Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
|
Discussietools |
22 juli 2006, 22:07 | #41 |
Europees Commissaris
|
Trouwens ik verbaas mij erover dat overlopers naar N-VA opportunisten worden genoemd, terwijl N-VA toch zoveel kleiner nog is individueel in een gemeente, laat staan in een kartel. Hun kansen op deelname in gemeenteraad is net kleinder, enz...
Opportunisme? Niks van! Drogreden! |
22 juli 2006, 22:12 | #42 | |
Banneling
|
Citaat:
Bij het VB gaan daarentegen vergt veel moed en zelfopoffering |
|
22 juli 2006, 22:14 | #43 | |
Banneling
|
Citaat:
Je beseft toch wel wat voor een belachelijke uitspraak dit is hoop ik ? |
|
22 juli 2006, 22:16 | #44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Trouwens we vernamen hier toch dat de overstap gevolg is van plaats op de lijst |
|
22 juli 2006, 22:21 | #45 |
Banneling
|
op RTV zeiden ze zelfs letterlijk dat ze op die manier meer kans maken op een mandaat
En ondertussen Jong-Nva'er maar spartelen in zijn wijwatervat terwijl hij ons van hypocrisie beschuldigt |
22 juli 2006, 22:36 | #46 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als dat in Meerhout wel zo is dan zeg ik toch nog: altijd eerst de verkiezingen...
22 juli 2006, 22:37 | #47 |
Europees Commissaris
|
Ik had het trouwens over overlopers in het algemeen. Straks gaat iemand nog zeggen dat N-VA groter is dan VB.
|
22 juli 2006, 22:38 | #48 |
Secretaris-Generaal VN
|
Indentiek dezelfde reden dus waarom de N-VA Morel verwijt dat ze naar het VB overstapte: meer kans op een mandaat.
23 juli 2006, 00:41 | #49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooral het feit dat een hele bende tegelijk vertrekt maakt dat het niet kan gaan over onvrede met het programma maar meer waarschijnlijk over een scheuring binnen een gemeentelijke afdeling. Kan gebeuren. |
|
23 juli 2006, 00:57 | #50 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Tsja, je bij een partij aanbieden die in enkele gemeenten zelfs meer mandaten heeft dan kandidaten en daarom iedereen die zijn naam juist kan schrijven in de gemeenteraad gooien, d�*�*r offer je inderdaad wat voor op...
|
23 juli 2006, 01:07 | #51 |
Secretaris-Generaal VN
|
Dit klopt wel trouwens...
|
23 juli 2006, 01:11 | #52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wedden dat dit heel anders zou zijn mochten de perverse gevolgen van het CS niet meespelen? En is het niet de angst om eveneens achter een CS te belanden die er de N-VA toe dwingt het VB mee te demoniseren?
23 juli 2006, 01:12 | #53 |
Secretaris-Generaal VN
|
Morel zal daar intussen over kunnen mogen meespreken.
23 juli 2006, 01:18 | #54 |
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, ze is van op dag 1 geëvolueerd van een "schoon" naar een "lelijke" op dag 2.
|
23 juli 2006, 07:29 | #55 |
Schepen
|
zonet gelezen op de website van vlaams belang Meerhout
Overlopen VB-raadsleden naar N-VA in Meerhout Als je als Vlaams Belang lid jaren lang keihard werkt, wordt dat steevast doodgezwegen. Op het ogenblik dat je echter overstapt naar een andere partij, kom je plots in de nationale schijnwerpers te staan. Naarmate je dan natrapt naar het Vlaams Belang, word je zelfs een ‘beevee’. Het verlaten door twee Meerhoutse raadsleden van de partij waarvoor ze zich zes jaar hebben ingezet, werd het eerste nieuwsfeit van de regionale zender en haalde de nationale teletekst. Zoals gebruikelijk werd de andere klok, het nog zetelende Vlaams Belang bestuur in Meerhout niet gehoord. Zoals gebruikelijk duiken dan de groteske verklaringen op over het motief van het overlopen. De waarheid is echter even eenvoudig als voor de hand liggend: omdat sommigen niet de plaats op de lijst van het Vlaams Belang kregen die ze voor zichzelf wensten, zijn ze ervandoor gegaan. Deze overloperij handelt dus om het typische geval waarbij men de huik naar de wind hangt van de meest biedende in de aanloop naar de verkiezingen, meer niet. Dat de overstap symbolisch op de Belgische feestdag (sic) wordt bekendgemaakt, laten wij voor zichzelf spreken. VB Meerhout betreurt de feiten en de houding van de overlopers, maar zal er verder geen aandacht meer aan besteden. Integendeel, wij stappen resoluut met de kracht van onze overtuiging naar de verkiezingen van 8 oktober. |
23 juli 2006, 07:55 | #56 | |
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
------------ En dat is wat telt, niet opportunistische overlopers , maar de steun van de kiezers. En ik denk dat veel kiezers (ook in Meerhout) er tijdens de gemeenteraadsverkiezingen hetzelfde over denken als ik,.....namelijk dat velen van hen helemaal geen band hebben met de kandidaten op de lijst , en dat het voor ons eigenlijk eerder is wie een schepenmandaat krijgt zolang het VB-gedachtengoed maar wordt vertegenwoordigd. Ik stem voor de gemeenteraad altijd op de lijst , omdat ik er op vertrouw dat de verantwoordelijken voor het samenstellen van die lijst dat in eer en geweten doen. Anders ligt het natuurlijk op federaal en regionaal vlak waar de echte politiek wordt bedreven , dan ga ik voor kopstemmen. Hard werken in de gemeenteraad doe je voor de plaatselijke inwoners, van partij veranderen om nationale erkenning te krijgen doe je louter voor jezelf. Het ga hen goed die overlopers van Meerhout. Ander en beter (of moet ik zeggen loyaler) nu. At your service |
|
23 juli 2006, 09:54 | #57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het spijt mij zeer voor de verzoeners, maar er zijn wel essentiële verschillen tussen n-va en vb. En dan heb ik het niet over vreemdelingen of criminaliteit. Alleen een politiek gebaseerd op confrontatie met Wallonië kan ons een onafhankelijk Vlaanderen brengen. Niet a sort of messianistische verwachtingspolitiek gebaseerd op een 'verdampen' van de Belgische zeikstaat.
23 juli 2006, 10:17 | #58 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
23 juli 2006, 10:29 | #59 | |
Minister-President
|
Citaat:
23 juli 2006, 10:49 | #60 | ||
Gouverneur