Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 18 februari 2006, 16:38   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik vraag mij af wat de impact op de geloofsbelevenis van moslims zou zijn indien de Kaaba in Mekka met de grond zou gelijk gemaakt worden.
Waarom vraag jij je af wat iedereen, zelfs de domste leerling uit het klasje, weet?
Vraag jij je maar af wat voor invloed het op mij zou hebben, indien iemand zou beslissen om over te gaan tot die met de grondgelijkmaking. Ik zou namelijk vinden dat iemand naar de rechtbank zou verwezen moeten worden.

Demokratie is de minst slechte staatsvorm.
Het is niet gemakkelijk om te gaan met vrije meningsuiting.

Toch zal het moeten.

Ik geef hier verschillende forumgangers gelijk als ze vb. zeggen dat we de kaloten-godsdienst wel klein gekregen hebben, dus ook wel de islam (maar mij interesseert het wel een klein beetje wat in Arabië gebeurt: ik heb liefst dat het daar ook stilaan de goede weg opgaat)
als ze vb. vertellen dat wij hier moeten inzien dat er inderdaad een probleem is, vermits zoiets als het Vlaams Blok bestaat. En stoppen met zeggen dat het Blok het probleem is. Pak de oorzaken van de ziekte aan, niet de zieke zelf.
De oplossing ligt al evenmin in het negeren van krimineel gedrag. Autochtoon of allochtoon: een dief moet een gepaste straf krijgen; een nachtbraker ook enzovoorts. Dat betekent niet dat een gastje van 15 dat een zak chips pikt in 't gevang moet vliegen, maar felicitaties zijn al evenmin op zijn plaats niewaar.

Ik ben dus helemaal niet bang van de islam, doch er zijn nog wel enkele ambetante problemen te regelen de volgende tientallen jaren (zoals ik ook niet bang ben van werk, doch het wel ambetant vind dat ik heelder dagen niet mijn goesting kan doen en toch centen verdienen)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 februari 2006 om 16:40.
De schoofzak is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:40   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Er gaat hier blijkbaar een en ander mis.

Over nuanceren gesproken.
Geldt dat enkel ten overstaan van geweldplegende moslims of ook voor geweldloze VB-ers?
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:45   #43
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Heden in de "Zwarte Komedie" : Borms - de musical !
1handclapping is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:46   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Angst of zorgen over islam is geen fobie want die zorg of angst is terecht, en degenen die dat ontkennen en de islam zo mooi voorstellen zijn de naiëven of hypocrieten die tegen beter weten in de boel belazeren.
Tegen beter weten in zou ik niet durven zeggen.
Het VB is echter islamofoob en die partij mag toch geen gelijk gegeven worden?
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 17:05   #45
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Ik ben niet bang van de islam.
De islam zal moet en zal bang worden van mij.
Oesje, dan zijn die moslims strak allemaal kafiirofoob
Is da ook strafbaar?
stropkeuh is offline  
Oud 18 februari 2006, 17:53   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Nee ik ben niet bang van de islam
http://www.cnn.com/2006/WORLD/africa...ons/index.html
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 18 februari 2006, 17:57   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Wie, na alles wat er de laatste jaren gebeurde, nog alijd niet beducht is voor wat de Islam vermag heeft een hele serie vijzen los.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 18:13   #48
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

De islam is even bang voor ons
Flippend Rund is offline  
Oud 18 februari 2006, 18:21   #49
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als je nagaat wie er NIET 'islamofoob' is maar pertinente islamverdedigers zijn, zie je ook dat het, (niet toevallig?) STUK VOOR STUK, VB-haters zijn: Fylosoof, Feremans, Pelgrim Forever, Pietje, Manuel, enz...
Begrijpelijk. Ze kunnen na alles wat voorafging moeilijk toegeven dat die partij, en een hoop van zijn aanhangers (waaronder deze vrouw) ergens TERECHT bang waren voor die godsdienstwaanzin, hé?

Ikzelf heb me laten schrappen uit het doopregister waar ik in ongewild in terecht kwam. Niemand heeft me dat zelfs maar proberen te beletten. Ik heb het notarieel geregeld dat priesters geweerd zullen worden op mijn begrafenis, en nu zou ik een veel achterlijker en inhumaner godsdienst invloed laten krijgen in het leven dat mij nog rest?

Dat ze begot in hun eigen land blijven als ze zo graag volgens de wetten van Mohamed leven! In onze westerse wereld hebben de mohamedanen zich aan te passen aan ONZE tradities. Willen ze dat niet dan kunnen ze beter ophoepelen naar waar ze volgens hun eigen, achterlijke godsdienst MOETEN leven. Maar neen, d�*�*r gaan ze lopen! Om met steeds meer geweld HUN middeleeuwse levenswijze op te dringen aan de wereld die zich lichtjaren verder en vrijer ontwikkeld heeft dan de islamitische.

Zotten zijn het die d�*t zomaar laten gebeuren omdat ze hun eigen haat tegen het VB daarmee denken te kunnen verantwoorden.
't Zijn geen zotten, 't is crapule.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 18 februari 2006, 18:25   #50
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Heden in de "Zwarte Komedie" : Borms - de musical !
't Zijn dezelfden: zij die blind waren tegenover nazi-Duitsland en de huidige moslimlovertjes.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 18 februari 2006, 18:26   #51
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Schrik hebben van de islam is voor mietjes. Dat komt met zo'n draden naar voren...
Bhairav is offline  
Oud 18 februari 2006, 18:54   #52
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De islam is even bang voor ons
Maar niet voor jou.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 18 februari 2006, 19:34   #53
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Maar niet voor jou.
en evenmin voor uw Deens vlaggetje.

Waarom zou Iran niet bang moeten zijn voor het Westen als ze zien wat voor miserie er over Irak is neergestort in naam van onze verheven waarden?
Flippend Rund is offline  
Oud 18 februari 2006, 20:43   #54
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Wij hier in het westen krijgen steeds de naam te veralgemenen als het over de islam gaat,maar doen zij niet net hetzelfde als het over het westen gaat??
Neem daarbij nog dat wij ze hier als gasten ontvangen hebben en ze een loon of een uitkering krijgen,zouden wij dat in hun landen ook krijgen?
Zouden Belgen of andere gematigde volkeren in hun landen de boel op stelten moeten gaan zetten??
En niet afkomen met de Verenigde Staten he, daar is hier genoeg tegen gereageerd.
Als wij opkomen voor onze rechten slaan wij dan de boel kort en klein??
Ik blijf erbij dat men de Islamieten in hun landen gerust moet laten en ze laten leven op hun eigen manier en in hun eigen geloof,maar laat ons hier in onze waarde en in onze cultuur leven,en als ze naar hier komen moeten ze zich aanpassen aan onze levenswijze.
Als het zo blijft verder gaan vrees ik het ergste en hoezeer ook de politiek het zal proberen te negeren of zal proberen af te stoppen ooit is het kookpunt bereikt en zal er geen weg meer terug zijn,het is oke dat onze politiekers ons bewust maken van anti-rascisme maar het is eveneens van het grootste belang dat men het omgekeerd rascime en de criminaliteit begaan door nieuwe Belgen evenzeer aan de kaak stelt.
Het gaat niet op dat men met 2 maten en gewichten tracht de situatie naar hun hand te zetten het is alleen meer olie op het vuur gooien.
Wat ik verwacht van mensen die zich hier geintegreerd hebben is dat ze opkomen tegen het geweld gepleegt door hun islamietische broeders,dat
ze tonen dat ze het niet eens zijn met geweld en extremisme.
Alleen door Belg onder de Belgen te zijn of Europeaan onder de Europeanen dat het gemor en de achterdocht zal verdwijnen,en niet door hier gewelddaden te plegen voor oorzaken die niet in ons land liggen.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline  
Oud 18 februari 2006, 20:55   #55
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Ik ben niet bang voor de islam zolang de godsdienst beleden wordt in de traditioneel islamitische landen. Waar ik wel bang voor ben is de groeiende islamitische bevolking in het Westen met bijhorende groei in politieke en maatschappelijke macht. Ik pleit voor het niet-toelaten van nieuwe immigranten gebaseerd op geloof en niet op nationaliteit.
longhorn is offline  
Oud 18 februari 2006, 21:10   #56
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

hoe meer mensen van arabische afkomst Europa bewonen, hoe meer ze zich herrinneren dat ze in feite moslim zijn, en hoe groter hun onverdraagzaam heid tegenover ONZE kultuur groeit.Zo simpel is dat.Laatst hoorde ik een oude vrouw over Arabieren bezig met haar man."Ja, nu ze met velen zijn voelen ze zich sterk" zei ze .Verder moet je toch niet zoeken.Het gaat net als met honden:je hebt één hond, die kan je goed opvoeden, dresseren zelfs.Maar als je 3, of 4 honden hebt, word het al moeilijker om ze in toom te houden.Als je 50 honden of meer hebt, is het een échte meute geworden, heel moeilijk om in bedwang te houden.Ze zoeken zich een meuteleider, de meest agressieve der honden, en dat word moeilijk werk om die allemaal in het gareel te houden.Met "onze" arabieren is het net zo.Het enige middel om de bende kalm te houden, zou een goede dresseur zijn, en dat missen wij hier in Europa voor het moment...
carlgustaaf is offline  
Oud 18 februari 2006, 21:16   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Wat ik verwacht van mensen die zich hier geintegreerd hebben is dat ze opkomen tegen het geweld gepleegt door hun islamietische broeders,dat
ze tonen dat ze het niet eens zijn met geweld en extremisme.
Niks van gemerkt tot nu toe.
Wél dat er ook hier protestacties werden gehouden tegen de deense cartoons.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 22:33   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wees maar allemaal bange mietjes en stem maar op het VB.
dankuwel merci zegt het VB.

wat zou het toch vreselijk zijn voor het VB als de vlaamse autochtonen niet zo'n mietjes waren maar in plaats daarvan mensen die mekaar helpen als ze zien dat iemand lastig gevallen wordt.
moet best een enge gedachte zijn voor een partij die parasiteert op angst en individualisme.
Lees onderstaande tekst maar eens ipv. altijd maar af tegen op het VB.

“Wij verlangen meer naar de dood dan jullie naar het leven” – Shamil Basayev tijdens de gijzelingsactie in Beslan.


"Er kan maar vrede zijn in de wereld als er één cultuur overblijft, de onze” - Mullah Mohammed Ghaus Akhund, Minister van Buitenlandse Zaken Taliban

"Over 10 tot 15 jaar zullen allochtonen de meerderheid uitmaken in de grote steden en zitten we wellicht in een etnische burgeroorlog” – Dyab Abou Jahjah, via een schijnhuwelijk aan de Belgische nationaliteit geraakte beroeps-opruier.


Het multiculturalisme is een tragische vergissing die de westerse beschaving duur te staan zal komen. De overdreven openheid van het Westen voor immigranten met een andere culturele achtergrond vergemakkelijkt de aanslagen door radicale islamisten in westerse landen” – Vaclav Klaus, president van Tsjechië.
daiwa is offline  
Oud 18 februari 2006, 22:58   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Lees onderstaande tekst maar eens ipv. altijd maar af tegen op het VB.

“Wij verlangen meer naar de dood dan jullie naar het leven” – Shamil Basayev tijdens de gijzelingsactie in Beslan.


"Er kan maar vrede zijn in de wereld als er één cultuur overblijft, de onze” - Mullah Mohammed Ghaus Akhund, Minister van Buitenlandse Zaken Taliban

"Over 10 tot 15 jaar zullen allochtonen de meerderheid uitmaken in de grote steden en zitten we wellicht in een etnische burgeroorlog” – Dyab Abou Jahjah, via een schijnhuwelijk aan de Belgische nationaliteit geraakte beroeps-opruier.


Het multiculturalisme is een tragische vergissing die de westerse beschaving duur te staan zal komen. De overdreven openheid van het Westen voor immigranten met een andere culturele achtergrond vergemakkelijkt de aanslagen door radicale islamisten in westerse landen” – Vaclav Klaus, president van Tsjechië.
t' Is fraai.

Het doet me denken aan de rattenvanger van Hamelen. Je staat er machteloos bij te kijken hoe zo'n fluitspeler niet alleen ratten maar ook onnozele kinderen regelrecht naar de hel leidde.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 23:25   #60
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

",Zij denken dat ze zich alles kunnen permitteren,’’ zeggen ondervraagden. ,,Het is wel eng geworden.’’ En: ,,Ik ben bang dat mijn kleinkinderen straks in een islamitisch land moeten leven.’’

Als je dit in België zegt, ben je een extreem-rechtse VB'er.
Alvader is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be