Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2003, 22:45   #41
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
SPA op één, VLaams Blok op twee. A complete joke!

Heel die test is simplistisch en door bepaalde vragen te stellen of net niet te stellen ga je de resultaten ook sturen. Zowat alle partijvoorzitters hadden dit ook door. Neem nu die voetbalvraag...komaan zeg. Laat ze eens de vraag stellen naar de miljarden euros die al decennia 'verdwijnen'. Of wie is er nu in godsnaam tegen een belastingsverlaging, of principëel tegen windmolens???

Ik ben echt teleurgesteld in deze verzameling veelal ongenuanceerde vragen die er blijkbaar vanuit gaan dat de bevolking het niet aankan om zich teveel intellectueel in te spannen voor de beeldbuis.

Verder, heeft de vrt zich nog eens bevestigd...je leest het gewoon op de gezichten van Devadder, Crabbé en co. Twintig jaar geleden links en nog steeds.
Ik ga hier grotendeels mee akkoord.

Hoe kan het nu dat Agalev van 17 naar 30% stijgt door anders te stemmen over de al te idiote vraag van het voetbal?(iemand bekwam deze resultaten door deze vraag anders te beantwoorden) Is Agalev haar belangrijkste standpunt het behoud van de Belgische competitie???

Mijn resultaten:

VLD 68%
NVA 61%(moest ik de vraag van het voetbal anders beantwoord hebben stond de NVA hoogstwaarschijnlijk op 1)
Vlaams Blok 50%
Spirit 38%
SPA 31%
CD&V 29%
Agalev 21% 8) (ik wist dat agalev extreem was maar na enkele van hun standpunten vanavond gehoord te hebben viel ik wel helemaal achterover. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zo een extreme partij gewoon kan meeregeren??? )
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2003, 22:47   #42
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Vlaams Blok eens te meer zwaar door de mand gevallen. Zaaaaalig...
Hopelijk heeft het kiezerskorps er iets van opgestoken.
Hebt u eigenlijk wel naar dit "fantastische" programma gekeken?? Het viel mij op dat veel van de standpunten die het stokpaardje van het Vlaams Blok zijn enorm veel bijval kregen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2003, 22:50   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Vlaams Blok eens te meer zwaar door de mand gevallen. Zaaaaalig...
Hopelijk heeft het kiezerskorps er iets van opgestoken.
Hebt u eigenlijk wel naar dit "fantastische" programma gekeken?? Het viel mij op dat veel van de standpunten die het stokpaardje van het Vlaams Blok zijn enorm veel bijval kregen.
Dan heb je wel erg selectief gekeken, me dunkt. Ze zijn meerdere malen zwaar op hun bek gegaan... Ik heb er waarlijk van genoten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2003, 22:54   #44
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Vlaams Blok eens te meer zwaar door de mand gevallen. Zaaaaalig...
Hopelijk heeft het kiezerskorps er iets van opgestoken.
Hebt u eigenlijk wel naar dit "fantastische" programma gekeken?? Het viel mij op dat veel van de standpunten die het stokpaardje van het Vlaams Blok zijn enorm veel bijval kregen.
Dan heb je wel erg selectief gekeken, me dunkt. Ze zijn meerdere malen zwaar op hun bek gegaan... Ik heb er waarlijk van genoten.
Ik wacht vol spanning op de voorbeelden!! De standpunten over veiligheid en allochtonen, toch hun stokpaardje niet waar, werden telkens massaal Vlaams blokachtig beantwoord.
Vb.: Mag men geweld gebruiken om zijn eigendom te beschermen, moeten allochtonen inburgeringscursussen volgen, en tot mijn grootste ontstelling(in de negatieve zin dan) ook de vraag of nieuwe belgen terug naar hun land van afkomst gestuurd mogen worden.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2003, 22:56   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Vlaams Blok eens te meer zwaar door de mand gevallen. Zaaaaalig...
Hopelijk heeft het kiezerskorps er iets van opgestoken.
Hebt u eigenlijk wel naar dit "fantastische" programma gekeken?? Het viel mij op dat veel van de standpunten die het stokpaardje van het Vlaams Blok zijn enorm veel bijval kregen.
Dan heb je wel erg selectief gekeken, me dunkt. Ze zijn meerdere malen zwaar op hun bek gegaan... Ik heb er waarlijk van genoten.
Ik wacht vol spanning op de voorbeelden!! De standpunten over veiligheid en allochtonen, toch hun stokpaardje niet waar, werden telkens massaal Vlaams blokachtig beantwoord.
Vb.: Mag men geweld gebruiken om zijn eigendom te beschermen, moeten allochtonen inburgeringscursussen volgen, en tot mijn grootste ontstelling(in de negatieve zin dan) ook de vraag of nieuwe belgen terug naar hun land van afkomst gestuurd mogen worden.
Vreemd. Ik had begrepen dat een onafhankelijk Vlaanderen het grote stokpaardje van het Vlaams Blok was. Me dunkt dat de kiezer het daar niet helemaal mee eens was, nietwaar?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2003, 22:59   #46
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Vlaams Blok eens te meer zwaar door de mand gevallen. Zaaaaalig...
Hopelijk heeft het kiezerskorps er iets van opgestoken.
Hebt u eigenlijk wel naar dit "fantastische" programma gekeken?? Het viel mij op dat veel van de standpunten die het stokpaardje van het Vlaams Blok zijn enorm veel bijval kregen.
Dan heb je wel erg selectief gekeken, me dunkt. Ze zijn meerdere malen zwaar op hun bek gegaan... Ik heb er waarlijk van genoten.
Ik wacht vol spanning op de voorbeelden!! De standpunten over veiligheid en allochtonen, toch hun stokpaardje niet waar, werden telkens massaal Vlaams blokachtig beantwoord.
Vb.: Mag men geweld gebruiken om zijn eigendom te beschermen, moeten allochtonen inburgeringscursussen volgen, en tot mijn grootste ontstelling(in de negatieve zin dan) ook de vraag of nieuwe belgen terug naar hun land van afkomst gestuurd mogen worden.
Vreemd. Ik had begrepen dat een onafhankelijk Vlaanderen het grote stokpaardje van het Vlaams Blok was. Me dunkt dat de kiezer het daar niet helemaal mee eens was, nietwaar?
Ik denk dat iedereen al langer wist dat het Vlaamsblok haar kiezers won door haar themas over veiligheid en niet over Vlaamse onarfhankelijkheid. Dit is voor mij alles behalve dan een verrassing.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2003, 23:02   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Vlaams Blok eens te meer zwaar door de mand gevallen. Zaaaaalig...
Hopelijk heeft het kiezerskorps er iets van opgestoken.
Hebt u eigenlijk wel naar dit "fantastische" programma gekeken?? Het viel mij op dat veel van de standpunten die het stokpaardje van het Vlaams Blok zijn enorm veel bijval kregen.
Dan heb je wel erg selectief gekeken, me dunkt. Ze zijn meerdere malen zwaar op hun bek gegaan... Ik heb er waarlijk van genoten.
Ik wacht vol spanning op de voorbeelden!! De standpunten over veiligheid en allochtonen, toch hun stokpaardje niet waar, werden telkens massaal Vlaams blokachtig beantwoord.
Vb.: Mag men geweld gebruiken om zijn eigendom te beschermen, moeten allochtonen inburgeringscursussen volgen, en tot mijn grootste ontstelling(in de negatieve zin dan) ook de vraag of nieuwe belgen terug naar hun land van afkomst gestuurd mogen worden.
Vreemd. Ik had begrepen dat een onafhankelijk Vlaanderen het grote stokpaardje van het Vlaams Blok was. Me dunkt dat de kiezer het daar niet helemaal mee eens was, nietwaar?
Ik denk dat iedereen al langer wist dat het Vlaamsblok haar kiezers won door haar themas over veiligheid en niet over Vlaamse onarfhankelijkheid. Dit is voor mij alles behalve dan een verrassing.
Mooi truukje om met de wind mee te draaien. Van Hecke probeerde het daarnet in het parlement ook al. Niet erg overtuigend overigens...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 00:55   #48
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Die voetbalsplitsing schijnt DE VB-vraag bij uitstek te zijn. Hoe belachelijk! Het VB-programma zegt helemaal niets over voetbal. Ten andere, voor mijn part richten ze een pan-europese voetbalcompetitie in. Dat zou veel interessanter zijn, zowel voor de spelers (mooie reisjes) als voor de supporters (titanenstrijd).

En daarom zou ik dus niet meer op het VB mogen stemmen? Ga lopen he.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 01:58   #49
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychodad
Die stemtest is wel opgesteld met samenwerking van alle partijen en professoren die er wel iets van kennen.
Ik geraak het zo stilaan wel beu dat het Vlaams Blok staat te roepen dat ze verkeerd geciteerd worden, niet begrepen worden,... jadajadajada
Lol, professoren die er iets van kennen? Als dat zo was dan zou Prof. Jaak Billiet er toch niet mogen mankeren me dunkt. Dit soort testen zijn gewoon je reinste onzin. Als ik nu zijn boek over de methoden en technieken van het socio-wetenschappelijk onderzoek zou bijhebben zou ik precies kunnen zeggen op welke vlakken deze test totaal verkeerd is. Maar dat ligt nu eenmaal in Leuven. Hopelijk vragen ze hem morgen of zo eens hierover, en je zal zien...

Voor de rest las ik ergens iemand die zich afvroeg hoe het kwam dat de VLD bij hem zo hoog stond, het was ook een N-VA'er... Awel, dat komt omdat ze wel redelijk goede standpunten hebben, MAAR ZE KOMEN ZE NIET NA!!!!!!

Vlaamse groet, Lesane.
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 08:52   #50
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik vond het een zeer verfrissend programma.



De "ongenuanceerde"

vragen werden opgesteld door mensen die weten waar ze mee bezig zijn en zijn slechts indicatief bedoeld.



Vlaams Blok eens te meer zwaar door de mand gevallen. Zaaaaalig...
Hopelijk heeft het kiezerskorps er iets van opgestoken.
Jij bent echt hilarisch!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 08:52   #51
moon
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Berichten: 354
Standaard

ikke
1) VLD
2) spirit
3) agalev

kben niet echt een VLD'er
kzit meer aan groen linkse kant maar ik vind wel een aantal standpunte van agalev veel te ver, maybe daarom dat ze pas op de 3de plaats staan
anyway kdenk niet dat k me door deze stemtest laat beïnvloeden
kheb al zoveel meegedaan aan andere stemtesten en elke keer had k ander resultaat
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 09:20   #52
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Ik heb toch wat bedenkingen bij die stemtest...

De vraag "Wilt u de Belgische voetbalcompetitie splitsen in een Vlaamse en een Waalse?" was blijkbaar bedoeld om de gehele Vlaams-Waalse tegenstellingen in het belachelijke te trekken. Ook de objectieve presentator Ben Crabbé liet duidelijk zijn afkeur blijken...

Dit soort vragen doet eigenlijk helemaal niet terzake. De man van de N-VA heeft dat goed gezegd: op termijn willen we juist gaan naar een benelux-competitie! SchaalVERGROTING dus!

Dan de klassieke vraag: "Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?"
Tot mijn verbazing is vandaag reeds 35% akkoord met deze stelling.

Maar waarom blijft een meerderheid hiertegen? Omdat "de Vlaming" niet houdt van radicale uitspraken. Mensen zien "Vlaanderen onafhankelijk" en denken onmiddellijk "oei!" "Vlaams Blok!"...
Stel dat de vraag nu eens andersom zou gesteld zijn:

"Moet Vlaanderen steeds de goedkeuring hebben van Wallonie om een politieke beslissing te nemen?"
De meerderheid zou hier natuurlijk NEEN op stemmen; wat dus eigenlijk ook neerkomt op Vlaamse zelfstandigheid!! MAW: de mensen weten eigenlijk niet goed wat er bedoeld wordt met "Vlaanderen onafhankelijk", en daarom vind ik die Stemtest niet goed, omdat met d?*t niet heeft geprobeerd uit te leggen. Het was één en al sloganeske taal, en van "kwaliteistzender" VRT mag je toch iets anders verwachten...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 09:38   #53
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Dan de klassieke vraag: "Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?"
Tot mijn verbazing is vandaag reeds 35% akkoord met deze stelling.

Maar waarom blijft een meerderheid hiertegen? Omdat "de Vlaming" niet houdt van radicale uitspraken. Mensen zien "Vlaanderen onafhankelijk" en denken onmiddellijk "oei!" "Vlaams Blok!"...
Stel dat de vraag nu eens andersom zou gesteld zijn:

"Moet Vlaanderen steeds de goedkeuring hebben van Wallonie om een politieke beslissing te nemen?"
De meerderheid zou hier natuurlijk NEEN op stemmen; wat dus eigenlijk ook neerkomt op Vlaamse zelfstandigheid!! MAW: de mensen weten eigenlijk niet goed wat er bedoeld wordt met "Vlaanderen onafhankelijk", en daarom vind ik die Stemtest niet goed, omdat met d?*t niet heeft geprobeerd uit te leggen. Het was één en al sloganeske taal, en van "kwaliteistzender" VRT mag je toch iets anders verwachten...
Wat je nu zegt is dat de vrt de kiezers moet sturen naar de Vlaamse onafhankelijkheid. En let wel, de mensen die die vragen beantwoorden zijn stuk voor stuk politiek geïnteresseerden en snappen ook wel wat Vlaanderen onafhankelijk betekent. Bij de gehele bevolking zou het percentage waarschijnlijk veel lager uitvallen.
Opmerkelijk is dat er een 'markt' is van 10 procent voor ultra-Monarchisten die de Koning meer macht willen geven

Over de vraag over de voetbal kan ik je wel gelijk geven; Ben Crabbé was niet helemaal objectief. Merk ook op dat er een luide bulderlach (in het parlement, of in het publiek?) opsteeg toen de N-VA het standpunt moest toelichten.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 09:49   #54
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Waar ik me eigenlijk vragen bij stelde was de opsplitsing van SPa en Spirit..
Waarom eigenlijk, ze komen op als één lijst bij de verkiezingen. Bij betreffende test verschilden ze op 10 punten van mening.

Dus had je bij 10 vragen een dubbele kans om voor deze groep te scoren...
Terwijl de andere partijen maar bij één antwoord punten konden verzamelden.

Eigenlijk klopt dit volgens mij ergens niet !!!
Of zie ik dat verkeerd ???
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 10:15   #55
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot

Wat je nu zegt is dat de vrt de kiezers moet sturen naar de Vlaamse onafhankelijkheid.
Neen, maar ze hadden toch minstens één voorbeeldje kunnen geven wat Vlaamse onafhankelijkheid CONCREET betekent.

Citaat:
Opmerkelijk is dat er een 'markt' is van 10 procent voor ultra-Monarchisten die de Koning meer macht willen geven
Opmerkelijk? Ik zou zelfs meer zeggen: ronduit schokkend!

Citaat:
Over de vraag over de voetbal kan ik je wel gelijk geven; Ben Crabbé was niet helemaal objectief. Merk ook op dat er een luide bulderlach (in het parlement, of in het publiek?) opsteeg toen de N-VA het standpunt moest toelichten.
Kijk, ik vind de splitsing van de voetbalcompetitie in een Vlaamse en Waalse volstrekt BELACHELIJK. Iedereen mag dat weten.
Indien de N-VA dat wil, dan ga ik daar niet mee akkoord. Maar tot mijn vreugde hoorde ik de man van de N-VA zeggen dat ze voor een benelux-competitie is, en zoals ik al zei is dat schaalvergroting!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 10:26   #56
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Waar ik me eigenlijk vragen bij stelde was de opsplitsing van SPa en Spirit..
Waarom eigenlijk, ze komen op als één lijst bij de verkiezingen. Bij betreffende test verschilden ze op 10 punten van mening.

Dus had je bij 10 vragen een dubbele kans om voor deze groep te scoren...
Terwijl de andere partijen maar bij één antwoord punten konden verzamelden.

Eigenlijk klopt dit volgens mij ergens niet !!!
Of zie ik dat verkeerd ???
Van het opstellen van die stemtest is veel werk gemaakt en goed doordacht te werk gegaan. De bedoeling was om de SP.A/SPIRIT een electoraal zetje te geven en N-VA, CD&V en Vlaams Blok een duwtje naar beneden te geven en daar zijn ze tamelijk goed in geslaagd. Alleen hebben heel wat kijkers die manipulatie door. Die vraag over een nationale Vlaamse en Waalse voetbalploeg is hilarisch en uitsluitend bedoeld om de score van N-VA en Vlaams Blok naar beneden te halen. En dan hadden ze nog een vraag over de noodzaak van de "avondklok voor jongeren" weggelaten! Een vraag over de noodzaak van miljardentransferts van Vlaanderen naar Wallonië zou inderdaad een heel ander beeld gegeven hebben maar die paste (uiteraard) niet in het vRT-plaatje!
De moraal van het verhaal: SP.A en Spirit gaan een overweldigende kiesoverwinning tegemoet. Ze hebben de kiezer eigenlijk niet meer nodig. 't Is nu al in de sacoche. Geef dus je stem aan een andere partij!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 10:44   #57
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Die voetbalsplitsing schijnt DE VB-vraag bij uitstek te zijn. Hoe belachelijk! Het VB-programma zegt helemaal niets over voetbal.
ha neen zeker, Anke stond daar toch wel mooi "De Vlaamse Leeuwen in de finale!" te grijnzen, of iets in die aard. Misschien was het een onnozele vraag, maar in plaats van dat te zeggen hebben ze er onnozel op geantwoord. Sja...

Nu ja, ik ga mij hier niet gaan mengen in een spelletje speculatie (weetwel: extreemlinkse VRT heeft die show opgezet om de SP.A te helpen, dat soort volksvermaak)...
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 11:11   #58
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Kijk, ik vind de splitsing van de voetbalcompetitie in een Vlaamse en Waalse volstrekt BELACHELIJK. Iedereen mag dat weten.
Indien de N-VA dat wil, dan ga ik daar niet mee akkoord. Maar tot mijn vreugde hoorde ik de man van de N-VA zeggen dat ze voor een benelux-competitie is, en zoals ik al zei is dat schaalvergroting!
Er is al een voorstel uitgewerkt voor een 'Beneliga' die zou moeten bestaan uit 11 Nederlandse en 7 Belgische ploegen. Als ik zo eens naar de ranglijst in de Eerste Klasse kijk, dan blijken de eerste zeven allemaal Vlaamse ploegen, dus in feite komt dat op hetzelfde neer.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 12:10   #59
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Voor een wetenschappelijk verantwoorde test vond ik het toch opmerkelijk dat er niet werd weergegeven hoeveel mensen geen mening hebben geantwoord. Men vertelde daar doodleuk dat er maar heel weinig mensen geen mening hadden en dit daarom maar weglieten uit de resultaten, is dit wetenschappelijk verantwoord??? Ik heb persoonlijk wel vrij veel "geen meningen" gegeven omdat ofwel de vraagstelling niet klopte ofdat er ofwel geen deftig antwoord tussen stond ofwel niet genoeg informatie werd gegeven. En die "geen meningen" die ik gegeven heb vond ik juist wel belangrijk.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 16:20   #60
Celebfin
Provinciaal Statenlid
 
Celebfin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Locatie: Antwerpen(Wilrijk)
Berichten: 668
Standaard

Mijn resultaten bij de stemtesten:
www.doedestemtest.be
1)VLD
2)Agalev
3)SPa

www.politicsinfo.net
1)SPa
2)CD&V
3)Spirit

www.nieuwsblad.be
1)CD&V
2)SPa
3)Vivant
__________________
You have a voice don't loose it
You have a choice so choose it
you have a brain so use it
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be