Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2013, 18:45   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Natuurlijk, want N-VA heeft de postjes gegrepen en blinkt nu de schoenen van EDR...oh wacht, het is VB die nu zijn broek laat zakken in de hoop in de gratie van EDR te komen...
Bron ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:46   #42
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb niets in de pap te brokken, noch bij het VB, noch over de Belgische politiek tegen het VB/N-VA.

Ik spreek enkel over wat ik vaststel.
Net zoals ik nu simpelweg vaststel dat het VB niet lijkt te snappen dat ze enkel nu zoveel media aandacht krijgen als ze braaf de N-VA aanvallen, zo haal je zeker snel VL onafhankelijkheid zeker? Ik stel ook vast dat je retoriek veel overeenkomsten vertoont met system, vaak niet antwoordend op de vraag en onnauwkeurige beweringen. Geef kritiek zover je wil maar onderbouw ze net iets meer dan "N-VA zal VL niet binnen 5 jaar onafhankelijk hebben".
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:46   #43
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
www.google.be
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:47   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je dat op een of ander wijze bewijzen ?

Of mij overtuigen door 't een of 't ander. Want dat is nu niet het geval.

.
Mijn lidnummer is "088003A," volstaat dat? Of moet ik mijn bankgegevens plaatsen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:48   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Net zoals ik nu simpelweg vaststel dat het VB niet lijkt te snappen dat ze enkel nu zoveel media aandacht krijgen als ze braaf de N-VA aanvallen, zo haal je zeker snel VL onafhankelijkheid zeker? Ik stel ook vast dat je retoriek veel overeenkomsten vertoont met system, vaak niet antwoordend op de vraag en onnauwkeurige beweringen. Geef kritiek zover je wil maar onderbouw ze net iets meer dan "N-VA zal VL niet binnen 5 jaar onafhankelijk hebben".
Ik moet ook niet antwoorden op vragen die in wezen aan het VB gericht moeten worden. Ik heb al gepost, "het VB dit, het VB dat," dat kan allemaal wel zijn, maar ik heb daar niets mee te maken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:49   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er komt in 2014 zelfs geen gesprek over confederalisme, men gaat - eender wat de uitslag is, de N-VA opzij zetten en de volgende federale Vlaamse minderheidsregering vormen. En men zal zelfs geen jaar komedie meer spelen zoals vorige keer - men weet ondertussen dat men dit ongestraft kan, de N-VA zal redelijk snel opzij gezet worden, en ze (de N-VA) gaan dan verbazing en verontwaardiging veinzen alsof ze het niet hadden zien aankomen.
Dat is nog niet zo zeker. Door Ben Weyts eerst te laten declareren dat er geen draagvlak is voor onafhankelijkheid en nu Siegfried Bracke dat N-VA een plan voor Brussel uitwerkt nemen ze afstand van de radicale koers van het Vlaams Belang.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:50   #47
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat n-va nu start met communiceren over haar wil om de volgende verkiezingen te laten draaien rond confederalisme is haar goed recht.
Even goed is het het recht van de andere partijen om daar niet of toch zo weinig mogelijk op te reageren. Het is toch zinloos. Je kunt geen match winnen met het thema van een andere partij.
Als er nu om de drie dagen één of andere subtoopper van de cd&v zich geroepen voelt om zijn idee over n-va en het confederalisme in de pers te smijten dan spreiden ze zelf het bedje voor n-va.
De van rompuys van deze wereld zouden beter hun mond houden. De meerderheid moet niet het spel van de oppositie spelen.
Zoals zo dikwijls weer de eerste serieus inhoudelijke reactie, en helemaal to the point.
Dikke 2! (maar van mij doen ze maar hoor, bij CD&V... )
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:51   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is nog niet zo zeker. Door Ben Weyts eerst te laten declareren dat er geen draagvlak is voor onafhankelijkheid en nu Siegfried Bracke dat N-VA een plan voor Brussel uitwerkt nemen ze afstand van de radicale koers van het Vlaams Belang.
Ja, en de Walen en de traditio's gaan nu zeker in samenwerking met de N-VA België afbreken...

De zwaktevertoning die de N-VA nu ten toon spreidt zal door die mensen alleen op hoongelach onthaald worden.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 januari 2013 om 18:51.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:54   #49
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik moet ook niet antwoorden op vragen die in wezen aan het VB gericht moeten worden. Ik heb al gepost, "het VB dit, het VB dat," dat kan allemaal wel zijn, maar ik heb daar niets mee te maken.
Omdat ik de indruk kreeg dat je het VB naar voren leek te schuiven als model van hoe het wel moet. Wat moet de N-VA dan anders doen in jouw ogen?

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 5 januari 2013 om 18:54.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:55   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet zeveren hé. De opstelling van het Vlaams Belang is helemaal niet "hard".

Het enige wat ze doen is heel hard bleiten en smeken aan de andere partijen om tegen de kiesprogramma's van die andere partijen in, met het Belang mee te doen aan het uitroepen in het Vlaams parlement van de onafhankelijkheid.
Hard bleiten, terwijl ge goed weet dat die anderen niet mee gaan, is geen harde opstelling; dat is een niet realistische opstelling.

Naar mijn aanvoelen, is de weg die de nva gekozen heeft, die van de legaliteit. En het gezond verstand van als je in de goede richting rijdt, je je doel nadert.
Wij trachten dus te overtuigen om kiezers te doen kiezen voor partijen die gaan voor een weg die leidt op termijn naar onafhankelijkheid.
Welke partijen zijn dat buiten het Vlaams Belang ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu wat betreft Brussel.
Er zijn 100 mogelijkheden voor een oplossing van het geval Brussel.
Het is een goede zaak dat de nva eens een oplijsting maakt, en in die lijst prioriteiten legt, voorkeuren en dergelijke meer.
Hoe het er uiteindelijk zal uitzien, zal toch een situatie ad hoc zijn, een eigen constructie die niet noodzakelijk al ergens anders moet bestaan, noch in realiteit, noch in theorie.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een speciale situatie van status quo in Brussel.

Dat wil zeggen dat de Brusselaar bestuurd zal worden:
- voor de gemeenschapsbevoegdheden, door de onafhankelijke landen Vlaanderen en een Franstalige tegenpoot.
- voor de actuele federale en gewestelijke bevoegdheden, door een eigen Brusselse regering

Het kader: exact dezelfde grondwet als nu, wat betreft de grondwettelijke tweetaligheid en bescherming van de Vlaamse minderheid.

.
Ben jij een voorstander van de overheveling van de kinderbijslag naar het Brussels gewest of hou je die liever op federaal niveau ?

Met welke middelen dient de kinderbijslag gefinancierd te worden ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 januari 2013 om 18:55.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:56   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Omdat ik de indruk kreeg dat je het VB naar voren leek te schuiven als model van hoe het wel moet. Wat moet de N-VA dan anders doen in jouw ogen?
Zich in het groot gelijk van Xenophon wentelen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:57   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als Dewever meent dat de CD&V en de O-VLD hem gaan helpen , heeft hij het mis , ze zeggen het nu al op voorhand dat ze hem niet gaan steunen .
Hij zal moeten rekenen op het VB .
CD&V is nu al verdeelt en zal weldegelijk eieren voor zijn geld kiezen en achter de N-VA aanlopen.
O-VLD zal vanuit de MR de opdracht krijgen om elke onderhandeling met de PS op federaal vlak te vermijden, zeker zolang de Waalse en Brusselse gewestregeringen niet zijn gevormd.
En vergeet NOOIT dat ze in 2010 na de verkiezingen steeds hebben gezegd, NOOIT in een federale meerderheid te stappen zonder de N-VA met een Vlaamse minderheid.

CD&V zou ook NOOIT BDW steunen in Antwerpen om burgemeester te worden, ze hadden zelfs een kartel gevormd met de SP.a om de N-VA uit de meerderheid te kunnen houden bij de Antwerpse verkiezingen.

Bij deze partijen mag je een gegeven woord NOOIT als een verbintenis zien, zij draaien immers als de haan op de kerktoren mee met de wind.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:58   #53
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, en de Walen en de traditio's gaan nu zeker in samenwerking met de N-VA België afbreken...

De zwaktevertoning die de N-VA nu ten toon spreidt zal door die mensen alleen op hoongelach onthaald worden.
Als je goed oplet hé Xeno, dan zie je vooral enorme zwakte bij de partij zonder verhaal (dixit haar eigen voorzitter). Als ze nu al de NVA in de Vlaamse regering beginnen aan te vallen, dan zie ik dat erg slecht evolueren tussen Peeters en bepaalde delen binnen die partij.
Met een uitgebluste Vanackere en een aantal mindere goden is dat nog het enige boegbeeld dat ze in huis hebben, en ik denk niet dat die de huidige gang van zaken gaat blijven appreciëren.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 18:58   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik vind het nergens terug, kan je eens een link geven ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 19:01   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, en de Walen en de traditio's gaan nu zeker in samenwerking met de N-VA België afbreken...

De zwaktevertoning die de N-VA nu ten toon spreidt zal door die mensen alleen op hoongelach onthaald worden.
Dat is natuurlijk de reden waarom men niet onmiddellijk nummer 1 bij de N-VA gebruikt om de discussie op te starten. Ze willen hem niet verbranden aan idiote uitspraken die Ben Weyts en Siegfried Bracke nu over de N-VA doen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 19:03   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Omdat ik de indruk kreeg dat je het VB naar voren leek te schuiven als model van hoe het wel moet. Wat moet de N-VA dan anders doen in jouw ogen?
Ik ben van mening dat de weg die de N-VA nu bewandelt geen resultaat gaat geven. De "samen met de Walen" manier is totaal onrealistisch, getuige daarvan de federale Vlaamse minderheidsregering die al vele jaren aan de macht is.

De N-VA is vorige keer opzij gezet en ze zal de volgende keer zonder poespas weer opzij gezet worden.

Er komt geen confederaal België, nu niet en nooit niet. Om de simpele reden dat de Walen niets zijn met zulks concept.

De realiteit is dat de traditio's samenspannen met de Walen tegen de rest van Vlaanderen om hun profitariaat te bestendigen.

Belgie zal blijven bestaan in haar huidige vorm of het zal stoppen. En als ik momenteel de N-VA goed begrijp zal Belgie dus blijven bestaan in haar huidige vorm want separatisme is foei.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 19:07   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Als je goed oplet hé Xeno, dan zie je vooral enorme zwakte bij de partij zonder verhaal (dixit haar eigen voorzitter). Als ze nu al de NVA in de Vlaamse regering beginnen aan te vallen, dan zie ik dat erg slecht evolueren tussen Peeters en bepaalde delen binnen die partij.
Met een uitgebluste Vanackere en een aantal mindere goden is dat nog het enige boegbeeld dat ze in huis hebben, en ik denk niet dat die de huidige gang van zaken gaat blijven appreciëren.
Daar verschillen we dan van mening, Peeters is één van de topmensen in een Belgicistische partij. Volgens mij overschat je het "Vlaamse gehalte" van Peeters.

En die zwakte van de CD&V - en bij uitbreiding de SPa en OVLD, maakt sinds het bestaan van de federale Vlaamse minderheidsregering helemaal niets meer uit. Zolang die mensen de 5% halen zal die en alleen die regering nog gevormd worden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 19:09   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar verschillen we dan van mening, Peeters is één van de topmensen in een Belgicistische partij. Volgens mij overschat je het "Vlaamse gehalte" van Peeters.

En die zwakte van de CD&V - en bij uitbreiding de SPa en OVLD, maakt sinds het bestaan van de federale Vlaamse minderheidsregering helemaal niets meer uit. Zolang die mensen de 5% halen zal die en alleen die regering nog gevormd worden.
Kan je eens de bron geven waar Peeters de CD&V een Belgicistische partij noemt ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 19:10   #59
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind het nergens terug, kan je eens een link geven ?
http://lmgtfy.com/?q=samenstelling+B...erale+regering
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 19:12   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je eens de bron geven waar Peeters de CD&V een Belgicistische partij noemt ?
Kan je me de bron eens geven waar Xenophon post dat Peeters de CD&V een Belgicistische partij noemt?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be