Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2007, 13:26   #41
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
In Congo kijken ze ook met heimwee terug naar de koloniale periode.

En de rest van mijn bericht was weeral niet belangrijk genoeg om op te antwoorden?
Jouw link werd beantwoord met ja, natuurlijk (zie link)
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 13:32   #42
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Straatrue heeft nu eenmaal als vaste gewoonte de zaken te negeren zodra hij in een moeilijk parket komt of over totaal andere dingen te beginnen.
Inderdaad.

Ik hebt trouwens het voorgevoel dat ik u heel binnenkort mag vervoegen op zijn negeerlijst.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 13:38   #43
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Jouw link werd beantwoord met ja, natuurlijk (zie link)
Totaal niet.

Maar goed, is dat dan een ja op

Citaat:
Is de verfransing van België volgens u een natuurlijk proces ja of nee?
of op

Citaat:
En zo nee, praat u dat goed?
Praat u het goed dat een regime een taal actief uitroeit om zelf sterker te staan?
?
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 13:39   #44
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet daar niet mee inzitten.
Als dat al waar zou zijn, weinig WL klagen daarover
Dan zijn ze niet erg slim, eerder het tegendeel.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:11   #45
bk232214
Gouverneur

Standaard alleen

Citaat:
Intussen al heeeeel lang geleden gestopt.
Alleen nog in brussel
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:47   #46
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
als kind zat mijn vader zaliger op een school in vlaanderen (Aalst) en daar kregen ze van de dienstdoende bewa(akhond)ker "la bille des flamands" ofte de "knikker van de vlamingen" toegestopt als ze op de speelplaats vlaams spraken.... en wie die knikker in zijn bezit had moest op zoek naar een ander slachtoffer die op de speelplaats durfde vlaams spreken, want diegene die s'avonds met de knikker zat moest straf schrijven..... om tot het besef te komen dat vlaams een taaltje was voor "untermenschen" en de bourgeoisie nodig frans moest spreken !

op die school is mijn vader vlaming geworden !!!!
Nog eens met mijn vader over gesproken.
Hij zei: dat was nog zo erg niet.
Het gebeurde vaak dat we afspraken wie op het einde van de speeltijd de pineut was die met de stok overbleef (bij hen een stok dus en geen knikker).
Intussen konden we zonder problemen VL blijven spreken.

De kerel die zich opofferde, was ofwel iemand die toch al de hele tijd straf aan zijn been had of kreeg dan later in ruil wel iets anders als tegenprestatie

Vlaamse commerçanten trekken zich altijd uit de slag, hé.
Oud 29 december 2007, 20:58   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens met mijn vader over gesproken.
Hij zei: dat was nog zo erg niet.
Het gebeurde vaak dat we afspraken wie op het einde van de speeltijd de pineut was die met de stok overbleef (bij hen een stok dus en geen knikker).
Intussen konden we zonder problemen VL blijven spreken.

De kerel die zich opofferde, was ofwel iemand die toch al de hele tijd straf aan zijn been had of kreeg dan later in ruil wel iets anders als tegenprestatie

Vlaamse commerçanten trekken zich altijd uit de slag, hé.
Straatrue haalt weer eens dat witte konijn uit zijn hoek, net zoals in vele andere discussies. "Ik heb dit meegemaakt...", "mijn dochter was in...", "ik ken veel mensen die..." en nu: "mijn vader..."

En kijk eens, nu weet straatrue ons plotseling te vertellen dat het schandteken van weleer waartegen in de West-Vlaamse colleges bijvoorbeeld studenten in opstand kwamen (in het Klein Seminarie van Roeselare kwamen alle leerlingen op een bepaald moment hiertegen in opstand, wat de hele school een week schorsing opleverde en enkele leerlingen hun definitieve uitsluiting van ieder college in Vlaanderen), helemaal niet zo erg was. "Mijn vader", weet u wel...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 22:43   #48
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In VL werken en in WL werken = slecht voor het milieu. Zo dicht mogelijk bij je werk wonen is beter als het ook maar enigszins kan en al is het maar voor 5 �* 10 jaar.
Kan ik volledig volgen. Ik ben ook niet zo tuk op verre woonst-werk verplaatsingen. Langs de andere kant als ze in Vlaanderen wonen/werken kunnen ze evengoed naar een Nederlandstalige school gaan. Waarom je dan vastklampen aan het franstalig onderwijs?
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 08:08   #49
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Kan ik volledig volgen. Ik ben ook niet zo tuk op verre woonst-werk verplaatsingen. Langs de andere kant als ze in Vlaanderen wonen/werken kunnen ze evengoed naar een Nederlandstalige school gaan. Waarom je dan vastklampen aan het franstalig onderwijs?
Omdat ze later misschien weer naar WL gaan en/of de 2 Franstalige ouders willen dat hun kinderen naar een Franstalige hogeschool/unief gaan.
Gezien de hoge kwaliteit van het VL onderwijs kunnen we dat dom vinden, maar die ouders mogen doen wat ze willen.
En aangezien beide ouders Franstalig zijn, lijkt het me logisch dat ze willen dat hun kinderen naar FR scholen gaan.

Veel VL die (net) over de taalgrens in WL gaan wonen zijn, sturen hun kinderen ook naar VL scholen omdat ze hun Vlaamse cultuur willen doorgeven en van hun kinderen geen kleine Waaltjes willen maken.
Oud 30 december 2007, 09:00   #50
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook uitleg waarom het VL schooltje in Komen op verzet stuitte.
Laat me raden: het was eigenlijk een racistisch schooltje en de initiatiefnemers zijn verdoken fascisten?

Waarom moeten we uitleg over het niet-toepassen van de wet? Pas hem gewoon toe!
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 09:03   #51
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zal allicht een andere inspecteur zijn voor NL
Een leidende Waalse onderwijsambtenaar die "niet genoeg Nederlands" verstaat...

Adding insult to injury, noemt men dat.

Zoiets is voor Vlamingen totaal onbegrijpelijk. In wat voor een land leven jullie Walen toch?
Oud 30 december 2007, 09:08   #52
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En als hij nu ziet hoe de VL het EN aanbidden, dan zegt hij altijd; dat was gewoon zoals in onze tijd. De meesters en nonnen die ons verplichtten om FR te spreken; wisten van niet beter als dat FR spreken noodzakelijk was; zoals nu EN noodzakelijk wordt/is.
Noodzakelijk? Maak het niet mooier dan het was. De Franse taaldwang was gewoon één van de vele instrumenten van "België" om de Vlaamse meerderheid onder controle te houden.
Oud 30 december 2007, 09:18   #53
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dank zij de vermaledijde Vlaamse Beweging.

De Franstalige politici doen dagelijks pogingen om het te laten voortduren, de "belangenconflicten" over BHV en de schoolinspectie waren de laatste wapenfeiten. Jullie laten de 19de eeuw voortduren in de 21ste eeuw.
Oud 30 december 2007, 09:33   #54
straatrue
Minister-President

Standaard

Kortaf: wat de gucht in De Morgen van gisteren zegt, moet je toch aanstaan: VL ministers op sleuteldepartementen.

"Ik durf trouwens de vraag te stellen of je voor het wegwerken van onverantwoorde transfers niet juist een sterke federale regering nodig hebt die tegen Wallonië durft in te gaan. Met Vlamingen op sleuteldepartementen in de regering in plaats van op de barricaden buiten de regering. Verhofstadt II heeft de transfers in de gezondheidszorg gestopt. Maar als alles volgens het boekje zou verlopen, zou er in de gezondheidszorg een transfer moeten zijn van Wallonië naar Vlaanderen. Dat ga je niet bereiken met de PS op dat departement."
Oud 30 december 2007, 09:34   #55
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
?????
Nog alle dagen bezig... of ben jij een rand-debiel dat je dat niet zou (wenst te?) weten?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 09:55   #56
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Ik durf trouwens de vraag te stellen of je voor het wegwerken van onverantwoorde transfers niet juist een sterke federale regering nodig hebt die tegen Wallonië durft in te gaan.
Een Belgische regering die tegen Wallonië ingaat? Het zou de allereerste sinds 1830 zijn. Belgische regeringen dienen om tegen Vlaanderen in te gaan en het onder controle te houden, niet om tegen Wallonië in te gaan.

Nu is er voor alles een eerste keer, maar met VLD-ers erin zal het zeker niet gebeuren.

De Gucht trekt dus een rookgordijn op, en hij weet dat. Hij weet zelfs dat de doorsneen Vlaming dat weet, maar hij speculeert erop dat die zijn leugens steeds weer zal slikken.
Oud 30 december 2007, 10:57   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel VL die (net) over de taalgrens in WL gaan wonen zijn, sturen hun kinderen ook naar VL scholen omdat ze hun Vlaamse cultuur willen doorgeven en van hun kinderen geen kleine Waaltjes willen maken.
Ongetwijfeld is dat zo, maar de wijze waarop u het hier stelt, doet me vermoeden dat u niet vertrekt van cijfermateriaal hieromtrent maar eerder van een vermoeden.
Oud 30 december 2007, 10:58   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortaf: wat de gucht in De Morgen van gisteren zegt, moet je toch aanstaan: VL ministers op sleuteldepartementen.

"Ik durf trouwens de vraag te stellen of je voor het wegwerken van onverantwoorde transfers niet juist een sterke federale regering nodig hebt die tegen Wallonië durft in te gaan. Met Vlamingen op sleuteldepartementen in de regering in plaats van op de barricaden buiten de regering. Verhofstadt II heeft de transfers in de gezondheidszorg gestopt. Maar als alles volgens het boekje zou verlopen, zou er in de gezondheidszorg een transfer moeten zijn van Wallonië naar Vlaanderen. Dat ga je niet bereiken met de PS op dat departement."
Daar wil ik toch wel eens concreet bewijsmateriaal voor zien, hoor!?
Oud 30 december 2007, 11:12   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van de kleine arme streek met een oudere bevolking en véél beroepsziektes naar de grote rijke streek met een oudere bevolking en minder beroepsziektes... het Mattheus effect?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus
.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/25.html
29 Want een iegelijk die heeft, dien zal gegeven worden, en hij zal overvloedig hebben; maar van dengene, die niet heeft, van dien zal genomen worden, ook dat hij heeft.
30 En werpt den onnutten dienstknecht uit in de buitenste duisternis; daar zal wening zijn en knersing der tanden.
31 En wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid, en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op den troon Zijner heerlijkheid.
Die tsjeven toch...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 10:45   #60
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze later misschien weer naar WL gaan en/of de 2 Franstalige ouders willen dat hun kinderen naar een Franstalige hogeschool/unief gaan.
Gezien de hoge kwaliteit van het VL onderwijs kunnen we dat dom vinden, maar die ouders mogen doen wat ze willen.
En aangezien beide ouders Franstalig zijn, lijkt het me logisch dat ze willen dat hun kinderen naar FR scholen gaan.

En wat maakt hierin het verschil? Waarom kunnen ze niet naar een Vlaamse school gaan en later naar een Franstalige unief? Ik denk dat hun Franstalige achtergrond genoeg is om naar een Franstalige Unief te gaan.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be