Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2007, 21:47   #41
vrijheid en recht
Burger
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is zo. En dat is een kwestie van geloven of niet geloven, maar niet zozeer van waarheid. Men zal nooit echt kunnen bewijzen of God bestaat of dat hij niet bestaat. Daarover ging het in feite.
Je kan niet bewijzen wat je niet kan zien en we blijven in elke discussie daarop discussieren, er zijn zoveel dingen waarover we kunnen praten zonder ruzie te maken of waarbij we veel van elkander kunnen bijleren. Waarom daar altijd blijven stilstaan? Alleen God leidt de mensen dat kunnen de mensen niet doen dus, waarom absoluut op dat onderwerp blijven steken.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 21:49   #42
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Je kan niet bewijzen wat je niet kan zien en we blijven in elke discussie daarop discussieren, er zijn zoveel dingen waarover we kunnen praten zonder ruzie te maken of waarbij we veel van elkander kunnen bijleren. Waarom daar altijd blijven stilstaan? Alleen God leidt de mensen dat kunnen de mensen niet doen dus, waarom absoluut op dat onderwerp blijven steken.
Ik heb mijn ernstige twijfels of God de mensen leidt als we zien wat mensen mensen aandoen in naam van God.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 21:55   #43
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen niet naar uw gevoelen, maar wel naar het gevoelen van vele honderde miljoenen mensen. U doet aan inductie: u veralgemeent uw gevoelen tot een algemeen geldende norm of tot de waarheid. Indien u het als een vaststaand feit stelt (en dat weet ik dus niet) dat god niet bestaat dan doet u hetzelfde als de gelovigen: geloven in het niet-bestaan van een god. Maar weet u toch niet echt of hij niet bestaat.
System, lees de belachelijke termen nog eens die je gebruikt. "Hij", "God". Natuurlijk weet ik dat dit niet bestaat. Dat er allerhande natuurlijke verschijnselen zijn die ons mensen het petje te boven gaan, dat lijkt me voor de hand liggend. Dat kan je bv de niet vatbare fysica of chemie noemen. Whatever. Maar als jij komt aandraven met "god". Ja dan weet ik zeker dat dit gelul is. Het is inderdaad een vaststaand feit dat er van een "god" geen sprake kan zijn. En dat wil ik best veralgemenen als de waarheid, want dat is het. Net zoals het de waarheid is dat mensen een dier zijn dat verwant is aan de aap. Als dat volgens iemands gevoel anders is, dan is die persoon dom, geestelijk gestoord, zonder enige kennis, of bang.

En daarom zei ik dat "god" zich niet opdringt als een antwoord, maar dat het aandringt. Je krijgt het door je strot geramd als een antwoord. Ik betwijfel ten sterkste dat het zo natuurlijk is als vaak wordt voorgesteld.

Laatst gewijzigd door Dycore : 1 september 2007 om 22:04.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 21:55   #44
vrijheid en recht
Burger
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar er zijn moslimlanden waar er geen kerk mag gebouwd worden. Mensen die afvallige moslims zijn in moslimlanden moeten vrezen voor hun leven. Dat zijn de feiten. En daar zijn de meeste moslims het mee eens, en zeker in die landen.
In welke landen mogen er geen kerken zijn? Je moet al kunnen bewijzen dat iemand een afvallige moslim is, tenzij hij het zelf openbaar zegt, Wat die persoon denkt is tussen hem en God. Ik zou persoonlijk nooit iemand daarvoor doden of zo maar de wet opgelegd door de islam is daar om de orde te houden in een land. Wat bewijst nu dat die is afgevallen? Zelf al gaat die naar de kerk doet die een kruis aan kleed die zich als een bouddist , dat is geen bewijs dat die is afgevallen. Het enige dat dat kan bewijze is dat hij het voor 4 getuigen zegt.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:00   #45
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In de ogen van vele mensen in dit zo, ja. Wat zeg ik, in de ogen van de meeste mensen op de aardbol is dit zo. Niet per se in mijn ogen. Maar u sluit het per definitie uit. Ik sluit niets uit indien ik er geen cognitieve zekerheid over heb. Strikt genomen mogen we niets uitsluiten. De kans is wel zeer klein dat Mohammed de boodschapper is van Allah, of de Jezus de zoon van God is, of dat Jaweh verscheen in een braambos maar de kans is wel vrij groot dat het geloof hierin een vorm van zelftherapie is. Maar echt weten doen we het niet.
Dus strikt genomen durf jij niet uitsluiten dat ik met u aan het communiceren ben vanop een voor u onbekende planeet bij een ander zonnestelsel in een verre uithoek van het universum?

Laatst gewijzigd door Dycore : 1 september 2007 om 22:05.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:03   #46
vrijheid en recht
Burger
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb mijn ernstige twijfels of God de mensen leidt als we zien wat mensen mensen aandoen in naam van God.
Ik heb nooit gezegd dat die mensen geleid zijn. Trouwens ik wou je zeggen, we hebben die manifestatie gedaan vandaag, maar er was weinig volk, echt waar, er was thans een bus van Nederland en Duitsland. Maar voor de rest niet veel. Maar dat zal wel nog eens georganiseerd worden.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:04   #47
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
In welke landen mogen er geen kerken zijn? Je moet al kunnen bewijzen dat iemand een afvallige moslim is, tenzij hij het zelf openbaar zegt, Wat die persoon denkt is tussen hem en God. Ik zou persoonlijk nooit iemand daarvoor doden of zo maar de wet opgelegd door de islam is daar om de orde te houden in een land. Wat bewijst nu dat die is afgevallen? Zelf al gaat die naar de kerk doet die een kruis aan kleed die zich als een bouddist , dat is geen bewijs dat die is afgevallen. Het enige dat dat kan bewijze is dat hij het voor 4 getuigen zegt.
Totaal naast de kwestie. Lincoln heeft in een andere topic klaar en duidelijk gesteld dat het afvallen van de islam dient gestraft te worden. Nu beweert hij dat ieder het recht heeft zijn/haar "waarheid" te zoeken....

Ik zie twee mogelijkheden :

1° Hij is van mening veranderd. Kan best zijn. Kom er dan evenwel voor uit dat, geconfronteerd met diverse zinnige contra-argumenten, je voormalige mening verkeerd was.

2. Hij is ronduit leugens aan het verkondigen, zijn "mooie" openingstektst ten spijt.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 september 2007 om 22:19.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:07   #48
vrijheid en recht
Burger
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Dus strikt genomen durf jij niet uitsluiten dat ik met u aan het communiceren ben vanop een voor u onbekende planeet in een ander zonnestelsel in een verre uithoek van het universum?
Domme vergelijking. En jij? Jij durft zeggen dat de wetenschap onfeilbaar is? Dat we van de apen komen? lol dat is dan toch raar dat niet alle wetenschappers hetzelfde denken. Niets is zwart of wit, wees zeker
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:10   #49
vrijheid en recht
Burger
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Totaal naast de kwestie. Lincoln heeft in een andere topic klaar en duidelijk gesteld dat het afvallen van de islam dient gestraft te worden. Nu beweert hij dat ieder het recht heeft zijn/haar "waarheid" te zoeken.

Ik zie twee mogelijkheden :

1° Hij is van mening veranderd. Kan best zijn. Kom er dan evenwel voor uit dat, geconfronteerd met diverse zinnige contra-argumenten, je voormalige mening verkeerd was.

2. Hij is ronduit leugens aan het verkondigen, zijn "mooie" openingstektst ten spijt.
Er is nog punt 3 of hij spreekt over elk uit een verschillend standpunt.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:10   #50
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Domme vergelijking.
Allesbehalve dom, mijn beste. Het is pure logica. Het is een vraag waar ik nog nooit een agnost een antwoord heb op horen formuleren zonder in schaamte te vallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Jij durft zeggen dat de wetenschap onfeilbaar is? Dat we van de apen komen? lol dat is dan toch raar dat niet alle wetenschappers hetzelfde denken. Niets is zwart of wit, wees zeker
Even ter informatie, er is geen enkele wetenschapper die beweert dat de mensen van de apen afstammen. Informeer je liever inzake het onderwerp in plaats van wat debiele cliché's te poneren.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 september 2007 om 22:25.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:11   #51
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Er is nog punt 3 of hij spreekt over elk uit een verschillend standpunt.
Inderdaad. Een windhaan is ook niet standvastig.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 september 2007 om 22:21.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:14   #52
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat die mensen geleid zijn.
O neen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Alleen God leidt de mensen
Allemaal kwestie van "diverse" en/of "verschillende" standpunten?
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 september 2007 om 22:20.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:17   #53
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
In welke landen mogen er geen kerken zijn? Je moet al kunnen bewijzen dat iemand een afvallige moslim is, tenzij hij het zelf openbaar zegt, Wat die persoon denkt is tussen hem en God. Ik zou persoonlijk nooit iemand daarvoor doden of zo maar de wet opgelegd door de islam is daar om de orde te houden in een land. Wat bewijst nu dat die is afgevallen?
Ongetwijfeld kun jij mij, met behoorlijk wat logisch klinkende en terzake doende argumenten, eens aantonen wat het doden van geloofsafvalligen te maken heeft met het in stand houden van de openbare orde in een land?

Ik ben heel benieuwd.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 september 2007 om 22:21.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:27   #54
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Domme vergelijking. En jij? Jij durft zeggen dat de wetenschap onfeilbaar is? Dat we van de apen komen? lol dat is dan toch raar dat niet alle wetenschappers hetzelfde denken. Niets is zwart of wit, wees zeker
Wil je een meer letterlijke vergelijking? Ok. Dus je durft strikt gezien niet uit te sluiten dat ik de boodschapper van god ben?

Ik zei dat we verwant zijn aan apen. En we stammen af van aapachtigen.

Niet alles is zwart wit. Maar soms wel. Soms wit, soms zwart, maar meestal grijs. Tussen zwart en wit is er uiteraard ook heel wat grijs bestaande.

Laatst gewijzigd door Dycore : 1 september 2007 om 22:28.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 22:30   #55
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Indien u het als een vaststaand feit stelt (en dat weet ik dus niet) dat god niet bestaat dan doet u hetzelfde als de gelovigen: geloven in het niet-bestaan van een god. Maar weet u toch niet echt of hij niet bestaat.
Deze vorm van atheisme wordt ook wel eens het "zachte" atheisme genoemd.

Totaal verschillend van de harde variant, zijnde : ik geloof NIET in het bestaan van goden.

Tussen "geloven in het niet-bestaan van iets" en het "niet-geloven in een bestaan van iets" gaapt een wereld van verschil.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 september 2007 om 22:31.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 08:06   #56
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat die mensen geleid zijn. Trouwens ik wou je zeggen, we hebben die manifestatie gedaan vandaag, maar er was weinig volk, echt waar, er was thans een bus van Nederland en Duitsland. Maar voor de rest niet veel. Maar dat zal wel nog eens georganiseerd worden.
Niet laten ontmoedigen. Volgende keer beter.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 08:29   #57
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
System, lees de belachelijke termen nog eens die je gebruikt. "Hij", "God". Natuurlijk weet ik dat dit niet bestaat. Dat er allerhande natuurlijke verschijnselen zijn die ons mensen het petje te boven gaan, dat lijkt me voor de hand liggend. Dat kan je bv de niet vatbare fysica of chemie noemen. Whatever. Maar als jij komt aandraven met "god". Ja dan weet ik zeker dat dit gelul is. Het is inderdaad een vaststaand feit dat er van een "god" geen sprake kan zijn. En dat wil ik best veralgemenen als de waarheid, want dat is het. Net zoals het de waarheid is dat mensen een dier zijn dat verwant is aan de aap. Als dat volgens iemands gevoel anders is, dan is die persoon dom, geestelijk gestoord, zonder enige kennis, of bang.

En daarom zei ik dat "god" zich niet opdringt als een antwoord, maar dat het aandringt. Je krijgt het door je strot geramd als een antwoord. Ik betwijfel ten sterkste dat het zo natuurlijk is als vaak wordt voorgesteld.
U weet helemaal niet of hij niet bestaat. Hoe kunt u dat nu weten?

''Hij' is gewoon een anthropomorfistisch benadering om god te benoemen. We blijven mensen en we moeten iets aanduiden met en in mensentermen. Als we dat niet doen, dan kunnen we niet meer met mekaar in dialoog. Dat heeft ook eigenlijk weinig belang. U mag gerust 'Zij' zeggen of 'de Zwarte Kikker' of Manitu' om god te benoemen.

Ik kan hetzelfde zeggen over uw antwoord. Ik kan zeggen dat wanneer u komt aandraven met de stelling dat god niet bestaat, dat dit 'gelul' is van uwentwege. Dat u deze (uw) stelling door iemands strot wil jagen. En dat zou voor mijn part nog mogen in theorie, maar dan moet u uw stelling cognitief onderbouwen. En dat zult u niet want dat kunt u niet.

En u kunt het niet omdat uw zogezegd 'vaststaand feit' helemaal niet vaststaand is.

Laatst gewijzigd door system : 2 september 2007 om 08:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 10:58   #58
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar als u daarstraks zei dat u gelooft dat iedereen het recht heeft zijn waarheid te verkondigen (*), dan moet u ook toelaten dat iemand zegt dat de islam de waarheid niet meer is.

En in de islamlanden mag men dat niet zeggen. Dus uw godsdienst is een hoogst onverdraagzame godsdienst die helemaal niet gelooft dat iedereen het recht heeft zijn waarheid te verkondigen. En vermits u islamiet bent gelooft u dat ook niet.

Met andere woorden:u probeert ons iets wijs te maken.
:smile: :smile:
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 11:05   #59
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is zo. En dat is een kwestie van geloven of niet geloven, maar niet zozeer van waarheid. Men zal nooit echt kunnen bewijzen of God bestaat of dat hij niet bestaat. Daarover ging het in feite.
Ik denk dat ik een gevoelige snaar geraakt heb ?

Systeem: Ik koop een brood (gaat onder tussen naar huis waarop hij het zakje geopend heeft, met een grote teleurstelling steekt hij de brood die hij hem niet opvalt terug in de zak en gaat terug bij de winkelier)

Systeem: Wat is da nu voor brood ? is dat al wat u hebt ?

Lincoln: Ik denk van wel, bent u niet content mijne heere ?

Systeem: NEEN, en u vertikt het mij nog dat te vragen ?

Lincoln: Ok, niet content, u krijgt uw geld terug sir ! en geef mij het broodje dat u niet aanstaat,. We zullen ons best doen om onze klant gelukkig te maken. :smile: :smile:

The end.

__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 11:08   #60
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar er zijn moslimlanden waar er geen kerk mag gebouwd worden. Mensen die afvallige moslims zijn in moslimlanden moeten vrezen voor hun leven. Dat zijn de feiten. En daar zijn de meeste moslims het mee eens, en zeker in die landen.
Gelieve een onderscheid te maken tussen "de religie" zelf van het land en de regerende instanties !

Iedereen zal wel ondertussen al weten dat de regerende elite in de moslim landen en bende corrupte leiders die de islaam gebruiken als het hen goed uitkomt om het domme volkje in toom te houden, dat is geen geheim niet meer iedereen intussen weet dat !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be