Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2013, 10:58   #41
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Of clanleden zoals Einstein voor gestolen en geplagieerd werk belonen met een nobelprijs.
maar nee gij, Einstein heette in feite Al Brecht Chain Stain .. hé?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 11:04   #42
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Jij hebt geluk, op Westers negationisme staat geen celstraf.
Oorlogen na WO II: - Korea: Noord valt Zuid binnen: Schending van territoriale grenzen zonder reden: Wereld grijpt in om de agressieve natie terug te dringen. Heeft niets te maken met Westers profiteren.

- Vietnam: Idem

- Onafhankelijksoorlogen Kolonies en nieuwe naties: Te betreuren maar ook zeldzaam. De meeste doden daarbij vielen niet door de Westerse troepen maar door de rebellen.

- Stapeltje oorlogen tegen Israel: Keer op keer begonnen door de omliggende landen die de religie van de vrede belijden.

- Oorlogen tussen India en Pakistan: Idem

- Oorlog in Somalië: Rarara welke religie ze daar hebben.

- Oorlogen tegen Irak: Buiten de laatste die is gevoerd door mr. Braindead Bush en niet werd gevoerd door het hele westen uitgelokt door Saddam (en raad eens welke godsdienst die had?). Wederom meeste doden vielen niet door de westerse soldaten maar religiefreaks (en guess what: same religion) die zichzelf opbliezen.

- Oorlog in Afghanistan: Een terechte oorlog tegen een religiedictatuur (en welke religie is dat ook weer?) die te zot is voor woorden. En wederom meeste doden door Taliban, niet door het Westen.

Draai en keer zoals je het wil, maar aanhangers van de "religie van de vrede" hebben pakken meer doden op hun geweten dan het westen.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 8 mei 2013 om 11:04.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 13:45   #43
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

http://www.countercurrents.org/lucas240407.htm
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 14:12   #44
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik zit inderdaad ook wel in m'n maag met de amerikanen, die zijn tegelijk westers en tegelijk zo achterlijk als de islam. 60% van de amerikanen gelooft zelfs niet in de evolutietheorie maar in goddelijk creationisme, dat een westers land zo achterlijk kan zijn.

Mijn definitie van Westers is wel degelijk West Europa, die hebben voor de oorlog ook veel rotzakkerij gedaan in de kolonies maar sinds WOII valt dat nog best mee behalve dan dat ze het een morele noodzaak vonden om achterlijke moslims naar hier te importeren.

Laatst gewijzigd door BonBon : 8 mei 2013 om 14:15.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 15:14   #45
Hoera
Provinciaal Statenlid
 
Hoera's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2010
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 731
Standaard

Ons aller Leopold II ontbreekt gelukkig niet bij de "genocides":

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._by_death_toll
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 15:21   #46
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Een anti-industrieël, anti-intellectueel die een utopische agrarische commune wou opzetten, dat lijkt me duidelijk.
Wat ik van Pol Pot onthoud, is dat het een moordenaar was.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 15:58   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Wat ik van Pol Pot onthoud, is dat het een moordenaar was.
Dat is wel heel mager.

Minstens volgende sleutelwoorden moet gij weten:
Pol Pot , tweede helft 20° eeuw, Cambodja, maoïstische revolutionair, Rode Khmer, miljoenen doden, overleden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 mei 2013 om 15:59.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 17:10   #48
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
ik wil u niet ambeteren, maar ik vraag mij af hoeveel Nobelprijzen het Christendom gewonnen heeft tussen 1400 en 1900... En als je overmuziek praat, gaat het dan over pakweg Justin Bieber? Over vrede gesproken, ik ben vergeten hoeveel jaar het Christendom gen oorlog heeft gekend in de laatste duizend jaar...

Het is inderdaad hoe je het bekijkt.



Je zijt er bijna. Er is wel geen enkel bewijs dat de Islam slechter zou zijn dan het Christendom... Het enige dat je kan zeggen (wat Vermeersch ook zegt) is dat wij, in het Westen (en let op, het Westen is het Christendom niet) er de laatste decennia min of meer in geslaagd zijn om een beschaving op te richten die een ongekende vrede, welvaart, rijkdom en vrijheid kent en dat, ondanks het Christedom en de eeuwenlange conflicten.

Btw: de geschiedenis heeft prachtige beschavingen gekend die onwaarschijnlijk oorlogszuchtig en bloederig waren. Het een sluit het ander niet uit. Het is gewoon hoe dat je het bekijkt.
Ik wil me in dit eindeloos welles-nietes spelletje niet teveel mengen maar als je dit meent "om een beschaving op te richten die een ongekende vrede, welvaart, rijkdom en vrijheid kent", dan kun je je toch wel afvragen waarom de islamitische wereld dat dan niet inziet.

Als je honderd analfabeten bij elkaar zet, moet je niet hopen dat de één van de ander gaat leren lezen.
Wanneer er één met vallen en opstaan leert lezen, dan zou je verwachten dat de rest daar van leert.

Het gros van de moslims in het westen leeft gesegregeerd en heeft ook geen enkele zin om zicht te integreren, terwijl ze toch genoeg met de moderniteit worden geconfronteerd.
Een deel daarvan, dat kan en groot deel zijn of een minder groot deel (ik ga hier zeker geen politiek correcte uitdrukkingen gebruiken met betrekking tot de grootte van het deel dat in staat is tot geweld) houdt er stuitende opvattingen op na over tal van zaken wat betreft vrijheid van mening, religie, klederdracht en het gebruik van geweld om een bepaald godsdienstig ideaal na te streven.

Uit de persoonlijke gesprekken met doorsnee moslims die ik goed genoeg ken om het al eens te durven hebben over heikele onderwerpen valt me steevast op dat hun opvattingen over pakweg homo's en de gelijkheid van vrouwen niet corresponderen met die van de doorsnee westerling.
Zo heb ik al van moslims die verder brave borsten zijn, gehoord dat homo's homo zijn omdat ze hier in het westen jongens en meisjes veel te lang bij elkaar laten spelen, waardoor jongens te lang met poppen spelen en dus homo worden.
Vrouwen zijn niet gelijk aan mannen, mannen kunnen geen kinderen baren en vrouwen zijn intellectueel een derde?, een vierde? (ik ben het vergeten hoeveel procent precies, maar er circuleren diverse cijfers naargelang de moslim-bron).
Tijdens een grappige discussie met een moslim over de ondergang van de wereld eind 2012 volgens de Maya-kalender waarin ik stelde niet te geloven in die onzin, trad mijn islamitische gesprekspartner mij bij, maar niet op de manier waarop ik het zag.
Hij voorzag de ondergang van de wereld op de dag dat de zon zou opkomen in het westen ipv in het oosten, en beweerde dat dat zo in de koran stond, ofwel dat Mohammed dat ooit zou hebben gezegd.
Hij was doodserieus.
En allemaal hebben ze een fixatie op de joden en de Amerikanen.
Sleep er eender welke wandaad bij, begaan door de extremisten, en ze komen gegarandeerd af met een verontschuldigend verhaaltje over die jood zus en die Amerikaan zo die het allemaal toch min of meer begrijpelijk maakt.

Er is mijn inszien dan ook wel degelijk een probleem met het wereldbeeld van die mensen, en het verklaart volgens mij ook waarom de radicalen het steevast halen van de gematigden wanneer het erom gaat het luidst te klinken.
Niet het feit dat bommen meer lawaai maken dan woorden is het probleem, wel het feit dat iedere radicaal die zijn ideeën verkondigt aan de hand van wat hadith of koranverzen, niet genoeg tegenwind krijgt omdat de gematigden vrezen als slechte moslim te worden afgeschildert, omdat uiteindelijk de schuld toch niet bij de radicalen ligt maar bij de joden, en vooral de angst dat de radicaal het misschien toch bij het rechte eind heeft.

Madrassa's schieten overal in de islamitische wereld als paddestoelen uit de grond, terwijl er minder boeken naar het Arabisch vertaald worden dan er naar het oudgrieks vertaald worden, en zelfs in de steenrijke oliestaten wordt alles ingevoerd, ingevoerd, ingevoerd, en wordt er niks zelf ontwikkeld.

Als je de essentie wil begrijpen van het probleem van de islamitische wereld, dan volstaat het om de anekdote van een jonge moslim op te rakelen, die vanuit Libanon naar België is gevlucht en en tijdje geleden op Canvas in Braambos of een dergelijk programma opdook.
Hij was homo, en was om die reden ook naar hier moeten vluchten, waar hij intussen als cineast werkt.
Toen hij in naar ik denk één van de golfstaatjes als prostituee werkte, kwam er een steenrijke Saoedi bij hem die hem betaalde voor seks.
Toen de jongen hem vroeg of hij een glas wijn wou alvorens te beginnen, weigerde de Saoedi dat aanbod met de woorden:
"Is haraam..."
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 19:02   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Cultuur die niets met de islam te maken heeft is verboden voor moslims, dat lijkt me toch wel erg duidelijk islam gerelateerd. In bepaalde arabische strekkingen is er zelfs helemaal geen muziek toegelaten.
Dat zou betekenen dat cultuur binnen de Islam niks waard zou zijn, quod non. Ik laat u opmerken dat godsdienstverbonden cultuur even "goed" kan zijn dan lekencultuur. Vind jij de gotische kerken dan zo achterlijk? Of de Taj Mahal?

Uiteraard kan ik u ook verwijzen naar de topic waar Middle East metal eventjes aan bod komt. Wat wel klopt, is dat een vrije samenleving meestal de neiging heeft om de culturele teugels los te laten (met Justin Bieber als resultaat ), waardoor cultuur vaak losbarst, maar dat geldt voor alles en iedereen. En laat dat net het grootste probleem van de Moslimlanden zijn: het zijn ongeveer allemaal dictaturen.

Ook ter info: een van de grootste denkers uit onze tijd is een Moslim: Soroush, en ja, zijn denkwereld is de Islam.

Citaat:
Tijdens de middeleeuwen was er blijkbaar een opleving van islamitische wetenschap met de koran als basis maar dat heeft ook niet mogen duren, uiteindelijk is dat geen goed huwelijk gebleken. Wij hebben een heropleving gekend na de middeleeuwen en de islam is blijven steken in dat tijdperk.

Simplistisch maar zo lijkt het me toch.
Je lijkt te vergeten dat het Westen op dat ogenblik alle beschavingen op wetenschappelijke basis voorbij rijdt, niet alleen de Moslims, maar ook de Chinezen, de Indiërs, de Zuid-Amerikanen, enz, en zo een ongekende machtpositie verwerft die ze eigenlijk nog steeds heeft. Want, ondanks alles hebben wij die voorsprong nog steeds (daardoor ook het verschil in Nobelprijzen, btw).

En weer eens: dictatuur en wetenschap, dat is geen goede cocktail...

Ook simplistisch voorgesteld, maar in de essentie is dat mijn visie op de zaak.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 19:11   #50
Buitenwipper
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2013
Locatie: Kambuja
Berichten: 1.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je lijkt te vergeten dat het Westen op dat ogenblik alle beschavingen op wetenschappelijke basis voorbij rijdt, niet alleen de Moslims, maar ook de Chinezen, de Indiërs, de Zuid-Amerikanen, enz, en zo een ongekende machtpositie verwerft die ze eigenlijk nog steeds heeft.
Lang leve het Oosten.


China on course to overtake U.S. as world's leading scientific superpower

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sciencete...#ixzz2Sj4WMKuh
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 19:15   #51
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik wil me in dit eindeloos welles-nietes spelletje niet teveel mengen maar als je dit meent "om een beschaving op te richten die een ongekende vrede, welvaart, rijkdom en vrijheid kent", dan kun je je toch wel afvragen waarom de islamitische wereld dat dan niet inziet.

Als je honderd analfabeten bij elkaar zet, moet je niet hopen dat de één van de ander gaat leren lezen.
Wanneer er één met vallen en opstaan leert lezen, dan zou je verwachten dat de rest daar van leert.
interessante vraag die helaas waarschijnlijk een eenvoudig antwoord kan krijgen: menselijke stommiteit. Daarmee bedoel ik dat de mens, zeker in groep, uiterst manipuleerbaar is en dat zin voor een kritische kijk op de zaken niet zo evident is. Maw: de kracht van propaganda, zeker van zodra er een "vijand" gevonden is. Daarnaast is de mens uit nature conservatief: wanneer het moeilijk gaat, grijpt hij naar wat hij kent. Maar hier zijn ellenlange boeken over geschreven, hoor.

Op een ander niveau: waarom blijven Walen op de PS stemmen, terwijl het toch duidelijk is at die partij niet de oplossing, maar het probleem is? Of, op een hoger niveau, waarom blijven Russen op Poetin stemmen, terwijl het toch duidelijk is dat zijn model ons model niet evenaart, verre van zelfs? Waarom aanvaarden de Chineze het Chinees systeem, die nochtans totaal ondemocratisch is? Waarom blijft Mugabe populair in zijn land terwijl hij Zimbabwe op 10 jaar tijd naar de prehistorie heeft geleid?

Dus neen, zo zit de mens niet in elkaar.

Moderniteit is angstaanjagend, en ook wij, Westerlingen, zijn daar niet immuun voor. Wat ook het huidig succes van conservatieve partijen (sommigen zullen zeggen: populistische tot extreem-rechtse partijen) deels verklaart: schrik voor de onbekende toekomst. En kijk, ook wij gebruiken allerlei vijandsbeelden...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 19:33   #52
Boyke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 oktober 2012
Locatie: Rotselaar
Berichten: 1.187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
interessante vraag die helaas waarschijnlijk een eenvoudig antwoord kan krijgen: menselijke stommiteit. Daarmee bedoel ik dat de mens, zeker in groep, uiterst manipuleerbaar is en dat zin voor een kritische kijk op de zaken niet zo evident is. Maw: de kracht van propaganda, zeker van zodra er een "vijand" gevonden is. Daarnaast is de mens uit nature conservatief: wanneer het moeilijk gaat, grijpt hij naar wat hij kent. Maar hier zijn ellenlange boeken over geschreven, hoor.

Op een ander niveau: waarom blijven Walen op de PS stemmen, terwijl het toch duidelijk is at die partij niet de oplossing, maar het probleem is? Of, op een hoger niveau, waarom blijven Russen op Poetin stemmen, terwijl het toch duidelijk is dat zijn model ons model niet evenaart, verre van zelfs? Waarom aanvaarden de Chineze het Chinees systeem, die nochtans totaal ondemocratisch is? Waarom blijft Mugabe populair in zijn land terwijl hij Zimbabwe op 10 jaar tijd naar de prehistorie heeft geleid?

Dus neen, zo zit de mens niet in elkaar.

Moderniteit is angstaanjagend, en ook wij, Westerlingen, zijn daar niet immuun voor. Wat ook het huidig succes van conservatieve partijen (sommigen zullen zeggen: populistische tot extreem-rechtse partijen) deels verklaart: schrik voor de onbekende toekomst. En kijk, ook wij gebruiken allerlei vijandsbeelden...
Echte filosofie zeg !
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 20:09   #53
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Who the fuck is Fikry El Azzouzi ?
Is dat een seksuele delinquent of zo ?
Of heeft die een geslachtsziekete of wat ?
't Is een homo.

Je weet naar wie je moet bellen, hé...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 21:31   #54
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat zou betekenen dat cultuur binnen de Islam niks waard zou zijn, quod non. Ik laat u opmerken dat godsdienstverbonden cultuur even "goed" kan zijn dan lekencultuur. Vind jij de gotische kerken dan zo achterlijk? Of de Taj Mahal?

Uiteraard kan ik u ook verwijzen naar de topic waar Middle East metal eventjes aan bod komt. Wat wel klopt, is dat een vrije samenleving meestal de neiging heeft om de culturele teugels los te laten (met Justin Bieber als resultaat ), waardoor cultuur vaak losbarst, maar dat geldt voor alles en iedereen. En laat dat net het grootste probleem van de Moslimlanden zijn: het zijn ongeveer allemaal dictaturen.

Ook ter info: een van de grootste denkers uit onze tijd is een Moslim: Soroush, en ja, zijn denkwereld is de Islam.
Cultuur moet meer zijn dan enkel gebaseerd op de godsdienst, dat zijn middeleeuwse toestanden. Er worden meer boeken vertaald naar het ongebruikte Oud Grieks dan naar het Arabaisch, Vlaanderen maakt meer vlaamse films dan islamieten maken in het arabisch. Cultuur in de Islam is bedroevend arm, dit kun je niet verdedigen.

Betreft die Middle East metal in Iran, daar leven echt wel veel ongelovigen hoor, de revolutie was in oorsprong communistisch geïnspireerd, niet islamitisch. Beschouwen die satan zingende metal bands die in de underground opereren zichzelf islamitisch? Natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd door BonBon : 8 mei 2013 om 21:34.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 21:42   #55
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ook ter info: een van de grootste denkers uit onze tijd is een Moslim: Soroush, en ja, zijn denkwereld is de Islam.
Nooit van gehoord, volgens wiki was hij in de jaren '80 verantwoordelijk voor het buitensmijten van studenten die niet islamitisch genoeg dachten. Velen werden hierbij ook vermoord.

In de jaren '90 draaide hij dan van richting en concentreerde hij zich op poëzie en filosofie, echt een goed voorbeeld hoor, echt niet.

"including Abdulkarim Soroush, all of whom were appointed directly by Ayatollah Khomeini. In the following three-year period of the shut down of the Iranian Universities—also known as Iranian Cultural Revolution (1980–1983)—a total restructuring of the syllabi based on the idea of Islamization of Universities took place. Soroush played an active role in the decisions made by this committee which particularly involved expulsion of a significant number of academics and students from universities that were felt anti-revolutionary or non-religious. Among direct and indirect consequences of the Institute's activities were arrest, imprisonment and execution of many Iranian scholars, force exile of University Professors and "a major blow to Iran's cultural and intellectual life and achievements",[6] which still continues today."
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdolkarim_Soroush

Z'n quotes zijn belachelijk, boerenwijsheid is beter dan dit. Die wordt enkel zo gelauwerd omdat ze ergens een moslim nodig hadden voor het lijstje, dit is belachelijk.
http://www.brainyquote.com/quotes/au...m_soroush.html

Laatst gewijzigd door BonBon : 8 mei 2013 om 21:46.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 11:59   #56
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard Voor Fikry El Azzouzi is actief pluralisme een heilsleer

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...VgK94.facebook
Voor El Azzouzi is het actief pluralisme echter een heilsleer. Een heilsleer die geen tolerantie vraagt maar oplegt. Dit actief pluralisme eist dat men de levensbeschouwelijke overtuigingen van anderen zonder meer aanvaardt en verbiedt dat men ze kritisch bevraagt.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 12:16   #57
Buitenwipper
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2013
Locatie: Kambuja
Berichten: 1.537
Standaard

Die man is van geen enkele betekenis.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 12:22   #58
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...VgK94.facebook
Voor El Azzouzi is het actief pluralisme echter een heilsleer. Een heilsleer die geen tolerantie vraagt maar oplegt. Dit actief pluralisme eist dat men de levensbeschouwelijke overtuigingen van anderen zonder meer aanvaardt en verbiedt dat men ze kritisch bevraagt.
Eerder een utopie dan een heilsleer vrees ik.
Wanneer iemand vind dat hij mijn koe mag bestijgen omdat zijn vrouw ongesteld is of mijn gezin afmaken omdat ik zijn inzichten niet deel krijgen we dan wel een probleem...

Tolerantie opleggen is trouwens ook niet echt tolerant...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 12:41   #59
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Tolerantie opleggen is trouwens ook niet echt tolerant...
De sofismes van het VB!
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 12:44   #60
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
De sofismes van het VB!
beter de "toleranten" die een cordon sanitair verplichten zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be