Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2007, 00:55   #41
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Eerlijk gezegd : als de RTBF dergelijke nono's opvoert als zgn. deskundigen, dan kan dat slechts betekenen dat men daar gewoonweg de realiteit over wat in Vlaanderen leeft niet wil overbrengen aan de franstalige kijkers.

We hebben al één en ander meegemaakt, maar dit is echt geen journalistiek meer te noemen.
Zo'n "nono" zal hij wel niet zijn. Hij is één van de weinige cabinetards die kunnen zeggen dat ze zowel op een Vlaams, federaal en zelfs een Waals kabinet hebben gezeten met min of meer dezelfde bevoegdheid in de hoedanigheid van kabinetchef. Me dunkt dat als men hem in Wallonië als kabinetchef verkiest boven een Franstalige, hij wel zeer bekwaam moet zijn. Het valt me trouwens op dat nergens in dit topic zijn stellingen ontkracht worden...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 01:03   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zo'n "nono" zal hij wel niet zijn. Hij is één van de weinige cabinetards die kunnen zeggen dat ze zowel op een Vlaams, federaal en zelfs een Waals kabinet hebben gezeten met min of meer dezelfde bevoegdheid in de hoedanigheid van kabinetchef. Me dunkt dat als men hem in Wallonië als kabinetchef verkiest boven een Franstalige, hij wel zeer bekwaam moet zijn.
Niemand stelt de bekwaamheid van de man in vraag, wel zijn onpartijdigheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 01:28   #43
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons duidelijk wezen, filosoof :

het is vanzelfsprekend het goed recht van die Rudy A. om een persoonlijke mening over vanalles te hebben, en ik heb er totaal niets tegen dat hij die mening verkondigt waar hij kan en mag.

Dat de RTBF dit opvoert als een deskundige stelling van iemand die iets beduidends betekent in Vlaanderen, is daarentegen totaal onaanvaardbaar. Dat is geen journalistiek, maar opzettelijke en kwaadwillige desinformatie.

Ik vraag niets liever dan dat de franstalige bevolking van dit land naar behoren geïnformeerd wordt over wat er politiek, maatschappelijk, cultureel en economisch leeft in Vlaanderen, zodat men daar de bestaande en gekoesterde vooroordelen en misvattingen in de juiste context kan plaatsen.

De RTBF heeft hiermee eens te meer onomstotelijk bewezen dat zij absoluut NIET de bedoeling heeft dat te doen.

Dit was andermaal geen journalistiek, maar zéér eenzijdige propaganda.
wat gebeurt er dan in vlaanderen?

hoe weet jij of wij correct geinformeerd worden over wallonie?
Oud 27 december 2007, 01:32   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

In Vlaanderen ziet men juist het omgekeerde gebeuren van wat in de Franstalige pers voorvalt. In de Franstalige media trekt men de Franstalige kaart en schaart zich achter de eigen politici. Kritiek op Milquet, Reynders, Di Rupo... zal je niet om de haverklap in de Franstalige media vinden. Des te meer kritiek op meerdere van Vlaanderens politici.

Kijken we dan naar de Vlaamse pers, dan zien we bijna een omgekeerde toestand waarbij de perslui met veel geestdrift de eigen politici aanvallen en zo zwart mogelijk afschilderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 01:48   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Vlaanderen ziet men juist het omgekeerde gebeuren van wat in de Franstalige pers voorvalt. In de Franstalige media trekt men de Franstalige kaart en schaart zich achter de eigen politici. Kritiek op Milquet, Reynders, Di Rupo... zal je niet om de haverklap in de Franstalige media vinden. Des te meer kritiek op meerdere van Vlaanderens politici.

Kijken we dan naar de Vlaamse pers, dan zien we bijna een omgekeerde toestand waarbij de perslui met veel geestdrift de eigen politici aanvallen en zo zwart mogelijk afschilderen.
Qua afzeiken van Vlaamse politici zijn Franstalige journalisten koorknaapjes in vergelijking met wat Vlaamse politici decennia lang en vandaag te horen en lezen krijgen uit Vlaams-Nationalistische hoek. En dan heb ik het enkel nog over wat ze te horen krijgen van Vlaams-nationalistische geïnspireerde journalisten en niet over politici. Vlaams Belang heeft hun tijd tijdens de installatie van VIII ook gebruikt om Vlaamse politici en met name CD&V/NVA af te zeiken hoewel ze ook de PS hadden kunnen afzeiken. Allé ik vind het wat vreemd om te klagen dat Franstaligen hun politici minder zouden aanvallen als symphatisant van Vlaams Belang. Maar goed. Welke kranten vallen Vlaamse politici trouwens aan. De enigste die systematisch CD&V/NVA politici aanvalt (en dan nog hoofdzakelijk omwille van de stijl en niet zozeer de inhoud) is De Morgen maar dat doen ze al sinds hun ontstaan. De rest zijn zeer braaf voor Vlaamse politici zeker naar internationale normen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 december 2007 om 01:54.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 02:02   #46
MonKannon1
Banneling

Standaard

Citaat:
tiens... dat ziet er mij nen toffe pee uit...

voor de rest, get a life ipv je tijd te verspillen aan geklaag en gezaag op een forum dat voor 75% uit blokkertjes bestaat.....
Dat is toch normaal
Ze worden allemaal een postje beloofd door Philippe den leugenaar alias Dewinter.
Ze moeten hier toch wat oefenen om te leren liegen en te schelden.
Nu zou je die blokprutsers eens op straat moeten tegen komen - ze dragen een broek die de laatste 10 jaar geen droogkuis heeft gezien - en maar kankeren op een hooddoek.
SUKKELAARS, kom terug tot de werkelijkheid, open je ogen voor het blok ze sluit
MonKannon1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 02:07   #47
MonKannon1
Banneling

Standaard

Citaat:

De Waalse politicie verklaren dan ook niet dat ze Vlaanderen gaan opeten, nee deze zijn realist.
Wij hebben dan nog een clown (verkozen met 800.000 stemmen) die voor de trappen van de basiliek van Koekelberg de Marseillaise staat te zingen op vraag van Waalse pers.
Dan verschiet je dat ze met ons lachen
Kom nou, wees realist - Wij zitten met een bende clowns
Oud 27 december 2007, 02:20   #48
MonKannon1
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is het hem juist
Wij worden NIET correct geinformeerd over Wallonie.
Ik woon daar 6 maanden/jaar.
Wallonie is aan het herijzen.
De welvaart is daar echt aan het groeien - en dat is hier het tegenovergestelde - Vlaanderen gaat de dieperik in (mede door de hulp van het blok - die niet willen regeren maar wel de poen pakken en alles dwarsbome)
We zullen eens zien in 2009 ( dit is nu de nieuwe uitspraak van de blokkers ) Ze moeten wel, want alle prietpraat van voordien is met 1 duim plat geduuwd.
We moeten realist zijn, een man als Leterme was niet bekwaam om premier te worden.
Dat wisten de Walen EN OOK DE VLAMINGEN.
IK BEN TOTAAL GEEN LIBERAAL, MAAR GEEF MIJ DAN TOCH MAAR VERHOFSTADT.
Vergelijk Leterme met Sarkozy --- moet ik nog meer vetellen?????

Laatst gewijzigd door MonKannon1 : 27 december 2007 om 02:22.
Oud 27 december 2007, 02:30   #49
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MonKannon1 Bekijk bericht
Dat is toch normaal
Ze worden allemaal een postje beloofd door Philippe den leugenaar alias Dewinter.
Ze moeten hier toch wat oefenen om te leren liegen en te schelden.
Nu zou je die blokprutsers eens op straat moeten tegen komen - ze dragen een broek die de laatste 10 jaar geen droogkuis heeft gezien - en maar kankeren op een hooddoek.
SUKKELAARS, kom terug tot de werkelijkheid, open je ogen voor het blok ze sluit
Hugo geeft niet op ...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=45028
http://forum.politics.be/member.php?u=11001
http://www.verzet.org/content/view/627/69/

Het begint werkelijk triestig te worden
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 02:38   #50
MonKannon1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wel plezierig dat ze me met anderen verwisselen.
En wat zegt je horoscoop van het palieterke over volgende maand? nEE? WACHT EVEN - binnen 3 maand wanneer Leterme een staatsgreep gaat plegen
Oud 27 december 2007, 02:47   #51
MonKannon1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik moet wel zeggen en daar ben ik zeker van dat jij de intelligentie niet hebt om zo een site met inhoud te maken, ik trouwens ook niet.
Ik meet me dan ook niet met The Piano - jij wel - wat lees jij ? dE WITTE VAN ZICHEM? of de overtijdse pamfletjes van het Blok
Oud 27 december 2007, 08:15   #52
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zo'n "nono" zal hij wel niet zijn. Hij is één van de weinige cabinetards die kunnen zeggen dat ze zowel op een Vlaams, federaal en zelfs een Waals kabinet hebben gezeten met min of meer dezelfde bevoegdheid in de hoedanigheid van kabinetchef. Me dunkt dat als men hem in Wallonië als kabinetchef verkiest boven een Franstalige, hij wel zeer bekwaam moet zijn. Het valt me trouwens op dat nergens in dit topic zijn stellingen ontkracht worden...
Aernoudt? Dezelfde die betrapt werd op dure feestjes met overheidsgeld?

Wie gelooft die man nog?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 08:22   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Weer zo'n Vlaamse zeurtopic die alleen maar dient om wat frustratietjes te lozen...
Beter een topic waarin we claimen dat de kiezer niet weet wat hij kiest en dat de paarse elite beter die verkiezingen ongedaan maakt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 08:24   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dat is het hem juist
De welvaart is daar echt aan het groeien - en dat is hier het tegenovergestelde - Vlaanderen gaat de dieperik in (mede door de hulp van het blok - die niet willen regeren maar wel de poen pakken en alles dwarsbome)
We zullen eens zien in 2009 ( dit is nu de nieuwe uitspraak van de blokkers ) Ze moeten wel, want alle prietpraat van voordien is met 1 duim plat geduuwd.
We moeten realist zijn, een man als Leterme was niet bekwaam om premier te worden.
Liever niet, er komt toch alleen maar onzin uit. Waanzin zelfs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 08:47   #55
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Liever niet, er komt toch alleen maar onzin uit. Waanzin zelfs.
Wat de ene onzin vindt, vindt een ander dan weer zinvol.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 14:42   #56
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het kort te houden : het ging over het politiek jaar 2007, en meer specifiek over de voorbije (?) formatiecrisis, waarbij zowat alles de fout was van de vlaamse politiekers, volgens die Rudy A.

Ze hadden teveel beloofd aan de kiezers, etc... Bovendien hebben de vlamingen, dixit diezelfde clown, een totaal verkeerd beeld van Wallonië omdat de vlaamse media dat beeld naar voor brengen.

Bedoelde kwiet zag ook geen graten in de Charleroi-schandalen, etc..., want in Vlaanderen zijn er volgens hem evenveel gelijkaardige politieke schandalen ; bestaan er geen transferts Vlaanderen-Wallonië, enz...enz...

Kortom : bijzonder eenzijdige zever ; te veel om hier in detail weer te geven.

uit dit haal ik dat diene mens poogde een tweezijdig beeld te scheppen. Uw reactie daarentegen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 14:50   #57
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om het met uw woorden te zeggen, u heeft het alweer niet begrepen.
De vlaamse pers is anders ook niet zacht voor de waalse politiekers en het moet ook kunnen. Maar beweren dat de waalse pers hun eigen politici niet durft te kritiseren is flauw en een bewijs over hoe objectief die uitspraak wel weer is.

Laatst gewijzigd door santos : 27 december 2007 om 14:51.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 16:34   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
Ok, Vanaf nu ben jij blind en doof??? of niet soms???

Het ging hem om niets anders dan een grap...of doet GEERT HOSTE wat anders???
wat heeft Arnoudt te maken met Geert Hoste ? Geert Hoste niet beledigen hé !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 16:37   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Dat is het hem juist
GRAAG maar geen onzin meer
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 16:38   #60
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Om het met uw woorden te zeggen, u heeft het alweer niet begrepen.
De vlaamse pers is anders ook niet zacht voor de waalse politiekers en het moet ook kunnen. Maar beweren dat de waalse pers hun eigen politici niet durft te kritiseren is flauw en een bewijs over hoe objectief die uitspraak wel weer is.

Niet de waalse pers beste,gewoon de walen zelf.Kreeg een tekst te zien,waar de walen niet mals zijn voor hun leiders.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be