Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2015, 22:19   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
OK ik reageer inhoudelijk op je weinigzeggende kaart van het OV:
Dat is helemaal niet inhoudelijk, daar, zoals ik al eerder stelde, het OV niet onderworpen wordt in functie van de wensen van één burger. Hierdoor is het dus goed mogelijk dat een bepaalde verplaatsing van enkel iemand weinig aantrekkelijk is, net zoals dat trouwens ook het geval kan zijn met de wagen. Je hebt voor bepaalde autoritten ook niet altijd snelle wegen of autosnelwegen voorhanden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:20   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
OK ik reageer inhoudelijk op je weinigzeggende kaart van het OV:
Dat is helemaal niet inhoudelijk, daar, zoals ik al eerder stelde, het OV niet onderworpen wordt in functie van de wensen van één burger. Hierdoor is het dus goed mogelijk dat een bepaalde verplaatsing van enkel iemand weinig aantrekkelijk is, net zoals dat trouwens ook het geval kan zijn met de wagen. Je hebt voor bepaalde autoritten ook niet altijd snelle wegen of autosnelwegen voorhanden.

Uw antwoord is trouwens er weer eens naast, daar het juist ging over dekking van De Lijn-diensten, niet in de eerste plaats op de aansluiting van alle lijnen voor om het even welke rit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:22   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik neem dat bericht trouwens met een grote korrel zout. Zesenzestig kilometers met de fiets op twee uur pas. Ik ben zelf een geroutineerde en wel eens snelle fietsers, maar ik zou wel eens in de praktijk willen zien hoe hij dat doet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:26   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is helemaal niet inhoudelijk, daar, zoals ik al eerder stelde, het OV niet onderworpen wordt in functie van de wensen van één burger. Hierdoor is het dus goed mogelijk dat een bepaalde verplaatsing van enkel iemand weinig aantrekkelijk is, net zoals dat trouwens ook het geval kan zijn met de wagen. Je hebt voor bepaalde autoritten ook niet altijd snelle wegen of autosnelwegen voorhanden.
Dat is perfect inhoudelijk, natuurlijk is het OV gemaakt voor de wensen van de gemiddelde burger zonder auto. Die student had duidelijk geen auto neem ik aan. Hij neemt zelfs de fiets als statement van een struktureel falen van het OV (vooral snelheid) kan dit wel tellen.

Citaat:
Ik neem dat bericht trouwens met een grote korrel zout. Zesenzestig kilometers met de fiets op twee uur pas. Ik ben zelf een geroutineerde en wel eens snelle fietsers, maar ik zou wel eens in de praktijk willen zien hoe hij dat doet.
Tja hij zal wel redelijk getraind zijn als hij dat regelmatig doet.

Je zou je beter afvragen waarom trein en bus duidelijk trager zijn als de fiets op zo´n redelijk lange afstand zelfs in het beste geval zonder vertraging. Begin daar eens mee als je zout wil strooien.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2015 om 22:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:29   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bokrijk heeft zelfs iets meer bezoekers per jaar.
Dan moet u dringend de journalist van het volgende artikel tippen. En wat meer is: in tegenstelling tot de zoo, een dalende trend.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150114_0...museum-bokrijk

Het cijfer van Bokrijk omdat evenwel niet enkel de bezoekers, maar ook de deelnemers aan de fiets- en wandelpaden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:41   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moet u dringend de journalist van het volgende artikel tippen. En wat meer is: in tegenstelling tot de zoo, een dalende trend.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150114_0...museum-bokrijk

Het cijfer van Bokrijk omdat evenwel niet enkel de bezoekers, maar ook de deelnemers aan de fiets- en wandelpaden.
Klopt dus, domein Bokrijk heeft 20.000 meer.

Natuurlijk gaat het over het Domein Bokrijk.
Of denk je nu echt dat al die (ook volwassen) bezoekers van de zoo Antwerpen enkel naar de zoo gaan en niets anders van de stad Antwerpen willen meepikken ?
Vele gaan vooral naar de stad en nemen er de zoo bij wegens de (klein)kinderen ofzo, ik kan het weten.

En hoe komt het nu dat bus en trein - zelfs - tussen 2 "relatieve steden" in West-Vlaanderen langer duurt als een student fietst ?

Aja het station Bokrijk halfweg Genk-Hasselt gelegen is iets kleiner als dat van Antwerpen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Bokrijk
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2015 om 22:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:43   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klopt dus, domein Bokrijk heeft 20.000 meer.
Inderdaad, "domein", waarvan dus een deel gratis. Dan is het altijd handig om wat te goochelen met cijfers. Maar nu, wat zijn de aantal van de echte, betalende bezoekers?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:45   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Of denk je nu echt dat al die (ook volwassen) bezoekers van de zoo Antwerpen enkel naar de zoo gaan en niets anders van de stad Antwerpen willen meepikken ?
Vele gaan vooral naar de stad en nemen er de zoo bij wegens de (klein)kinderen ofzo, ik kan het weten.
Wie op de Meir wandelt maar geen kaartje koopt voor de dierentuin, wordt niet gerekend als bezoeker van de Zoo. Wie op het domein van Bokrijk wat gaat fietsen, maar het betalend deel niet betreedt, wordt wel gerekend in de bezoekersaantallen.

Ik neem aan dat u dit gegoochel met cijfers wel enigszins kunt begrijpen, tenzij u natuurlijk een flinke portie slechte wil achter de hand blijft houden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:47   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En hoe komt het nu dat bus en trein - zelfs - tussen 2 "relatieve steden" in West-Vlaanderen langer duurt als een student fietst ?
Verkeerd en onbewezen uitgangspunt: twee uur doen over 66 kilometers, tussen Knokke en Kortrijk, daar is weinig geloofwaardig aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:47   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, "domein", waarvan dus een deel gratis. Dan is het altijd handig om wat te goochelen met cijfers. Maar nu, wat zijn de aantal van de echte, betalende bezoekers?
Jij antwoord ook niet op mijn vraag.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:48   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij antwoord ook niet op mijn vraag.
Er stonden twee vragen in. Alle twee beantwoord. Eens te meer komt uw slechte wil bovendrijven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 22:52   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie op de Meir wandelt maar geen kaartje koopt voor de dierentuin, wordt niet gerekend als bezoeker van de Zoo. Wie op het domein van Bokrijk wat gaat fietsen, maar het betalend deel niet betreedt, wordt wel gerekend in de bezoekersaantallen.

Ik neem aan dat u dit gegoochel met cijfers wel enigszins kunt begrijpen, tenzij u natuurlijk een flinke portie slechte wil achter de hand blijft houden.
Ik goochel helemaal niet dat doet vooral jij.
Het Domein van Bokrijk heeft al 20.000 bezoekers meer per jaar.

Dus dat de zoo van Antwerpen 900.000 bezoekers heeft per jaar (incl alle buitenlanders en toeristen) stelt weinig voor, toch voor de gemiddelde Belg.

Wil je nog een vb ?

Ik ga naar Antwerpen voor de stad, de zoo neem ik er bij als 2e keus, al diegenen die dat doen tellen wel als zoo-bezoekers.

Buiten het domein Bokrijk is er niets te beleven in Bokrijk, tenzij je naar het afgelegen Hasselt of Genk trekt, heel wat anders als de zoo en omgeving.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2015 om 22:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 07:44   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ga naar Antwerpen voor de stad, de zoo neem ik er bij als 2e keus, al diegenen die dat doen tellen wel als zoo-bezoekers.

Buiten het domein Bokrijk is er niets te beleven in Bokrijk, tenzij je naar het afgelegen Hasselt of Genk trekt, heel wat anders als de zoo en omgeving.
En mijn commentaar daarbij luidde al:

Citaat:
Wie op de Meir wandelt maar geen kaartje koopt voor de dierentuin, wordt niet gerekend als bezoeker van de Zoo. Wie op het domein van Bokrijk wat gaat fietsen, maar het betalend deel niet betreedt, wordt wel gerekend in de bezoekersaantallen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 07:50   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ga naar Antwerpen voor de stad, de zoo neem ik er bij als 2e keus, al diegenen die dat doen tellen wel als zoo-bezoekers.

Buiten het domein Bokrijk is er niets te beleven in Bokrijk, tenzij je naar het afgelegen Hasselt of Genk trekt, heel wat anders als de zoo en omgeving.
En mijn commentaar daarbij luidde al:

Citaat:
Wie op de Meir wandelt maar geen kaartje koopt voor de dierentuin, wordt niet gerekend als bezoeker van de Zoo. Wie op het domein van Bokrijk wat gaat fietsen, maar het betalend deel niet betreedt, wordt wel gerekend in de bezoekersaantallen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 08:07   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is perfect inhoudelijk, natuurlijk is het OV gemaakt voor de wensen van de gemiddelde burger zonder auto. Die student had duidelijk geen auto neem ik aan. Hij neemt zelfs de fiets als statement van een struktureel falen van het OV (vooral snelheid) kan dit wel tellen.
Er is natuurlijk geen sprake van enige "faling" van het OV als blijkt dat een bepaalde verbinding moeilijk of traag blijkt te zijn. Het OV kan nu eenmaal niet alles bestrijken.

Neem nu bijvoorbeeld de buslijnen in Waregem. Rechtstreeks naar de omringende dorpen als Vijve, Deerlijk, Zulte, Anzegem, Wortegem, Nokere, Vichte, enzovoort. Wil ik evenwel naar Inooigem, dan moet ik echter eerst naar Deerlijk, wat natuurlijk een flinke omweg is. Misschien onhandig voor wie het moet nemen, maar De Lijn kan nu eenmaal moeilijk voor iedere mogelijke reisrit van een burger ook een overeenkomstige lijndienst invoeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 08:10   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja hij zal wel redelijk getraind zijn als hij dat regelmatig doet.
Ook dan. Als je uitkomt op een gemiddelde snelheid van 33 km/u per uur, dan betekent dat je als kruissnelheid flink er boven moet geraken. Zoiets haal je als geoefende fietser wel langs ononderbroken jaagpaden, maar niet wanneer je je tussen het gewone verkeer moet mengen en geconfronteerd wordt met verkeerslichten, voorrang, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 08:14   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je zou je beter afvragen waarom trein en bus duidelijk trager zijn als de fiets op zo´n redelijk lange afstand zelfs in het beste geval zonder vertraging. Begin daar eens mee als je zout wil strooien.
De NMBS-routeplanner leert me dat een enkele rit Knokke-Kortrijk iets minder dan anderhalf uur duurt. Vrij sterk als je weet dat een autorit tussen beide station op vijfenzeventig minuten komt.

Kom je met de wagen naar Kortrijk, dan is de kans trouwens ook groot dat je hier en daar tijd verliest. Er zijn nogal wat wegenwerken aan de gang.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 08:49   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.309
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De NMBS-routeplanner leert me dat een enkele rit Knokke-Kortrijk iets minder dan anderhalf uur duurt. Vrij sterk als je weet dat een autorit tussen beide station op vijfenzeventig minuten komt.
De laatste keer ik de NMBS routeplanner vertrouwde was ik maar 2 uur extra onderweg.


Citaat:
Kom je met de wagen naar Kortrijk, dan is de kans trouwens ook groot dat je hier en daar tijd verliest. Er zijn nogal wat wegenwerken aan de gang.
Die wegenwerken hebben dan nog meestal tot doel dingen aan te leggen die persoonlijk gemotoriseerd vervoer gebruikers nog meer belemmeren.

Bof, het verschil tussen een Blegische snelweg en Duitse wegenwerken is toch minimaal als het op rijcomfort aankomt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 08:54   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De laatste keer ik de NMBS routeplanner vertrouwde was ik maar 2 uur extra onderweg.
U moet natuurlijk op de juiste trein instappen, he.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 09:21   #60
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Gisteren op de tram. Circa 5 euro kwijt voor een rit van 5 km.
Geen airco en geen zitplaats.
Is de wagen dan niet praktischer en goedkoper?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be