Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2007, 07:38   #41
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat was het punt en de vraag niet.
Nee? Wie was het dan die resoluut stelde dat volgens onze huidige fysica-kennis, een zwart gat niet bestaat of kan bestaan?

Je andere vragen zijn al lang beantwoord, maar aangezien jij uiteraard gelijk hebt, moeten die nog even aangepast worden aan jouw realiteit.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 08:49   #42
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nee? Wie was het dan die resoluut stelde dat volgens onze huidige fysica-kennis, een zwart gat niet bestaat of kan bestaan?

Je andere vragen zijn al lang beantwoord, maar aangezien jij uiteraard gelijk hebt, moeten die nog even aangepast worden aan jouw realiteit.
Aja, antwoord dan op de vraag. Kan volgens de regels van de fysica een zwart gat bestaan? Ja, of nee?

Heeft niets met gelijk te maken kerel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 17 juli 2007 om 08:50.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:32   #43
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Aja, antwoord dan op de vraag. Kan volgens de regels van de fysica een zwart gat bestaan? Ja, of nee?
Ja, zoals ik in die eerdere post ook al zei dus.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 12:17   #44
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ja, zoals ik in die eerdere post ook al zei dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 12:53   #45
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Maar uiteraard zit ik opgescheept met een rare versie van fysica-theorietjes. In jouw correcte versie bestaan ze natuurlijk niet.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:21   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Maar uiteraard zit ik opgescheept met een rare versie van fysica-theorietjes. In jouw correcte versie bestaan ze natuurlijk niet.
Je maakt er zelf van wat je wil. Je krijgt hem, als je toch niet fatsoenlijk wil antwoorden, wat nut heeft het dan?
Ik heb geen versie, in jou hoofd misschien ja. Niet in het mijne.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:42   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een singulariteit (zwart gat) is eerder een wiskundig gegeven me dunkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:45   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.485
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een singulariteit (zwart gat) is eerder een wiskundig gegeven me dunkt.
Tja, Pi is ook een wiskundig gegeven. Wat het niet minder belangrijk maakt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:51   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Komt er gewoon op neer dat bepaalde eigenschappen van een zwart gat fysisch niet mogelijk zijn...als je daar dat niet eens fatsoenlijk op wil antwoorden houd het op voor mij...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 14:10   #50
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een singulariteit (zwart gat) is eerder een wiskundig gegeven me dunkt.
Ach, zowat de volledige quantumfysica en relativiteitstheorie zijn eerder wiskundig en conceptueel (krijg dat kattebeest van Schrodinger maar eens aan een normaal mens uitgelegd ), maar 't is toch allemaal behoorlijk reëel.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 14:12   #51
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Komt er gewoon op neer dat bepaalde eigenschappen van een zwart gat fysisch niet mogelijk zijn...als je daar dat niet eens fatsoenlijk op wil antwoorden houd het op voor mij...
Quote jezelf dan eens uit één van je voorgaande posts, waarin je aangeeft dat bepaalde eigenschappen van een zwart gat fysisch niet mogelijk zijn... (wie weet vind je zelfs concrete eigenschappen).

Voor zover ik zie heb je immers domweg gesteld dat volgens onze fysica zwarte gaten niet bestaan (of correcter: je stelde de vraag of ze volgens onze fysica bestaan)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 14:40   #52
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Quote jezelf dan eens uit één van je voorgaande posts, waarin je aangeeft dat bepaalde eigenschappen van een zwart gat fysisch niet mogelijk zijn... (wie weet vind je zelfs concrete eigenschappen).

Voor zover ik zie heb je immers domweg gesteld dat volgens onze fysica zwarte gaten niet bestaan (of correcter: je stelde de vraag of ze volgens onze fysica bestaan)
Quote mij eens waar ik beweer dat ik de bepaalde eigenschappen van een zwart gat die fysisch niet mogelijk zijn gepost heb...

Leren lezen, voor de zoveelste keer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 14:45   #53
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Heel simpel, zijn bepaalde dingen in onze kennis van de fysica ooit aangepast geweest omdat we nieuwe dingen ervan ontdekt hebben?

En het ander vb van de zwarte gaten...door onze kennis van fysica zouden zwarte gaten niet kunnen bestaan...antwoord op de volgende vraag...bestaan ze?

De zogenaamde dark matter...genoeg voorbeelden te vinden.

Waarom zei men ooit dat sneller vliegen dan het geluid niet kon? Omdat onze kennis van de fysica toen nog niet zover was. Waarom zou dit nu anders zijn?
Ga je organische zonnecellen maken in de condities van toepassing in een zwart gat ofzo? Zover zijn de Koreanen heus niet hoor.

Trouwens, ongeacht die zwarte gaten nu materie tot spaghetti herleidt of tot macaroni (de fysica kan het nog niet verklaren), dat basisrendement van die cellen is niet beter omdat je ze wat effecienter structureert.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 14:58   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ga je organische zonnecellen maken in de condities van toepassing in een zwart gat ofzo? Zover zijn de Koreanen heus niet hoor.

Trouwens, ongeacht die zwarte gaten nu materie tot spaghetti herleidt of tot macaroni (de fysica kan het nog niet verklaren), dat basisrendement van die cellen is niet beter omdat je ze wat effecienter structureert.
Het ging mij enkel om het begrip fysische eigenschappen.

Het ging mij enkel om onze kennis van fysische eigenschappen. Iemand die beweerd dat we alles weten van de fysica lach ik gewoonweg uit. Dat is alles. Ik haalde dan ook het zwarte gat aan omdat we er niet veel over weten en dat de normale fysische eigenschappen bij deze dingen niet toepasbaar zijn. Conclusie...wie zegt dat wij om het even in welke toepassing dan ook niets meer uitvinden waardoor de huidige fysische eigenschappen kunnen aanpassen? Ik niet.
Daarbij haalde ik ook enkel het verleden aan. Wat is er nog overgebleven van alle beweringen van mensen die zeiden dat iets niet kon? Al heel wat dingen zijn toch maar verwezelijkt.

Nog een voorbeeld. Men beweerde enkele jaren geleden dat er geen materie bestond die zijn eigen gewicht zou kunnen dragen om een kabel te spannen van de aarde tot in de ruimte...en toch denken sommigen nu een materie gevonden te hebben. Zo zijn er nog zoveel dingen..."kan niet" sorry, dat weet je niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 15:03   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De Uhasselt houdt zich blijkbaar nu ook bezig met plastic zonnecellen. Meh heh.

5 % rendement. Gadget-value only.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 15:21   #56
Michi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2007
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het ging mij enkel om het begrip fysische eigenschappen.

Het ging mij enkel om onze kennis van fysische eigenschappen. Iemand die beweerd dat we alles weten van de fysica lach ik gewoonweg uit. Dat is alles. Ik haalde dan ook het zwarte gat aan omdat we er niet veel over weten en dat de normale fysische eigenschappen bij deze dingen niet toepasbaar zijn. Conclusie...wie zegt dat wij om het even in welke toepassing dan ook niets meer uitvinden waardoor de huidige fysische eigenschappen kunnen aanpassen? Ik niet.
Daarbij haalde ik ook enkel het verleden aan. Wat is er nog overgebleven van alle beweringen van mensen die zeiden dat iets niet kon? Al heel wat dingen zijn toch maar verwezelijkt.

Nog een voorbeeld. Men beweerde enkele jaren geleden dat er geen materie bestond die zijn eigen gewicht zou kunnen dragen om een kabel te spannen van de aarde tot in de ruimte...en toch denken sommigen nu een materie gevonden te hebben. Zo zijn er nog zoveel dingen..."kan niet" sorry, dat weet je niet.
Als ik u was , zou ik eerst eens nadenken over het onderscheid tussen de woorden 'bepaalde' en 'alle', en zou ik ook proberen wat minder dt-fouten te maken alvorens mensen uit te lachen. Het is toch niet omdat we nog niet alles weten over pakweg zwarte gaten dat we moeten gaan twijfelen over onze kennis van alle deelaspecten van de fysica ?
Michi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 15:42   #57
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Quote mij eens waar ik beweer dat ik de bepaalde eigenschappen van een zwart gat die fysisch niet mogelijk zijn gepost heb...

Leren lezen, voor de zoveelste keer.
Zucht...
Van "zwarte gaten kunnen niet volgens onze fysica", over "bepaalde fysische eigenschappen van zwarte gaten kunnen niet in onze fysica" naar "ik heb niet gepost dat bepaalde eigenschappen fysisch niet mogelijk zijn"... Wat een trol.

Doe jezelf een plezier, en lees je eigen posts eens twee keer vooraleer je op "verzenden" duwt. Doe jezelf nog een groter plezier en onthou dan ook eens wat je gezegd hebt.

Ik steek er geen moeite meer in; jouw fysica is toch de enige echte, remember.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 15:50   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michi Bekijk bericht
Als ik u was , zou ik eerst eens nadenken over het onderscheid tussen de woorden 'bepaalde' en 'alle', en zou ik ook proberen wat minder dt-fouten te maken alvorens mensen uit te lachen. Het is toch niet omdat we nog niet alles weten over pakweg zwarte gaten dat we moeten gaan twijfelen over onze kennis van alle deelaspecten van de fysica ?
Heb ik het ergens specefiek over "bepaalde" of "alle" ? Ik heb ook nergens beweerd dat ALLE eigenschappen kunnen gebroken worden.
Ik heb geen idee wat ze nog gaan uitvinden in de toekomst, ik kan het dus niet hebben over iets specefieks.
Misschien moet je eerst eens achterhalen waarom ik schrijffouten maak, wat zowiezo geen zak uitmaakt in deze topic.
Het gaat niet over het zwarte gat specefiek zoals ik al zei, het gaat om de fysische eigenschappen ervan. Als daar onze kennis van fysische eigenschappen niet toepasbaar zijn...wat houd de toekomst dan tegen om ook hier dingen te maken die niet overeenkomen met de huidige kennis van fysische eigenschappen? Als je mij het antwoord op die vraag kan geven geef ik je voor 100% gelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 17 juli 2007 om 16:02.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 15:55   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Zucht...
Van "zwarte gaten kunnen niet volgens onze fysica", over "bepaalde fysische eigenschappen van zwarte gaten kunnen niet in onze fysica" naar "ik heb niet gepost dat bepaalde eigenschappen fysisch niet mogelijk zijn"... Wat een trol.

Doe jezelf een plezier, en lees je eigen posts eens twee keer vooraleer je op "verzenden" duwt. Doe jezelf nog een groter plezier en onthou dan ook eens wat je gezegd hebt.

Ik steek er geen moeite meer in; jouw fysica is toch de enige echte, remember.
Zucht, door mijn zinnen in stukken te knippen maak je er mooi iets anders van. Dat kan je wel goed é. Wat een trol.

Doe jezelf een plzier, lees mijn posts volledig vooralleer je op reply drukt en het naar eigen keuze begint op te splitsen.

Dat zijn jou woorden. Ik heb geen fysica.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 06:49   #60
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

En hupla...weer een mooi voorbeeld dat aangeeft dat we niet alles weten en dat er constant dingen ontdekt worden waaronder zoals ook nu weer iets wat we dachten dat niet kan...
Dus sfax, onze hoofdfysicus die alles wist...wat vind je hiervan? Fysisch kan het niet en toch hebben ze de planeet ontdekt...vreemd é. Maja, het kan niet é.

Astronomen ontdekken grootste planeet buiten ons zonnestelsel


HOVE - Een team astronomen aan het Lowell Observatory in Arizona heeft de tot nog toe grootste planeet buiten ons zonnestelsel, een exoplaneet, ontdekt. Dat meldt Volkssterrenwacht Urania. Vreemd genoeg kan deze planeet theoretisch niet eens bestaan.

Dubbes TrES-4 heet de planeet. Ze is ongeveer 1,7 keer zo groot als Jupiter en behoort tot de klasse van de heel ijle planeten, met een extreem lage dichtheid. De dichtheid van TrES-4 bedraagt zowat 0,2 gram per kubieke centimeter. Dat is ongeveer gelijk aan de dichtheid van balsahout. Doordat de planeet niet zoveel aantrekkingskracht kan uitoefenen op haar atmosfeer, ontsnapt deze vermoedelijk in de vorm van de staart van een komeet, die de planeet volgt op haar baan.

Door de ongewone verhouding tussen de massa en de dichtheid van de planeet valt TrES-4 wat uit de toon tussen de eerder ontdekte exoplaneten. Geen enkel bestaand theoretisch model kan haar bestaan verklaren, zegt Urania. Gemeten naar haar massa zou de planeet ongeveer de grootte van Jupiter moeten hebben.

De planeet bevindt zich ongeveer 1.400 lichtjaar van de Aarde, en legt haar baan om haar ster, GSC 02620600648, af in slechts drieënhalve dag.

De ontdekking van deze exoplaneet werd gedaan met het Transatlantic Exoplanet Survey (TrES) netwerk van automatische telescopen, wat meteen ook de naam verklaart. Opvallend is voorts dat de ster waarrond TrES-4 draait, ongeveer even oud is als onze Zon, maar al veel verder staat in haar evolutie. Doordat ze veel massiever is dan de Zon, is deze ster veel sneller geëvolueerd, en is ze langzaam op weg een rode reus te worden.

Zo’n rode reus is een ster waarbij alle waterstofvoorraden in de kern zijn opgebrand, waardoor de kernfusie zich verplaatst naar de schil van de ster. Daardoor zwelt de ster op. Bij onze eigen Zon zal dat nog 5 tot 7 miljard jaar duren. Daarbij zal onze ster zulke proporties bereiken, dat onze eigen Aarde bijna wordt opgeslokt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 9 augustus 2007 om 06:55.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be