Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: moet je kunnen roken op een klein stukje van een trein
ja 20 28,57%
neen 50 71,43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2003, 16:35   #41
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zouden er geen mensen sterven door uitlaatgassen van auto’s, industrie.?
Dat zijn geen overbodige producten, ik heb mijn uitlaatgassen nodig! Ik bedoel mijn auto!

een ferme trek aan zo een uitlaat


it makes me

het kan ook zonder uitlaat, met een elektrisch wagentje ga je binnenkort niet meer opvallen tussen al die andere bolides die aan 30 per uur gaan rondtuffen...... en emissie 0 %
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 16:44   #42
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zouden er geen mensen sterven door uitlaatgassen van auto’s, industrie.?
Dat zijn geen overbodige producten, ik heb mijn uitlaatgassen nodig! Ik bedoel mijn auto!

een ferme trek aan zo een uitlaat


it makes me

Pas maar op dat ge uw lippen niet verbrandt, of erger: dat ge wordt opgepakt voor het proberen "op te blazen" van een auto.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 17:49   #43
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
Nuchter of zat , vanaf nu pak ik m'n wagen
U niet mogen drogeren is een excuus om zat te rijden. Mooie logica.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 17:56   #44
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik rook zelf ook, maar kan wel in die maatregel inkomen. Vooral 's morgens, tijdens het spitsuur, wanneer je door de wagons loopt om een plaats te zoeken, gebeurt het wel eens dat je door de rokerscoupé moet. Ooit al meegemaakt?
Wat mij betreft mag die zone gerust opgedoekt worden. Ik kan gelukkig wel nog 45 min. zonder sigaret. Eerst het vliegtuig, nu de trein!
Ik ga akkoord met een 'Belg'. Dat gebeurt ook niet alle dagen!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 18:02   #45
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Dé ideale oplossing om rokers en niet rokers op de trein gescheiden te houden bestaat en is supereenvoudig te realiseren !

Plaats gewoon in ieder niet-rokers coupé enkele "sprinklers" die afgaan zodra er iemand sigaretten of sigarenrook produceert en laat hem of haar het dan uitleggen aan de anderen in het coupé dat het door zijn saffie is dat iedereen een nat pak heeft !
wedden dat er enkel nog in de rokers-coupé zal gepaft worden !

oh ja, en het is nog brandveilig ook !
Wedden dat er mensen zijn die daar veel plezier mee zullen hebben?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 18:08   #46
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Dé ideale oplossing om rokers en niet rokers op de trein gescheiden te houden bestaat en is supereenvoudig te realiseren !

Plaats gewoon in ieder niet-rokers coupé enkele "sprinklers" die afgaan zodra er iemand sigaretten of sigarenrook produceert en laat hem of haar het dan uitleggen aan de anderen in het coupé dat het door zijn saffie is dat iedereen een nat pak heeft !
wedden dat er enkel nog in de rokers-coupé zal gepaft worden !

oh ja, en het is nog brandveilig ook !
Wedden dat er mensen zijn die daar veel plezier mee zullen hebben?


ik rook niet maar toch
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 18:11   #47
Otto
Schepen
 
Otto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2002
Berichten: 423
Standaard

Zolang als ik me kan herinneren mag men in Nederland niet roken in de trein, de roker vervoegd zich dan in de speciaal voor hem ingerichte rokerscoupé. Natuurlijk is roken in de trein verkeerd, een astmapatient heeft recht op een rookvrije coupé.
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 18:12   #48
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
nuchter of zat , vanaf nu pak ik m'n wagen
Klootzak.




besteke , ik drink normaal nooit als ik rijd of ervoor , maar ik ben lid van een bierclub en wij hebben dus heuse bierfestivals ( over heel vlaanderen en is soms meer dan 3 uur treinreizen ) waar dus geen water maar bier wordt getapt , vroeger ging ik met de trein door , bleef ik slapen en ging de dag erachter met de trein terug , als men mij nu veplicht van met de wagen te gaan ken ik mijn eigen en rij ik na het festival terug naar huis , en das dus ni nuchter ..........


voordelen van de wagen tov de trein ; rapper , veel goedkoper en bijna nooit vertragingen

verder ga ik bij kenissen die niet roken binnen geen sigaret opsteken , ook al mag het van hen . rook ik niet in restorants en rook ik niet in niet rookzones in de trein
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 19:10   #49
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
nuchter of zat , vanaf nu pak ik m'n wagen
Klootzak.




besteke , ik drink normaal nooit als ik rijd of ervoor , maar ik ben lid van een bierclub en wij hebben dus heuse bierfestivals ( over heel vlaanderen en is soms meer dan 3 uur treinreizen ) waar dus geen water maar bier wordt getapt , vroeger ging ik met de trein door , bleef ik slapen en ging de dag erachter met de trein terug , als men mij nu veplicht van met de wagen te gaan ken ik mijn eigen en rij ik na het festival terug naar huis , en das dus ni nuchter ..........


voordelen van de wagen tov de trein ; rapper , veel goedkoper en bijna nooit vertragingen

verder ga ik bij kenissen die niet roken binnen geen sigaret opsteken , ook al mag het van hen . rook ik niet in restorants en rook ik niet in niet rookzones in de trein
dat laatste daar dat getuigd van respect..

tja ik weet het ook niet.. wel is het zo dat als je met DE LIJN (vlaaaaams woeeee) op stap gaat ge ook niet mag / kan roken..
De trein is iets dat ge neemt om van A naar B te gaan.. ge kan roken tot A en weer terug vanaf B.. dus zoo erg is da niet..
Het is minder erg om 3u zonder sigaret te zitten (t zal u lichaam eens goed doen ) dan dronken achter het stuur en mss iemand mee onschuldig de dood in te sleuren.. waar ge dan wel ZELF weer voor kiest..
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 19:17   #50
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
nuchter of zat , vanaf nu pak ik m'n wagen
Klootzak.




besteke , ik drink normaal nooit als ik rijd of ervoor , maar ik ben lid van een bierclub en wij hebben dus heuse bierfestivals ( over heel vlaanderen en is soms meer dan 3 uur treinreizen ) waar dus geen water maar bier wordt getapt , vroeger ging ik met de trein door , bleef ik slapen en ging de dag erachter met de trein terug , als men mij nu veplicht van met de wagen te gaan ken ik mijn eigen en rij ik na het festival terug naar huis , en das dus ni nuchter ..........


voordelen van de wagen tov de trein ; rapper , veel goedkoper en bijna nooit vertragingen

verder ga ik bij kenissen die niet roken binnen geen sigaret opsteken , ook al mag het van hen . rook ik niet in restorants en rook ik niet in niet rookzones in de trein
dat laatste daar dat getuigd van respect..

tja ik weet het ook niet.. wel is het zo dat als je met DE LIJN (vlaaaaams woeeee) op stap gaat ge ook niet mag / kan roken..
De trein is iets dat ge neemt om van A naar B te gaan.. ge kan roken tot A en weer terug vanaf B.. dus zoo erg is da niet..
Het is minder erg om 3u zonder sigaret te zitten (t zal u lichaam eens goed doen ) dan dronken achter het stuur en mss iemand mee onschuldig de dood in te sleuren.. waar ge dan wel ZELF weer voor kiest..


tja bij ons op een bus van de lijn zit je hooguit 15 min op de bus , dan heb langs 1 kant de laatste halte bereikt ............. is dus wel iets anders dan 2 �* 3 uur op een rot trein waar je niet zou mogen roken
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 19:24   #51
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

Hoewel ik er als roker niets op tegen heb, vrees ik dat een totaal rookverbod op de trein weer voor heel wat negatieve animo zal zorgen, en de controleurs extra problemen opleveren. Er zullen altijd mensen zijn die puur om de provocatie, of omdat ze écht niet een paar uur zonder kunnen een sigaret zullen opsteken. Extra stress en onbehagen voor alle betrokkenen gegarandeerd

Puur om de ‘goede vrede’ opteer ik dan voor een rokerscoupé.
(die moet helemaal niet aan enig comfort voldoen, analoog aan de ziekenhuis rookkamertjes.)
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2003, 21:33   #52
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
nuchter of zat , vanaf nu pak ik m'n wagen 8O
Klootzak.




besteke , ik drink normaal nooit als ik rijd of ervoor , maar ik ben lid van een bierclub en wij hebben dus heuse bierfestivals ( over heel vlaanderen en is soms meer dan 3 uur treinreizen ) :mrgreen: waar dus geen water maar bier wordt getapt , vroeger ging ik met de trein door , bleef ik slapen en ging de dag erachter met de trein terug , als men mij nu veplicht van met de wagen te gaan ken ik mijn eigen en rij ik na het festival terug naar huis , en das dus ni nuchter ..........


voordelen van de wagen tov de trein ; rapper , veel goedkoper en bijna nooit vertragingen :wink:

verder ga ik bij kenissen die niet roken binnen geen sigaret opsteken , ook al mag het van hen . rook ik niet in restorants en rook ik niet in niet rookzones in de trein
Kameraad, krijg jij geen mails in je bus met de titel: "not everybody who gets hit by a car dies" en dan foto's van meisjes voor het ongeval, wanneer ze nog mooi zijn en erná, met gesmolten huid ed. Je kan zelfs de bovenste tanden zijn. Vingertjes zijn weg, weet je. Normaal zien is bijna onmogelijk. Verdoemd tot eeuwige pijn en een leven als mummie. Normaal spreken kan je vergeten. Als je kan lopen heb je geluk. Zulke dingen. Nee? Oei, men zal je vergeten zijn. Ik vraag me af hoe dat komt..
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 20:52   #53
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
nuchter of zat , vanaf nu pak ik m'n wagen
Klootzak.




besteke , ik drink normaal nooit als ik rijd of ervoor , maar ik ben lid van een bierclub en wij hebben dus heuse bierfestivals ( over heel vlaanderen en is soms meer dan 3 uur treinreizen ) waar dus geen water maar bier wordt getapt , vroeger ging ik met de trein door , bleef ik slapen en ging de dag erachter met de trein terug , als men mij nu veplicht van met de wagen te gaan ken ik mijn eigen en rij ik na het festival terug naar huis , en das dus ni nuchter ..........


voordelen van de wagen tov de trein ; rapper , veel goedkoper en bijna nooit vertragingen

verder ga ik bij kenissen die niet roken binnen geen sigaret opsteken , ook al mag het van hen . rook ik niet in restorants en rook ik niet in niet rookzones in de trein
Kameraad, krijg jij geen mails in je bus met de titel: "not everybody who gets hit by a car dies" en dan foto's van meisjes voor het ongeval, wanneer ze nog mooi zijn en erná, met gesmolten huid ed. Je kan zelfs de bovenste tanden zijn. Vingertjes zijn weg, weet je. Normaal zien is bijna onmogelijk. Verdoemd tot eeuwige pijn en een leven als mummie. Normaal spreken kan je vergeten. Als je kan lopen heb je geluk. Zulke dingen. Nee? Oei, men zal je vergeten zijn. Ik vraag me af hoe dat komt..



misschien omdat ik een rechtse klootzak zijn ? of misschien omdat ik wel ergens gelijk heb ???????????????
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 20:57   #54
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ach Pibo, als ge strontzat zijt en ge komt zingend, lallen en stamvoetend op den trein, dan gaat niemand reclameren als ge een saf opsteekt.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 20:59   #55
Mohawk
Burger
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 152
Standaard

anders maak je in elke trein 'n rokerscoupe, in 1ste klasse is geen rokersruimte dus iedereen in 'n nieuwe nog te maken 3rde klasse met houten bankjes, waar de rokers bij de wietrokers mogen zitten
kans da ze stoppen met roken
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 21:18   #56
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Het is niet de nmbs welke de rokers kloot, maar de rokers die de reizigers kloten.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 21:27   #57
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Ik heb mij ook altijd geergerd aan de verplichting om door de rokersgedeeltes te moeten wandelen of zelfs te moeten zitten, als er weer eens te weinig plaats was, of als ik me naar een andere wagon moest verplaatsen of als het rokersdeel gewoon open was, waardoor die rookschouwen vooraan de lucht tot helemaal achteraan wisten te verpesten. Om dan inderdaad nog maar te zwijgen van die enkele arroganteriken die gewoon in het niet-rokersgedeelte een sigaret opsteken en kijken met een blik van "doe mij eens wat".
Het fenomeen "openbare ruimte voor rokers" is een luxefenomeen, dat thuishoort in periodes dat het gewoon allemaal niet op kan, m.a.w. wanneer er zoveel treinen zouden rijden dat volle wagons gewoon niet bestaan. De NMBS heeft echter ook lange tijd een foute koers gevaren door rokersruimte open te maken binnen een zelfde wagon met niet-rokers, met enkel een glazen paneeltje ertussen, en daarbij blindelings vertrouwend op het aircosysteem. Dat heeft zeker ook geen goed gedaan voor de verdraagzaamheid tegenover rokers.
Ik ben in elk geval blij met de beslissing van de NMBS.
Rokers mogen dit in elk geval niet verkeerd interpreteren. Ik vind hen niet asociaal, ze doen enkel wat ze mogen, en ook al heb ik dan misschien als ex-roker soms een beetje medelijden met hun verslaving, dan nog was het verkeerd van de NMBS om ons te verplichten geconfronteerd te worden met volgerookte lucht, alleen maar omdat zij niet voldoende ruimte ter beschikking konden stellen. Dat is, als ik het even analyseer, de echte bron van mijn ergernis: niet de roker, maar het feit dat andere reizigers voor hun geld onvrijwillig moesten meeroken. Dat is in feite onbetamelijk en dat gaat bij deze worden rechtgezet.
De NMBS gaat nu misschien rokers verliezen, maar misschien ook weer niet-rokers bijwinnen.
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 21:34   #58
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

gewoon rookverbod.
Overal en altijd.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 21:39   #59
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk
anders maak je in elke trein 'n rokerscoupe, in 1ste klasse is geen rokersruimte dus iedereen in 'n nieuwe nog te maken 3rde klasse met houten bankjes, waar de rokers bij de wietrokers mogen zitten
kans da ze stoppen met roken
Dat is helemaal geen nieuwe klasse. De NMBS kennende hebben ze de wagons van derde klasse waarschijnlijk nog ergens in een hangar staan. Ze hebben dan nog houten bankjes ook!
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 21:41   #60
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk
anders maak je in elke trein 'n rokerscoupe, in 1ste klasse is geen rokersruimte dus iedereen in 'n nieuwe nog te maken 3rde klasse met houten bankjes, waar de rokers bij de wietrokers mogen zitten
kans da ze stoppen met roken
Dat is helemaal geen nieuwe klasse. De NMBS kennende hebben ze de wagons van derde klasse waarschijnlijk nog ergens in een hangar staan. Ze hebben dan nog houten bankjes ook!
Hoe bedoel je? Nmbs kennende...

3e klasse zou wel een extra (nieuwe) klasse zijn.. hier toch..

Rokers klasse: gewoon zo een goederentrein.. asse en peuken en rokers op de grond
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be