Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2013, 10:09   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
subliem:



noot voor Subocaj: dat is niet de Vlaamse overheid die die put geslagen heeft. En ook niet de nva. Wel de oude machtspartijen. (en toegegeven: ook de pvda niet).

.
Het betreft het geheel van de overheid, inclusief Vlaanderen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 10:17   #42
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Landbouwgrond? Zorg dan wel dat die ommuurd is of dat je een bewakingsfirma in uw dienst hebt, wanneer er voedseltekort is, weten de hongerigen uw gewassen en/of dieren te vinden.
Nu ook.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 10:20   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Landbouwgrond? Zorg dan wel dat die ommuurd is of dat je een bewakingsfirma in uw dienst hebt, wanneer er voedseltekort is, weten de hongerigen uw gewassen en/of dieren te vinden.
Je moet dat nu al doen, als je een gewas probeert te kweken dat op de zwarte lijst der Neoludditische groenen staat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 10:21   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nu ook.
Volkstuintjes hebben meer last van vandalenstreken dan van dieven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 10:32   #45
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Tip2 investeer niet al te veel in bank gerelateerde producten, doe kleine durf investeringen in technologie en bio-technologie.
Zoals Alfacam? Dat moet je zelf al niet meer doen, dat doet de Vlaamse regering voor jou, en het mooie is, je draagt ook nog het volledige risico.
Maar niet getreurd, uw kinderen betalen het wel terug.
Zeg je kinderen maar dat Peeters, Muyters en Lieten de zorg over uw en hun geld nu reeds hebben overgenomen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 10:43   #46
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Volkstuintjes hebben meer last van vandalenstreken dan van dieven.
Steden zijn dan ook te mijden plaatsen en veel landbouwgrond vind je daar ook al niet. Hier is er nog nooit iemand met mijn salade of prei vandoor gegaan. Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat mijn long rifle, vanuit het venster mijn tuin bestrijkt, zonder iemand anders te benadelen bij het afvuren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 10:44   #47
Modjo
Parlementslid
 
Modjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: Halle
Berichten: 1.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tsjeef Geens wil het simpele-Vlaming-spaarboekje aanpakken.

Zelfs een mindering, bijvoorbeeld een halvering van de beruchte 1880 euro belastingvrij, zit er niet in.

Volgens het marxisme van de federale regering zal dit wellicht ook geen belastingsverhoging zijn zeker ?

Afspraak in mei 2014 !

titel: Geens wil sleutelen aan spaarboekje
link: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130510_00576192

Minister van Financiën Koen Geens (CD&V) heeft vragen bij het huidige fiscale voordeel op het spaarboekje.
Tsjeef Geens, wat een mooie objectief begin van uw post.

Het is trouwens on-tsjeevig om aan geld van de gewone man te komen...

Enja, in crisis boet iedereen spijtig genoeg... er wordt ook een alternatief aangeboden indien dit principe er komt : fiscale voordelen moeten komen voor financiële langetermijnproducten.

Die had je niet in kleur gezet.
__________________
The world is like a book. Those who don't travel read only one page.

Laatst gewijzigd door Modjo : 13 mei 2013 om 10:45.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 12:34   #48
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Na de Korea oorlog heb ik nog 5 jaar Betterfood koeken, pilchards en sardienen uit blik moeten eten, want dat moest op, omdat mijn vader het vermoeden had dat die oorlog ook 5 jaar kon duren. Fruit en groenten maakten ze toen nog allemaal zelf in. Zelfs vlees van eigen varken werd nog ingemaakt.
En wat die tuin betreft doe ik al jaren, ik heb hem enkel 2 aren uitgebreid.
Preppen is goed, maar het moet ook niet de spuigaten uitlopen.
Dacht je dat je nog stroom of brandstof hebt als je hem niet zelf kan maken, als het zover komt?
Lijkt me in deze maatschappij het grootste probleem voor de toekomst.
Al over nagedacht waar je die kan vast krijgen?
Schaf je maar een paar goede trekhonden aan, om je in de zomer met een kar te verplaatsen en voor de winter een hondenslee.


Ik ben al aan het preppen sinds 1999 (Y2K cobolt heisa).
Wat betreft energievoorziening ben ik reeds lang klaar. De brandstof dient enkel voor mijn petrolax 500. De rest kan zonder brandstof en/of elektriciteit .
Maar dat doe ik uit de doeken op een ander forum (preppers.nl)

Btw drinkbaar water is veel belangrijker dan brandstof en mijn Duitse herders dienen om te waken en niet om een slee te trekken.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 12:39   #49
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Ik ben al aan het preppen sinds 1999 (Y2K cobolt heisa).
Wat betreft energievoorziening ben ik reeds lang klaar. De brandstof dient enkel voor mijn petrolax 500. De rest kan zonder brandstof en/of elektriciteit .
Maar dat doe ik uit de doeken op een ander forum (preppers.nl)

Btw drinkbaar water is veel belangrijker dan brandstof en mijn Duitse herders dienen om te waken en niet om een slee te trekken.
Na 14 jaar nog niet de indruk dat het een vrij belachelijke bedoening is?
Geen nucleaire kelder?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 12:53   #50
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Ik ben al aan het preppen sinds 1999 (Y2K cobolt heisa).
Wat betreft energievoorziening ben ik reeds lang klaar. De brandstof dient enkel voor mijn petrolax 500. De rest kan zonder brandstof en/of elektriciteit .
Maar dat doe ik uit de doeken op een ander forum (preppers.nl)

Btw drinkbaar water is veel belangrijker dan brandstof en mijn Duitse herders dienen om te waken en niet om een slee te trekken.
Heb je ook een atoomschuilkelder ?

edit : ik zie dat Another Jack me voor was...

Laatst gewijzigd door peter1962 : 13 mei 2013 om 12:54.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 13:03   #51
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Na al de ontboezemingen over salade, prei, ommuurde tuinen al dan niet met bewaking, landbouwgrond, bitcoins, gouden munten, zwarte sokken, voedsel voor 6 maand hamsteren, duitse herder(s) en nog wat folklore lijkt het er sterk op dat het balonnetje dat Geens had opgelaten zo lek is als een zeef. Nadat SP-A, O-VLD, N-VA en letterlijk alle franstalige partijen het idee als onwenselijk bestempelden schakelt Geens in de klassieke vitesse : hij ontkent dat hij dat zo zegde, en herhaalde enkel een voorstel van de nationale bank. (eigenlijk doet hij hier een Geert Bourgeoiske, remember zijn independence interview in DS waar hij later ook beweerde dat nooit zo te hebben geformuleerd)
Politiek, 't is ne schooone stiel.
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130513_005
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 13:13   #52
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Ik ben al aan het preppen sinds 1999 (Y2K cobolt heisa).
Wat betreft energievoorziening ben ik reeds lang klaar. De brandstof dient enkel voor mijn petrolax 500. De rest kan zonder brandstof en/of elektriciteit .
Maar dat doe ik uit de doeken op een ander forum (preppers.nl)

Btw drinkbaar water is veel belangrijker dan brandstof en mijn Duitse herders dienen om te waken en niet om een slee te trekken.
Twee minuutjes door dat forum bladeren is voldoende voor normale mensen om te beseffen dat het een asiel voor gekken is. Vergelijkbaar met het aliens-draadje hier in subforum internationaal.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 13:15   #53
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Twee minuutjes door dat forum bladeren is voldoende voor normale mensen om te beseffen dat het een asiel voor gekken is. Vergelijkbaar met het aliens-draadje hier in subforum internationaal.
Zal ik jou iets zeggen, Peter?
Ik vind dat jij nog bij de meest normalen hoort.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 13:29   #54
Modjo
Parlementslid
 
Modjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: Halle
Berichten: 1.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Na al de ontboezemingen over salade, prei, ommuurde tuinen al dan niet met bewaking, landbouwgrond, bitcoins, gouden munten, zwarte sokken, voedsel voor 6 maand hamsteren, duitse herder(s) en nog wat folklore lijkt het er sterk op dat het balonnetje dat Geens had opgelaten zo lek is als een zeef. Nadat SP-A, O-VLD, N-VA en letterlijk alle franstalige partijen het idee als onwenselijk bestempelden schakelt Geens in de klassieke vitesse : hij ontkent dat hij dat zo zegde, en herhaalde enkel een voorstel van de nationale bank. (eigenlijk doet hij hier een Geert Bourgeoiske, remember zijn independence interview in DS waar hij later ook beweerde dat nooit zo te hebben geformuleerd)
Politiek, 't is ne schooone stiel.
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130513_005
Bitcoins vind ik een mooi onderwerp.
__________________
The world is like a book. Those who don't travel read only one page.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 13:30   #55
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zal ik jou iets zeggen, Peter?
Ik vind dat jij nog bij de meest normalen hoort.


Als je écht graag twee minuten de waandenkbeelden van totaal ontspoorden wil lezen : http://preppers.nl/forum/threads/457...ij-met-preppen

Doet me denken aan die gekken die in Montana in een hutje gaan leven, met tientallen vuurwapens om zich voor te bereiden tegen de judeo-maconieke wereld regering die hun vrijheid bedreigt, en hun bijbel wil afpakken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 17:28   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.672
Standaard

Meneer Jambon(N-VA) maakte toch de bedenking dat "als de huidige vrijstelling op de rente op spaarboekjes een "gunst" is....gaan we er dus van uit dat eigenlijk alles moet belast worden"...

Inderdaad,"alles" moet blijkbaar belast worden,in wat voor een maatschappij raken wij zo stilaan verzeild?

Er is ook sprake van een zeker gebrek aan creativiteit om te "ONbelasten",hetgeen zou betekenen dat de staat (ja,ook de Vlaamse Regering,ja ook de gemeenten)zijn eigen balans struktureel afbouwt....

Ik ben NIET meer onder de indruk van een "begroting in evenwicht" die alweer opgezwollen is!

Laatst gewijzigd door kelt : 13 mei 2013 om 17:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 17:44   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Na 14 jaar nog niet de indruk dat het een vrij belachelijke bedoening is?
Geen nucleaire kelder?
Het is inderdaad enigszins vreemd dat die mensen uw garantie op eeuwige wereldvrede niet ernstig nemen, hetzelfde geld ook voor rampen allerhande, je sluit die resoluut uit, dat zou voor iedereen toch voldoende moeten zijn om dat aan te nemen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 17:50   #58
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is inderdaad enigszins vreemd dat die mensen uw garantie op eeuwige wereldvrede niet ernstig nemen, hetzelfde geld ook voor rampen allerhande, je sluit die resoluut uit, dat zou voor iedereen toch voldoende moeten zijn om dat aan te nemen.
Ik garandeer niks.
Ik weiger gewoon als een paranoïa randdebiel door het leven te gaan.

Als er echte rampen uitbreken, zal het geen zak uitmaken of je al dan niet in je kelderke makreelfilets in tomatensaus zit te eten of niet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 mei 2013 om 17:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 18:42   #59
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Na al de ontboezemingen over salade, prei, ommuurde tuinen al dan niet met bewaking, landbouwgrond, bitcoins, gouden munten, zwarte sokken, voedsel voor 6 maand hamsteren, duitse herder(s) en nog wat folklore lijkt het er sterk op dat het balonnetje dat Geens had opgelaten zo lek is als een zeef. Nadat SP-A, O-VLD, N-VA en letterlijk alle franstalige partijen het idee als onwenselijk bestempelden schakelt Geens in de klassieke vitesse : hij ontkent dat hij dat zo zegde, en herhaalde enkel een voorstel van de nationale bank. (eigenlijk doet hij hier een Geert Bourgeoiske, remember zijn independence interview in DS waar hij later ook beweerde dat nooit zo te hebben geformuleerd)
Politiek, 't is ne schooone stiel.
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130513_005
Olli Rehn en Jeroen Gijzelbloem hebben het A4tje reeds gereed, om hem te zeggen hoeveel spaargeld ze precies nodig hebben.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 19:06   #60
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Olli Rehn en Jeroen Gijzelbloem hebben het A4tje reeds gereed, om hem te zeggen hoeveel spaargeld ze precies nodig hebben.
Laat je vooral niet tegenhouden door mij hoor, om ook actief te worden op preppers.nl. Die gekken zijn klaar voor Olli Rehn en Jeroen Gijzelbloem. Er is zelfs een idioot bij die een draadje opende over hoe je roadkill kunt klaarmaken op de BBQ
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be