Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2008, 16:04   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Niet echt. Gewoon de tekst lezen en dan daarover u mening uiten en niet als een krankzinnige rond de pot staan draaien. Wij moeten niets bewijzen. U moet u eigen (tegen)argumenten bewijzen, niet andersom.

Trouwens als die vent enkel kan brallen? Wat komt u dan in deze thread doen (behalve u tijd verknoeien), het is tenslotte toch maar zinloos gebral, niet waar?
Wolf
Burger
Ja jongetje...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 16:08   #42
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik heb de tekst grotendeels gelezen. Guillaume Faye weet duidelijk waar hij over spreekt. Je ziet dat hij de islam kent en aldus ook de gedachtengang van moslims inclusief de straatjihadis. Ik geef hem op de hele lijn gelijk. Waar men zeker kan van zijn is dat de 'verdraagzamen' daar geen oren zullen naar hebben. Laat staan dat zij die tekst zullen lezen. Zij zullen dit zoals gewoonlijk in de extreem-rechtse onverdraagzame racistische xenofobe islamofobe enz enzoverder hoek duwen. Hun kop alzo dieper in hun islamstront duwen. In de 'verdraagzame' puinhoop die zij van onze eens vrije samenleving hebben gemaakt en die zij nog verder naar de islamverdommenis zullen helpen met de goedkeuring van hun moslimpartijgenoten en moslimkiesvee..
hij herhaalt gewoon het neofascistische gebral van het Franse FN en van de "Identitaires". Inderdaad
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
de extreem-rechtse onverdraagzame racistische xenofobe islamofobe enz enzoverder hoek
Zéér juist ingeschat.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2008 om 16:09.
Oud 8 januari 2008, 16:27   #43
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Inderdaad Zéér juist ingeschat.
Hoe uw reaktie zou zijn was te voorspellen inderdaad. Het is dat wat dit land en omstreken zo ziek maakt.

In de koran staat zoiets van 'doof stom en blind'. De koran klopt van geen kanten doch in uw geval kan ik dat boek alleen maar gelijk geven.

Laatst gewijzigd door smiley : 8 januari 2008 om 16:36.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 16:34   #44
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Wolf
Burger
Ja jongetje...
Wolf, u ziet: HET argument voor Filou is uw aantal berichten. Als DAT geen argument is.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:12   #45
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Eerlijk gezegd had ik van een filosoof toch meer nadruk op de inhoudelijke discussie verwacht dan louter te verwijzen naar het aantal posts of elke mening die niet strookt met de eigen overtuiging dan maar extreem te noemen als excuus om er niet inhoudelijk op te antwoorden.
Langs de andere kant is de boodschap van de socioloog waardevol (als je schapen en wolven in dezelfde stal zet en men dwingt hen samen te leven, moet men er achteraf niet versteld van zijn dat er rellen van komen) doch de manier waarop het hier wordt gebracht, met zelfs dreigen tot het heropenen van de ovens toe, is beneden alle peil. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de waardevolle tekst van de socioloog als extreemrechts wordt afgedaan wanneer de boodschappers ervan vervallen in zulke extreme gedachtegangen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 19:47   #46
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ga ik ook vanuit. Maar ondertussen zullen weeral duizenden mensen een prijs moeten betalen in pijn en bloed (aan beide zijden). En dat allemaal dankzij de multikullers die geen tegenspraak dulden en de problemen blijven ontkennen en minimaliseren.
Maar da's een rekening die niet blìjft open staan. Geloof dat van mij. Ik ken er een paar die gaan zweten als één van mijn dierbaren slachtoffer worden van het PoCo van de laatste jaren.
Dan zal ik wel eens in de kranten kunnen staan...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 20:06   #47
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wolf
Burger
Ja jongetje...

Trouwens, Filou -Leuk om te merken dat andere forummers U ook zo beginnen te noemen -
je zal toch wat minder kritisch moeten worden en niet steeds om bewijs, bron of oorzaak moeten vragen.
Want ik denk, dat uw vrienden; de islamietjes, daar nu niet mee zo gaan kunnen lachen zoals wij.

Als Filosoof zou je toch moeten weten dat in een totalitair regime altijd eerst de vrijdenkers, homo's en kunstenaars worden aangepakt.
En het zit er echt aan te komen jong, ènkel jij ziet het nog niet -en nog een paar andere clowns die niet beter weten en jou wat volgen-,
Voorbeelden te over.
Met het soort mensen waarover we het hier hebben, gaat het nergens goed, dus waarom zou ons onnozel belgenland er een uitzondering op zijn?

Ik zal voor je bidden.
Oh nee, ik bid niet. Sorry.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 10 januari 2008 om 20:08.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 20:34   #48
watersport
Banneling

Standaard

Ik vind het een angstwekkend bericht, temeer omdat het van een socioloog komt (van welk pluimage hij ook is). Dat is toch niet de eerste de beste. Ik denk ook dat Europa grauwe tijden tegemoet gaat, als hier niets GRONDIGS wordt gedaan aan de toenemende polarisering, radicalisering,...
Maar dat moeten inderdaad geen ovens zijn, zoals hier gesuggereerd. Maar ik vind wel dat wie pertinent onze basiswaarden (mensenrechten bijvoorbeeld: gelijkheid) negeert, of wie hier terreur plant, onverbiddelijk en voorgoed het land uit vliegt.
De vraag is natuurlijk: waar leg je de grens van die basiswaarden?

| Laten we de hoofddoek wel of niet toe?
|
| Laten we toe dat een man zijn zus de keel oversnijdt om de eer te redden?

Tussen deze twee uitersten zitten enorm veel mogelijkheden. Het is de uitdaging aan onze hedendaagse leiders om deze vragen afdoende te beantwoorden. En dat is op zijn minst "dansen op een slappe koord".
watersport is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 20:43   #49
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Liever dat dan eeuwige multicul. Bovendien is een oorlogske af en toe goed voor de economie.
Hoogtijdagen voor de Waalse wapeneconomie! WL herstelt en de islam buiten. Wat doet het VB dan?
Oud 10 januari 2008, 20:43   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watersport Bekijk bericht
Ik vind het een angstwekkend bericht, temeer omdat het van een socioloog komt (van welk pluimage hij ook is). Dat is toch niet de eerste de beste. Ik denk ook dat Europa grauwe tijden tegemoet gaat, als hier niets GRONDIGS wordt gedaan aan de toenemende polarisering, radicalisering,...
Maar dat moeten inderdaad geen ovens zijn, zoals hier gesuggereerd. Maar ik vind wel dat wie pertinent onze basiswaarden (mensenrechten bijvoorbeeld: gelijkheid) negeert, of wie hier terreur plant, onverbiddelijk en voorgoed het land uit vliegt.
De vraag is natuurlijk: waar leg je de grens van die basiswaarden?

| Laten we de hoofddoek wel of niet toe?
|
| Laten we toe dat een man zijn zus de keel oversnijdt om de eer te redden?

Tussen deze twee uitersten zitten enorm veel mogelijkheden. Het is de uitdaging aan onze hedendaagse leiders om deze vragen afdoende te beantwoorden. En dat is op zijn minst "dansen op een slappe koord".
Het is helemaal niet dansen op een koord.
Het is gewoon het gezegde een vinger geven en een arm nemen dat je in gedachte moet houden.
Als je toegeeft aan één ding zal men steeds proberen van meer en meer toegevingen te bekomen, tot er niets meer is om toe te geven, maar wij het zijn die onze eigen rechten moeten gaan terug opeisen. Maar of zij die dan zomaar gaan willen teruggeven is een andere vraag.
Daarom dat het hoofddoek ook zoveel symbolische waarden heeft, eens je dat hebt toegelaten kan je bijna niet meer terug zonder een oorlog te veroorzaken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 20:52   #51
watersport
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is helemaal niet dansen op een koord.
Het is gewoon het gezegde een vinger geven en een arm nemen dat je in gedachte moet houden.
Als je toegeeft aan één ding zal men steeds proberen van meer en meer toegevingen te bekomen, tot er niets meer is om toe te geven, maar wij het zijn die onze eigen rechten moeten gaan terug opeisen. Maar of zij die dan zomaar gaan willen teruggeven is een andere vraag.
Daarom dat het hoofddoek ook zoveel symbolische waarden heeft, eens je dat hebt toegelaten kan je bijna niet meer terug zonder een oorlog te veroorzaken.
Omwille van uw laatste zin is het juist wel dansen op een slappe koord: die hoofddoek is zó beladen, dat hij in de ganse discussie een betekenis heeft gekregen, die hij niet verdient. Ik vind dat die zoektocht naar bescherming van onze eigenheid zonder allochtonen te beknotten in hun vrijheid, dansen op een zeer slappe koord is. Neem nu het ritueel slachten: ik vind dat dat moet verboden zijn. De moslims ervaren dat als een (vrijheids)beperking. Het wordt dus niet toegestaan (officieel) maar in de praktijk wordt er niet tegen opgetreden. Dit is natuurlijk verkeerd, maar het is een typisch voorbeeld van een "slappe koord"
Oud 10 januari 2008, 21:06   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omwille van uw laatste zin is het juist wel dansen op een slappe koord: die hoofddoek is zó beladen, dat hij in de ganse discussie een betekenis heeft gekregen, die hij niet verdient. Ik vind dat die zoektocht naar bescherming van onze eigenheid zonder allochtonen te beknotten in hun vrijheid, dansen op een zeer slappe koord is.
Het hoofddoek heeft die symbolische waarden gekregen, omdat men het is gaan zien als een beroving van de vrijheid van de vrouw.
Hier is het de beleefdheid die eist dat je binnen je hoofd ontbloot en dat je binnen de mensen zonder hoofddeksel aanspreekt. En het zijn niet wij die ons op dat punt moeten aanpassen, maar zij die moeten aanvaarden dat er hier andere regels gelden dan in hun thuisland. In Saudi-Arabie is het verboden om alcohol te gebruiken en de RKK priesters moeten zich daar ook maar naar aanpassen en geen wijn drinken tijdens hun missen.

Citaat:
Neem nu het ritueel slachten: ik vind dat dat moet verboden zijn. De moslims ervaren dat als een (vrijheids)beperking. Het wordt dus niet toegestaan (officieel) maar in de praktijk wordt er niet tegen opgetreden. Dit is natuurlijk verkeerd, maar het is een typisch voorbeeld van een "slappe koord"
Zelfs dat is niet dansen op een slappe koord, als men hier gewoon zou eisen dat de wetten toegepast worden dan zou je dat niet hebben.
Maar het is gewoon een explosieve situatie waarin we zijn terecht gekomen, omdat er nooit enige duidelijkheid is geschonken.
Thuis slachten van grote dieren mag niet, maar sommige steden zetten wel containers op slachtafval in te werpen.
En daardoor onstaan dus die zwaar geladen dossiers, er is gewoon geen eensgezindheid bij de beleidsmakers.
Oud 10 januari 2008, 21:16   #53
El Economisto
Banneling

Standaard

Het is zeer logisch dat er een derde wereldoorlog aankomt. Voor de mensen die naar het nieuws kijken en sociale/politieke/culturele evoluties kunnen interpreteren en voorspellen.

Ik ben er niet bang af, ik kijk er naar uit, het zal een boem moment zijn voor velen, letterlijk en figuurlijk.

Laatst gewijzigd door El Economisto : 10 januari 2008 om 21:17.
El Economisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 21:33   #54
watersport
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Economisto Bekijk bericht
Het is zeer logisch dat er een derde wereldoorlog aankomt. Voor de mensen die naar het nieuws kijken en sociale/politieke/culturele evoluties kunnen interpreteren en voorspellen.

Ik ben er niet bang af, ik kijk er naar uit, het zal een boem moment zijn voor velen, letterlijk en figuurlijk.
Als u uitkijkt naar een derde wereldoorlog, zit er toch iets los in uw bovenkamer, me dunkt.
Nooit gehoord van de verschrikkingen van WOI om nog maar te zwijgen van WOII?
Oud 10 januari 2008, 21:40   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet echt. Gewoon de tekst lezen en dan daarover u mening uiten en niet als een krankzinnige rond de pot staan draaien. Wij moeten niets bewijzen. U moet u eigen (tegen)argumenten bewijzen, niet andersom.

Trouwens als die vent enkel kan brallen? Wat komt u dan in deze thread doen (behalve u tijd verknoeien), het is tenslotte toch maar zinloos gebral, niet waar?
Citaat:
Skyman Guillaume Faye in Menzo, december 2005
...en van zijn voorspellingen kwam niet veel terecht

Lees jij altijd oude nummers van Menzo om je informatie te halen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 januari 2008 om 22:03.
Oud 10 januari 2008, 21:46   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u uitkijkt naar een derde wereldoorlog, zit er toch iets los in uw bovenkamer, me dunkt.
Oorlog veroorzaakt altijd ellende en leed, maar voor het milieu en voor de jongeren zou het mss niet slecht zijn als er een WW III drie komt.
Voor het milieu omdat de wereldbevolkig dan in korte tijd word verminderd met een paar tientalle miljoen mensen en voor de jongeren opdat ze zouden leren dat het leven dat zij nu hebben er niet zomaar is gekomen en dat zij dit luxe leventje wel echt mogen gaan leren respecteren.
Oud 10 januari 2008, 21:50   #57
El Economisto
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zit dan ook iets los in mijn bovenkamer als je het vergelijkt met de meerderheid van de bevolking.

En natuurlijk heb ik gehoord van de verschrikkingen van WO1 en WO2, ben nee ik ben geen rijkeluiskindje geweest. Doet het pijn, uw indoctrinatie niet te zien bevestigd worden door iedereen waarvan je het zou verwachten?
Oud 10 januari 2008, 21:54   #58
El Economisto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorlog veroorzaakt altijd ellende en leed, maar voor het milieu en voor de jongeren zou het mss niet slecht zijn als er een WW III drie komt.
Voor het milieu omdat de wereldbevolkig dan in korte tijd word verminderd met een paar tientalle miljoen mensen en voor de jongeren opdat ze zouden leren dat het leven dat zij nu hebben er niet zomaar is gekomen en dat zij dit luxe leventje wel echt mogen gaan leren respecteren.
Dit is een rationele argumentatie op wat ik doelde.

Laatst gewijzigd door El Economisto : 10 januari 2008 om 21:55.
Oud 10 januari 2008, 22:01   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Economisto Bekijk bericht

Citaat:
Oorlog veroorzaakt altijd ellende en leed, maar voor het milieu en voor de jongeren zou het mss niet slecht zijn als er een WW III drie komt.Voor het milieu omdat de wereldbevolkig dan in korte tijd word verminderd met een paar tientalle miljoen mensen en voor de jongeren opdat ze zouden leren dat het leven dat zij nu hebben er niet zomaar is gekomen en dat zij dit luxe leventje wel echt mogen gaan leren respecteren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Einstein:
"I don't know what kind of weapons will be used in the third world war, assuming there will be a third world war. But I can tell you what the fourth world war will be fought with -- stone clubs."
--

Albert Einstein
Waar sommigen maar op hopen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 januari 2008 om 22:09.
Oud 10 januari 2008, 22:13   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar sommigen maar op hopen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Einstein:
"I don't know what kind of weapons will be used in the third world war, assuming there will be a third world war. But I can tell you what the fourth world war will be fought with -- stone clubs."
--

Albert Einstein
heb die uitspraak van hem altijd grof gevonden, want als de kennis van andere wapens verloren gaat, dan zal ook de kennis om zich snel te verplaatsen verloren gaan en kan er dus geen WW IV komen

Zuivere logica en daar was hij anders toch een crack in, ik begrijp zijn fout hier dus niet.
Maar dat de kans groot is dat de beschavingen na WW III terug van nul zullen moeten beginnen geloof ik best.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be