Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2005, 21:29   #41
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Maar die positie zal het Belang alleen kunnen omzetten in resultaten als het erin slaagt het cordon te doorbreken. En kom daar niet te veel over zeuren: dat is ook jullie verantwoordelijkheid, zelfs jullie belangrijkste opdracht op dit moment zou ik zeggen. Aansluitend vind ik het jullie verdomde plicht om nu CD&V en NVA te steunen tegen het paarse nihilisme. Machteloos verongelijkt doen aan de zijlijn brengt ons in Halle-Vilvoorde niets op, zelfs niet als je blijft groeien. Smeed een verbond, doe wat stijltoegevingen als dat daarvoor nodig is, maar zorg dat de Vlaamsgezinde partijen bijeenkomen!

Egidius
CD&V -NVA steunen!
Wel, Egidius, wat denk je dat die betoging van het VB voor het Vlaams parlement betekende?
Het kartel steunen!! Door aan te geven dat ze het paarse nihilisme de rug moeten toekeren en het vertouwen in de Vlaamse regering moeten opzeggen.

Om dan sterker, met steun van het VB, terug te komen.

Maar het heeft er alle schijn van dat het een "ménage a trois' gaat worden : lekker aanmodderen met paars.....

Arm Vlaanderen!
__________________
AVV is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:34   #42
Marje
Vreemdeling
 
Marje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 12
Standaard "gewoon Belgie splitsen"

De boel moet nu niet omgedraait worden hé, het is nog altijd Guy Verhofstad die zijn postje wil behouden samen met de rest van de VLD en SP.A (eigenlijk de LD => die V bestaat niet écht). Als er partijen moeten opstappen dan is het in de eerste plaats de VLD of SP.A want het waren zij die het op "het federale niveau" eens zouden regelen. Uit de Vlaamse regering stappen zou ik niet zo slim vinden van de N-VA, het zou toch weer naar af betekenen, vind ik. En SP.A en Zéker VLD zouden niets liever hebben. Wat kan Guy Verhofstad de Vlaamse regering schelen, zolang hij maar premier is en kan blijven.

Natuurlijk wilt hij geen crisis op federaal niveau want dan is hij zijn postje kwijt, maar daar aan toegeven door een crisis op Vlaams niveau te veroorzaken vind ik wat vroeg.

Maar dat er -iets- moet gebeuren dat vind ik ook, maar het zou slimmer zijn om de Vlaamse regering te gebruiken om opnieuw druk te zetten op de federale regering bijvoorbeeld op de financien. Vlaanderen heeft geld dus, waarom niet op die manier druk zetten.

En eens alle middelen op Vlaams niveau uitgeput zijn en er op die manier niets meer te veranderen en te forceren valt, dan eventueel zou de N-VA kunnen overwegen om uit de Vlaamse te stappen. Maar best niet op zijn eentje opstappen.

En wat B-H-V voor de rest nog betreft, de N-VA heeft gedaan wat ze moest doen.
Marje is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:43   #43
Flandriar
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Hij is schepen, slimmeke. Dat zal toch niet zijn van hier twee dagen te zitten?

Egidius
Ik had het op Kurt D., zogenaamd uittredend N-VA-kiezer die vind dat de n-va - die haar woord hield itt de paarse partijen - uit de Vlaamse regering moet stappen omdat op het federale niveau - omwille van Verhofstads voorbestaan - BHV niet geregeld kon worden. Zo'n type dat enkel oog heeft voor louter communautaire symbooldossiers, maar invulling geven aan de Vlaamse staat-in-wording? Oh neen, dat hoeft niet
__________________
[size=2][size=1]
[/size]
[/size]
Flandriar is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:49   #44
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
@ Vlaanderen onafhankelijk

Kijk, iemand van de N-VA heeft z'n handtekening geplaatst onder het Vlaamse regeerakkoord. Dit akkoord werd nu op een voor onze partij essentieel punt NIET nageleefd. Als de andere partijen dit akkoord niet naleven, wat bindt ons verdorie dan nog aan hen? Hen aan de macht houden en ons mondje houden, terwijl we massaal gezichtsverlies lijden naar onze eigen achterban? Neen, daar bedank ik voor!
Kurt,
Wat zou het in deze zaak oplossen als de N-VA uit de regering stapt? Besef dat de N-VA een kleine partij is en niet onmisbaar. Besef ook dat de N-VA niet in de federale regering zit en dus géén rechtstreekse invloed kan uitoefenen op de gang van zaken daar. Vanuit zijn positie in de Vlaamse regering heeft de N-VA dan ook alles gedaan wat het tot nu toe KON doen.

Geloof ook niet dat voor de N-VA deze zaak nu al afgelopen is. Dit is de eerste veldslag en één veldslag maakt de oorlog niet. Zolang de franstalige partijen echter het gevoel hebben dat ze deze zaak zonder slag of stoot kunnen binnenhalen, zullen ze zich niet gewonnen geven.

Heb dus geduld. De splitsing zál er komen maar wees ook realistisch: het zal nog niet voor morgen zijn.
groene flamingant is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:02   #45
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
Kijk, een tweetal weken geleden hadden we bij ons in de buurt een receptie waarop ondermeer het N-VA kamerlid (P. De Groote) te gast was. Ik en m'n broer hebben hem toen even gesproken en hij verteld ons toen reeds dat "men het zo aan het bekokstoven is dat er geen splitsing zal komen". Dat zijn z'n woorden een tweetal weken geleden. Wij wensten dit nog niet te geloven en dachten bij onszelf dat we wel zouden zien wat er gebeurt. Hij heeft gelijk gekregen. Blijkbaar kunnen we het niet verwezenlijken door op Vlaams niveau in de regering te zitten. Wat rest ons dan nog om onze geloofwaardigheid te behouden? Een stoelendans en Geert Bourgeois een andere ministerpost geven ? Neen, dat is je reinste make-up. Uit die Vlaamse regering stappen is het enige wat we kunnen doen. maar als ik Geert Bourgeois zo bezig hoor, zijn ze daar niet toe geneigd. Tja, spijtig, maar dan zullen ze het de volgende keer zonder mijn stem, die van m'n vrouw en die van m'n broer moeten doen.
Met alle respect maar je kon een tweetal weken terug al zien dat er niets uit de bus ging komen. Je kon alleen maar blijven hopen. Er is een veldslag verloren, nog niet de oorlog. Ik citeer Egidius:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Precies. En er is nog veel meer dat ze in de regering kunnen doen, o.m. inzake het toezicht op de faciliteitengemeenten, Voeren etc. De Vlaamse regering als wapen gebruiken tegen de paarse federalen: dat is nu de taak van de NVA. Het is goed dat er verschillende (min of meer) Vlaamsnationale partijen op diverse niveau's bezig zijn: Spirit in de Belgische regering, NVA in de Vlaamse, het zeer grote Belang in de oppositie.
Denk hier even over na Kurt, alvorens je lidkaart terug te sturen. Voer de druk binnen je partij en op de Vlaamse regering op zodat de NVA haar positie gebruikt om de Belgische paarse regering te dwarsbomen. Praat met het Belang en zorg dat je leiders het ook doen. Dat is beter dan samen machteloos in de oppositie te gaan zitten.

Egidius

Laatst gewijzigd door Den Bal : 12 mei 2005 om 23:02.
Den Bal is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:13   #46
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Los van de hele affaire vond ik de reactie van het Belang bijzonder kinderachtig. Het Vlaams Parlement komt een week niet bijeen en ze beginnen te roepen van fascisme (Dewinter in De Standaard vandaag)...

Een partij die zelf tegen het odium moet vechten van fascistisch te zijn, zou er goed aan doen een dergelijke term niet al te lichtvaardig te gebruiken.
zorroaster is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:20   #47
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
en blijven vasthouden aan het democratisch Vlaams-nationaal project.
N-VA heeft allesbehalve een democratischer programma dan het VB. In tegenstelling tot het VB is de N-VA een notoir tegenstander van bindende referenda. En dat is imo wat bepaald of een partij een democratisch programma heeft of niet.

Maar de traditionele partijen hebben het woord democratie zo misbruikt dat veel mensen niet eens meer beseffen dat dit beslissen door het volk inhoudt en niet beslissen 'voor' het volk.

Verder... welkom
Rr00ttt is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:22   #48
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Los van de hele affaire vond ik de reactie van het Belang bijzonder kinderachtig. Het Vlaams Parlement komt een week niet bijeen en ze beginnen te roepen van fascisme (Dewinter in De Standaard vandaag)...

Een partij die zelf tegen het odium moet vechten van fascistisch te zijn, zou er goed aan doen een dergelijke term niet al te lichtvaardig te gebruiken.

Kom, kom zorro. Het gaat om veel meer dan dat weekje niet samenkomen. Het zwijgakkoord al vergeten?
Rr00ttt is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:26   #49
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Dat zwijgakkoord werd zelfs uitgebreid zodat het Vb geen spreekrecht meer krijgt in commissies. Jullie collaboreren zelf vollop met paars en breiden zelfs het cordon uiten steunen de vrt in hun anti-vlaamse en anti-vb politiek... niet komen janken als ge zelf samen met paars de democratie ondermijnt dat ge dan mee in de klappen zult delen.
ilfalco is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:28   #50
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Ik had het op Kurt D., zogenaamd uittredend N-VA-kiezer die vind dat de n-va - die haar woord hield itt de paarse partijen
Welke belofte hebben ze dan wel gehouden?

'wij gaan nooit in een regering met SP-A' ?
'wij stappen niet in een regering zonder splitsing van BHV'?
'BHV wordt onverwijld en zonder compensaties gesplitst'?

Dat dat laatste mislukt is kan je eventueel nog vergeven als je gelooft in een kinderlijke naïviteit van de N-VA'ers. Dat ze zooooooo - forgive me the words - dom en ziende blind waren dat ze dachten dat een partij als de VLD op haar woord te betrouwen valt. Ik geloof niet dat de N-VA top zoooo dom en naief is. Geloof jij dat wel?

De twee eerste kan je hoe dan ook niet anders dan als woordbreuk omschrijven. En daar kunnen ze zich niet verbergen achter hun 'klein' formaat.
Rr00ttt is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:32   #51
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Kom, kom zorro. Het gaat om veel meer dan dat weekje niet samenkomen. Het zwijgakkoord al vergeten?
Nee hoor. Dat is evenmin fascistisch, anti-democratisch of iets van dien aard. Laat staan dat het het Belang het recht zou geven met zo'n termen te gaan gooien.
zorroaster is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:40   #52
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Maar alle PC'ten en de n-va hebben uiteraard het alleenrecht op zulke termen. Zelfs Paars interpreteerde het cordon minder ruim dan de cdenv. Zij lieten tenminste nog ruimte voor een wisselmeerderheid. Als ik nu Dewever bezig hoor dan is dat toch wel helemaal zielig ... "we zijn van in het begin beet genomen.... Meent die man dat nu??? of is hij bij Anciaux op toneelles geweest?
ilfalco is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:53   #53
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
Ik heb steeds Vlaams-nationaal gestemd, al sinds begin de jaren 80. Steeds Volksunie, zelfs door de moeilijke periode van de jaren '90 heen, met voortdurende interne twisten, naamomvormingen en concurrentie vanwege het Vlaams Blok.
Dikwijls tegen beter weten in de partij trouw gebleven, en blijven vasthouden aan het democratisch Vlaams-nationaal project.

Maar nu, nu is het gedaan. Als de N-VA op zeer korte tijd niet uit de Vlaamse regering stapt, en zo ziet het er naar uit, dan stem ik voor het Vlaams Belang! Mijnheer Bourgeois, ik hoop dat u dit leest (maar dat zal allicht niet zo zijn), U ONTGOOCHELT MIJ! De splitsing van B-H-V was en is een kernpunt van de N-VA en is zowat de voornaamste reden waarom deelgenomen werd aan de Vlaamse regering. WAAROM ER NU NOG INBLIJVEN??? We hebben er niks meer te zoeken!
Met spijt in het hart moet ik als democratisch Vlaams-nationalist vaststellen dat de gemaakte beloftes niet kunnen worden waargemaakt. Akkoord, voornamelijk door toedoen van de paarse partijen. Maar... dan hoeven wij niet in die Vlaamse regering te blijven!

Doe wat moet gedaan worden!
U bent de enige niet die ontgoocheld is, nochtans in mijn ogen niet onverwacht.

Betreffende dit forum, welkom, edoch laat je niet misleiden, actieve deelnemers bestaat uit ocharme een vijftigtal mensen waarvan 75% student is (niet eens wetende wat vrouw en kind betekent), de rest zijn mensen die tijd te veel hebben, er is kwaliteit te vinden, veelal sporadische posters, maar is och zo schaars.

Trek uw besluiten, stemt u VBL, so be it, 1/3 van VBL stemmers zijn reeds protest stemmers tegen de impotentie van de zogezegde 'nieuwe' politiek van paars. De prijs van het cordon sanitaire wordt nu echt wel torenhoog, en dit mede ondersteund door Bourgeois en Leterme!

Een protest stem is zeker geen weggesmeten stem, u eist met groot gelijk te breken met de onkunde waarvoor u (willens nillens) betaalt, spijtig genoeg dat Bourgeois en Leterme in hun alwetendheid de doodlopende straatjes opzoeken, en geen kloten aan hun lijf hebben om zich te meten met het VBL.

Net als vele onnozele oenen en trutten alhier met hun VBL fobie, Hitler is in aantocht, de gaskamers komen erweer aan, de holocausten van Vlaanderen int verschiet, het grote gevaar, daar beginnen we niet aan he.

Als 'doorsnee' Vlaming weet u en kent u maar al te goed wat Vlaanderen is en betekent en voelt u goed genoeg de onderstroom aan, u staat niet alleen!
piazzolla is offline  
Oud 13 mei 2005, 01:21   #54
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
Ik heb steeds Vlaams-nationaal gestemd, al sinds begin de jaren 80. Steeds Volksunie, zelfs door de moeilijke periode van de jaren '90 heen, met voortdurende interne twisten, naamomvormingen en concurrentie vanwege het Vlaams Blok.
Dikwijls tegen beter weten in de partij trouw gebleven, en blijven vasthouden aan het democratisch Vlaams-nationaal project.

Maar nu, nu is het gedaan. Als de N-VA op zeer korte tijd niet uit de Vlaamse regering stapt, en zo ziet het er naar uit, dan stem ik voor het Vlaams Belang! Mijnheer Bourgeois, ik hoop dat u dit leest (maar dat zal allicht niet zo zijn), U ONTGOOCHELT MIJ! De splitsing van B-H-V was en is een kernpunt van de N-VA en is zowat de voornaamste reden waarom deelgenomen werd aan de Vlaamse regering. WAAROM ER NU NOG INBLIJVEN??? We hebben er niks meer te zoeken!
Met spijt in het hart moet ik als democratisch Vlaams-nationalist vaststellen dat de gemaakte beloftes niet kunnen worden waargemaakt. Akkoord, voornamelijk door toedoen van de paarse partijen. Maar... dan hoeven wij niet in die Vlaamse regering te blijven!

Doe wat moet gedaan worden!
Stuur hem een linkje: [email protected]
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 13 mei 2005 om 01:21.
Gun is offline  
Oud 13 mei 2005, 08:31   #55
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Door aan te geven dat ze het paarse nihilisme de rug moeten toekeren en het vertouwen in de Vlaamse regering moeten opzeggen.
Om dan sterker, met steun van het VB, terug te komen.
Jullie weten zeer goed dat dat niet zomaar kan. Het is voor de CD&V niet onmogelijk (zie Oostenrijk), maar als ze dat nu zomaar doet dan valt ze in twee stukken uiteen. Je kan dat een goede zaak vinden, maar niet verwachten dat de partij dat zelf in gang steekt. Er zijn andere tussenoplossingen (bv. minderheidsregering met wisselende steun �* la carte in het Vlaams parlement). Het is aan jullie om de omstandigheden te creëren waarin de CD&V dit kan doen!

Tenminste als het Vlaams belang het partijbelang overstijgt.

Citaat:
Arm Vlaanderen!
Ach dat eeuwige zelfbeklag...
Nadenken, nog nadenken en sterker uit de hoek komen: dat is de boodschap.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 08:35   #56
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Ik had het op Kurt D.
Inderdaad, ik was fout.

Citaat:
Zo'n type dat enkel oog heeft voor louter communautaire symbooldossiers, maar invulling geven aan de Vlaamse staat-in-wording? Oh neen, dat hoeft niet
Je klinkt alsof je "symbooldossiers" onbelangrijk vindt, en niet wil zien dat symbooldossiers de belangrijkste zijn van allemaal. Zonder splitsing van BHV geen echte Vlaamse autonomie : dat is de reden waarom het establishment zijn hele gewicht in de weegschaal wierp tegen de splitsing.

Want wat stelt die Vlaamse autonomie momenteel voor? Een veredelde gemeenteraad? Of het congres van het Davidsfonds?
Zonder de splitsing van BHV is de Vlaamse autonomie een gadget.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 08:42   #57
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Los van de hele affaire vond ik de reactie van het Belang bijzonder kinderachtig. Het Vlaams Parlement komt een week niet bijeen en ze beginnen te roepen van fascisme (Dewinter in De Standaard vandaag)...
Als het geen uiting van een bijzonder anti-democratische ingesteldheid is, wat is het dan wel, Z.? Een uiting van goed bestuur? Van zakelijkheid misschien?

Een bijeenkomst van het Vlaams Parlement nu zou een zeer sterk moment geweest zijn. Een vuist tegen paars en de unitaristen. Wat jullie doen is de woede die momenteel in Vlaanderen heerst muilkorven. Ze mag niet gehoord worden, want dan zou de Vlaamse regering wel eens kunnen vallen. Jullie doen dus net hetzelfde als VHS: Vlaanderen handicappen omwille van de macht.

Ik vind dit een pak erger dan het debacle van BHV. Als het er op aankomt is Vlaanderen -- en de Vlaamsnationalisten -- niet beter dan België. Het doet me -- voor de tweede maal in mijn politieke 'carrière' -- ernstig twijfelen aan het nut van meer Vlaamse autonomie.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 08:44   #58
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Nee hoor. Dat is evenmin fascistisch, anti-democratisch of iets van dien aard. Laat staan dat het het Belang het recht zou geven met zo'n termen te gaan gooien.
Egmont revisited...

Waarom hebben Vlaamsnationalisten toch altijd de pathologische nood om te collaboreren met de heersers?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 08:48   #59
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
U bent de enige niet die ontgoocheld is, nochtans in mijn ogen niet onverwacht.

Betreffende dit forum, welkom, edoch laat je niet misleiden, actieve deelnemers bestaat uit ocharme een vijftigtal mensen waarvan 75% student is (niet eens wetende wat vrouw en kind betekent), de rest zijn mensen die tijd te veel hebben, er is kwaliteit te vinden, veelal sporadische posters, maar is och zo schaars.

Trek uw besluiten, stemt u VBL, so be it, 1/3 van VBL stemmers zijn reeds protest stemmers tegen de impotentie van de zogezegde 'nieuwe' politiek van paars. De prijs van het cordon sanitaire wordt nu echt wel torenhoog, en dit mede ondersteund door Bourgeois en Leterme!

Een protest stem is zeker geen weggesmeten stem, u eist met groot gelijk te breken met de onkunde waarvoor u (willens nillens) betaalt, spijtig genoeg dat Bourgeois en Leterme in hun alwetendheid de doodlopende straatjes opzoeken, en geen kloten aan hun lijf hebben om zich te meten met het VBL.

Net als vele onnozele oenen en trutten alhier met hun VBL fobie, Hitler is in aantocht, de gaskamers komen erweer aan, de holocausten van Vlaanderen int verschiet, het grote gevaar, daar beginnen we niet aan he.

Als 'doorsnee' Vlaming weet u en kent u maar al te goed wat Vlaanderen is en betekent en voelt u goed genoeg de onderstroom aan, u staat niet alleen!
Prachtig stukje. Bedankt piazzolla!

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:07   #60
Kurt D.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Ik had het op Kurt D., zogenaamd uittredend N-VA-kiezer die vind dat de n-va - die haar woord hield itt de paarse partijen - uit de Vlaamse regering moet stappen omdat op het federale niveau - omwille van Verhofstads voorbestaan - BHV niet geregeld kon worden. Zo'n type dat enkel oog heeft voor louter communautaire symbooldossiers, maar invulling geven aan de Vlaamse staat-in-wording? Oh neen, dat hoeft niet
@ flanriar

Uw reactie loopt over van chagrijn, bepaalde Vlaams Blokkers kunnen nog iets leren van u. Ik heb nergens beweerd dat de invulling van dat Vlaanderen onbelangrijk zou zijn. Ik zeg wel dat ik stemde voor de N-VA met de verwachting dat zij hun belofte zouden kunnen inlossen, namelijk B-H-V splitsen door het op de agenda van de federale regering te plaatsen via regeringsdeelname op Vlaams niveau. Tot voor de laatste dagen kon men de N-VA niks verwijten. Als de N-VA nu in de regering blijft, terwijl haar kernpunt voor regeringsdeelname gewoonweg aan de kant werd geschoven, dan moeten wij uit de regering stappen.
U klinkt verdorie net als Geert Lambert van Spirit die hiervoor gisteren terecht een veeg uit de pan kreeg van bart Dewever. Een typisch Belgische tactiek: als de communautaire kwestie strop zit, gaat men verkondigen dat we ons eens met andere, belangrijkere zaken moeten gaan bezig houden, met "invulling" van het verworven zelfstandig beleid van Vlaanderen.
N-VA uit die regering, en snel!
Kurt D. is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be