Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 25 juni 2012, 13:17   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat was ongetwijfeld het geval. Maar dat is hier ook. Ik zou in feite alles wat ik in 6 jaar ASO heb gedaan in 1, 2 jaartjes kunnen afleggen.

Het enige wat ik in ASO heb geleerd is wat Latijn (dit in het eerste jaar, omdat onze leerkracht goed was), een beetje Frans, een beetje wiskunde (beetje maar), en verder niets.
De rest was allemaal zelfstudie?
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:23   #42
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De rest was allemaal zelfstudie?
De rest heb ik inderdaad op mijn eentje geleerd. Het algemeen secundair onderwijs in dit land is dan ook van een slecht niveau.

Er zitten veel mensen die er niet thuishoren. Mensen die het verschil niet wisten tussen Oost- en West-Duitsland zaten in Economie-Moderne Talen.
Je hebt mensen die serieus beweren dat Oslo de hoofdstad is van Praag.

Nu, jij kunt je de vraag stellen waarom ik dan nog meer mensen die er niet in thuishoren zulke leerstof wil aansmeren.
Dat is omdat dat mij de tweede beste oplossing lijkt. En de beste oplossing, echt een onderwijs op maat, is niet haalbaar omdat het ministerie van onderwijs vol zit met mensen die dom, bejaard of gehersenspoeld zijn. In feite, dom en bejaard of dom en gehersenspoeld.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:27   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
De rest heb ik inderdaad op mijn eentje geleerd. Het algemeen secundair onderwijs in dit land is dan ook van een slecht niveau.

Er zitten veel mensen die er niet thuishoren. Mensen die het verschil niet wisten tussen Oost- en West-Duitsland zaten in Economie-Moderne Talen.
Je hebt mensen die serieus beweren dat Oslo de hoofdstad is van Praag.

Nu, jij kunt je de vraag stellen waarom ik dan nog meer mensen die er niet in thuishoren zulke leerstof wil aansmeren.
Dat is omdat dat mij de tweede beste oplossing lijkt. En de beste oplossing, echt een onderwijs op maat, is niet haalbaar omdat het ministerie van onderwijs vol zit met mensen die dom, bejaard of gehersenspoeld zijn. In feite, dom en bejaard of dom en gehersenspoeld.
Je kunt stellen dat die mensen die het verschil niet wisten tussen Oost en West Duitsland daar niet thuis horen. Maar toch zitten ze er wel, en vaak halen ze hun examen ook nog.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:28   #44
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je kunt stellen dat die mensen die het verschil niet wisten tussen Oost en West Duitsland daar niet thuis horen. Maar toch zitten ze er wel, en vaak halen ze hun examen ook nog.
Ja. Vaak met goeie punten ook nog.

Vraag achteraf iets, en ze kunnen exact het boek reproduceren, zelfs met welke kleurtjes er stonden. Maar ze weten niet wat het precies betekent.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:31   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja. Vaak met goeie punten ook nog.

Vraag achteraf iets, en ze kunnen exact het boek reproduceren, zelfs met welke kleurtjes er stonden. Maar ze weten niet wat het precies betekent.
Dus, waarom zouden ze er dan niet thuis horen?
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:34   #46
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus, waarom zouden ze er dan niet thuis horen?
Omdat iemand die zulke basisdingen niet weet en niet kan vatten in BSO-kantoor thuishoren. Het kan mij worst wezen of ze slagen voor hun examens of niet. Het is niet dat die examens opgesteld zijn door ietwat competent volk, he.


Pascal Smet, de intellectueel der intellectuelen.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:35   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Omdat iemand die zulke basisdingen niet weet en niet kan vatten in BSO-kantoor thuishoren. Het kan mij worst wezen of ze slagen voor hun examens of niet. Het is niet dat die examens opgesteld zijn door ietwat competent volk, he.


Pascal Smet, de intellectueel der intellectuelen.
Hoe wou je er voor zorgen dat die mensen hun examens niet meer halen?
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:39   #48
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hoe wou je er voor zorgen dat die mensen hun examens niet meer halen?
Niveau omhoog. Maar dat vereist dat leerkrachten ook weten waarover ze spreken. En leerkrachten die beweren dat de Poolster niet in ons sterrenstelsel ligt, dat "Deutsche Mark" Engels is voor Duitse Mark, of dat lood een antiklopmiddel is in auto's dat men bij moet gieten in de auto als men voelt dat die begint te kloppen, want dan is de lood op, kunnen dat niveau simpelweg niet aan.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 25 juni 2012 om 13:39.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:40   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Niveau omhoog. Maar dat vereist dat leerkrachten ook weten waarover ze spreken. En leerkrachten die beweren dat de Poolster niet in ons sterrenstelsel ligt, dat "Deutsche Mark" Engels is voor Duitse Mark, of dat lood een antiklopmiddel is in auto's dat men bij moet gieten in de auto als men voelt dat die begint te kloppen, want dan is de lood op, kunnen dat niveau simpelweg niet aan.


Waren er leerkrachten op het ASO die beweerde dat de Poolster niet in ons sterrenstelsel ligt?
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:42   #50
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die basiskennis kan ook in het primair onderwijs gegeven worden.
Dat was ook mijn gedacht. In het zesde studiejaar weet men toch al welke talenten de kinderen hebben. Ze zelf laten kiezen in hun pre-puberteit heeft even weinig zin als ze zelfstandig laten kiezen als ze 14 zijn. Mijn dochter wou "kapster" worden want ze speelde graag met haar barbies. is d�*t de basis waarop men gaat mogen kiezen?

Als men nu de eerste twee jaar wil nivelleren naar beneden omdat allochtonen menen dat hun kinderen steevast in het beroepsonderwijs moeten komen, zijn er toch andere manieren om dit euvel op te lossen dan om met z'n allen naar het beroeps te gaan zou ik denken!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:43   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het punt is, dat er nog wel eens mensen op het BSO terecht komen terwijl ze veel meer zouden kunnen.
In het fragment van de zeverende dag zegt De Rover net dat één van zijn oud-leerlingen afgestudeerd was als master in de rechten.


Kijk, het probleem is:
nu kiest men, met hulp van onderwijzers, pms, ouders ... aan 12 jaar welke richting men begint;
en daar zijn een klein percentage die 'te hoog' zitten (en dus spijtig later in waterval komen;
en daar zijn een klein percentage die 'te laag' zitten (en dus spijtig genoeg niet altijd terug opklimmen tot die master in de rechten van daarnet; maar vaak wel een top-chef keuken, een top-mecanicien, een top-opziener-bouwwerf, een top-verkoper ... worden).

Wat stelt stomme Smet en kiekens-compagnie voor:
laat ons kiezen, met hulp van regenten (da's beter dan onderwijzers?), pms, ouders ... aan 14 jaar (wat een verschil !!) welke richting men begint.
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te hoog' zit;
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te laag' zit. (tenzij het nieuwe systeem de perfectie der perfectie zal zijn).

Ik zeg: behoud dat huidige systeem maar.
Schroef de reputatie van dat zogenaamde tso maar wat op.
Voorzie voor die mensen eventueel een 7° humaniora-jaar, ter voorbereiding van master of bachelor.
En bekijk het dan nog eens binnen tien jaar.


.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:44   #52
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht


Waren er leerkrachten op het ASO die beweerde dat de Poolster niet in ons sterrenstelsel ligt?
De leerkrachten die de uitspraken maakten gaven respectievelijk aardrijkskunde (die van de Poolster), wiskunde en biologie.

Die van aardrijkskunde beweerde nog zulke straffe stoten, hoor. Dat Opper-Volta een land is. Dat "Canada groter is dan Rusland als men alle eilanden in het noorden meerekent".

Het ergste is, ik was de enige die dat schrijnend vond. Al de rest vond het aanvaardbaar. "Een mens maakt ook eens fouten".
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:45   #53
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In het fragment van de zeverende dag zegt De Rover net dat één van zijn oud-leerlingen afgestudeerd was als master in de rechten.


Kijk, het probleem is:
nu kiest men, met hulp van onderwijzers, pms, ouders ... aan 12 jaar welke richting men begint;
en daar zijn een klein percentage die 'te hoog' zitten (en dus spijtig later in waterval komen;
en daar zijn een klein percentage die 'te laag' zitten (en dus spijtig genoeg niet altijd terug opklimmen tot die master in de rechten van daarnet; maar vaak wel een top-chef keuken, een top-mecanicien, een top-opziener-bouwwerf, een top-verkoper ... worden).

Wat stelt stomme Smet en kiekens-compagnie voor:
laat ons kiezen, met hulp van regenten (da's beter dan onderwijzers?), pms, ouders ... aan 14 jaar (wat een verschil !!) welke richting men begint.
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te hoog' zit;
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te laag' zit. (tenzij het nieuwe systeem de perfectie der perfectie zal zijn).

Ik zeg: behoud dat huidige systeem maar.
Schroef de reputatie van dat zogenaamde tso maar wat op.
Voorzie voor die mensen eventueel een 7° humaniora-jaar, ter voorbereiding van master of bachelor.
En bekijk het dan nog eens binnen tien jaar.


.
Er zitten muizen in ons tuinhuis die ook een master in de rechten kunnen behalen. Rechten is geen echte opleiding.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:46   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In het fragment van de zeverende dag zegt De Rover net dat één van zijn oud-leerlingen afgestudeerd was als master in de rechten.


Kijk, het probleem is:
nu kiest men, met hulp van onderwijzers, pms, ouders ... aan 12 jaar welke richting men begint;
en daar zijn een klein percentage die 'te hoog' zitten (en dus spijtig later in waterval komen;
en daar zijn een klein percentage die 'te laag' zitten (en dus spijtig genoeg niet altijd terug opklimmen tot die master in de rechten van daarnet; maar vaak wel een top-chef keuken, een top-mecanicien, een top-opziener-bouwwerf, een top-verkoper ... worden).

Wat stelt stomme Smet en kiekens-compagnie voor:
laat ons kiezen, met hulp van regenten (da's beter dan onderwijzers?), pms, ouders ... aan 14 jaar (wat een verschil !!) welke richting men begint.
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te hoog' zit;
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te laag' zit. (tenzij het nieuwe systeem de perfectie der perfectie zal zijn).

Ik zeg: behoud dat huidige systeem maar.
Schroef de reputatie van dat zogenaamde tso maar wat op.
Voorzie voor die mensen eventueel een 7° humaniora-jaar, ter voorbereiding van master of bachelor.
En bekijk het dan nog eens binnen tien jaar.


.
2
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:47   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat was ook mijn gedacht. In het zesde studiejaar weet men toch al welke talenten de kinderen hebben. Ze zelf laten kiezen in hun pre-puberteit heeft even weinig zin als ze zelfstandig laten kiezen als ze 14 zijn. Mijn dochter wou "kapster" worden want ze speelde graag met haar barbies. is d�*t de basis waarop men gaat mogen kiezen?

Als men nu de eerste twee jaar wil nivelleren naar beneden omdat allochtonen menen dat hun kinderen steevast in het beroepsonderwijs moeten komen, zijn er toch andere manieren om dit euvel op te lossen dan om met z'n allen naar het beroeps te gaan zou ik denken!
het probleem ligt echt niet alleen bij de allochtonen hoor
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:49   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
De leerkrachten die de uitspraken maakten gaven respectievelijk aardrijkskunde (die van de Poolster), wiskunde en biologie.

Die van aardrijkskunde beweerde nog zulke straffe stoten, hoor. Dat Opper-Volta een land is. Dat "Canada groter is dan Rusland als men alle eilanden in het noorden meerekent".

Het ergste is, ik was de enige die dat schrijnend vond. Al de rest vond het aanvaardbaar. "Een mens maakt ook eens fouten".
LOL
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:52   #57
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Ja, met zulke leerkrachten had ik alle respect voor het onderwijs als instituut heel vroeg (in het tweede middelbaar al) verloren. Toen ik 14-15 was nam ik gewoon drugs en ging ik spijbelen en op straat rondhangen.
Восход-1 is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:55   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja, met zulke leerkrachten had ik alle respect voor het onderwijs als instituut heel vroeg (in het tweede middelbaar al) verloren. Toen ik 14-15 was nam ik gewoon drugs en ging ik spijbelen en op straat rondhangen.
jep, het zal de fout zijn van de leerkrachten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 juni 2012, 13:58   #59
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jep, het zal de fout zijn van de leerkrachten.
Niet alleen, alleen je kan moeilijk de schuld geven aan de pubers zelf.
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2012, 14:02   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Niet alleen, alleen je kan moeilijk de schuld geven aan de pubers zelf.
er zijn meestal nog andere mensen in het leven van een puber dan de leerkrachten hé.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be