen.

Voor je vorige functie: ik kan begrijpen dat je dit niet op een forum wil plaatsen, maar omdat je reeds 'A' gezegd had dacht ik dat ik ook wel 'B' kon vragen. De vraag was vooral gesteld in het kader van hoe je dan deze aversie ontwikkeld hebt, want als je voor de Amerikaanse overheid hebt gewerkt, nam ik aan dat dit niet steeds het geval was, en je eventueel zelfs Amerikaans staatsburger was (vereist voor vele overheidsfuncties). Misschien kan je daar iets over kwijt?

Zelf heb ik me hier ook wel onder een schuilnaam geregistreerd op dit forum, omdat ik zag dat bijna niemand onder de echte naam opereert. Op een ander discussieforum werk ik echter wel met mijn echte naam, en geef ik ook meer details over mijn huidig werk. Zolang je niets te verbergen hebt zie ik ook het probleem niet, maar ik respecteer je privacy wel.
The Colbert Report is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 17:42   #50
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Colbert Report Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord.

Voor het onderscheid tussen de individuele Amerikaan en de huidige administratie: je kan inderdaad niets hebben tegen de individuele Amerikaan, maar wel tegen de huidige administratie zijn.

Zoals ik schreef zijn ook een groot deel van de Amerikanen tegen deze administratie en haar beleid. maar in je vorige bijdragen waar ik op reageerde leek je me te richten tegen de gewone Amerikaan, met het intussen vrij veel voorkomende morele en intellectuele superioriteitsgevoel van Europeanen.

Voor je vorige functie: ik kan begrijpen dat je dit niet op een forum wil plaatsen, maar omdat je reeds 'A' gezegd had dacht ik dat ik ook wel 'B' kon vragen. De vraag was vooral gesteld in het kader van hoe je dan deze aversie ontwikkeld hebt, want als je voor de Amerikaanse overheid hebt gewerkt, nam ik aan dat dit niet steeds het geval was, en je eventueel zelfs Amerikaans staatsburger was (vereist voor vele overheidsfuncties). Misschien kan je daar iets over kwijt?

Zelf heb ik me hier ook wel onder een schuilnaam geregistreerd op dit forum, omdat ik zag dat bijna niemand onder de echte naam opereert. Op een ander discussieforum werk ik echter wel met mijn echte naam, en geef ik ook meer details over mijn huidig werk. Zolang je niets te verbergen hebt zie ik ook het probleem niet, maar ik respecteer je privacy wel.
Dat is in principe wel juist, maar ik heb ooit voor twee regeringsinstanties gewerkt, met veel plezier overigens, maar in die periode lag het politieke klimaat duidelijk anders dan nu.
Toen ik ooit voor mijzelf begon had ik natuurlijk wat men in bankkringen zou noemen "voorwetenschap". Op het moment dat handel en politiek zich samenvoegen moet je maar eens zien op wat voor explosieven je terecht komt.
Maar verder, is het niet verstandig om op dit soort fora met werkelijke namen
te komen ofschoon de meesten die in de loop der tijd van elkaar wel kennen.
Maar aangezien ik met intervallen op dit forum ben, laat ik het maar zo.
Maar als je naar mijn atavar kijkt zou je het moeten weten.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be