Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2024, 10:31   #41
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.294
Standaard

In Nederland vraagt men zich ook hardop af hoe men de SNEUVELBEREIDHEID van jonge mensen kan opkrikken. De traditionele methoden zijn reeds in voege. Het is wel bekend dat de waarheid het eerste slachtoffer is van een oorlog. Angst en haat worden gestimuleerd. Het middenveld wordt beschuldigd mee te heulen met de vijand.... Enz... Aan beide zijden merk je gelijkaardige processen. Met het grote gelijk en God menend aan zijn kant te hebben dient de ander vernietigt. Op de achtergrond de enkelingen die zelf buiten schot blijven en de rest van ons zien als instrumenten. De leugen regeert in oorlogen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 11:05   #42
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In Nederland vraagt men zich ook hardop af hoe men de SNEUVELBEREIDHEID van jonge mensen kan opkrikken.
Iets met 24 maagden misschien?
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 11:39   #43
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In Nederland vraagt men zich ook hardop af hoe men de SNEUVELBEREIDHEID van jonge mensen kan opkrikken. De traditionele methoden zijn reeds in voege. Het is wel bekend dat de waarheid het eerste slachtoffer is van een oorlog. Angst en haat worden gestimuleerd. Het middenveld wordt beschuldigd mee te heulen met de vijand.... Enz... Aan beide zijden merk je gelijkaardige processen. Met het grote gelijk en God menend aan zijn kant te hebben dient de ander vernietigt. Op de achtergrond de enkelingen die zelf buiten schot blijven en de rest van ons zien als instrumenten. De leugen regeert in oorlogen.
Dat schip is al lang vertrokken, zelfs in WOII was er weinig sneuvelbereidheid bij de Belgen en in Nederland idem.

Als de Russen hier zouden binnenvallen zetten we gewoon meer Vodka in de supermarkt en verwelkomen we het 17% belastingtarief.

Om de Russen tegen te houden zouden de Amerikanen zonder verpinken wel atoombommen op onze kop smijten, dat wel.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 12:24   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"Neutraal" lijntje correcter. EU wel maar NATO was steeds een rode lijn voor Rusland. Idem met Georgië. Dat was allang geweten.
Ook NAVO-lidmaatschap voor Finland was een rode lijn. Er is wat gegrom geweest uit Moskou, maar de Finnen waren allesbehalve onder de indruk en hebben dan ook hun plan doorgezet. En nadien krabbelde Poetin terug. Als het echt om de NAVO ging, had Poetin Finland wel laten aanvallen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 12:49   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Iets met 24 maagden misschien?
72 maagden beloven en bomgordels geven, dan hebben we mobiele zandzakken genoeg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 14:13   #46
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Denk aan den IJzertoren!

NOOIT MEER DUITSLAND!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 14:57   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Denk aan den IJzertoren!

NOOIT MEER DUITSLAND!
Tijd dat u nog eens een bezoek brengt aan de IJzerweide. Uw geheugen laat u duidelijk in de steek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 15:01   #48
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tijd dat u nog eens een bezoek brengt aan de IJzerweide. Uw geheugen laat u duidelijk in de steek.
Het werd gebouwd na de eerste wereldoorlog en aangevallen tijdens de 2e wereldoorlog. Dat monument zou o ns moeten herinneren aan het globalisme van Duitsland. Fuck Germany!!!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 juni 2024 om 15:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 15:17   #49
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat schip is al lang vertrokken, zelfs in WOII was er weinig sneuvelbereidheid bij de Belgen en in Nederland idem.

Als de Russen hier zouden binnenvallen zetten we gewoon meer Vodka in de supermarkt en verwelkomen we het 17% belastingtarief.

Om de Russen tegen te houden zouden de Amerikanen zonder verpinken wel atoombommen op onze kop smijten, dat wel.
Zijt gij woonachtig in Moscow ?

Laatst gewijzigd door jogo : 12 juni 2024 om 15:18.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 15:37   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Zijt gij woonachtig in Moscow ?
Is properder en veiliger dan Brussel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 15:39   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Is properder en veiliger dan Brussel.
Derde rijkers/globalisten en omvolking zijn 2handen op 1 buik. Wir schaffen das.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 01:41   #52
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Denk aan den IJzertoren!

NOOIT MEER DUITSLAND!
Wat een populistische onzin, Duitsland wenst haar defensie uit te breiden naar minimaal 200.000 man, dit is een alternatief voor Duitse dienstplicht. Dus doe niet zo hysterisch....
Daarbij ratelen het VK en Frankrijk de afgelopen decennia veel liever met hun sabels dan Duitsland, wat tegenwoordig voor zoiets juist een sterker intern debat kent, dan die twee landen. Kortom volgt u de huidige Duitse politiek wel?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 04:25   #53
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wat een populistische onzin, Duitsland wenst haar defensie uit te breiden naar minimaal 200.000 man, dit is een alternatief voor Duitse dienstplicht. Dus doe niet zo hysterisch....
Daarbij ratelen het VK en Frankrijk de afgelopen decennia veel liever met hun sabels dan Duitsland, wat tegenwoordig voor zoiets juist een sterker intern debat kent, dan die twee landen. Kortom volgt u de huidige Duitse politiek wel?
Kijkt u gewoon naar de feiten, hee!
https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
"doe niet zo hysterisch" anno 1991, nou, de Duitse Panzers sjeezen nu in Oekraine, begot verste ex Sovjetunie land vlak voor Rusland zelf.
En achteraf BLIJKT hee!
Misschien bedoelde u dat menschen die de waarheid zeggen zich daarmee populair maken? Da kan best zijn zunne, bij luisteraars die de waarheid apprecieren!
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 04:33   #54
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het middenveld wordt beschuldigd mee te heulen met de vijand.... Enz... Aan beide zijden merk je gelijkaardige processen.
Alleen kom je hier voorlopig niet in een strafkamp terecht als je een vraagje hebt over de oorlog. Anders zat jij hier nu niet te pleiten.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 06:58   #55
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wat een populistische onzin, Duitsland wenst haar defensie uit te breiden naar minimaal 200.000 man, dit is een alternatief voor Duitse dienstplicht. Dus doe niet zo hysterisch....
Daarbij ratelen het VK en Frankrijk de afgelopen decennia veel liever met hun sabels dan Duitsland, wat tegenwoordig voor zoiets juist een sterker intern debat kent, dan die twee landen. Kortom volgt u de huidige Duitse politiek wel?
Ik ken den boom aan zijn vrucht. Het komt gewoon via andere narratieven maar finaal staan we een derde keer voor hetzelfde.

Het is vandaag idd helaas niet enkel Duitsland meer. Er waren voor, tijdens en na WO2 al redelijk wat machten gebundeld die vandaag weer veel terrein wonnen.

Degene die experimentele vaccins, chemische sterilisaties en andere eugenetica aan de mijne wilt verkopen, moet zich dan ook niet meer als de "goeie" komen verkopen. En dan zwijg ik nog over migratie en de oorzaak daarvan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 07:25   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Der is trouwens niets mis met uw verleden te herinneren en trouw te willen blijven aan den volksgeest van uw voorouders.

Die hadden geen plannen op werelddominatie, digitale munten, om overal camera's op te hangen, om overal minderheidsgroepjes te creëren en de massa kapot te verdelen.

Laten we maar gewoon België terug groot maken als klein landje dat we zijn en de rest de rug toekeren, tenzij we er zelf beter van kunnen worden. Ik zie niet in hoe Duitsland voor de gewone mens onderaan de ladder enige meerwaarde kan betekenen. Integendeel, kijk eens naar uw grootsteden vandaag en het was al relatief erg voor wir schaffen das.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 07:59   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het werd gebouwd na de eerste wereldoorlog en aangevallen tijdens de 2e wereldoorlog. Dat monument zou o ns moeten herinneren aan het globalisme van Duitsland. Fuck Germany!!!
De geschiedenis herinnert mij eraan dat u groteske onzin schrijft. De IJzertoren werd niet "aangevallen" (sic) tijdens WO II. Wel werd de toren tot tweemaal tot gedynamiteerd... na de oorlog. Meer bepaald vrijwel onmiddellijk na de wapenstilstand in 1945 en dan later in 1946. De laatste ontploffing vernielde bijna de volledige toren. Er zijn nooit schuldigen gevonden (of gezocht?), maar alle aanwijzingen gaan richting Belgisch verzet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 09:05   #58
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe Duitsland voor de gewone mens onderaan de ladder enige meerwaarde kan betekenen.
Ze liggen tussen ons en de Russische fascisten, en ze zijn van plan om die laatste tegen te houden. Dat lijkt me enorme meerwaarde.

Citaat:
Integendeel, kijk eens naar uw grootsteden vandaag en het was al relatief erg voor wir schaffen das.
Uitgerekend dat soort mentaliteit is de laatste jaren danig aan het wijzigen, vandaar de plannen voor een militaire uitbouw, en uitgerekend dat gaat gij dan afvallen.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 10:07   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ze liggen tussen ons en de Russische fascisten, en ze zijn van plan om die laatste tegen te houden. Dat lijkt me enorme meerwaarde.
Alleen moeten ze daarvoor wel eerst door Polen geraken. En dat land ontpopt zich de afgelopen decennia steeds meer als een regionale macht. Polen investeert massaal in het leger en is een bijzonder trouwe bondgenoot binnen NAVO-verband.

Ook de Duitsers hebben begrepen dat hun halfzachte houding geen enkele veiligheidsgarantie biedt. Daarom ook zijn ze nu het geweer van schouder aan het veranderen, en werken volop mee aan het uitwerken van een permanente troepenaanwezigheid in de Baltische staten. Ook binnen NAVO-verband natuurlijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 10:15   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De geschiedenis herinnert mij eraan dat u groteske onzin schrijft. De IJzertoren werd niet "aangevallen" (sic) tijdens WO II. Wel werd de toren tot tweemaal tot gedynamiteerd... na de oorlog. Meer bepaald vrijwel onmiddellijk na de wapenstilstand in 1945 en dan later in 1946. De laatste ontploffing vernielde bijna de volledige toren. Er zijn nooit schuldigen gevonden (of gezocht?), maar alle aanwijzingen gaan richting Belgisch verzet.
En na dien aanslag werd ie gerenoveerd.
Er staat nog steeds "nooit meer oorlog" en ik zeg daarop "nooit meer Duitsland"
Al de rest betrok jij erbij.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be