Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2008, 16:18   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
awel doen !
en dan in iedere thread die enigsinds kan uitlopen uiteraard stapelhard tekeer gaan....eens zien hoelang de absurde 'natuurargumentatie' standhoudt en ingeruild wordt voor wat anders
LOL.

Eigenlijk is dat nog niet zo'n slecht idee.

Oud 7 januari 2008, 16:20   #42
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
heet dat ding in jou avatar een koevis?
Ja. Eigenlijk koffervis in't Nederlands om correct te zijn, koevis is een letterlijke vertaling uit 't Engels (cowfish). Schattig hé?
Oud 7 januari 2008, 16:39   #43
Groentje-18

Standaard

Misschien ben ik naïef (of misschien net niet) maar ik vraag me af in welke mate je als ouders uit de lucht kan komen gevallen als je kind aankondigt homo of biseksueel te zijn. Zoals ik in een andere thread hierover zei wordt de seksuele geaardheid door sommige onderzoekers geacht zich te ontwikkelen in de eerste drie levensjaren (!), omdat op het derde levensjaar de gender identiteit tot stand komt (dat is het psychologische gevoel een jongen of een meisje te zijn).
Dit wordt ook vaak in klinische settings bevestigd dmv retrospectief onderzoek. Het moet niet gezegd dat de relatie tussen de ouders onderling en het gedrag van de ouders naar het kind toe daar een grote rol in speelt zeker, gezien het om een kind in de eerste drie levensjaren gaat...
Anderen situeren de ontwikkeling van het kiezen voor één van de geslachten als liefdesobject tussen drie en zes jaar, maar dat is een meer verouderde visie.
Een tweede fase van die ontwikkeling gebeurt in de puberteit/adolescentie. De uitkomst van de voorgaande fase is dan het startpunt, maar ze kan nog herzien worden. Al is de kans dat dat gebeurt waarschijnlijk niet echt groot.

Een anekdote om te illustreren wat ik met mijn eerste zin bedoel: ik ken mijn buurmeisje sinds ze een jaar of acht is (verhuisd). Ik was toen twaalf. Ik zag haar regelmatig maar we zijn nooit vriendinnen geweest. Het was me al snel duidelijk dat ze geen meisje was zoals 'de meeste meisjes'. Een jaar geleden kwam ze in mijn ogen vreemd genoeg toch met een jongen thuis. Enkele maanden erna liet ze haar haar heel kort knippen en trof je ze overal kussend aan met ... een meisje. Iets later wendde de moeder zich ook tot het andere geslacht (hetzelfde als haar dus).
Niet alle gevallen zijn zo stereotiep natuurlijk (en je hebt mannelijke en meer vrouwelijke lesbiennes), maar toch ...
enfin, moest mijn kind het mij komen vertellen dan zou ik dat ergens wel jammer vinden omdat zij of hij misschien door bepaalde mensen wordt gestigmatiseerd. Maar ik zou blij zijn dat het het mij heeft toevertrouwd. En hopen dat het iemand vindt waarmee het een mooie toekomst kan uitbouwen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 januari 2008 om 16:42.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 18:12   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het valt me op dat hier een aantal mensen zitten die zich fel kanten tegen homosexualiteit en dat beschouwen als iets verwerpelijks, iets onmenselijk en vies.

Even een klein vraagje voor deze categorie (u zal zelf wel weten of u zich al dan niet aangesproken voelt).

Wat zouden jullie doen als jullie kind later komt vertellen dat hij/zij homosexuele of lesbische gevoelens heeft?
Ik vraag mij af of het nog de moeite loont. ik zou hieromtrent liefst discussiëren met wie reeds kinderen heeft. Dus liefst niet met ideologische zogegezegde intellectuele opportunisten voor wie de enige zorg is hun partner te verwennen, zonder veel kosten, zeg maar op kosten van vader of moeder.

Laatst gewijzigd door Rudy : 7 januari 2008 om 18:12.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 18:14   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt me op dat hier een aantal mensen zitten die zich fel kanten tegen homosexualiteit en dat beschouwen als iets verwerpelijks, iets onmenselijk en vies.

Even een klein vraagje voor deze categorie (u zal zelf wel weten of u zich al dan niet aangesproken voelt).

Wat zouden jullie doen als jullie kind later komt vertellen dat hij/zij homosexuele of lesbische gevoelens heeft?
Heb je zelf ook een antwoord ?

Of volstaat het te provoceren ?
Oud 7 januari 2008, 22:28   #46
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Heb je zelf ook een antwoord ?
Ja. Elke ouder heeft graag dat zijn/haar kind hetero is (kleinkinderen en zo) maar het belangrijkste is nog altijd dat je kind gelukkig is. Ik hoop alleszins dat mijn kinderen me later (als het zo zou zijn) zo'n bekentenis durven doen, dat ze weten dat ik hen daarvoor niet minder graag ga zien en er voor hen ben als ze me nodig hebben.

Citaat:
Of volstaat het te provoceren ?
Wat is hier provocerend aan???
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 22:31   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is hier provocerend aan???
Dat vraag ik me ook af...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 22:48   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wat mijn (mogelijke) kinderen in hun slaapkamer doen en wie ze mee aan tafel brengen, zal me - als ik ze daar oud genoeg voor acht - bitter weinig interesseren.

Het betaamt iedereen voldoende respect en fatsoen op te brengen voor de vredevolle keuzes en handelingen van anderen; dat geldt ook voor ouders naar hun (volwassen) kinderen toe en omgedraaid.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:02   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Elke ouder heeft graag dat zijn/haar kind hetero is (kleinkinderen en zo) maar het belangrijkste is nog altijd dat je kind gelukkig is. Ik hoop alleszins dat mijn kinderen me later (als het zo zou zijn) zo'n bekentenis durven doen, dat ze weten dat ik hen daarvoor niet minder graag ga zien en er voor hen ben als ze me nodig hebben.
Je bent tenminste eerlijk. En dat apprecieer ik.

Het geluk primeert. Ik vraag mij wel eens af of een vader of moeder zou durven uitpakken met het feit dat zoonlief een advocaat als vriend heeft. 'k weet zelf niet hoe ik hierop zou reageren. Heb het nog niet meegemaakt.
Oud 7 januari 2008, 23:04   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat mijn (mogelijke) kinderen in hun slaapkamer doen en wie ze mee aan tafel brengen, zal me - als ik ze daar oud genoeg voor acht - bitter weinig interesseren.
Misschien. Als je er dan toch zo zeker van bent. Je kan gelijk hebben, binnen 18 jaar verspilt misschien nog niemand een woord aan het onderwerp.
Oud 7 januari 2008, 23:08   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent tenminste eerlijk. En dat apprecieer ik.
Waarom zou ik over zoiets moeten liegen?

Citaat:
Het geluk primeert. Ik vraag mij wel eens af of een vader of moeder zou durven uitpakken met het feit dat zoonlief een advocaat als vriend heeft. 'k weet zelf niet hoe ik hierop zou reageren. Heb het nog niet meegemaakt.
Ik heb een paar advocaten in mijn vriendenkring en m'n ouders hebben daar nooit mee "uitgepakt". Je leert tijdens je leven mensen kennen: de ene is advocaat, de andere werkt bij de groendienst van de stad Antwerpen. Moet je een onderscheid tussen mensen gaan maken omdat de ene een diploma rechten op zak heeft en de andere niet? Mijn ouders hebben dat nooit gedaan (en zullen dat ook nooit doen) en ik heb hetzelfde meegekregen in mijn opvoeding (en daar ben ik fier op ).
Oud 7 januari 2008, 23:17   #52
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik zal het niet leuk vinden, maar wel accepteren.
Overgens zie ik nu al dat mijn dochter niet lesbisch wordt, die is teveel bezig met het aanbidden van Bill van Tokio Hotel.

Schijnt dus een echte jongen te zijn......

Pech voor uw dochter: Bill heeft voor een tijdje verklaart dat hij homo is...Maar alle hoop is nog niet verloren voor de meisjes: het zou kunnen dat het enkel een reklamestunt was...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 23:51   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een paar advocaten in mijn vriendenkring en m'n ouders hebben daar nooit mee "uitgepakt". Je leert tijdens je leven mensen kennen: de ene is advocaat, de andere werkt bij de groendienst van de stad Antwerpen. Moet je een onderscheid tussen mensen gaan maken omdat de ene een diploma rechten op zak heeft en de andere niet? Mijn ouders hebben dat nooit gedaan (en zullen dat ook nooit doen) en ik heb hetzelfde meegekregen in mijn opvoeding (en daar ben ik fier op ).
Je reageert een beetje naast de kwestie hé Kim. Je zal maar als voorbeeld van de familie afstuderen als raadsman of raadsvrouw en plots tegen ma en pa komen vertellen dat je een homo-vriendje hebt. Je hebt zelf gezegd dat iedere ouder liefst een hetero kind wilt.
Oud 8 januari 2008, 00:07   #54
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Mij kan andermans seksualiteit geen bal schelen. Behalve die van mijn vrouw dan

Volgens mij schort er overigens iets met mensen die daar anders over denken.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 00:15   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Mij kan andermans seksualiteit geen bal schelen. Behalve die van mijn vrouw dan
Mee eens. Stel je voor dat je plotsklaps met twee vrouwen in huis zit.
Oud 8 januari 2008, 09:18   #56
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal maar als voorbeeld van de familie afstuderen als raadsman of raadsvrouw en plots tegen ma en pa komen vertellen dat je een homo-vriendje hebt. Je hebt zelf gezegd dat iedere ouder liefst een hetero kind wilt.
Dat is inderdaad wat de meeste ouders voor ogen hebben maar dan nog, elke ouder wil dat z'n kind gelukkig is. En dat staat boven een heterowens.
Oud 8 januari 2008, 10:13   #57
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik over zoiets moeten liegen?

cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 12:28   #58
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ja. Eigenlijk koffervis in't Nederlands om correct te zijn, koevis is een letterlijke vertaling uit 't Engels (cowfish). Schattig hé?
aheu...

en heeft dat beest (is het wel een beest?) ook een voor- en een achterkant? en is er iemand die weet w�*�*r?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 13:17   #59
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
aheu...

en heeft dat beest (is het wel een beest?) ook een voor- en een achterkant? en is er iemand die weet w�*�*r?
Wat zijt ge dermee van plan misschien?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 16:47   #60
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 is het beste voor de rest van de mensheid
Weet je, ik heb daar eens serieus over zitten nadenken en ik denk dat 'sterilisatie' of 'niet bevallen van kinderen' inderdaad de beste optie is voor zowel mij, als andere mensen. Daarom dat ik nu geen kinderen (van eigen bloed en vlees) meer wil.

Moest ik later toch een kind (of baby) willen, dan zou ik er één proberen te adopteren. Het mag misschien politiek incorrect klinken, maar ik zou er dan veel minder problemen mee hebben dat hij of zij niet aan mijn (misschien te hoge) verwachtingen kan voldoen en omgekeerd.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be