Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 17 februari 2006, 17:02   #41
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
2006-02-08 is de datum van uw tekst. Ik vermoed dus van wel.
Straffen rieplaai.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 17 februari 2006, 17:09   #42
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Neen, verbieden doen de Aalsterse heersers niet. Dat zou verkeerd kunnen uitpakken in een verkiezingsjaar. Subtiel bedreigen en tussen de regels laten weten wat de machthebbers willen: zo werkt de dictatuur �* la "1984".
En dit allemaal door de mantel der liefde bedekt van zelfs eminente voorstanders van vrijheid van mening.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 17 februari 2006, 17:49   #43
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En dit allemaal door de mantel der liefde bedekt van zelfs eminente voorstanders van vrijheid van mening.
Van onze verkozenen verwacht ik in deze zaak een fiere, strijdbare houding: elke reactie die niet het primaat van de vrije meningsuiting vooropstelt, is een aanval op de democratie en onze persoonlijke vrijheid, en moet verachtelijk genoemd worden. De houding van mevrouw Ringoir en Anny De Maght valt helaas in die categorie.

Laatst gewijzigd door Egidius : 17 februari 2006 om 17:50.
Egidius is offline  
Oud 17 februari 2006, 18:23   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Van onze verkozenen verwacht ik in deze zaak een fiere, strijdbare houding: elke reactie die niet het primaat van de vrije meningsuiting vooropstelt, is een aanval op de democratie en onze persoonlijke vrijheid, en moet verachtelijk genoemd worden. De houding van mevrouw Ringoir en Anny De Maght valt helaas in die categorie.
Als ze hedentendage al niets verbieden, is het een succes.
Het lijkt mij ook verstandig om te waarschuwen voor mogelijke gevolgen van spot met Islam.
Anderzijds zou in de eerste plaats moeten opgeroepen worden tot verdraagzaamheid en tolerantie vanwege eventuele mikpunten van spot.
Tevens een dreiging om fysiek geweld niet te tolereren had ook op zijn plaats geweest.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 17 februari 2006, 19:38   #45
Mahdi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als ze hedentendage al niets verbieden, is het een succes.
Het lijkt mij ook verstandig om te waarschuwen voor mogelijke gevolgen van spot met Islam.
Anderzijds zou in de eerste plaats moeten opgeroepen worden tot verdraagzaamheid en tolerantie vanwege eventuele mikpunten van spot.
Tevens een dreiging om fysiek geweld niet te tolereren had ook op zijn plaats geweest.
Toegeven aan chantage om de lieve vrede. Zo zullen ze zoveel eeuwen geleden in Noord Afrika en in de Balkan ook wel begonnen zijn.

Laatst gewijzigd door Mahdi : 17 februari 2006 om 19:38.
Mahdi is offline  
Oud 17 februari 2006, 21:20   #46
Freie Kameradschaft
Banneling
 
 
Freie Kameradschaft's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2006
Berichten: 14
Standaard

De liberale democratuur is in crisis en het systéém voelt de héte adem van de oprukkende rechtsnationale bewegingen. Het sprookje rond de multiculturéle waanzin moet immers intact blijven.

Laatst gewijzigd door Freie Kameradschaft : 17 februari 2006 om 21:21.
Freie Kameradschaft is offline  
Oud 17 februari 2006, 21:30   #47
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het lijkt mij ook verstandig om te waarschuwen voor mogelijke gevolgen van spot met Islam.
Zie je hoe we aan het afglijden zijn?

Citaat:
Tevens een dreiging om fysiek geweld niet te tolereren had ook op zijn plaats geweest.
Dat was wat nodig was geweest : de rustige verzekering dat tegen eventuele relschopperij keihard zal opgetreden worden. Plus een compromisloze bevestiging van het recht om met alles te spotten, de islam incluis.

Net dat hebben onze heersers niet gedaan. Ze hebben integendeel de islamdreiging gebruikt om hun onderdanen bang te maken en hen in het gareel te duwen. Volgens mij zijn zij uiteindelijk niet rouwig om de cartoon-hysterie en zien ze het als een extra wapen om de burgers onder de knoet te houden.

Als ik van de Aalstenaars was, deed ik mee aan de stoet met een gecensureerde Mohammed en daarop een knoert van een spandoek met de melding "gecensureerd wegens eerbied voor de islam". Of een gekruisigde Jezus met een bom op zijn hoofd of zoiets.

Laatst gewijzigd door Egidius : 17 februari 2006 om 21:40.
Egidius is offline  
Oud 17 februari 2006, 21:31   #48
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Net dat hebben onze heersers niet gedaan. Ze hebben integendeel de islamdreiging gebruikt om hun onderdanen bang te maken en hen in het gareel te duwen. Volgens mij zijn zij uiteindelijk niet rouwig om de cartoon-commotie en zien ze het als een extra wapen om de burgers onder de knoet te houden.
Tussen haakjes, zijn die cartoons hier al gepubliceerd?
Egidius is offline  
Oud 17 februari 2006, 21:55   #49
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Niet toegeven aan chantage, met alles moet de spot gedreven kunnen worden.
Wat is me dat nu, als ik een ajuin was ik zou me verkleden in een boerka met een riem van plastiek dinamiet. Met het opschrift Wij eisen respect!
Voorig jaar hebben ze ook geprobeert om de ajuinen die in boerka rondliepen te laten bestraffen, ik zeg men moet niet toegeven aan tirranie gvd!!!
een grote praalwagen met allemaal mohamedjes met een varkenssnoet en een bom op de tulband, dat zouden ze moeten doen met het opschrift de voil janetten zwichten niet voor chantage.
phoebe is offline  
Oud 17 februari 2006, 22:23   #50
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard Rusland verbiedt als eerste een krant omwille van een religieuze cartoon!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Tussen haakjes, zijn die cartoons hier al gepubliceerd?
Ja, o.a. in De Standaard.

Citaat:
[SIZE=4]President Poetin doekt Russische krant op[/SIZE]

In de Russische stad Wolgograd is een volledige krant opgedoekt omdat de redactie cartoons had gepubliceerd met religieuze figuren. De partij van president Poetin had er op aangedrongen dat de krant werd verboden.

De Russische krant heeft de wereldprimeur de eerste krant te zijn die ophoudt te bestaan als gevolg van de wereldwijde rellen rond de Deense cartoons over de profeet Mohammed.

Het gemeentebestuur van Wolgograd, het voormalige Stalingrad, heeft op aandringen van de partij van president Poetin, Verenigd Rusland, besloten hard op te treden tegen de redactie.

De krant drukte een cartoon af waarop Jezus, de profeet Mohammed, Boeddha en Mozes gezamenlijk op een wolk naar een tv-scherm zitten te kijken waarop anticartoonrellen te zien zijn. In koor zeggen de vier: "Maar dat hebben we ze toch niet geleerd".

Het gemeentebestuur is mede-eigenaar van de krant. De viceburgemeester van Wolgograd zei dat Rusland een multireligieuze samenleving is, waarin geen plaats is om de draak te steken met religie.

De krant wordt opgedoekt en de leden van de redactie die direct verantwoordelijk zijn voor het maken en afdrukken van de cartoon, vliegen de laan uit. Ze worden waarschijnlijk gerechtelijk vervolgd.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...nd/index.shtml

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 februari 2006 om 22:25.
Chipie is offline  
Oud 17 februari 2006, 22:41   #51
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freie Kameradschaft Bekijk bericht
De liberale democratuur is in crisis en het systéém voelt de héte adem van de oprukkende rechtsnationale bewegingen. Het sprookje rond de multiculturéle waanzin moet immers intact blijven.
Dag Guderian.
voicelesscharlie is offline  
Oud 17 februari 2006, 22:46   #52
kleurenvanger
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 19
Standaard

Belachelijk. Maarja, misschien is het wel beter om mensen niet nutteloos nog kwader te maken. Over X jaar zullen de meeste moslims er wel mee kunnen lachen.
kleurenvanger is offline  
Oud 17 februari 2006, 22:49   #53
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kleurenvanger Bekijk bericht
Belachelijk. Maarja, misschien is het wel beter om mensen niet nutteloos nog kwader te maken. Over X jaar zullen de meeste moslims er wel mee kunnen lachen.

hoezo kunnen ze er dan wel mee lachen?
Mosasaurus is offline  
Oud 18 februari 2006, 07:01   #54
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als ze hedentendage al niets verbieden, is het een succes.
Het lijkt mij ook verstandig om te waarschuwen voor mogelijke gevolgen van spot met Islam.
Anderzijds zou in de eerste plaats moeten opgeroepen worden tot verdraagzaamheid en tolerantie vanwege eventuele mikpunten van spot.
Tevens een dreiging om fysiek geweld niet te tolereren had ook op zijn plaats geweest.
Waarom moet ik aan tsjeven denken , als ik dit lees?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 18 februari 2006, 07:17   #55
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Als ik van de Aalstenaars was, deed ik mee aan de stoet met een gecensureerde Mohammed en daarop een knoert van een spandoek met de melding "gecensureerd wegens eerbied voor de islam".
Een boodschap die iedereen al door heeft en een knieval vh Westen met zijn waarden en normen voor de totalitaire afzeik van Islam.
Een idee dat op bijval kan rekenen vh Establishment en de politiek-correcte media.
Als er geen Mohammeds , bomtulbanden en boerka's te zien zullen zijn, zullen moslims een slag gewonnen hebben.
En een uitbeelding van een door en voor moslims gecensureerde Mohammed, simpelweg een uitbeelding van onze onmacht en een voldoening voor hen te meer.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 18 februari 2006, 09:08   #56
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ja, o.a. in De Standaard.
Ik bedoelde: zijn de cartoons al op forum.politics.be gepubliceerd?
Egidius is offline  
Oud 18 februari 2006, 09:10   #57
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Ik bedoelde: zijn de cartoons al op forum.politics.be gepubliceerd?
Jaja, Egidius: alle 12 en ook de 3 "valse".
[SIZE=1](En vraag mij nu niet dat terug te vinden, he)[/SIZE]
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 18 februari 2006, 09:12   #58
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een boodschap die iedereen al door heeft en een knieval vh Westen met zijn waarden en normen voor de totalitaire afzeik van Islam.
Een idee dat op bijval kan rekenen vh Establishment en de politiek-correcte media.
Als er geen Mohammeds , bomtulbanden en boerka's te zien zullen zijn, zullen moslims een slag gewonnen hebben.
En een uitbeelding van een door en voor moslims gecensureerde Mohammed, simpelweg een uitbeelding van onze onmacht en een voldoening voor hen te meer.
Nee hoor, een Uylenspiegelstreek die spot met de "censuur van voorzichtigheid" zou typisch Aalsters zijn en veel harder aankomen voor de machthebbers. Niet de moslims zijn de vijanden van het carnaval, wel de eigen machthebbers. Waarschijnlijk zijn ze in Aalst nu al bezig met een of andere act die de Mohammed-censuur aan de kaak stelt. Of zal het een Ninovieter moeten zijn die het doet?
Egidius is offline  
Oud 18 februari 2006, 09:13   #59
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Jaja, Egidius: alle 12 en ook de 3 "valse".
[SIZE=1](En vraag mij nu niet dat terug te vinden, he)[/SIZE]
Ik had graag de url gehad, ja.
Egidius is offline  
Oud 18 februari 2006, 09:23   #60
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Ik had graag de url gehad, ja.
Voor mij onmogelijk om die berichten met de cartoons terug te vinden, zenne.
Sorry.
[SIZE=1](Ge had maar hier moeten blijven )[/SIZE]
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be