Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2007, 05:11   #41
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar waar haal je het idee vandaan dat besneden vrouwen geen sexueel genot ervaren? Dat is echt wel een mythe hoor.

De medische wereld weet zeer goed dat besneden vrouwen - zelfs zij die de meest radicale vormen van het ritueel hebben ondergaan - nog zeer goed in staat zijn van sex te genieten en zelfs een orgasme te hebben.

Wie het tegendeel beweert - en meestal zijn dat blanke Protestantse (dikwijls Angelsaksische) hysterische en racistische NGO types zonder kennis - die zegt meer over zichzelf dan over de werkelijkheid.

De enige reden waarom één welbepaalde vorm van vrouwenbesnijdenis - de infibulatie - problematisch is, is omdat ze het baren van kinderen bemoeilijkt.


Alle andere vormen zijn oppervlakkige markeringen die noch de sexuele, noch de reproductieve functies van vrouwen beïnvloeden.

Véél erger is de sexuele terreur tegen vrouwen en meisjes in het Westen. Die lijdt immers tot véél zwaardere verminking en zelf-mutilatie: dodelijke anorexie, levensgevaarlijke boulimie, ongezonde diëten, neuroses, een gestoorde sexualiteit, gevaarlijk met chemische rommel opgespoten, bewerkte, gemutileerde lichamen, en tenslotte zelfs "vrijwillig gekozen" (niet dus) schaamlipverkleiningen.

Dat laatste is veelzeggend: hier in het Westen laten vrouwen zich "volledig uit vrije wil" verminken omdat ze zich onzeker voelen over het uiterlijk van hun genitalieën. Beeld u nu eens in waarom vrouwen in het Westen daar mee bezig zijn. Waar halen ze toch die pathologische gedachten? Enkel een zwaar psychotische cultuur kan zo diep de geest van mensen controleren.

Volgens mij is de gemiddelde besneden vrouw met boerka vele malen vrijer dan de gemiddelde met siliconen opgespoten, schaamlipverkorte, zichzelf tot pathologische anorexie dwingende vrouw in het Westen.


Maar serieus: vrouwenbesnijdenis is een gewoon, volstrek onschuldig ritueel, zoals mannenbesnijdenis.

De opgeklopte mythevorming rond vrouwenbesnijdenis is puur racisme.
Wat voor idiote onzin wordt er hier neergeschreven. Allereerste probleem, zen dat volkomen los of de andere feiten die je opschrijft juist zijn of niet, is dat de besnijdenis bij meisjes gebeurt die nog lang niet bekwaam zijn om over hun eigen te beslissen, maar die wel voor de rezst van hun leven verminkt zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 07:53   #42
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar serieus: vrouwenbesnijdenis is een gewoon, volstrek onschuldig ritueel, zoals mannenbesnijdenis.

De opgeklopte mythevorming rond vrouwenbesnijdenis is puur racisme.
Ik heb op dit forum al behoorlijk wat gebral en geraaskal gelezen, maar deze topic spant toch wel echt de kroon! Jouw cultuurrelativisme is gewoonweg stuitend. Dat ik dergelijke onzin moet aanhoren van iemand die pretendeert lid te zijn van het CAP maakt het alleen maar erger. Je moest je schamen. Als links-progressieve doe ik het in ieder geval wel, in jouw plaats!
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 februari 2007 om 07:58.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 07:57   #43
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Vrouwenbesnijdenis is een afschuwelijke religieuze en culturele traditie!
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 08:04   #44
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

@ Driewerf

Ik zie dat je ook lid bent van CAP.

Doe jezelf, mijzelf en klein-links een groot plezier en gooi die idioot buiten.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 februari 2007 om 08:05.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 08:25   #45
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Gisteren hadden we hier op het forum een klein debatje over de superioriteit van de Westerse cultuur tegenover die van de Islam.
Om te weten of één maatschappijvorm al dan niet superieur is aan een andere, bestaat er maar één objectief criterium: kijk naar de richting van de vluchtelingenstromen en van de migratiedruk. Waar wensen Jan & Mie Modaal bij voorkeur te wonen? In de beste samenleving. En iedereen weet waar dat is. Niemand vlucht naar Saoedi-Arabië of naar China. Vroeger kon je weten dat het in communistische landen niet deugde, gewoon door te kijken naar de richting waarin men poogde uit te wijken. Het waren de communisten die de Muur bouwden, niet de 'kapitalisten'. Nu zie je hetzelfde met de islam: ook weer veel praatjes, maar tegelijk hemel en aarde verzetten om toch maar te kunnen uitwijken naar dat zogezegd inferieure en decadente Westen.

Citaat:
Islamieten steken hun vrouwen in burkas, en onderdrukken ze hierdoor. Dat is de banale redenering van rechts en van de kleine mensen.

Het Westen daarentegen laat zijn vrouwen tenminste vrij, zo stelt het zelf.

Nu blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat die "vrijheid" een totale mythe is. Liberalen hameren voortdurend op die mythe. Maar in de werkelijkheid is er een machine werkzaam die Westerlingen tot de minst vrije individuen ter wereld maakt. De machine heeft een naam: liberalisme en kapitalisme.

Eén van de bewijzen van die onvrijheid, zo toont het grootschalige psychiatrische onderzoek, is het feit dat deze liberale cultuur meisjes al op zéér jonge leeftijd sexualiseert.
Dat fenomeen van de 'sexualisering' lijkt me evident waar te zijn. Het is een onderdeel van een meer algemeen fenomeen van debiliseringsdruk, waaraan de hele bevolking is blootgesteld. Het centrale maatschappelijk vraagstuk van deze tijd luidt, wat de preciese bron is van die druk. Het gaat in zijn huidige massale vorm om een recent fenomeen en de krachten die deze druk actief voortbrengen, en die gericht zijn op de vernietiging van de bestaande westerse samenleving, bevinden zich niet aan de maatschappelijke oppervlakte.

Uit het bestaan van dit type debilisering kan echter niet worden besloten, dat andere, nog veel erger vormen van debilisering voortreffelijk moeten geacht worden. Uit het fout zijn van A kan niets besloten worden betreffende het fout zijn van B.

Het percentage vrouwen van islamitische komaf in vluchthuizen, bij abortussen, de lage slaagkansen van de kinderen met die achtergrond wat betreft het verwerven van productieve vaardigheden, de richting van de vluchtelingenstromen enz. toont duidelijk aan, dat het heil niet in de richting van de islam moet gezocht worden. Aan hun vruchten zult ge ze herkennen.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 08:42   #46
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Neen, het is: weg met de voorhuid, maar niet met de clitoris.

Mocht u het niet weten, evolutionair gezien zijn schaamlippen en de voorhuid van de clitoris gelijk aan de voorhuid van een mannelijk geslachtsorgaan.

Dat is ook alles wat een besnijdster wegsnijdt.

9/10de van de clitoris zit diep in het lichaam van de vrouw, en dat deel wordt nooit aangeraakt.


Stop dus de desinformatie. Ze is op pure missionarissendwang, neokolonialisme, kwaadaardige liefdadigheid, protestantse superioriteitsgevoelens en racisme gebaseerd.
Een Westers artikeltje
http://www.warisdirie.nl/
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 08:46   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.919
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar waar haal je het idee vandaan dat besneden vrouwen geen sexueel genot ervaren? Dat is echt wel een mythe hoor.

De medische wereld weet zeer goed dat besneden vrouwen - zelfs zij die de meest radicale vormen van het ritueel hebben ondergaan - nog zeer goed in staat zijn van sex te genieten en zelfs een orgasme te hebben.

Wie het tegendeel beweert - en meestal zijn dat blanke Protestantse (dikwijls Angelsaksische) hysterische en racistische NGO types zonder kennis - die zegt meer over zichzelf dan over de werkelijkheid.

De enige reden waarom één welbepaalde vorm van vrouwenbesnijdenis - de infibulatie - problematisch is, is omdat ze het baren van kinderen bemoeilijkt.

Alle andere vormen zijn oppervlakkige markeringen die noch de sexuele, noch de reproductieve functies van vrouwen beïnvloeden.

Véél erger is de sexuele terreur tegen vrouwen en meisjes in het Westen. Die lijdt immers tot véél zwaardere verminking en zelf-mutilatie: dodelijke anorexie, levensgevaarlijke boulimie, ongezonde diëten, neuroses, een gestoorde sexualiteit, gevaarlijk met chemische rommel opgespoten, bewerkte, gemutileerde lichamen, en tenslotte zelfs "vrijwillig gekozen" (niet dus) schaamlipverkleiningen.

Dat laatste is veelzeggend: hier in het Westen laten vrouwen zich "volledig uit vrije wil" verminken omdat ze zich onzeker voelen over het uiterlijk van hun genitalieën. Beeld u nu eens in waarom vrouwen in het Westen daar mee bezig zijn. Waar halen ze toch die pathologische gedachten? Enkel een zwaar psychotische cultuur kan zo diep de geest van mensen controleren.

Volgens mij is de gemiddelde besneden vrouw met boerka vele malen vrijer dan de gemiddelde met siliconen opgespoten, schaamlipverkorte, zichzelf tot pathologische anorexie dwingende vrouw in het Westen.


Maar serieus: vrouwenbesnijdenis is een gewoon, volstrek onschuldig ritueel, zoals mannenbesnijdenis.

De opgeklopte mythevorming rond vrouwenbesnijdenis is puur racisme.
C2C, je bent of homofiel, of rukker. In het allebeste geval heb je een vrouwelijke partner die ongelofelijk goed faked of de ongelofelijke mogelijkheid bezit tot vaginaal orgasme.

Mijn persoonlijke ervaring geeft me te geloven dan vrouwen beter klaarkomen wanneer ze volledig zijn. Oftewel dat genotsknobbeltje is verdomt belangrijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 09:30   #48
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Gisteren hadden we hier op het forum een klein debatje over de superioriteit van de Westerse cultuur tegenover die van de Islam.

Tot daar dus het superieure 'vrije' Westen. Misschien is de boerka toch niet zo'n slecht idee?
Wat een onnozel tijdverlies.
Het westen is rationeel.
De islam is irrationeel.
De mens is zowel rationeel als irrationeel.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 09:50   #49
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Gisteren hadden we hier op het forum een klein debatje over de superioriteit van de Westerse cultuur tegenover die van de Islam.

Islamieten steken hun vrouwen in burkas, en onderdrukken ze hierdoor. Dat is de banale redenering van rechts en van de kleine mensen.

Het Westen daarentegen laat zijn vrouwen tenminste vrij, zo stelt het zelf.

Nu blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat die "vrijheid" een totale mythe is. Liberalen hameren voortdurend op die mythe. Maar in de werkelijkheid is er een machine werkzaam die Westerlingen tot de minst vrije individuen ter wereld maakt. De machine heeft een naam: liberalisme en kapitalisme.

Eén van de bewijzen van die onvrijheid, zo toont het grootschalige psychiatrische onderzoek, is het feit dat deze liberale cultuur meisjes al op zéér jonge leeftijd sexualiseert.

Pre-puberale meisjes worden door een storm van beelden, kledingmerken, videoclips, speelgoed, attitudes, lichaamstaal, slogans, drugs, en producten *gedwongen* zich al van jongs af aan te sexualiseren (Moslims zouden zeggen: te prostitueren).

Deze vroegtijdige sexualisering lijdt tot allerlei psychische problemen: van depressie tot een hele reeks neuroses, waaronder dodelijke anorexie en boulimie, nymfomanie, hysterie en andere psychosomatische aandoeningen, samen met een gestoorde sexuele ontwikkeling.



http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6376421.stm

Tot daar dus het superieure 'vrije' Westen. Misschien is de boerka toch niet zo'n slecht idee?
Dat is een onderzoek van de APA .. zeg maar de christenunie van de US ... meer is er niet nodig om dit te begrijpen hoor
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 10:31   #50
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
De studie maakt gewag van een proef bij adolescente meisjes, aan wie werd gevraagd om een rij te vormen ofwel in een badpak, ofwel in een sweat-shirt. Toen ze het kledingstuk van hun keuze aan hadden, werd hen gevraagd een wiskundig probleem op te lossen. De meisjes die een badpak droegen, scoorden slechter op de test dan de meisjes die een sweat-shirt droegen. Dezelfde test werd ook bij jongens uitgevoerd, maar bij hen werd dit verschil niet vastgesteld.
UIT GVA

Ik heb het hier eventjes uitgetest:

ik stond in mijn sweatshirt voor het raam en loste een wiskundig probleem op.

Nadien ben ik in bikini voor het raam gaan staan en loste weer een wiskundig probleem op.

Beide keren ging het als een fluitje van een cent.
Maar de tweede keer is mijn buurman me wel komen helpen
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 10:52   #51
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik heb op dit forum al behoorlijk wat gebral en geraaskal gelezen, maar deze topic spant toch wel echt de kroon! Jouw cultuurrelativisme is gewoonweg stuitend. Dat ik dergelijke onzin moet aanhoren van iemand die pretendeert lid te zijn van het CAP maakt het alleen maar erger. Je moest je schamen. Als links-progressieve doe ik het in ieder geval wel, in jouw plaats!
Ik begrijp jouw plaatsvervangende schaamte hoor. Toen ik deze (bijna criminele) relativering las tav foltering, mutilatie, vernedering tav vrouwen moest ik er onbewust aan denken dat het maatschappelijk debat zowel ter linker als ter rechter zijde van het politieke spectrum vergiftigd wordt door een paar ontspoorde en degoutante enkelingen...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 11:11   #52
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De enige reden waarom één welbepaalde vorm van vrouwenbesnijdenis - de infibulatie - problematisch is, is omdat ze het baren van kinderen bemoeilijkt.

Maar serieus: vrouwenbesnijdenis is een gewoon, volstrek onschuldig ritueel, zoals mannenbesnijdenis.
Informeer je misschien eens eerst voor je dergerlijke onzin uitkraamt ofzo.

Citaat:
Directe gevolgen tijdens en na de ingreep
  • extreme pijn (wanneer de ingreep zonder verdoving plaatsvindt);
  • urineklachten (pijn bij plassen, ophoping urine in de blaas);
  • overmatig bloedverlies;
  • kans op infectie.
Mogelijke gevolgen na de ingreep
  • medisch ingrijpen om seksuele gemeenschap en bevalling mogelijk te maken;
  • menstruatieklachten en moeilijke en/of pijnlijke urinelozing;
  • urineweginfectie;
  • chronische pijn in onderbuik;
  • onvruchtbaarheid door gynaecologische infecties;
  • littekenvorming;
  • moeilijk inwendig onderzoek (uitstrijkje).
Je maakt jezelf compleet belachelijk!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 11:16   #53
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je kunt het weghalen van een voorhuidje toch niet vergelijken met het verminken en elimineren van de seksbeleving van vrouwen?
Nee, maar je kan ook niet alle vormen van vrouwenbesnijdenis over dezelfde kam scheren... Sommige vormen gelijken wel degelijk heel erg op mannenbesnijdenis... En mannenbesnijdenis is ook niet zo onschuldig als je schijnt te denken...

http://en.wikipedia.org/wiki/Male_ci...f_circumcision

Laatst gewijzigd door Edina : 21 februari 2007 om 11:42.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 11:47   #54
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Awel, ik ben volledig met u akkoord.

Enkel Afrikaanse vrouwen die niet door het kleine Westen klein worden gehouden, ervaren echte orgasmes, in de natuurlijke, spontane en culturele zin van het woord.

Hier in het Westen is er alleen sprake van orgasme-sport en orgasme-industrie. Dat zeggen de hoger vermelde psychiaters. Je hebt dat dus goed gelezen:
Hela, hola ! Dit is toch echt flauwe kul ! Je beweert dus dat Westerse vrouwen geen orgasmes beleven omdat ze niet besneden zijn ? Dat we orgasmes alleen kennen door de sex-industrie ? Ik zou je andere verhalen kunnen vertellen hoor ! D'r zaten verdraaid hete wijfjes in Vlaanderen en omstreken voor de pil was uitgevonden.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 12:04   #55
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, maar je kan ook niet alle vormen van vrouwenbesnijdenis over dezelfde kam scheren... Sommige vormen gelijken wel degelijk heel erg op mannenbesnijdenis... En mannenbesnijdenis is ook niet zo onschuldig als je schijnt te denken...

http://en.wikipedia.org/wiki/Male_ci...f_circumcision
Nee, en daarom ben ik ook daar niet zo'n voorstander van.
Kijk, bij meerderjarige mannen die zelf weten wat ze doen, zoals tegenwoordig in amerika het gebruik is, vind ik het geen probleem. Net als vrouwen zelf mogen beslissen over hun lichaam als ze meerderjarig zijn.

Bij kinderen moet je echter altijd oppassen. Wat mij betreft zou het dan ook verboden mogen worden voor minderjarigen, ware het niet dat deze besnijdenissen tegenwoordig zeer vakkundig worden uitgevoerd, althans in onze, westere, landen.

Het blijft echter van een geheel andere orde dan meisjesbesnijdenis, zoals je trouwens zelf al hebt aangegeven.

Dat iemand zo wereldvreemd is dat hij 'welvaartsverschijnselen' in het westen met deze praktijken gaat vergelijken stuit me echt tegen de borst.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 12:05   #56
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik begrijp jouw plaatsvervangende schaamte hoor. Toen ik deze (bijna criminele) relativering las tav foltering, mutilatie, vernedering tav vrouwen moest ik er onbewust aan denken dat het maatschappelijk debat zowel ter linker als ter rechter zijde van het politieke spectrum vergiftigd wordt door een paar ontspoorde en degoutante enkelingen...
Ik mag je steeds meer.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 12:26   #57
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee, en daarom ben ik ook daar niet zo'n voorstander van.
Kijk, bij meerderjarige mannen die zelf weten wat ze doen, zoals tegenwoordig in amerika het gebruik is, vind ik het geen probleem. Net als vrouwen zelf mogen beslissen over hun lichaam als ze meerderjarig zijn.
Dat klopt helemaal niet hoor...
http://www.mgmbill.org/faq.htm

Citaat:
Bij kinderen moet je echter altijd oppassen. Wat mij betreft zou het dan ook verboden mogen worden voor minderjarigen, ware het niet dat deze besnijdenissen tegenwoordig zeer vakkundig worden uitgevoerd, althans in onze, westere, landen.
Dus je vindt niet dat ze verboden moeten worden als ze vakkundig worden uitgevoerd? Lees dan de link in mijn vorige bericht toch nog maar eens grondig... Overigens zijn er ook plaatsen waar vrouwenbesnijdenis "vakkundig" wordt uitgevoerd (i.e. in een hospitaal en onder verdoving), maar dat vind ik alles behalve een reden om het aanvaarbaar te vinden...

Citaat:
Het blijft echter van een geheel andere orde dan meisjesbesnijdenis, zoals je trouwens zelf al hebt aangegeven.
Van een heel andere orde dan SOMMIGE VORMEN van meisjesbesnijdenis. Andere vormen van meisjesbesnijdenis zijn even goed beperkt tot het weghalen van de voorhuid van de clitoris of zijn zelfs nog minder invasief en houden enkel het aanprikken van de clitoris in. Ik zie ze liefst allemaal zo snel mogelijk verdwijnen.

Citaat:
Dat iemand zo wereldvreemd is dat hij 'welvaartsverschijnselen' in het westen met deze praktijken gaat vergelijken stuit me echt tegen de borst.
Mij ook, laat dat duidelijk zijn!

Laatst gewijzigd door Edina : 21 februari 2007 om 12:28.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:49   #58
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Wat een onnozel tijdverlies.
Het westen is rationeel.
De islam is irrationeel.
De mens is zowel rationeel als irrationeel.
de mens is een westerse islamiet?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:23   #59
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Ik denk dat veel mensen nogal een naïef/éénzijdig beeld hebben van islamitische landen als ze denken dat daar niet aan sexualisering van (jonge) meisjes wordt gedaan. Alleen heeft men daar iets of wat andere schoonheidsidealen dan in het westen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 21 februari 2007 om 16:24.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:35   #60
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik denk dat veel mensen nogal een naïef/éénzijdig beeld hebben van islamitische landen als ze denken dat daar niet aan sexualisering van (jonge) meisjes wordt gedaan. Alleen heeft men daar iets of wat andere schoonheidsidealen dan in het westen.
Licht dat eens toe aub.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be