Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2006, 15:57   #41
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Even zonder lachen: ik zie ze eerder als de opvolgers der nazis, tenminse in wat jodenhaat, en fanatisme en brutaliteit in het algemeen betreft.
Ook even zonder te lachen.
Verschillende opiniemakers met wat meer (of tenminste evenveel) verstand in hun kop dan U, stellen dat de huidige VS regering eerder de opvolgers van de Nazi's zijn. Uiteraard niet vanwege hun jodenhaat, maar door hun "fanatisme en brutaliteit in het algemeen."
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 16:01   #42
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Als ik de discussies op en buiten dit forum de laatste vijf jaar hoor, begin ik meer en meer te denken dat het inderdaad die richting uit gaat. Het is nog niet algemeen maar in bepaalde extreemrechtse middens lijkt dat stilaan de manier van denken. Na de mythe van het 'groot joods complot' ontstaat nu de mythe van het 'groot islamitisch complot' en bij elk incident, elke oorlog of elk gebeuren waarbij moslims betrokken zijn wordt die mythe er een beetje dieper ingeklopt.
Exactly my point.
Btw, maak van die "laatste vijf jaar", maar "sinds 9/11".
Da's wat accurater.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 16:05   #43
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Exactly my point.
Btw, maak van die "laatste vijf jaar", maar "sinds 9/11".
Da's wat accurater.
Het was inderdaad "sinds 9/11". Exuseer. 8)
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 16:15   #44
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Aan jouw islamberichten ga ik niet veel woorden vuil maken. Dat is overduidelijk een obsessie. Het probleem is niet de islam maar jouw obsessie.
Natuurlijk staat het je vrij om aan probleem-ontkenning de voorkeur te geven.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 16:25   #45
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
De reacties in deze topic bewijst het gelijk van mijn stelling.
Het moet overigens zijn: De reacties in deze topic BEWIJZEN het gelijk van mijn stelling.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 16:27   #46
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Het moet overigens zijn: De reacties in deze topic BEWIJZEN het gelijk van mijn stelling.
Je Nederlands gaat er met rasse schreden op vooruit.
Kon ik dat maar zeggen van mijn Turks.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 16:43   #47
Alicante
Vreemdeling
 
Alicante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 8
Standaard

Abou Jajah schoot laatst weer de hoofdvogel af met zijn krasse uitspraak dat als wij als Belgen niet in een multiculturele samenleving kunnen leven moeten we maar ophoepelen uit ons eigen land.

Het moet nu maar eens gedaan zijn met deze zever! Wij zijn Vlamingen en we zijn daar fier op.
We hebben 500 jaar lang moeten vechten om ons recht "Vlaming te zijn" te verkrijgen.
Onze voorouders hebben gevochten tegen de Duitsers, de Spanjaarden, de Fransen en de Nederlanders.
We hebben hen allemaal naar huis gekegeld en nadien hun respect gekregen waardoor wij nu als één groot Europa samen leven. Wij respecteren onze buren en zullen hen helpen in tijden van nood.
Doch, wij zijn Vlaming!, en ja, zelfs Belg. Dat is niet Marokkaan, niet Pool, niet Albanees.
Onze taal is Nederlands en niet Arabisch, niet Russisch en niet Aziatisch.
Onze kinderen leren Vlaams/Nederlands vanaf hun 3de levensjaar (en vroeger)in school, en wanneer wij als blanke Belgen deze taal niet kennen dan zijn wij ondergeschoold en kansloos in onze maatschappij.

Waarom zijn niet Nederlands sprekende migranten dan ineens bevoorrechte burgers?

Wij dragen jeansbroeken met een hemd en onze vrouwen dragen rokken met topjes.
Wij dragen geen lang kleed en geen hoofddoeken. Wij hebben jaren gevochten om in deze kledij te mogen lopen.
Als onze blondines in onze "vreemde Belgen" hun thuisland met hun rokjes en topjes rondlopen dan krijgen zij de meest verlagende verwijten.

Wel het ene plezier is het andere waard. Waarde migrant; RESPECT begint bij Uzelf.
Als U zich beledigd voelt door een dame met korte rok en décolté,
blijf dan waar je bent dan hoef je er niet naar te kijken.

Wij eten friet met varkensbrochette, en brood met hesp. Als U daar een probleem mee heeft dan is dat Uw probleem. Wij eten dit al 500 jaar. Zwart geel een rood zijn de kleuren van onze vlag en als deze kleuren U beledigen dan ga je maar weer waar je vandaan komt. Wij zullen deze vlag te allen tijde verdedigen.
"De Leeuw van Vlaanderen, hij leeft*.* is onze leuze en wie daar niet mee kan leven gaat maar kamelen bewonderen!
Als U dat niet bevalt, gaat U maar in een land leven waar Allah baas is en in een Moskee woont, maar uit naam van ALLE fiere Vlamingen, Allah en Mohamed zijn hier niet welkom en zijn huis nog veel minder.
Wanneer wij als blanke Vlamingen een misdrijf begaan dan worden we gestraft met celstraf en/of boete.
wel, dit geldt ook voor onze niet blanke Vlamingen, al denken/vinden zij dat zij als gasten meer voorrechten hebben.
Wanneer iedereen dit allemaal gaat beseffen dan gaan we misschien onze” naam “Vlaming” en onze cultuur kunnen redden waar onze voorvaderen hun bloed, zweet en tranen voor hebben gelaten.
Of zijn we dan toch schapen geworden die zich laten afslachten door de Moslims…????

Met achting van een trotse Vlaming, en kom ons verdomd niet vertellen hoe WIJ moeten leven, dat zouden WIJ in JULLIE land ook niet moeten doen, of ze sloegen ons verrot. Hier in dit luizelandje mag dat echter wel in naam van de "Democratie", die ook voor moslims van belang is, zolang het in hun kraam past, maar O WEE als het effe niet past...... !

Laatst gewijzigd door Alicante : 26 februari 2006 om 16:50.
Alicante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 16:46   #48
C.C.
Burger
 
Geregistreerd: 25 februari 2006
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alicante Bekijk bericht
Abou Jajah schoot laatst weer de hoofdvogel af met zijn krasse uitspraak dat als wij als Belgen niet in een multiculturele samenleving kunnen leven moeten we maar ophoepelen uit ons eigen land.

OMG
C.C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 20:36   #49
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Natuurlijk staat het je vrij om aan probleem-ontkenning de voorkeur te geven.
Natuurlijk staat het u ook vrij te blijven steken in uw hersenspinsels dat alle moslims die teksten lettelijk interpreteren en te ontkennen dat er achter de huidige spanningen politieke problemen kunnen schuilgaan.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 20:37   #50
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alicante Bekijk bericht
Abou Jajah schoot laatst weer de hoofdvogel af met zijn krasse uitspraak dat als wij als Belgen niet in een multiculturele samenleving kunnen leven moeten we maar ophoepelen uit ons eigen land.

Het moet nu maar eens gedaan zijn met deze zever! Wij zijn Vlamingen en we zijn daar fier op.
We hebben 500 jaar lang moeten vechten om ons recht "Vlaming te zijn" te verkrijgen.
Onze voorouders hebben gevochten tegen de Duitsers, de Spanjaarden, de Fransen en de Nederlanders.
We hebben hen allemaal naar huis gekegeld en nadien hun respect gekregen waardoor wij nu als één groot Europa samen leven. Wij respecteren onze buren en zullen hen helpen in tijden van nood.
Doch, wij zijn Vlaming!, en ja, zelfs Belg. Dat is niet Marokkaan, niet Pool, niet Albanees.
Onze taal is Nederlands en niet Arabisch, niet Russisch en niet Aziatisch.
Onze kinderen leren Vlaams/Nederlands vanaf hun 3de levensjaar (en vroeger)in school, en wanneer wij als blanke Belgen deze taal niet kennen dan zijn wij ondergeschoold en kansloos in onze maatschappij.
Dat lijkt me al iets meer gefundeerde kritiek.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 21:26   #51
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Als je persoonlijk enkel af gaat op feiten, probeer dan misschien óók om een aantal zaken te kaderen in de juiste context:
- Islamitische fanatiekelingen die wereldwijd aan de macht zijn: Er zijn in deze wereld nog altijd meer landen die niet of weinig democratisch zijn dan landen die dat wél zijn. Islamitische landen moeten daarop niet persé een uitzondering zijn. Afghanistan als voorbeeld nemen voor alle moslimlanden lijkt me dan ook een beetje gemakkelijk. Bovendien zijn nogal wat van die fundamentalisten destijds jarenlang gesteund zijn door pakweg de VS. Al Qaeda is in het leven geroepen door de Amerikanen in Afghanistan, in hun strijd tegen de Russen. We weten wat er van dat Al Qaeda geworden is. Die andere fundamentalisten in dat land: idem. Hetzelfde voor Hamas: Gesteund door Israëli's en CIA om de seculiere Fatah te verzwakken. Zo kweek je natuurlijk je eigen vijand.
- Internationaal terrorisme:
1. Dat kan je niet loskoppelen van de bestaande conflicten in het Midden-Oosten. Dat is in mijn ogen een boemerang die in ons gezicht terugkomt. 80 jaar lang (eerst Britten en Fransen, daarna VS met Europa als passieve of actieve bondgenoot) hebben we liggen stoken in het Midden-Oosten en kolonisators gesteund. Willen we een eind maken aan die aanslagen, zullen we ook bereid moeten zijn om onze politiek in het Midden-Oosten te herzien. Je kan niet tegelijkertijd bezetter spelen of hem steunen én verontwaardigd zijn als het geweld ook jouw eigen kant uitkomt.
2. Grootste dader achter het internationaal terrorisme? Al Qaeda. Waar dat vandaan kwam, heb ik hierboven gesteld.
- Geimmigreerde bevolking van Arabische afkomst die steeds agressiever wordt: 'k Las daar gisteren nog een artikel over in de krant van enkele van die immigrantenkinderen die hier geboren zijn: Honderden sollicitaties, zoveel diploma's en kennis van 4 talen, vernederende sollicitaties met niet-terzake doende vragen over moslimachtergrond maar geen werk. Reden: verkeerd klinkende achternaam. Zelfde problemen in Frankrijk. Verbaast het je dat er iets begint te broeien?

Het is gemakkelijk om complottheorieën de wereld in te sturen maar als je dieper graaft vindt je altijd wel een meer geloofwaardige reden. En zeg nu zelf: alsof 1 miljard moslims een gezamenlijk complot zouden smeden. Alsof je Alexandra Colen, Pater Damiaan en Moeder Theresa of waarom niet een Amerikaanse fundamentalistische christen op één lijn zou moeten zetten. Het is gewoon te onzinnig om voor waarheid aan te nemen.

Natuurlijk moet je extremisten als Al Qaeda bestrijden maar het blijft toch handig om te weten wat er achter schuilgaat of wat er aan voorafging.
ik had het over "media wereldwijd", wat wil zeggen wat men kan lezen in kranten komende van de hele wereld, ik heb niet gezegd dat Islamietische fanatiekelingen wereldwijd aan de macht zijn.Maar nu dat ge het zegt, zijn ze wel in een flink pak landen bezig met de macht proberen pakken.Simpel, in gelijk welk land waar meer dan 10 percent moslims wonen is er slagende ruzie met de andere inwoners, en vanaf 40 percent moslims is het gegaranteerd burgeroorlog -toestanden.Hoe die bendes terroristen tot stand gekomen zijn maakt mij niks uit, persoonlijk heb ik daar niks voor gedaan.Ik ben voor hun bestaan niet verantwoordelijk, en zie enkel dat ze een gevaar voor mij (en de mijnen) betekenen.Dus ben ik voor hun verdelging.De les uit het verleden is dat we geen arabieren of andere moslims moeten opleiden tot soldaten , en hen wapens in handen geven, wel integendeel.En wat de migranten kinderen betreft, als die geen werk vinden , en hier ongelukkig zijn, hebben ze al mijn medeleven,maar ik houd hen niet tegen om elders hun geluk te zoeken, in zekere zin de zoektocht naar geluk die hun ouders of grootouders gestart zijn, voort te zetten.Ei nee, Europa is niet het beloofde land voor hen, veel geluk met het verder zoeken jongens.En als hun dat kan troosten, véél Europeanen komen ook niet aan hun trekken, vandaag de dag, voor velen van ons , en onze Europese broeders , is het ook niet alle dagen gemakkelijk.Daarvoor gaan wij niet alles in de fik steken, laten ontploffen, en onschuldigen vermoorden.Mischien dat we er met veel geluk en moeite nog terug bovenop komen, zonder de moslims erbij zou het in ieder geval al wat beter gaan.(denk ik)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 21:33   #52
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ieder tijdperk kent zijn plaag.We hebben de pest, en de cholera gekend, de nazis en de kommunisten, en vandaag hebben we de moslims om ons het leven zuur te maken."Islam is de grootste plaag van de 20ste-21ste eeuw" zou ik zeggen.
als ik jou hoor spreke zou ik eerder stellen dat JIJ de grootste plaag bent
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 21:37   #53
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Ook even zonder te lachen.
Verschillende opiniemakers met wat meer (of tenminste evenveel) verstand in hun kop dan U, stellen dat de huidige VS regering eerder de opvolgers van de Nazi's zijn. Uiteraard niet vanwege hun jodenhaat, maar door hun "fanatisme en brutaliteit in het algemeen."
Aah ja, hoe meer dat de mensen dezelfde opinie als gij hebben, hoe verstandiger dat ze zijn, en hoe meer dat hun opinie verschilt van de uwe, hoe dommer?Dat is het toch hé?Allee, rol er nog ééntje, en ga terug verder snurken
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 21:48   #54
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
als ik jou hoor spreke zou ik eerder stellen dat JIJ de grootste plaag bent
moest IK, mijn bescheiden persoontje, de grootste plaag van de eeuw zijn , zou het er nog al goed aan toe gaan in de wereld , denk ik??! Spijtig genoeg is dat niet het geval, Duveldrinker.Islamietische bommenleggende fanatiekelingen zijn véél en véél erger...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 21:56   #55
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik had het over "media wereldwijd", wat wil zeggen wat men kan lezen in kranten komende van de hele wereld,
Ik had u wel degelijk begrepen. Wat ik wou zeggen was dat je niet alleen moet afgaan op wat de grote media verkondigen. Die geven meestal alleen maar de oppervlakkige feiten en zeggen weinig over de achtergrond van de bestaande conflicten. Daardoor krijg je al te vaak een vertekend beeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
ik heb niet gezegd dat Islamietische fanatiekelingen wereldwijd aan de macht zijn.Maar nu dat ge het zegt, zijn ze wel in een flink pak landen bezig met de macht proberen pakken.Simpel, in gelijk welk land waar meer dan 10 percent moslims wonen is er slagende ruzie met de andere inwoners, en vanaf 40 percent moslims is het gegaranteerd burgeroorlog -toestanden....
Exact wat ik bedoel! Ga dieper op die conflicten in en je krijgt een heel wat genuanceerder verhaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Hoe die bendes terroristen tot stand gekomen zijn maakt mij niks uit...
Dan zou je beter jezelf onthouden van commentaar. Alleen op basis van oppervlakkige feiten kan je niet oordelen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 22:46   #56
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ik had u wel degelijk begrepen. Wat ik wou zeggen was dat je niet alleen moet afgaan op wat de grote media verkondigen. Die geven meestal alleen maar de oppervlakkige feiten en zeggen weinig over de achtergrond van de bestaande conflicten. Daardoor krijg je al te vaak een vertekend beeld.
Exact wat ik bedoel! Ga dieper op die conflicten in en je krijgt een heel wat genuanceerder verhaal.
Dan zou je beter jezelf onthouden van commentaar. Alleen op basis van oppervlakkige feiten kan je niet oordelen.
ik ga niet af enkel op wat grote media vertellen.Eén van de redenen dat ik Internet interressant vind is nu net dat je ook eens kunt gaan lezen wat de andere kant er van denkt. De "officiële" versie van de tegenstander, of de andersdenkende.Of gewoon de mening van "de man op de straat", in z'n nieuwe versie, de "man op zijn computer".En ik maak uit dat alles op, dat de Islam vandaag de dag een reël gevaar is voor de wereld zoals wij die kennen.Die mensen zijn er op uit ons met alle geweld hun levensvisie en manieren op te dringen.Vooral met geweld.Politiek is geen achtergrond daarvan, maar is innig met de religie vermengd.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 23:44   #57
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik ga niet af enkel op wat grote media vertellen.Eén van de redenen dat ik Internet interressant vind is nu net dat je ook eens kunt gaan lezen wat de andere kant er van denkt. De "officiële" versie van de tegenstander, of de andersdenkende.Of gewoon de mening van "de man op de straat", in z'n nieuwe versie, de "man op zijn computer".En ik maak uit dat alles op, dat de Islam vandaag de dag een reël gevaar is voor de wereld zoals wij die kennen.Die mensen zijn er op uit ons met alle geweld hun levensvisie en manieren op te dringen.Vooral met geweld.Politiek is geen achtergrond daarvan, maar is innig met de religie vermengd.
Ik zie nochtans geweld van twee kanten: het westen voert oorlog in heel wat moslimlanden en zij reageren daarop met aanslagen. Wat is het verschil tussen een dode die valt als gevolg van een aanslag en een dode die valt door tankartillerie? Is dat laatste meer gerechtvaardigd omdat het uit de loop van een tank komt?

Natuurlijk zijn er fanatieke moslims die hun verzet tegen die veroveringspolitiek met hun geloof gaan vermengen en hier en daar zelfs echte extremisten maar het is onnozel 'de islam' als een gevaar te zien. Tel maar eens het aantal slachtoffers dat nu valt in Irak en het aantal slachtoffers bij de aanslagen op 11/9 en in Europa. Het aantal slachtoffers in die moslimlanden is minstens 10 maal hoger. Maar goed, als je vind dat één dode aan westerse kant 100 doden aan de andere kant rechtvaardigt...
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 00:42   #58
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ik zie nochtans geweld van twee kanten: het westen voert oorlog in heel wat moslimlanden en zij reageren daarop met aanslagen. Wat is het verschil tussen een dode die valt als gevolg van een aanslag en een dode die valt door tankartillerie? Is dat laatste meer gerechtvaardigd omdat het uit de loop van een tank komt?

Natuurlijk zijn er fanatieke moslims die hun verzet tegen die veroveringspolitiek met hun geloof gaan vermengen en hier en daar zelfs echte extremisten maar het is onnozel 'de islam' als een gevaar te zien. Tel maar eens het aantal slachtoffers dat nu valt in Irak en het aantal slachtoffers bij de aanslagen op 11/9 en in Europa. Het aantal slachtoffers in die moslimlanden is minstens 10 maal hoger. Maar goed, als je vind dat één dode aan westerse kant 100 doden aan de andere kant rechtvaardigt...
het gaat niet over rechtvaardigen, maar over overleven.Als een islamiet hier in Europa een bom laat ontploffen die onschuldige burgers dood, moet ik hem dat niet vergeven omdat er in het middenoosten en elders oorlogen, burgeroorlogen en meer onheil gaande is.Ik weet wel, je bent altijd iemands terrorrist, de nazis noemden de verzetsstrijders ook terorristen, maar ik zit nu éénmaal in het westerse kamp.En of ik die kerels hun daden nu begrijp of niet, afkeur of verdedig zal daar nooit niets aan veranderen.De Arabische wereld is gewoon in konkurrentie met ons, en dat sinds 1500 jaren reeds.Overlopers zijn er ook altijd geweest trouwens, en wel aan beide zijden.Mischien komt er ooit een dag dat we allemaal vredig samen kunnen leven, maar het is niet voor morgen...de islam is simpelweg de uiterlijke weerspiegeling van hun mentale toestand, en dus wel degelijk een gevaar voor het westen en al zijn (oorspronkelijke) inwoners.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 00:45   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ik zie nochtans geweld van twee kanten: het westen voert oorlog in heel wat moslimlanden en zij reageren daarop met aanslagen.
Waarom voelt een Iraakse soenniet zich dan geroepen zich op te blazen tussen sjiieten ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 00:48   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het gaat niet over rechtvaardigen, maar over overleven.Als een islamiet hier in Europa een bom laat ontploffen die onschuldige burgers dood, moet ik hem dat niet vergeven omdat er in het middenoosten en elders oorlogen, burgeroorlogen en meer onheil gaande is.Ik weet wel, je bent altijd iemands terrorrist, de nazis noemden de verzetsstrijders ook terorristen, maar ik zit nu éénmaal in het westerse kamp.En of ik die kerels hun daden nu begrijp of niet, afkeur of verdedig zal daar nooit niets aan veranderen.De Arabische wereld is gewoon in konkurrentie met ons, en dat sinds 1500 jaren reeds.Overlopers zijn er ook altijd geweest trouwens, en wel aan beide zijden.Mischien komt er ooit een dag dat we allemaal vredig samen kunnen leven, maar het is niet voor morgen...de islam is simpelweg de uiterlijke weerspiegeling van hun mentale toestand, en dus wel degelijk een gevaar voor het westen en al zijn (oorspronkelijke) inwoners.[/b]
Amen
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be