Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2008, 14:51   #41
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

De EMP zou idd makkelijk op te merken zijn, dus ik geloof er niks van.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 20:11   #42
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
De EMP zou idd makkelijk op te merken zijn, dus ik geloof er niks van.
Wie zou dat opmerken en hoe? Irakezen in ieder geval niet, aangezien hun electriciteit toch om de vijf voet uitvalt.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 20:24   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.472
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Wie zou dat opmerken en hoe? Irakezen in ieder geval niet, aangezien hun electriciteit toch om de vijf voet uitvalt.
Er is een verschil met de electriciteit die uitvalt, en de TV die oprookt.
En de wagen die zonder ontsteking zit, en de telefoon die ruikt naar verbrande bekabeling, en dat ook bij de buren en hun buren etc etc...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 20:38   #44
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er is een verschil met de electriciteit die uitvalt, en de TV die oprookt.
En de wagen die zonder ontsteking zit, en de telefoon die ruikt naar verbrande bekabeling, en dat ook bij de buren en hun buren etc etc...
Misschien wel ja, maar zonder de omvang en de plaats te weten blijft het gokken.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 23:36   #45
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

blijven geloven in het atoomverhaaltje
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 07:00   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Het is niet doorgegaan !

Bono was daar.

How to dismantle a atomic bomb.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 07:28   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.472
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Misschien wel ja, maar zonder de omvang en de plaats te weten blijft het gokken.
Een kleine atoombom, pak'm beet een Hiroshimaatje, veegt alle consumentenelectronica van een doorsnee stad weg, zonder die stad enige andere schade aan te richten uitgezonderd de eerste hitteflash.

Deze gegevens zijn gekend tot in de meest intime details.
De bovengrondse atoombomproeven uit de jaren 50 en 60 hebben hier veel klaarheid in gebracht.

Dat tesamen met de ultime herkenbaarheid van de herkomst van de fall out van een kernwapen(zelfs een airburst geeft meetbare data) , doet me echt wel vermoeden dat de "tegenstanders" van de VS het zeker weten dat er geen kernwapen is gebruikt. Anders hadden de commigroene semi wannabee paraterromilitaire groeperingen en hun schoonmoeders wel liggen bleiren in alle kranten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 oktober 2008 om 07:32.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 11:52   #48
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een kleine atoombom, pak'm beet een Hiroshimaatje, veegt alle consumentenelectronica van een doorsnee stad weg, zonder die stad enige andere schade aan te richten uitgezonderd de eerste hitteflash.

Deze gegevens zijn gekend tot in de meest intime details.
De bovengrondse atoombomproeven uit de jaren 50 en 60 hebben hier veel klaarheid in gebracht.

Dat tesamen met de ultime herkenbaarheid van de herkomst van de fall out van een kernwapen(zelfs een airburst geeft meetbare data) , doet me echt wel vermoeden dat de "tegenstanders" van de VS het zeker weten dat er geen kernwapen is gebruikt. Anders hadden de commigroene semi wannabee paraterromilitaire groeperingen en hun schoonmoeders wel liggen bleiren in alle kranten.
Ik ben mij bewust van die dingen en ik zeg ook niet dat er één ontploft is. Maar ik vind veel van die tegenargumenten nietszeggend en steeds rustend op het idee dat iemand genoeg met u inzit om u over die dingen in te lichten.

Hoeveel hebben we gehoord over die nieuwe wapens in Iraq die mensen deed 'smelten'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
blijven geloven in het atoomverhaaltje
Gij zijt toch een kalf sé, ik heb nergens gezegd er in te geloven en dat doe ik ook niet. Maar ik zou er liever wel meer over te weten komen dan uw methode "oh dat klinkt vergezocht dus is het niet waar".

Bovendien zou iemand die nog steeds de 'extraordinary renditions' als fabel ziet beter z'n mond houden.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 14:19   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.472
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ik ben mij bewust van die dingen en ik zeg ook niet dat er één ontploft is. Maar ik vind veel van die tegenargumenten nietszeggend en steeds rustend op het idee dat iemand genoeg met u inzit om u over die dingen in te lichten.
De politici kan het aan hun anus oxideren, en de militairen hebben ook al geen hoge pet op van "burgers", maar om elkaar te kloten geven ze maar al te graag de vettigste info eerst aan de burgers van de democratisch ingestelde "landen", want daar is de stem van de burger een goed wapen tegen de politici, en die beheren de militaire geldbeugel.

Citaat:
Hoeveel hebben we gehoord over die nieuwe wapens in Iraq die mensen deed 'smelten'?
Genoeg. Ik weet van de "niet lethale" microgolf antennes die eigenlijk een afstands foltertuig zijn.
Ik weet van de thermobarische en FAE bommen en granaten. En ik ben dan geen fanatiekeling die alle wapenmagazines afstroopt om smeuige details te vinden.

Citaat:
Gij zijt toch een kalf sé, ik heb nergens gezegd er in te geloven en dat doe ik ook niet. Maar ik zou er liever wel meer over te weten komen dan uw methode "oh dat klinkt vergezocht dus is het niet waar".
Hoe, vergezocht, dus het is niet waar? Het gebruik van een atoombom is niet even onder de mat te vegen, organisaties buiten de gebruikelijke politicomilitaire om zijn ook hard gebeten om de Democratische politici voor hun kar te spannen. Bedenk maar eens hoe Greenpeace zou reageren indien er een klein kernwapen zou gedetoneerd zijn boven de grond.
Kwestie, een klein gededikeerd, niet al te duur labootje kan dat perfect "zien" gewoon aan de verhoogde kortlevende isotopenwaardes in de lucht.

Bedenk maar eens wat een voordeel dat politieke klojo's zoals Groen! en al hun soortgenoten over de hele wereld ermee zouden kunnen doen. Altijd leuk, dat VS bashen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 14:42   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Kwestie, een klein gededikeerd, niet al te duur labootje kan dat perfect "zien" gewoon aan de verhoogde kortlevende isotopenwaardes in de lucht.
De vraag blijft dan wel hoe toegankelijk dat gebied is voor onderzoek te doen. De VS laten in Irak geen stralingsmetingen toe. Dat werkt speculatie over het gebruik van een atoomwapen of radioactiviteit als wapen in de hand.

De gevolgen van het gebruik van 'depleted uranium bombs' zijn gedocumenteerd. Dit kwam ik bv. juist tegen http://www.youtube.com/watch?v=mbDPELRjxno

Een internationale veroordeling is dringend nodig, voordat anderen vinden dat dit een acceptabele praktijk is. Waarvoor staat de VS nog indien het geen probleem heeft met deze criminele mensonterende wapens? Degenen die geen probleem maken van deze wapens kan men niet vertrouwen geen atoombom te gooien tenzij omdat het misschien publicitair niet goed uitkomt, maar niet omdat het als onetisch zou gezien worden. Laat ons dus naïve veronderstellingen over vermeende 'goedheid' maar achterwege en eisen dat de feiten onderzocht worden, en vooral dat de mensheid zich UITSPREEKT tegen imorele oorlogshandelingen ongeacht of ze nu van 'vriend' of 'vijand' komen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2008 om 15:02.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 14:59   #51
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De vraag blijft dan wel hoe toegankelijk dat gebied is voor onderzoek te doen. De VS laten in Irak geen stralingsmetingen toe. Dat werkt speculatie over het gebruik van een atoomwapen of radioactiviteit als wapen in de hand.
Deze zaak is te belachelijk voor woorden. Ten eerste loopt het in Irak vol van mensen die allerlei soorten onderzoek doen, meestal onderzoek dat absoluut elke wetenschappelijke basis mist en gewoon hun eigen theorieën moet bewijzen. Ten tweede zijn mensen die in dit soort fabeltjes geloven nooit te overtuigen, met geen enkel argument.
Als u wil speculeren over het gebruik van atoomwapens in Irak, of voor mijn part over het gebruik van marsmannetjes, ga dan gerust uw gang. Waarom zich zorgen maken over de feiten als de fantasie zoveel plezanter is.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:03   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.472
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De vraag blijft dan wel hoe toegankelijk dat gebied is voor onderzoek te doen. De VS laten in Irak geen stralingsmetingen toe. Dat werkt speculatie over het gebruik van een atoomwapen of radioactiviteit als wapen in de hand.
Stralingsmetingen in Irak zelf zouden vooral aantonen dat er tonnen U238 in UO2 vorm verspreid liggen. Al die verarmd uranium anti pantser projectielen.

En net zoals de USSR kernramp van Tjernobyl geen grenzen herkende, hebben de paddestoelwolk en bijhorende straling en isotopen geen enkel respect voor menselijk ingestelde grenzen ,en aldus, zal de wind het wel brengen waar onafhankelijken het kunnen meten.

De jaren 60 atoombomproeven op Nova Zembla, bikini en dergelijke afgelegen lokaties zijn momenteel nog te meten, zelfs in je eigen achtertuin. Erger nog in elk kalkdeel van elk wezen dat leefde ten tijde van die proeven.


Eneuh, Akufen , "Wapens die mensen smelten" . Zo geheimzinnig doet men er niet over hoor.
http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/

Het artikeltje over de dodelijke pijnstraal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:09   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Ik vraag dat die zaken onderzocht worden door 'onafhankelijke' internationale instanties zoals de VN en niet op voorhand als fabeltjes worden afgedaan.

Hier nog een filmpje in het Engels over het gebruik van depleted uranium: http://www.youtube.com/watch?v=QyX43...eature=related
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:11   #54
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vraag dat die zaken onderzocht worden door 'onafhankelijke' internationale instanties zoals de VN en niet op voorhand als fabeltjes worden afgedaan.

Hier nog een filmpje in het Engels over het gebruik van depleted uranium: http://www.youtube.com/watch?v=QyX43...eature=related
Ok, ik stel voor dat de VN een onderzoek instelt naar de bewering dat de Belgische regering een atoombom liet ontploffen in Brussel. Ongeveer even zinvol.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:15   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ok, ik stel voor dat de VN een onderzoek instelt naar de bewering dat de Belgische regering een atoombom liet ontploffen in Brussel. Ongeveer even zinvol.
Lichtzinnigheid en cynisme grenzen soms aan criminaliteit.

Laat partijdigheid ons niet blind maken voor schendingen van de mensenrechten.

Ik had het trouwens vooral over het gebruik van verarmd Uranium. Ik heb steeds beweerd dat er onvoldoende bewijzen zijn aangebracht door Brown voor het gebuik van een atoombom in Irak.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2008 om 15:21.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:21   #56
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Lichtzinnigheid en cynisme grenzen soms aan criminaliteit.

Laat partijdigheid ons niet blind maken voor schendingen van de mensenrechten.

Nu schakelt u plotseling over op een schending van de mensenrechten. Grappig hoor.

Wie in dit soort van dwaze conspiracies gelooft moet niet spreken over lichtzinnigheid.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:27   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Nu schakelt u plotseling over op een schending van de mensenrechten. Grappig hoor.

Wie in dit soort van dwaze conspiracies gelooft moet niet spreken over lichtzinnigheid.
Wat vindt u eigenlijk van het gebruik van verarmd uranium in Irak?

'Grappig' vind ik een woord dat niet van toepasing is op dit thema. Met wat meer sereniteit en vooral empathie zouden we verder komen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2008 om 15:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:31   #58
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eneuh, Akufen , "Wapens die mensen smelten" . Zo geheimzinnig doet men er niet over hoor.
http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/

Het artikeltje over de dodelijke pijnstraal.
Maar ze reppen met geen woord over de slachtoffers (doden), enkel dat de 'pain-ray' mogelijk letsels teweeg kan brengen.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:34   #59
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat vindt u eigenlijk van het gebruik van verarmd uranium in Irak?

'Grappig' vind ik een woord dat niet van toepasing is op dit thema. Met wat meer sereniteit en vooral empathie zouden we verder komen.
Het gebruik van munities met verarmd uranium is standaard in geavanceerde legers. Met het gebruik van atoomwapens heeft dat niets van doen.

Wie dergelijke zaken mengt toont aan niet geïnteresseerd te zijn in een ernstige discussie.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:41   #60
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het gebruik van munities met verarmd uranium is standaard in geavanceerde legers.
Dus u vindt het niet nodig u uit te spreken tegen het gebruik van dit soort wapens?

Citaat:
Wie dergelijke zaken mengt toont aan niet geïnteresseerd te zijn in een ernstige discussie.
Dit thema is zeer ernstig. Een van de vragen die in deze discussie naar voren is gekomen is of de grote toename van tumors en misvormde babys in de streek rond Basora een gevolg zou zijn van verarmd uranium, dan wel het gevolg van het gebruik van een atoomwapen in diezelfde streek. Dat laatste is een argument dat Brown gebruikt. Ik stel voor dat u de discussie vanaf het begin leest vooraleer u uw gesprekspartners probeert belachelijk te maken.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2008 om 15:46.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be