Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2008, 20:09   #41
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik ben bijna zeker dat zo'n toestel niet echt bestaat.
Je kan best gelijk hebben, ik ben dan ook niet een of ander hooggeplaatst persoon in het leger.
Maar ik bedoel gewoon dat er héél veel vreemde militaire experimenten gebeuren waar wij geen (en waarschijnlijk ook nooit) weet van hebben
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:12   #42
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet de persoon die gaat zeggen dat buitenaards leven niet bestaat, want dat zou nogal hypocriet en kortzichtig zijn volgens mij, maar héél veel ufo-encounters zijn toe te schrijven aan militaire schepen.
Zoals deze:


Misschien, maar er is wel een probleempje (één van de velen). Heel veel piloten die geconfronteerd worden met deze onbekende vliegende voorwerpen, vermelden dat één van de fenomenen die waargenomen worden met UFO's, is de fenomenale acceleratiesnelheden waarmee ze uit het zicht verdwijnen. Dit word ook vaak bevestigd door de grondradar. Een mens in zo'n toestal zou het hier toch moeilijk mee hebben, zo lijkt het me.

Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2008 om 20:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:14   #43
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Misschien, maar er is wel een probleempje (één van de velen). Heel veel piloten die geconfronteerd worden met deze onbekende vliegende voorwerpen, vermelden dat één van de fenomenen die waargenomen worden met UFO's, is de fenomenale acceleratiesnelheden waarmee ze uit het zicht verdwijnen. Dit word ook vaak bevestigd door de grondradar. Een mens in zo'n toestal zou het hier toch moeilijk mee hebben, zo lijkt het me.
Goed punt.
En je hebt vast wel gelijk ook.
Al zijn er nu reeds toestellen die zonder piloot rondvliegen om verkenningsakties uit te voeren, net als die boven irak en zo.
Nu goed, ik zeg niet dat het klopt wat ik zeg, he, het is voor mij evenveel speculeren als voor jullie me dunkt
__________________

Laatst gewijzigd door bentje : 23 oktober 2008 om 20:15.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:22   #44
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Goed punt.
En je hebt vast wel gelijk ook.
Al zijn er nu reeds toestellen die zonder piloot rondvliegen om verkenningsakties uit te voeren, net als die boven irak en zo.
Nu goed, ik zeg niet dat het klopt wat ik zeg, he, het is voor mij evenveel speculeren als voor jullie me dunkt
Wat mij altijd geïntrigeerd heeft in al deze Ufo-verhalen, is dat we toch serieuze meldingen hebben van lijnpiloten en vliegeniers van de luchtmacht. Mensen die plots, tijdens hun vluchten, geconfronteerd worden met zo'n vliegend voorwerp . Of die erop afgestuurd worden (luchtmachtpiloten).En dan krijgt men vaak stereotype verhalen van de waarnemingen: de piloten kunnen deze vliegende voorwerpen niet echt thuisbrengen. Ze zijn dus niet in staat een associatie te maken met bestaande toestellen. De toestellen zijn altijd vreemd en wijken af van de gekende vormen, stralen soms verschillende kleuren uit, verplaatsen zich geweldig snel, volgen soms de vliegtuigen, kunnen soms van vorm veranderen, enz, enz. Dus ze rapporteren ook altijd vrij nuchter wat ze zien en gelukkig zijn vele gesprekken tussen de piloot en de grondmonitoren dan ook op band opgenomen. Men kan dit dus die dingen niet zomaar wegwuiven als zijnde 'fantasie'. Temeer, omdat we vaak een onafhankelijke waarnemer hebben: de radar.

Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2008 om 20:34.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:33   #45
Diederik v.d Elzas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 november 2007
Locatie: BHV
Berichten: 333
Standaard

Mensen, a.u.b...

Nooit de boeken van Jeff Houellebecq gelezen als Elementaire deeltjes of Mogelijkheid van een eiland? In die romans worden zaken als het geloof in UFO's(elohimieten ed) e.d op magistrale wijze te kakken gezet met een vlijmscherpe maatschappelijke kritiek...
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:35   #46
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
Mensen, a.u.b...

Nooit de boeken van Jeff Houellebecq gelezen als Elementaire deeltjes of Mogelijkheid van een eiland? In die romans worden zaken als het geloof in UFO's(elohimieten ed) e.d op magistrale wijze te kakken gezet met een vlijmscherpe maatschappelijke kritiek...
Was Jeff Houellebecq ook een lijnpiloot? Of vertelt hij zomaar wat.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:43   #47
Diederik v.d Elzas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 november 2007
Locatie: BHV
Berichten: 333
Standaard

B.U.L.L

Jeff Houellebecq (Michel Thomas) is landbouwingenieur en een briljant maatschappij- en cultuurfilosoof. Ik hoor het liever van zo iemand dan van zelfgeproclameerde ufoloog Stanton Friedman en zijn legioen ezelsveulens die zijn dozijnen boeken/dvd's/shit... kopen vol blaaskens.
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:46   #48
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

t'is Michel Houellebecq, maar voor de rest zit ge er wel kluit op.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:54   #49
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat mij altijd geïntrigeerd heeft in al deze Ufo-verhalen, is dat we toch serieuze meldingen hebben van lijnpiloten en vliegeniers van de luchtmacht. Mensen die plots, tijdens hun vluchten, geconfronteerd worden met zo'n vliegend voorwerp . Of die erop afgestuurd worden (luchtmachtpiloten).En dan krijgt men vaak stereotype verhalen van de waarnemingen: de piloten kunnen deze vliegende voorwerpen niet echt thuisbrengen. Ze zijn dus niet in staat een associatie te maken met bestaande toestellen. De toestellen zijn altijd vreemd en wijken af van de gekende vormen, stralen soms verschillende kleuren uit, verplaatsen zich geweldig snel, volgen soms de vliegtuigen, kunnen soms van vorm veranderen, enz, enz. Dus ze rapporteren ook altijd vrij nuchter wat ze zien en gelukkig zijn vele gesprekken tussen de piloot en de grondmonitoren dan ook op band opgenomen. Men kan dit dus die dingen niet zomaar wegwuiven als zijnde 'fantasie'. Temeer, omdat we vaak een onafhankelijke waarnemer hebben: de radar.
Vroeger kwamen zeelieden thuis met verhalen over gigantische monsters uit de diepte.

Hic sunt dracones, stond vroeger op bepaalde kaarten.
Trouwens, dat van die radar, kan je wellicht ook wel met een korrel zout nemen hoor.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 22:29   #50
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Misschien, maar er is wel een probleempje (één van de velen). Heel veel piloten die geconfronteerd worden met deze onbekende vliegende voorwerpen, vermelden dat één van de fenomenen die waargenomen worden met UFO's, is de fenomenale acceleratiesnelheden waarmee ze uit het zicht verdwijnen. Dit word ook vaak bevestigd door de grondradar. Een mens in zo'n toestal zou het hier toch moeilijk mee hebben, zo lijkt het me.
Het is dan ook de technologie achter het toestel die dat voorkomt, niet de inzittende.

http://www.ufoevidence.org/documents/doc1108.htm
http://www.calphysics.org/articles/gravity_arxiv.pdf
http://www.calphysics.org/zpe.html
http://www.users.globalnet.co.uk/~noelh/Inertia.htm
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 23:30   #51
•Ø•
Burger
 
•Ø•'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2008
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Misschien, maar er is wel een probleempje (één van de velen). Heel veel piloten die geconfronteerd worden met deze onbekende vliegende voorwerpen, vermelden dat één van de fenomenen die waargenomen worden met UFO's, is de fenomenale acceleratiesnelheden waarmee ze uit het zicht verdwijnen. Dit word ook vaak bevestigd door de grondradar. Een mens in zo'n toestal zou het hier toch moeilijk mee hebben, zo lijkt het me.
Een mens kan gigantische G-krachten aan. Het is de duur van die G-krachten die bepalend zijn. Het is mogelijk zulke gigantische acceleratie te weerstaan gedurende erg korte periodes. Zo ondervond de racer Robert Kubica bij een crash met zijn wagen een G-kracht van 75g. De racers David Purley en Kenny Bräck overleefden crashes waarbij ze onderheving waren aan respectievelijk 179.8g en 214g.
•Ø• is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 01:30   #52
Sodomis
Gouverneur
 
Sodomis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
Standaard

Citaat:
Het is dan ook de technologie achter het toestel die dat voorkomt, niet de inzittende.
Laat ons eerst een speculeren over DE MYSTERIEUSE DATUMS op het filmpje,
of waarom er geen referentiepunten zijn. (Waar is het vliegtuig waar ze het over hebben?)

Want anders blijft de discussie beperkt tot 1 technologie nl. CGI
__________________
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 02:17   #53
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

'Ils sont fous, ces Turcs!' Obelix in 'Asterix chez les Turcs' of iets in dien aard.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 08:29   #54
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
B.U.L.L

Jeff Houellebecq (Michel Thomas) is landbouwingenieur en een briljant maatschappij- en cultuurfilosoof. Ik hoor het liever van zo iemand dan van zelfgeproclameerde ufoloog Stanton Friedman en zijn legioen ezelsveulens die zijn dozijnen boeken/dvd's/shit... kopen vol blaaskens.
Dat kan wel zijn, maar dat neemt niet weg dat piloten nuchtere mensen zijn en niet zomaar iets gaan vertellen dat ze verzinnen. En als het nu om één piloot zou gaan, dan zou men kunnen gaan twijfelen. Maar deze meldingen door vliegeniers zijn er van over gans de wereld en van alle nationaliteiten en dit door de jaren heen. Dat moeten we nu eenmaal vaststellen. En dan mag een cultuurfilosoof nog mooie theorieën hebben, we kunnen niet buiten de waarnemingen van deze mensen die dagelijks vliegtuigen besturen en die geen enkel belang erbij hebben om die dingen te melden die er niet zouden zijn. Ze zien wat ze zien. En dat melden ze. En wat ze melden wordt vaak bevestigd door de grondradar.

Dat zijn de feiten, of men dat nu leuk vindt of niet.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 08:39   #55
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
B.U.L.L

Jeff Houellebecq (Michel Thomas) is landbouwingenieur en een briljant maatschappij- en cultuurfilosoof. Ik hoor het liever van zo iemand dan van zelfgeproclameerde ufoloog Stanton Friedman en zijn legioen ezelsveulens die zijn dozijnen boeken/dvd's/shit... kopen vol blaaskens.
Ik vetrouw dan toch meer op de expertise van lijnpiloten met duizenden uren vliegervaring van een existentialist in crisisch zoals Houllebecq. Schoenmaker, blijf bij je leest.

Het is een punt dat diegene die zeggen dat UFO's absolute zever zijn gewoonweg in denial zijn of het omvangrijke bewijs nog niet gezien hebben.

Ik geloofde er vroeger ook niet echt in, en ik dacht dat er zeer veel zever was en dat weerhield mij van het te bekijken. Maar eenmaal je dat echt doet merk je dat dat nog meevalt. Je moet gewoon de goeie docu's hebben en de boeken van kwaliteit en het kost niet veel moeite die eruit te halen. Dan zie je pas wat voor een feiten dat er zijn en dan kan je het UFO fenomeen niet meer negeren of weglachen.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 24 oktober 2008 om 08:54.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 10:14   #56
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@System

Iedere Arodynamicus kan u garanderen dat deze machine alleen verticaal van de grond komt bij voldoende vermogen. Voor een horizontale vlucht heb je een draagvlak nodig, welnu dat heeft deze machine niet. Nuclear powered of niet.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 24 oktober 2008 om 10:23.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 10:21   #57
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@Bentje

Iedere Arodynamicus kan u garanderen dat deze machine alleen verticaal van de grond komt bij voldoende vermogen. Voor een horizontale vlucht heb je een draagvlak nodig, welnu dat heeft deze machine niet. Nuclear powered of niet.

Wel, ik ben geen Aerodynamicus, maar vond dit wel interessant.
Anyway, er zullen dan wel nog andere toestellen zijn, 't was maar 'n voorbeeld.
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 10:28   #58
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Interessanter is het verhaal van Arthur C. Clarke. En het SHARP team. Veel hiervan is pure theorie. E=Mc2 is theorie. In de praktijk is niemand er in geslaagd zich met een dergelijke snelheid te verplaatsen. Per slot van rekening kost het reizen naar de maan al de grootste moeite en dat is maar een seconde of wat middels een op lichtsnelheid vliegend object.
Niet erg praktisch allemaal.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 13:01   #59
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Interessanter is het verhaal van Arthur C. Clarke. En het SHARP team. Veel hiervan is pure theorie. E=Mc2 is theorie. In de praktijk is niemand er in geslaagd zich met een dergelijke snelheid te verplaatsen. Per slot van rekening kost het reizen naar de maan al de grootste moeite en dat is maar een seconde of wat middels een op lichtsnelheid vliegend object.
Niet erg praktisch allemaal.
Maar het schijnt wel dat de theorie van Einstein dat we de lichtsnelheid alleen maar zouden benaderen, maar nooit evenaren, dat deze theorie niet meer klopt.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 13:32   #60
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

*KNIP*

Racisme wordt hier niet getolereerd.

Laatst gewijzigd door Akira : 25 oktober 2008 om 10:44.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be