Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2006, 06:42   #41
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Niets zo vergankelijk als een gegeven woord in de politiek, natuurlijk. Straks krijgen we nog een tweestrijd Clinton-Rice, stel je voor.
Inderdaad stel je voor, een vrouwelijke 2-strijd, eens benieuwd of dat een kattengevecht gaat worden
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:27   #42
Nussbaum
Burgemeester
 
Nussbaum's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 546
Standaard

Ik denk dat Barrack Obama uiteindelijk meer kans maakt dan Clinton. Hij was volgens mij tegen de oorlog dus is het lastig hem te beschuldigen van inconsequentie of iets dergelijks. Verder denk ik dat rechtse stemmers eerder op hem zouden stemmen dan op Hillary.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:35   #43
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Ik denk dat Barrack Obama uiteindelijk meer kans maakt dan Clinton. Hij was volgens mij tegen de oorlog dus is het lastig hem te beschuldigen van inconsequentie of iets dergelijks. Verder denk ik dat rechtse stemmers eerder op hem zouden stemmen dan op Hillary.
De kansen van Obama zijn volgens mij 0 tot onbestaande. Hij is nog veel te onervaren en nieuw. Behalve redenaarstalent heeft hij nog niets bewezen. Als hij meedoet in 2008, dan zal dat vooral zijn om meer bekendheid te verwerven met het oog op de toekomst. De nominatie in 2008 zit er niet in, al is een nominatie als vice-president niet helemaal uit te sluiten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:37   #44
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Ik denk dat Barrack Obama uiteindelijk meer kans maakt dan Clinton. Hij was volgens mij tegen de oorlog dus is het lastig hem te beschuldigen van inconsequentie of iets dergelijks. Verder denk ik dat rechtse stemmers eerder op hem zouden stemmen dan op Hillary.
Volgens mij maakt Barrack Obama geen schijn van kans. Hij wordt wel een gedroomde running mate.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:43   #45
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
De eerste kandidaten voor de presidentsverkiezingen 2008 zijn bekend. Voor de Democratische partij heeft John Edwards zich kandidaat gesteld.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6213287.stm
Hij is de eerste "grote naam", na de kandidatuur van oustsiders als Tom Vilsack en Dennis Kucinich.

Een interview met Vilsack vind je hier: http://www.comedycentral.com/shows/t...ws/index.jhtml
en met Edwards (nog voor de bekendmaking van zijn kandidatuur) hier: http://www.comedycentral.com/shows/t...jhtml?start=17

Het is nog wachten op de mogelijke kandidatuur van Hillary Clinton of Barrack Obama.

Bij de Republikeinen verwachten waarnemers een kandidatuur van John McCain en van Condoleezza Rice. Rice houdt echter vol dat ze dit niet van plan is. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4349339.stm
Spijtig dat Rice geen kandidaat wil zijn. Ze lijkt veruit de bekwaamste van alle kandidaten, zowel bij democraten en republikeinen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:52   #46
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Spijtig dat Rice geen kandidaat wil zijn. Ze lijkt veruit de bekwaamste van alle kandidaten, zowel bij democraten en republikeinen.
Condoleeza Rice, inderdaad keigoed. Ook een gedroomde running mate, wat niet onderkbaar is voor de verkiezingen van 2008.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:03   #47
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Spijtig dat Rice geen kandidaat wil zijn. Ze lijkt veruit de bekwaamste van alle kandidaten, zowel bij democraten en republikeinen.
Rice was een uitstekend National Security Adviser en een goed Secretary of State. Of ze een goede presidentskandidaat zou zijn is minder zeker. Ze is nog nooit verkozen.
Vice-President lijkt wel een mogelijkheid, alhoewel ook dat mij eerder twijfelachtig lijkt. Ze heeft geen eigen "constituency" dat ze meebrengt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:07   #48
Nussbaum
Burgemeester
 
Nussbaum's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 546
Standaard

Het zou kunnen dat hij niet de democratische nominatie in de wacht weet te slepen maar als dit wel of niet gebeurt staat helemaal niet vast. Clinton is iets populairder(27% tegen 17%) maar als de meerderheid van de democraten zich er over uit moeten spreken kan het best anders uitpakken. Als hij eenmaal als democratische kandidaat gekozen is zal hij veel beter in staat zijn de rechse kiezers aan zijn kant te krijgen. Clinton is veel te gehaat bij rechts. Het enige wat Hillary met zich heeft is dat ze ervaring heeft met de agressieve taktieken van de republikeinen.

Ik begrijp niet waarom mensen Rice als een serieuse kandidaat zien. Misschien 2 jaar geleden maar wat Irak betreft is het doek voor de meeste amerikanen al lang gevallen. Ik denk niet dat iemand zo dicht bij Bush ook maar een beetje kans maakt.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:11   #49
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Het zou kunnen dat hij niet de democratische nominatie in de wacht weet te slepen maar als dit wel of niet gebeurt staat helemaal niet vast. Clinton is iets populairder(27% tegen 17%) maar als de meerderheid van de democraten zich er over uit moeten spreken kan het best anders uitpakken. Als hij eenmaal als democratische kandidaat gekozen is zal hij veel beter in staat zijn de rechse kiezers aan zijn kant te krijgen. Clinton is veel te gehaat bij rechts. Het enige wat Hillary met zich heeft is dat ze ervaring heeft met de agressieve taktieken van de republikeinen.

Ik begrijp niet waarom mensen Rice als een serieuse kandidaat zien. Misschien 2 jaar geleden maar wat Irak betreft is het doek voor de meeste amerikanen al lang gevallen. Ik denk niet dat iemand zo dicht bij Bush ook maar een beetje kans maakt.
Je bent verblind door je haat tegenover Bush en zijn entourage. Je weet toch dat je dan voor een groot stuk gehersenspoeld bent door de media, of had je dit dan nog niet door.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:29   #51
Nussbaum
Burgemeester
 
Nussbaum's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Je bent verblind door je haat tegenover Bush en zijn entourage. Je weet toch dat je dan voor een groot stuk gehersenspoeld bent door de media, of had je dit dan nog niet door.
Hehe. Ik had het over haar verkiesbaarheid, niet zozeer of ik haarzelf een goede kandidaat vind. Ik denk dat ze teveel geassocieert word met Irak. Op haar stemmen is voor hoe de oorlog tegen het terrorisme gevoert word stemmen en men is er ondertussen aardig ziek van dus daarom denk ik niet dat ze veel kans maakt.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:35   #52
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ben ik naïef als ik Al Gore nog een gooi zie doen naar het presidentsschap?

In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, is de hoofdschuldige van zijn afgang in 2000 niet het Amerikaanse kiessysteem (al speelt dat natuurlijk mee), maar de "goede" score van Ralph Nader van ongeveer 3% van de Groenen. Die stemmen kwamen van Gore. In 2004 faalde hij echter, maar dat was niet zo van belang wegens de "kanseliersbonus" die Bush had. Dat effect verdwijnt nu.

Met zijn milieuactivisme zou hij de groenen en Nader (die blijkbaar niet meer bij die partij hoort) wind uit de zeilen kunnen nemen. Misschien is het de bedoeling dat te doen voor een andere Democratische kandidaat, maar waarom niet voor hemzelf?

Ik zeg maar wat...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:37   #53
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Hehe. Ik had het over haar verkiesbaarheid, niet zozeer of ik haarzelf een goede kandidaat vind. Ik denk dat ze teveel geassocieert word met Irak. Op haar stemmen is voor hoe de oorlog tegen het terrorisme gevoert word stemmen en men is er ondertussen aardig ziek van dus daarom denk ik niet dat ze veel kans maakt.
De Amerikanen gaan wel stemmen hé, en niet Europa. Ik denk trouwens dat de strijd tegen terrorisme MOET gevoerd worden, niets doen is zeker geen optie.

Laatst gewijzigd door Geertje : 29 december 2006 om 11:37.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:44   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
De Amerikanen gaan wel stemmen hé, en niet Europa. Ik denk trouwens dat de strijd tegen terrorisme MOET gevoerd worden, niets doen is zeker geen optie.
Dan wordt het stillekes tijd dat ze eraan beginnen, ipv een land binnen te vallen waarvan reeds ruimschoots is bewezen geen uitstaans te hebben met "9/11".
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:49   #55
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Geertje
De Amerikanen gaan wel stemmen hé, en niet Europa. Ik denk trouwens dat de strijd tegen terrorisme MOET gevoerd worden, niets doen is zeker geen optie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dan wordt het stillekes tijd dat ze eraan beginnen, ipv een land binnen te vallen waarvan reeds ruimschoots is bewezen geen uitstaans te hebben met "9/11".
Groot gelijk
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 11:54   #56
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dan wordt het stillekes tijd dat ze eraan beginnen, ipv een land binnen te vallen waarvan reeds ruimschoots is bewezen geen uitstaans te hebben met "9/11".
Wat is jouw oplossing dan ? Dat de VS de biezen pakt en dat Irak een nog grotere moordkuil wordt ? Langs de kant staan roepen is heel gemakkelijk.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 12:06   #57
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Wat is jouw oplossing dan ? Dat de VS de biezen pakt en dat Irak een nog grotere moordkuil wordt ? Langs de kant staan roepen is heel gemakkelijk.
Irak had geen fluit te maken met "9/11". Indien de Bush-administratie consequent had geweest, hadden ze Saoudi-Arabië (en/of Egypte) moeten aanvallen, want dat waren de nationaliteiten vd 9/11-terroristen, maar dat lag natuurlijk delicaat want met de Saoudi's bakken ze "zoete broodjes".
De moordkuil waar jij het over hebt is pas een echte moordkuil geworden sinds de VS Irak bezetten.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 12:14   #58
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik heb alleszins mijn twijfels of het oer-conservatieve en preutse Amerika een vrouw "zien zitten" voor het "hoogste ambt"
Als de elite hiet ziet zitten zal het zo zijn. Ik denk niet dat het volk beslist.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 13:10   #59
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Ben ik naïef als ik Al Gore nog een gooi zie doen naar het presidentsschap?

In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, is de hoofdschuldige van zijn afgang in 2000 niet het Amerikaanse kiessysteem (al speelt dat natuurlijk mee), maar de "goede" score van Ralph Nader van ongeveer 3% van de Groenen. Die stemmen kwamen van Gore. In 2004 faalde hij echter, maar dat was niet zo van belang wegens de "kanseliersbonus" die Bush had. Dat effect verdwijnt nu.

Met zijn milieuactivisme zou hij de groenen en Nader (die blijkbaar niet meer bij die partij hoort) wind uit de zeilen kunnen nemen. Misschien is het de bedoeling dat te doen voor een andere Democratische kandidaat, maar waarom niet voor hemzelf?

Ik zeg maar wat...
Het is gewoon onzin om de schuld van de nederlaag van Gore bij Nader te leggen. De stemmen voor Nader komen Nader toe. Had Gore ze gewild dan had ie ze maar moeten overtuigen om voor hem te stemmen en had ie potverdorie maar op zijn strepen moeten staan bij de hertellingen in Florida in plaats van vrij vlug te plooien.

Ten andere. Het is vreemd om te zeggen dat het Amerikaans kiessysteem niet schuldig is om vervolgens de schuld te leggen bij Nader wat as such een gewoon een gevolg is van het Amerikaans kiessysteem waar twee partijen de plak zwaaien.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 13:14   #60
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ten andere. Het is vreemd om te zeggen dat het Amerikaans kiessysteem niet schuldig is om vervolgens de schuld te leggen bij Nader wat as such een gewoon een gevolg is van het Amerikaans kiessysteem waar twee partijen de plak zwaaien.
In theorie kan het systeem voor zeer rare uitslagen zorgen maar in de praktijk geeft het kiessysteem een vrij mooi beeld van de kiezers!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be