Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2014, 21:36   #41
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Verplichte rijopleiding of niet, het maakt niets uit zo simpel is het.
De discipline en mentaliteit van de jongere achter het stuur is oneindig belangrijker dan gelijk welke opleiding.
Jongeren zullen dan tenminste leren rijden zonder 'fouten'. Ouders die hun kinderen leren rijden, geven vaak hun 'slechte houding' door. Veel mensen denken te kunnen rijden, maar knoeien er in de praktijk vaak op los. En uitgerekend die mensen gaan dan hun kinderen 'deskundig' leren autorijden. Dat is gewoon te absurd voor woorden ! Nogmaals: voor alles heb je een diploma nodig tegenwoordig, waarom dan niet voor zoiets belangrijks als iemand correct leren rijden ? Vreemd.

Juist de discipline en juiste mentaliteit zouden in een professionele rijschool moeten aangeleerd worden ! Helaas gebeurt dat nu niet altijd. Maar daar kan aan gewerkt worden.

Diegenen die argumenteren dat een professionele rijopleiding 'ondemocratisch' is door de hoge kostprijs, sorry, maar dat is in vele gevallen l*lkoek ! Het kost inderdaad misschien wel meer dan 1.000 euro, maar je krijgt er iets voor terug dat de rest van je leven geldt en het is zowat een meerwaarde voor alles om een rijbewijs te hebben. Jongeren (of hun ouders) die daarover reclameren moeten eens een keertje thuisblijven van skivakantie of een paar weken extra vakantiewerk doen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 21:41   #42
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.109
Standaard

Opleiding... dat ieder er zich het zijne van denkt.
Domme streken uithalen doen veel jongeren, ik sluit me aan bij het idee dat dat eigen is aan de jeugd. Verantwoordelijkheid van de ouders? Ja, die is er en daar kan zelfs de beste opleiding niks aan veranderen. Ben je gewoon dat je pa het niet erg vindt van hij dronken achter het stuur kruipt? Wedden dat je dat dan ook wel 'eens' het risico neemt. Moeten we even de 'heiligen' opsommen die al dronken achter het stuur zijn betrapt?
Rij je al eeuwen mee met een vader die zich voorbeeldig gedraagt dan ga je dat gedrag ook overnemen.

Verantwoordelijk gedrag beperkt zich ook niet tot met een auto rijden hé. Het is een manier van leven. En...vraag even aan de motorrijders hier op het forum of zij zich een rotgedrag kunnen permitteren op de openbare weg.

Opleiding....
Buizen die kandidaat omdat hij zijn twee handen niet constant op zijn stuur houdt!
Buizen die kandidaat omdat hij zijn koppeling te snel intrapt!
Buizen die kandidaat omdat hij te goed de breedte van zijn wagen kan inschatten!

Waar zitten die wetten die dit verbieden?
Kennis van techniek gaat u oplettender met de wagen doen rijden?

Deze hier heeft leren rijden in het veld met een keverke. Voorlopig rijbewijs gekregen na het slagen van het theoretisch examen en de eerste kilometers met de Volvo van pa waren deze naar Asse voor het afleggen van het praktisch examen. Van de eerste keer geslaagd (1979) en daar is later nog een CE bijgekomen (1996) ook zonder noemenswaardige opleiding.

Vandaag zit ik aan een paar miljoen kilometer met auto, motorfiets, vrachtwagen, ongevallen.....één, met de motorfiets aan quasi stilstand weggegleden op grint en achteraan tegen een wagen geschoven.

Doe met die opleidingen wat jullie willen, ik zeg alleen dit, als een jonge chauffeur beslist om stoer te doen en de regels aan zijn laars wil lappen dan doet die dat ook.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 21:41   #43
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.109
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 maart 2014 om 21:42.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 21:45   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat is niet veel slimmer.
Daar is ie gevonden, niets zegt dat ie zo meegereden is.
Soit, 7 in een auto van 5 is sowieso verboden, ook omdat er maar 3 gordels achteraan zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2014 om 21:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 21:46   #45
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik zou al héél gelukkig zijn moest men, na het halen van een rijbewijs, een verplicht soort van afstelling opleggen, waarbij het voertuig niet sneller dan pakweg 100 km./u. zou kunnen. Dat kan perfect met een toerentalbegrenzing.
En dan heb je kerels die dat systeem omzeilen. Extra stoer doen, kijk eens MIJN wagen....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 21:51   #46
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Diegenen die argumenteren dat een professionele rijopleiding 'ondemocratisch' is door de hoge kostprijs, sorry, maar dat is in vele gevallen l*lkoek ! Het kost inderdaad misschien wel meer dan 1.000 euro, maar je krijgt er iets voor terug dat de rest van je leven geldt en het is zowat een meerwaarde voor alles om een rijbewijs te hebben. Jongeren (of hun ouders) die daarover reclameren moeten eens een keertje thuisblijven van skivakantie of een paar weken extra vakantiewerk doen.
Besef jij dat 1000 euro het hele maandloon van één van de ouders is? Daar is geen lulkoek aan. Als mijn ouders dat op tafel moesten gooien, was het krabben geweest de komende maanden hoor. Als er dan stukken aan de auto of koelkast ofzo waren, konden we een lening gaan vragen. En wij gingen nooit op skivakantie. Mijn ouders gingen misschien eens 5 dagen naar Rome. Dat hebben ze één jaar gedaan. Er liepen thuis 3 tieners rond. Reken maar.
En reken gerust maar 4-6 weken vakantiewerk (althans oordelend naar het loon dat ik op diverse plaatsen ontvangen heb) waarvan de studies deels betaald werden. Tenzij je de chance hebt in een fabriek te mogen werken.

Misschien eens nadenken voor je lult alsof iedereen zomaar 1000 euro op tafel kan smijten? Ik weet niet of wat je hier zit te zeggen gewoon uit onwetendheid is (mogelijk nooit een euro 2 keer moeten omdraaien thuis) of je troll-niveau Nietzsche probeert te halen.

En wie zegt dat je er iets voor terugkrijgt dat de rest van je leven geldt? Wat houdt de staat tegen dat morgen te veranderen?
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 maart 2014 om 21:57.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 22:14   #47
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Besef jij dat 1000 euro het hele maandloon van één van de ouders is? Daar is geen lulkoek aan. Als mijn ouders dat op tafel moesten gooien, was het krabben geweest de komende maanden hoor. Als er dan stukken aan de auto of koelkast ofzo waren, konden we een lening gaan vragen. En wij gingen nooit op skivakantie. Mijn ouders gingen misschien eens 5 dagen naar Rome. Dat hebben ze één jaar gedaan. Er liepen thuis 3 tieners rond. Reken maar.
En reken gerust maar 4-6 weken vakantiewerk (althans oordelend naar het loon dat ik op diverse plaatsen ontvangen heb) waarvan de studies deels betaald werden. Tenzij je de chance hebt in een fabriek te mogen werken.

Misschien eens nadenken voor je lult alsof iedereen zomaar 1000 euro op tafel kan smijten? Ik weet niet of wat je hier zit te zeggen gewoon uit onwetendheid is (mogelijk nooit een euro 2 keer moeten omdraaien thuis) of je troll-niveau Nietzsche probeert te halen.

En wie zegt dat je er iets voor terugkrijgt dat de rest van je leven geldt? Wat houdt de staat tegen dat morgen te veranderen?
Ik beweer nergens dat er geen gezinnen zijn die dat niet kunnen betalen, die zullen er inderdaad wel zijn. Maar dat is een minderheid. Een groot deel van die te 'gierig' zijn om een professionele rijopleiding te betalen, kunnen dat wel. Gezinnen die 'echt' arm zijn, daar zou de overheid dan voor kunnen bijspringen in de kosten van de rijopleiding (een beetje zoals de studiebeurs nu).

Maar mijn haren rijzen ten berge als ik jongeren (en hun ouders) hoor klagen dat die opleiding te duur is, maar dat ze dan wel elk weekend 'duur' uitgaan of dat ze constant met dure merkkleding rondlopen. Er zijn vele mensen die niet de juiste prioriteiten kunnen stellen ! En zo zijn er velen !

Tegenwoordig is 4-6 weken fulltime vakantiewerk voor 1000 euro echt wel onderbetaald, volgens mij zelfs onder het minimum uurloon. Ik verdiende toen ik vakantiewerk deed makkelijk 1000 euro op twee weken. Ik moet nu nog steeds inderdaad niet op elk centje zien, hoewel ik globaal ook moet uitkijken als 'alleenstaande' aan wat ik mijn geld uitgeef. Maar dat doet hier natuurlijk allemaal niets ter zake. Maar u moet mij geen 'aso' noemen, ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan met 'armere' gezinnen (juist daarom dat ik weet heb dat er naast een reëele groep effectieve armen, ook een hele groep 'armen' bestaat omdat ze hun financiën niet kunnen beheren en geen budgetkennis hebben) , dus daarover heb ik van u geen verwijten te ontvangen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 22:30   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.293
Standaard

Een rijbewijs kost in D minimum € 1500, kan ook € 2000 kosten naargelang rijschool.
Uiteraard als men van de eerste keer slaagt in het paktisch examen.

een vb.
Citaat:
http://www.fahrtipps.de/fahrschule/f...ein-kosten.php

Macht zusammen im Beispielfall...

1. Vorabkosten 36,00 €
2. Gebühren der Straßenverkehrsbehörde 43,40 €
3. Ausbildung und Lernmaterial in der Fahrschule 1.470,00 €
4. zwei theoretische und eine praktische Prüfung 303,63 €

Endsumme in unserem Beispiel: 1.853,03 €
Dit is gerekend bij 35 praktische lesuren (23 + 12) of details punt 3.
Citaat:
3. Fahrschule: Ausbildung und Lernmaterial
(sehr unterschiedliche Preise je nach Region)

Grundgebühr bei Anmeldung 50,00 - 350,00 €
• wir rechnen mit einem gewichteten Durchschnitt von 250,00 €
Lehrbuch und Fragebogen 30,00 - 80,00 €
• wir rechnen mit 50,00 €
Fahrstunde 45 Minuten (normale Übungsfahrt) 20 - 40 €
• wir rechnen mit 23 Fahrstunden zu je 30 €
Sonderfahrten 45 Minuten (Autobahn-, Überland- und Dunkelfahrten) 30 - 50 €
• wir rechnen mit 12 Sonderfahrten zu je 40 €

4. Prüfungen
Theoretische Prüfung:
Fahrschulgebühr (»Vorstellung zur theoretischen Prüfung«,
wird nicht von jeder Fahrschule erhoben) 0 - 75,00 €
• wir rechnen mit 40 € und lassen den Fahrschüler außerdem bei der ersten theoretischen Prüfung durchfallen...
Gebühr der Prüforganisation (TÜV, DEKRA) pro Theorieprüfung 20,83 €

Praktische Prüfung:
Fahrschulgebühr (»Vorstellung zur praktischen Prüfung«) 50,00 - 180,00 €
• wir rechnen mit 100,00 €
Gebühr der Prüforganisation (TÜV, DEKRA) pro Fahrprüfung 84,97 €
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2014 om 22:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 23:01   #49
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat een rijopleiding de remedie is voor gewoon achterlijk zijn?

Er stak er ene in de koffer. De koffer. Lees je dit? De koffer. Er zat iemand in de koffer. Duidelijk?

Met 4 op de achterbank kan een vergissing zijn wegens handleiding van de auto en verkeersreglement niet goed gelezen en niet tot 3 gordels kunnen tellen. Met veel verbeelding.
Iemand in de koffer steken is gewoon echter een teken dat ge op het korte busje zou moeten zitten ipv achter het stuur van een auto.
Ik vind dat idee nog niet zo gek eigenlijk. Iemand in de koffer steken is niet zo onverantwoord vind ik. Veilig is iets anders.
Oldtimers zijn ook niet veilig, citroën C1 en consoorten ook niet...
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 23:03   #50
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik zou al héél gelukkig zijn moest men, na het halen van een rijbewijs, een verplicht soort van afstelling opleggen, waarbij het voertuig niet sneller dan pakweg 100 km./u. zou kunnen. Dat kan perfect met een toerentalbegrenzing.
Op die manier snoer je dat haantjesgedrag meteen de mond en kunnen de 'leerlingen' rustig aanpassen op het verkeer.....
Het meeste plezier heb ik met mijn wagen onder de 100 km en onder de 3000 toeren (diesel).
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 10:02   #51
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.816
Standaard

Citaat:
Het meeste plezier heb ik met mijn wagen onder de 100 km en onder de 3000 toeren (diesel).
En uw portefeuille gaat dat ook graag hebben denk ik.

Het dramatische ongeval dan weer ...

Dat er iemand in de koffer zat is dacht ik niet 'bewezen' wat dan weer niet belet dat ze achterin op elkaars schootje zaten.

Met 7 in een wagen is er ver over.

Drank, drugs, stoerdoenerij, veel te snelle wagen (teveel PK's) niet baas kunnen, zonder rijbewijs ... wie zal het zeggen?

Met een dikke bak (wagen) rijden is dat niet hetzelfde zoals de cowboy tot zijn revolver staat, eigenlijk het verlengstuk van zijn Lu*censuur* is?

Voor naasten, vrienden en familieleden zal het een harde domper zijn maar toch, met alle respect maar toch beetje zelf gezocht ...

Misschien is het binnenkort ook 'gedaan' met die gekkigheden daar er toch een rijbewijs met punten zou komen.

Bron
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 10:42   #52
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien is het binnenkort ook 'gedaan' met die gekkigheden daar er toch een rijbewijs met punten zou komen.
na 24j en, zoals altijd, op z'n Belgisch

de helft vd overtredingen telt niet mee, uw strafpunten vervallen zeer snel en nog een batterij aan achterpoortjes. de ultieme sanctie zal men wel niet durven invoeren want Marokkanen rijden ook zonder rijbewijs
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 10:48   #53
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ben jij nu echt zo kortzichtig? Bij jongeren leeft nu eenmaal een soort van drankcultuur. De schuld steken op de ouders is bijgevolg een zwakke zet. Niet alle ouders zitten dronken achter het stuur, hoor.
Die ouders treffen wel het overgrote deel van de schuld, niet omdat ze misschien niet zelf dronken achter het stuur zitten, maar omdat ze jong maken die ze dan later niet onder controle krijgen of omdat ze het zich niet aantrekken wat er met hun jong gebeurt. Identiek zoals de allahtonen met hun gebroed doen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 13:18   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, dan is die na zijn dood nog verdomd actief.

http://www.darwinawards.com/
Een site gestart door pubers .
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 13:20   #55
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat is niet veel slimmer.
Het waren jongeren, die doen nu eenmaal niet altijd "verstandige" dingen..

Heb jij een saaie kutjeugd gehad?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 13:52   #56
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik wil ze de kost niet geven, de jongemannen met BMW die zonder rijbewijs of verzekering rondrijden.
Maar dat zal wel moeten, de factuur van de gevangenis wordt door de belastingbetaler betaald.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 14:26   #57
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik beweer nergens dat er geen gezinnen zijn die dat niet kunnen betalen, die zullen er inderdaad wel zijn. Maar dat is een minderheid. Een groot deel van die te 'gierig' zijn om een professionele rijopleiding te betalen, kunnen dat wel. Gezinnen die 'echt' arm zijn, daar zou de overheid dan voor kunnen bijspringen in de kosten van de rijopleiding (een beetje zoals de studiebeurs nu).
Er zijn genoeg mensen die net buiten de studiebeurs vallen, of waarvan de kinderen een opleiding doen die niet in studiebeurs begrepen zit (banaba bijvoorbeeld).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Maar mijn haren rijzen ten berge als ik jongeren (en hun ouders) hoor klagen dat die opleiding te duur is, maar dat ze dan wel elk weekend 'duur' uitgaan of dat ze constant met dure merkkleding rondlopen. Er zijn vele mensen die niet de juiste prioriteiten kunnen stellen ! En zo zijn er velen !
Dus dat wilt zeggen dat 'de rijopleiding is te duur' lulkoek is van iedereen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Tegenwoordig is 4-6 weken fulltime vakantiewerk voor 1000 euro echt wel onderbetaald, volgens mij zelfs onder het minimum uurloon.
Dat is een normaal loon in de verkoop voor een achtienjarige, pak 7 - 8 euro per uur.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik verdiende toen ik vakantiewerk deed makkelijk 1000 euro op twee weken.
Wat deed jij dan? Het meeste dat ik ooit verdiende was 14 euro per uur in een fabriek (heb er wel maar 5 dagen gewerkt).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik moet nu nog steeds inderdaad niet op elk centje zien, hoewel ik globaal ook moet uitkijken als 'alleenstaande' aan wat ik mijn geld uitgeef. Maar dat doet hier natuurlijk allemaal niets ter zake. Maar u moet mij geen 'aso' noemen, ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan met 'armere' gezinnen (juist daarom dat ik weet heb dat er naast een reëele groep effectieve armen, ook een hele groep 'armen' bestaat omdat ze hun financiën niet kunnen beheren en geen budgetkennis hebben) , dus daarover heb ik van u geen verwijten te ontvangen.
Niemand heeft hier van U verwijten te ontvangen over merkkledij of skivakanties als ze de rijopleiding te duur noemen!
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 15:57   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.874
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik zou al héél gelukkig zijn moest men, na het halen van een rijbewijs, een verplicht soort van afstelling opleggen, waarbij het voertuig niet sneller dan pakweg 100 km./u. zou kunnen. Dat kan perfect met een toerentalbegrenzing.
Op die manier snoer je dat haantjesgedrag meteen de mond en kunnen de 'leerlingen' rustig aanpassen op het verkeer.....
En dan stapt zoonlief in de Dacia van pa en kan ie alsnog tegen 155km/u rond een boom wikkelen.

Neen, dat klinkt net zo doordacht als hopen dat een snotaap van 16 die zijn brommerke niet opfokt. (da's minder gemakkelijk aan't worden, nu alles zowat 4takt aan't worden is, duurder en minder dankbaar dan 2takt om zulke grappen mee uit te vreten)

De enige methode om dat te voorkomen is ieder uit te rusten met een chip die onder andere de rijbewijs/beperkingen informatie draagt, en elk voertuig uit te rusten met een begrenzer/inmobiliseerder.

Geef mijn portie maar aan fikkie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 15:58   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.874
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een site gestart door pubers .
Maakt het niet minder treffend nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 15:59   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.874
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Maar dat zal wel moeten, de factuur van de gevangenis wordt door de belastingbetaler betaald.
Denkt U dat er veel van dat type in de cel zal gaan voor de overtredingen op de verkeerswetgeving?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be