![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Burger Geregistreerd: 16 november 2007 Berichten: 183 Ja jongetje... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2008 om 16:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe uw reaktie zou zijn was te voorspellen inderdaad. Het is dat wat dit land en omstreken zo ziek maakt.
In de koran staat zoiets van 'doof stom en blind'. De koran klopt van geen kanten doch in uw geval kan ik dat boek alleen maar gelijk geven.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 8 januari 2008 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Eerlijk gezegd had ik van een filosoof toch meer nadruk op de inhoudelijke discussie verwacht dan louter te verwijzen naar het aantal posts of elke mening die niet strookt met de eigen overtuiging dan maar extreem te noemen als excuus om er niet inhoudelijk op te antwoorden.
Langs de andere kant is de boodschap van de socioloog waardevol (als je schapen en wolven in dezelfde stal zet en men dwingt hen samen te leven, moet men er achteraf niet versteld van zijn dat er rellen van komen) doch de manier waarop het hier wordt gebracht, met zelfs dreigen tot het heropenen van de ovens toe, is beneden alle peil. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de waardevolle tekst van de socioloog als extreemrechts wordt afgedaan wanneer de boodschappers ervan vervallen in zulke extreme gedachtegangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dan zal ik wel eens in de kranten kunnen staan...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, Filou -Leuk om te merken dat andere forummers U ook zo beginnen te noemen ![]() je zal toch wat minder kritisch moeten worden en niet steeds om bewijs, bron of oorzaak moeten vragen. Want ik denk, dat uw vrienden; de islamietjes, daar nu niet mee zo gaan kunnen lachen zoals wij. Als Filosoof zou je toch moeten weten dat in een totalitair regime altijd eerst de vrijdenkers, homo's en kunstenaars worden aangepakt. En het zit er echt aan te komen jong, ènkel jij ziet het nog niet -en nog een paar andere clowns die niet beter weten en jou wat volgen-, Voorbeelden te over. Met het soort mensen waarover we het hier hebben, gaat het nergens goed, dus waarom zou ons onnozel belgenland er een uitzondering op zijn? Ik zal voor je bidden. Oh nee, ik bid niet. Sorry.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. Laatst gewijzigd door TypO : 10 januari 2008 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik vind het een angstwekkend bericht, temeer omdat het van een socioloog komt (van welk pluimage hij ook is). Dat is toch niet de eerste de beste. Ik denk ook dat Europa grauwe tijden tegemoet gaat, als hier niets GRONDIGS wordt gedaan aan de toenemende polarisering, radicalisering,...
Maar dat moeten inderdaad geen ovens zijn, zoals hier gesuggereerd. Maar ik vind wel dat wie pertinent onze basiswaarden (mensenrechten bijvoorbeeld: gelijkheid) negeert, of wie hier terreur plant, onverbiddelijk en voorgoed het land uit vliegt. De vraag is natuurlijk: waar leg je de grens van die basiswaarden? | Laten we de hoofddoek wel of niet toe? | | Laten we toe dat een man zijn zus de keel oversnijdt om de eer te redden? Tussen deze twee uitersten zitten enorm veel mogelijkheden. Het is de uitdaging aan onze hedendaagse leiders om deze vragen afdoende te beantwoorden. En dat is op zijn minst "dansen op een slappe koord". |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Hoogtijdagen voor de Waalse wapeneconomie! WL herstelt en de islam buiten. Wat doet het VB dan?
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon het gezegde een vinger geven en een arm nemen dat je in gedachte moet houden. Als je toegeeft aan één ding zal men steeds proberen van meer en meer toegevingen te bekomen, tot er niets meer is om toe te geven, maar wij het zijn die onze eigen rechten moeten gaan terug opeisen. Maar of zij die dan zomaar gaan willen teruggeven is een andere vraag. Daarom dat het hoofddoek ook zoveel symbolische waarden heeft, eens je dat hebt toegelaten kan je bijna niet meer terug zonder een oorlog te veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is het de beleefdheid die eist dat je binnen je hoofd ontbloot en dat je binnen de mensen zonder hoofddeksel aanspreekt. En het zijn niet wij die ons op dat punt moeten aanpassen, maar zij die moeten aanvaarden dat er hier andere regels gelden dan in hun thuisland. In Saudi-Arabie is het verboden om alcohol te gebruiken en de RKK priesters moeten zich daar ook maar naar aanpassen en geen wijn drinken tijdens hun missen. Citaat:
Maar het is gewoon een explosieve situatie waarin we zijn terecht gekomen, omdat er nooit enige duidelijkheid is geschonken. Thuis slachten van grote dieren mag niet, maar sommige steden zetten wel containers op slachtafval in te werpen. En daardoor onstaan dus die zwaar geladen dossiers, er is gewoon geen eensgezindheid bij de beleidsmakers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Het is zeer logisch dat er een derde wereldoorlog aankomt. Voor de mensen die naar het nieuws kijken en sociale/politieke/culturele evoluties kunnen interpreteren en voorspellen.
Ik ben er niet bang af, ik kijk er naar uit, het zal een boem moment zijn voor velen, letterlijk en figuurlijk. Laatst gewijzigd door El Economisto : 10 januari 2008 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooit gehoord van de verschrikkingen van WOI om nog maar te zwijgen van WOII? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Lees jij altijd oude nummers van Menzo om je informatie te halen? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 10 januari 2008 om 22:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het milieu omdat de wereldbevolkig dan in korte tijd word verminderd met een paar tientalle miljoen mensen en voor de jongeren opdat ze zouden leren dat het leven dat zij nu hebben er niet zomaar is gekomen en dat zij dit luxe leventje wel echt mogen gaan leren respecteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En natuurlijk heb ik gehoord van de verschrikkingen van WO1 en WO2, ben nee ik ben geen rijkeluiskindje geweest. Doet het pijn, uw indoctrinatie niet te zien bevestigd worden door iedereen waarvan je het zou verwachten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door El Economisto : 10 januari 2008 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 10 januari 2008 om 22:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zuivere logica en daar was hij anders toch een crack in, ik begrijp zijn fout hier dus niet. Maar dat de kans groot is dat de beschavingen na WW III terug van nul zullen moeten beginnen geloof ik best. |
|
![]() |
![]() |