Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2006, 06:49   #41
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Omdat jij misschien aan grootheidswaanzin lijdt?
wat dacht je van cijfers op papier???
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 16:41   #42
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik heb een voorstelletje. De BUB beweert bij hoog en bij laag dat de overdonderende meerderheid van de Belgen (Vlamingen, Franstaligen en Duitstaligen) voor de eenheid van ons koninkrijk zijn. Spijtig genoeg zijn daar maar weinig bewijzen van.

Ik daag ze uit. Is de BUB bereid om desnoods samen met andere belgicistische verenigingen een "mars op Brussel" te organiseren voor de eenheid van Belgie? En met een mars bedoel ik geen onnozel betoginkje van 15 man en een paardekop, maar een echt grootse en indrukwekkende optocht �* la de Witte Mars (300.000 mensen) of de Stille Mars (80.000) in het slechtste geval.

Is dit haalbaar en durven jullie dit aan?
En na hun enquête in Leuven van enkekele weken geleden moet dat nu zeker en vast lukken om in een mum van tijd een gigantisch aantal mensen op straat te brengen.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 18:48   #43
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Uiteraard. Op één voorwaarde: dat we dat duidelijk op radio en TV mogen aankondigen. Lijkt me fair.
Aankondigen op radio en TV? Sinds wanneer mogen wij dat wel? Betogingen en manifestaties worden geregeld via brief, mail, en mond-aan-mond.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 20:06   #44
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En na hun enquête in Leuven van enkekele weken geleden moet dat nu zeker en vast lukken om in een mum van tijd een gigantisch aantal mensen op straat te brengen.
Alleen... die media he. Ik heb net nog naar mijn goede vrienden, den Tony en de Christian, gebeld en ze bevestigden dat ze de BUB blijven boycotten. Meer nog, ze hebben beloofd dat Martine Tanghe en Stef Wauters na het jounaal telkens de Vlaamse Leeuw zullen zingen en een Belgische vlag in brand zullen steken.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 20:19   #45
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 08:11   #46
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik heb een voorstelletje. De BUB beweert bij hoog en bij laag dat de overdonderende meerderheid van de Belgen (Vlamingen, Franstaligen en Duitstaligen) voor de eenheid van ons koninkrijk zijn. Spijtig genoeg zijn daar maar weinig bewijzen van.

Ik daag ze uit. Is de BUB bereid om desnoods samen met andere belgicistische verenigingen een "mars op Brussel" te organiseren voor de eenheid van Belgie? En met een mars bedoel ik geen onnozel betoginkje van 15 man en een paardekop, maar een echt grootse en indrukwekkende optocht �* la de Witte Mars (300.000 mensen) of de Stille Mars (80.000) in het slechtste geval.

Is dit haalbaar en durven jullie dit aan?
Wat een BELACHELIJK vorstel... Het vb heeft een miljioen kiezers, is veroordeeld en doet al 25 jaar geen zak in de politiek... Moeten zij nu een mars organiseren om te bewijzen dat ze een miljioen stemmerkes hebben?

In dit land heb je al partijen die het land gebracht hebben waar ze nu staan, niet echt voor of tegen een splitsing, maar gewoon rond de pot draaien. Een partij die al 25 jaar veel wind maakt dat het stinkt, maar nog nooit het gat heeft hoeven van de bank te halen, en al 25 jaar roepen om een splitsing...

Laat de BUB doen, ze zeggen duidelijk, wij denken dat splitsen NIET beter is... dus ook een gedacht, zo goed als een ander....

Lopen jullie maar achter het gat van de gevestigde waarden die al JAREN hebben bewezen voor wie ze echt werken, of voor mensen die nog nooit iets hebben moeten bewijzen..
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 08:17   #47
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik heb een voorstelletje. De BUB beweert bij hoog en bij laag dat de overdonderende meerderheid van de Belgen (Vlamingen, Franstaligen en Duitstaligen) voor de eenheid van ons koninkrijk zijn. Spijtig genoeg zijn daar maar weinig bewijzen van.

Ik daag ze uit. Is de BUB bereid om desnoods samen met andere belgicistische verenigingen een "mars op Brussel" te organiseren voor de eenheid van Belgie? En met een mars bedoel ik geen onnozel betoginkje van 15 man en een paardekop, maar een echt grootse en indrukwekkende optocht �* la de Witte Mars (300.000 mensen) of de Stille Mars (80.000) in het slechtste geval.

Is dit haalbaar en durven jullie dit aan?
Wanneer ik zie hoe weinig mensen zich hebben verplaatst voor de huwelijken van filip en van laurent (de straten van Brussel waren nagenoeg leeg), vergeleken met de massa's die zich entoesiast verplaatsen in Nederland en elders voor hun prinselijke huwelijken, dan denk ik dat voor zo'n mars voor de eenheid van belgië maar bitter weinig mensen zullen opdagen.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 08:21   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wanneer ik zie hoe weinig mensen zich hebben verplaatst voor de huwelijken van filip en van laurent (de straten van Brussel waren nagenoeg leeg), vergeleken met de massa's die zich entoesiast verplaatsen in Nederland en elders voor hun prinselijke huwelijken, dan denk ik dat voor zo'n mars voor de eenheid van belgië maar bitter weinig mensen zullen opdagen.
Het gevoel van Belgische eenheid afmeten aan de opkomst bij koninklijke huwelijken, is totaal fout.

Ik ben ook niet naar die huwelijken gaan kijken, net zoals vele andere Belgicisten.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 10:27   #49
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wanneer ik zie hoe weinig mensen zich hebben verplaatst voor de huwelijken van filip en van laurent (de straten van Brussel waren nagenoeg leeg), vergeleken met de massa's die zich entoesiast verplaatsen in Nederland en elders voor hun prinselijke huwelijken, dan denk ik dat voor zo'n mars voor de eenheid van belgië maar bitter weinig mensen zullen opdagen.
Sinds wanneer is Belgie = Laurent of Filip?
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 16:22   #50
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het gevoel van Belgische eenheid afmeten aan de opkomst bij koninklijke huwelijken, is totaal fout.

Ik ben ook niet naar die huwelijken gaan kijken, net zoals vele andere Belgicisten.
hoeveel man was er laatstleden bij de viering van 175 jaar belgie???

100???

ok het regende dat wel
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 16:56   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
hoeveel man was er laatstleden bij de viering van 175 jaar belgie???

100???

ok het regende dat wel
Precies. Het laat de mensen koud. Zowel hier als bij onze Waalse zuiderburen.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 22 mei 2006 om 16:56.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 17:28   #52
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Precies. Het laat de mensen koud. Zowel hier als bij onze Waalse zuiderburen.
En jij kijkt daar van op? Na 40 jaar halve pogingen om het land apart maar toch samen te houden en een partij(en) die al 25 jaar staat te schreeuwen dat we moeten splitsen?

Niet moeilijk dat de mensen Belgie niet meer zien zitten... De politiekers hebben het land in 2 gescheurd tot in de helft, maar net bij de laatste centimeter durven ze niet meer, zo doende dat het volk al die tijd het hoofd word zot gemaakt met allerlei theorieen, en ze zijn dat beu...

Raar dat veel mensen Belgie niet meer zien zitten... zeggen ze dan...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 17:47   #53
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Er zijn al separatisten sinds 1830...
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 17:51   #54
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
En jij kijkt daar van op? Na 40 jaar halve pogingen om het land apart maar toch samen te houden en een partij(en) die al 25 jaar staat te schreeuwen dat we moeten splitsen?

Niet moeilijk dat de mensen Belgie niet meer zien zitten... De politiekers hebben het land in 2 gescheurd tot in de helft, maar net bij de laatste centimeter durven ze niet meer, zo doende dat het volk al die tijd het hoofd word zot gemaakt met allerlei theorieen, en ze zijn dat beu...

Raar dat veel mensen Belgie niet meer zien zitten... zeggen ze dan...
voor sommigen raar, ik zou het eerder positief noemen
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 18:33   #55
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Er zijn al separatisten sinds 1830...
Bent u al ZO oud....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 18:38   #56
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
voor sommigen raar, ik zou het eerder positief noemen
Positief?

Laat me eens eerlijk vragen...

Waar gaat de scheidingslijn worden getrokken eens er geen Belgie meer is... Waar gaan ze dan de lijn trekken tussen "goed" en "slecht"... Ik zei het al in een ander onderwerp : 20 jaar na de splitsing : ah, oost-vlaanderen heeft 2 frank meer gekregen dan antwerpen, SPLITSEN, profiteurs... Elke PROVINCIE op zn eigen....Waarom niet elke gemeente...

Klinkt belachelijk, wel, dat kan, we zullen over 40-50 jaar NOG es afspreken....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 18:49   #57
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Bent u al ZO oud....

Ik ben de enige separatist?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 22 mei 2006 om 18:49.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 18:54   #58
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik ben de enige separatist?
Een tijdje geleden had u (als ik me niet vergis) een kaartje van Groot-Nederland als avatar. En nu krijgt u het verwijt dat u in 1830 een separatist was.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 19:05   #59
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een tijdje geleden had u (als ik me niet vergis) een kaartje van Groot-Nederland als avatar. En nu krijgt u het verwijt dat u in 1830 een separatist was.
Ja, zie, Jaani, het is nu eenmaal zo op het forum. Ooit stond er in mijn onderschrift wat ik hier allemaal zogezegd geweest ben. Dit was het ongeveer.

Christen-Democraat, volgens Knuppel.
Communist, volgens Egidius.
Neo-Nazi, volgens Yann en de bubbelclub.
Liberaal, volgens Guderian.

Het is hard, voor van Maerlant
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 19:05   #60
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik ben de enige separatist?
Veel zijn er alleszins niet meer ondanks jullie nog steeds sterke positie in media en politiek. Maar lang zal dat niet meer duren. Jullie ideologie is immers zo voorbijgestreefd als de grammofoonplaat.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be