Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2011, 17:48   #41
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De grond van de zaak is dat deze 6de staatshervorming zeer slecht is voor België en Brabant.
Wie is dat, Brabant? Ik kom die term nergens tegen in de Belgische wirwar?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 17:54   #42
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Lees jij dan de site van het Blokske niet? Of ken je dat partijtje ook al niet? Man, man, man, zoveel onkunde, Egidius !

Ik citeer uit het persbericht van uw führer:

"5. Er wordt een zogeheten ‘Metropolitane Gemeenschap’ opgericht die alle gemeenten van de oude provincie Brabant omvat. Brussel krijgt hierdoor medezeggenschap in Vlaanderen op vlak van ruimtelijke ordening, mobiliteit en tewerkstelling. Dit nieuwe
politieke orgaan zou in het bijzonder bevoegd worden voor de Ring rond Brussel. De oude provincie Brabant, die in 1994 zeer terecht werd afgeschaft, wordt hiermee opnieuw in het leven geroepen in de vorm van een Brusselse Metropool. Dit zal het francofone imperialisme alleen maar nieuw voedsel geven."
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 18:35   #43
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Lees jij dan de site van het Blokske niet? Of ken je dat partijtje ook al niet? Man, man, man, zoveel onkunde, Egidius !

Ik citeer uit het persbericht van uw führer:

"5. Er wordt een zogeheten ‘Metropolitane Gemeenschap’ opgericht die alle gemeenten van de oude provincie Brabant omvat. Brussel krijgt hierdoor medezeggenschap in Vlaanderen op vlak van ruimtelijke ordening, mobiliteit en tewerkstelling. Dit nieuwe
politieke orgaan zou in het bijzonder bevoegd worden voor de Ring rond Brussel. De oude provincie Brabant, die in 1994 zeer terecht werd afgeschaft, wordt hiermee opnieuw in het leven geroepen in de vorm van een Brusselse Metropool. Dit zal het francofone imperialisme alleen maar nieuw voedsel geven."
Blokske, führer, Brabant... allemaal begrippen die ik nergens terugvind. Zit jij in Plopsaland?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 18:37   #44
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Blokske, führer, Brabant... allemaal begrippen die ik nergens terugvind. Zit jij in Plopsaland?
Ik ben niet verantwoordelijk voor uw seniliteit.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 18:48   #45
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ongelofelijk hoe kruiperig BUB is tegenover FDF, straks ga ik Egidius nog gelijk moeten geven.
Een kartel BUB-FDF is goed voor 10% van de stemmen in Brussel! En FDF wou toch uitbreiden in Wallonië? Waarom dan niet met al die bloeiende afdelingen van de waalse BUB?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 18:50   #46
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Voor mij moet Brussel niet uitgebreid worden. Ik wil wel dat Brabant in eer herstel wordt, los van het Vlaams en Waals gewest, waar het historisch niets mee te maken heeft.
Bedoelt U het historische Hertogdom Brabant? En sluit dat ook al zijn afhankelijke gebieden in, vooral in het oosten van het land?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 18:51   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De grond van de zaak is dat deze 6de staatshervorming zeer slecht is voor België en Brabant. Maar van de grond van de zaak kennen jullie toch niets. Jullie kunnen alleen maar lullen over de vorm.
Grond van de zaak = Grondroof. De zaak is dus de roof. Zo simpel is dat.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 18:53   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
tis kij nie goet vloms klapt precies? lukt het niet om het te leren?
Nee, hij probeert zich gewoon te onderscheiden van zijn andere nick(s).
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 18:56   #49
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Grond van de zaak = Grondroof. De zaak is dus de roof. Zo simpel is dat.
Als het zo simpel is dan kan je het aanvechten via de rechtbank. Je kan ook voorafgaand juridisch advies inwinnen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 19:16   #50
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik ben niet verantwoordelijk voor uw seniliteit.
Nee gelukkig niet, maar wel voor uw eigen wanen. Dus, wie is die Brabant, waar vinden we die ergens terug?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 19:33   #51
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat oprechte Belgicisten zo dom zouden zijn. Je zou toch verwachten dat die goed gefinancierd worden door de Belgische machtskringen, en van hen zou je verwachten dat die toch wel iéts meer tactisch inzicht hebben.
De BUB is wel zodanig extreem en chaotisch dat het de andere Belgischgezinde clubjes als gematigd en redelijk doet overkomen. Terwijl hun doelstelingen niet wezenlijk van elkaar verschillen. Daar schuit het echte gevaar.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 07:27   #52
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime de Bourgogne Bekijk bericht
Ik zou met plezier stemmen op een cartel FDF-BUB en ik denk velen met mij. De flamigant mag mischien sterk zijn op dit forum maar de realité is nog anders.
Ik stel dan ook voor dat ze een kartel maken. Kwestie van de hypocrisie achterwege te laten.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 07:33   #53
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Ideologie van het FDF:
belangen van Franstalige Brusselaars en Franstaligen in de Vlaamse Rand en elders in Vlaanderen, Liberalisme, Brussels/Waals nationalisme
Ik denk dat nu toch bewezen is de voltallige B.U.B. (een dozijn dubbelnicks precies) het schoothondje is van Frans-imperialisten. Zodus zijn ze geen echte Belgicisten, want ze geven volledige steun aan één van de partijen die de eenheid van België bedreigen.

De B.U.B. is een schande voor iedereen die nog maar het minste beetje vaderlandsliefde heeft.

Ik zeg "anathema sit!", en nodig iedere andere normale Belgicist, voor zover die er zijn op dit forum, om dat ook te doen.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 22 september 2011 om 07:33.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 11:55   #54
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Een kartel BUB-FDF is goed voor 10% van de stemmen in Brussel! En FDF wou toch uitbreiden in Wallonië? Waarom dan niet met al die bloeiende afdelingen van de waalse BUB?
Misschien een fusie tussen FDF en BUB?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 14:07   #55
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ideologie van het FDF:
belangen van Franstalige Brusselaars en Franstaligen in de Vlaamse Rand en elders in Vlaanderen, Liberalisme, Brussels/Waals nationalisme
Ik denk dat nu toch bewezen is de voltallige B.U.B. (een dozijn dubbelnicks precies) het schoothondje is van Frans-imperialisten. Zodus zijn ze geen echte Belgicisten, want ze geven volledige steun aan één van de partijen die de eenheid van België bedreigen.

De B.U.B. is een schande voor iedereen die nog maar het minste beetje vaderlandsliefde heeft.

Ik zeg "anathema sit!", en nodig iedere andere normale Belgicist, voor zover die er zijn op dit forum, om dat ook te doen.
De BUB verwoordt enkel openlijk de kern van het Belgicisme: de instandhouding van de franstalige dominantie over Vlaanderen (wat de reden was van de separatistische staatsgreep van 1830).

De Vlamingen die denken dat Belgicisme inhoudt: het in stand van de Belgische staat door evenwichtige verhoudingen en wederzijds respect, kunnen beter dringend wat anders gaan denken.

Belgicisme = franstalige dominantie over Vlaanderen = FDF.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 16:54   #56
Maxime de Bourgogne
Vreemdeling
 
Maxime de Bourgogne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2011
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
vooral in de periode 1914-1945 was "vaderlandsliefde " zeer gewenst, zozeer zelfs dat het ontaarde in vreemdelingenhaat en men zelfs de naaste gebuur
ging beschouwen als een "vreemdeling", die men kon aangeven en doen verwijderen....

edr zijn inderdaad vandaag nog steeds lieden die er zulke opvattingen op nahouden u mag gerust de politieke formaties FDF, FN, BUB op één hoop gooien met al die andere "vaderlandslievende" politieke formaties of ze nu opkomen voor een onafhankelijk Limburg, Vlaanderen, Brabant of Knokke en St. Martens Latem
ze noemen zichzelf zelfs soms "Solidaristisch"....

Hun echte plaats is de vuilnisemmer van de geschiedenis.
Niet zo abnormal vandaag, de parti de Sarkozy stelt voor het trouw zweren aan de Franse vlag verplicht te maken voor jongeren in scholen. Patriottisme leidt nog niet naar haat daarom. Separatisme, dat is egoïsme en afkeer van de ander. Omdat hij spreek een andere taal nog wel.
__________________
Pour défendre le Roi et le Prince, dresser une barrière contre le neocommunisme et le séparatisme, et continuer à harceler les parlementaires!
Maxime de Bourgogne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 17:00   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime de Bourgogne Bekijk bericht
Niet zo abnormal vandaag, de parti de Sarkozy stelt voor het trouw zweren aan de Franse vlag verplicht te maken voor jongeren in scholen. Patriottisme leidt nog niet naar haat daarom. Separatisme, dat is egoïsme en afkeer van de ander. Omdat hij spreek een andere taal nog wel.
Ah dus jij bent voorstander van het ongedaan maken van de staatsgreep van 1830. Mooi zo
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 17:08   #58
Maxime de Bourgogne
Vreemdeling
 
Maxime de Bourgogne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2011
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ah dus jij bent voorstander van het ongedaan maken van de staatsgreep van 1830. Mooi zo
Wij hebben als Belgen al vier eeuwen voor 1830 een aparte ontwickeling dan de Hollanders. Zie de Brabantse Omwenteling eind de 18 eeuw, contre l'Autriche. Francophones en Vlaamingen hebben meer met elkaar gemeen dan zij met Holland hebben, en een langere gezamelijke ontwickeling.

Ik raad je aan wat meer te lezen, pe "Essai sur la nationalité du peuple belge", par M. le marquis de Rode
__________________
Pour défendre le Roi et le Prince, dresser une barrière contre le neocommunisme et le séparatisme, et continuer à harceler les parlementaires!
Maxime de Bourgogne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 18:15   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Niet zeveren. Je bent tegen separatisme of niet.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 18:37   #60
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime de Bourgogne Bekijk bericht
Niet zo abnormal vandaag, de parti de Sarkozy stelt voor het trouw zweren aan de Franse vlag verplicht te maken voor jongeren in scholen. Patriottisme leidt nog niet naar haat daarom. Separatisme, dat is egoïsme en afkeer van de ander. Omdat hij spreek een andere taal nog wel.
Ik zou veel liever solidair zijn met mensen die het echt nodig hebben en geen grondgebied claimen.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be