Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2008, 18:59   #41
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eerst aantonen dat de VCA en Kind & Gezin conservatievelingen zijn.
Dat is voor mij al voldoende bewezen.

Maar eigenlijk is dat niet relevant.

Wat relevant is, is dat ze bemoeizuchtig zijn en denken het recht te hebben te mogen beslissen of anderen geschikt zijn te adopteren of niet.

Dat zijn hun zaken niet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:23   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Zeer zeker wel, en de kindjes van mijn lesbische nicht kennen dat ook.
Fijn voor uw lebische nichtjes. Had je de actualiteit een beetje gevolgd dan had je ondertussen wel begrepen dat het probleem zich vooral situeert bij adoptie door venten. Juist ja, wie een hopeloze toekomst heeft is misschien wel beter in handen van twee homo's. Die betalen het eten, drinken, en het schoolgeld. Opvoeding is echter meer dan een plaats hebben waar je materieel en financieel niets te kort komt, en behandeld worden als een poppetje.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:25   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fijn voor uw lebische nichtjes. Had je de actualiteit een beetje gevolgd dan had je ondertussen wel begrepen dat het probleem zich vooral situeert bij adoptie door venten. Juist ja, wie een hopeloze toekomst heeft is misschien wel beter in handen van twee homo's. Die betalen het eten, drinken, en het schoolgeld. Opvoeding is echter meer dan een plaats hebben waar je materieel en financieel niets te kort komt, en behandeld worden als een poppetje.
Voor een liberaal, heb je wel erg veel vooroordelen...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:25   #44
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had je de actualiteit een beetje gevolgd dan had je ondertussen wel begrepen dat het probleem zich vooral situeert bij adoptie door venten. Juist ja, wie een hopeloze toekomst heeft is misschien wel beter in handen van twee homo's. Die betalen het eten, drinken, en het schoolgeld. Opvoeding is echter meer dan een plaats hebben waar je materieel en financieel niets te kort komt, en behandeld worden als een poppetje.
Over welk probleem hebben we het dan? Kinderen die niet goed terechtkomen omdat ze door homo's opgevoed zijn, voorbeeldjes?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:27   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wat relevant is, is dat ze bemoeizuchtig zijn en denken het recht te hebben te mogen beslissen of anderen geschikt zijn te adopteren of niet.

Dat zijn hun zaken niet.
Dat zijn hun zaken wel, het zijn trouwens de overkoepelende instaties die adoptie in goede banen moeten leiden. Ben je het daar niet mee eens, vecht dan ineens het systeem aan.

Wat relevant is, is te weten waarom die instanties zo terughoudend zijn. Hebben die een reden, of zijn die dan ook zo ouderwets of bekrompen ?
Oud 16 januari 2008, 19:29   #46
Heftruck

Standaard

Citaat:
"De actualiteit."

Gebracht tesamen met de o zo interessante levensperikelen van Britney Spears.

Hoe meer berichten ik van je lees, hoe verder je van enig liberalisme lijkt te staan.
Oud 16 januari 2008, 19:33   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welk probleem hebben we het dan? Kinderen die niet goed terechtkomen omdat ze door homo's opgevoed zijn, voorbeeldjes?
Neen. Gezien er tot op heden nog geen enkele adoptie bij twee mannen (tenzij eerst via alleenstaande, wie nadien huwt kan je moeilijk een kind afnemen) werd toegestaan.

Heb jij, behalve je lebische nicht, voorbeelden van geslaagde mannelijke homo-samenlevingen met kinderen.
Oud 16 januari 2008, 19:34   #48
Heftruck

Standaard

Citaat:
Dat zijn hun zaken wel, het zijn trouwens de overkoepelende instaties die adoptie in goede banen moeten leiden. Ben je het daar niet mee eens, vecht dan ineens het systeem aan.
Bevechten? Negeren.

Citaat:
Wat relevant is, is te weten waarom die instanties zo terughoudend zijn. Hebben die een reden, of zijn die dan ook zo ouderwets of bekrompen ?
Ze zijn ouderwets, bekrompen, paternalistisch en verdomd arrogant omdat ze denken "dé wijsheid" inzake opvoeding te mogen opleggen.

Voor mijn part worden kinderen opgevoed met 3 vaders en 5 moeders.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 januari 2008 om 19:34.
Oud 16 januari 2008, 19:35   #49
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Neen. Gezien er tot op heden nog geen enkele adoptie bij twee mannen (tenzij eerst via alleenstaande, wie nadien huwt kan je moeilijk een kind afnemen) werd toegestaan.
En bij die achteraf gehuwden, daar iets fout gegaan?
Citaat:
Heb jij, behalve je lebische nicht, voorbeelden van geslaagde mannelijke homo-samenlevingen met kinderen.
Wat is dat voor een belachelijke vraag, of bedoelt ge gezinnen ipv samenlevingen?
Oud 16 januari 2008, 19:45   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor een belachelijke vraag, of bedoelt ge gezinnen ipv samenlevingen?
Noem het voor mijn part "gezinnen" als je dan toch met woorden wilt spelen.
Oud 16 januari 2008, 19:46   #51
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Noem het voor mijn part "gezinnen" als je dan toch met woorden wilt spelen.
Wtf?
Oud 16 januari 2008, 19:48   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Dit huisje-boompje-beestje concept van jou is anti-liberaal Rudy, echt conservatief.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:49   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn ouderwets, bekrompen, paternalistisch en verdomd arrogant omdat ze denken "dé wijsheid" inzake opvoeding te mogen opleggen.
Ken je die instanties dan zo goed ? Ze worden toevallig wel erkend door de overheid als supervisie.
Oud 16 januari 2008, 19:54   #54
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ken je die instanties dan zo goed ? Ze worden toevallig wel erkend door de overheid als supervisie.
Ik heb al genoeg van hun onzin mogen lezen. Trouwens Rudy, vind jij de overheid een autoriteit op het gebied? De naïviteit. Alsof de overheid het goed voor heeft met de bevolking. Zwak dat je net hen moet aanhalen, dan nog als autoriteitsargument.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 januari 2008 om 19:54.
Oud 16 januari 2008, 19:56   #55
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
"Onzedelijk gedrag zal bestraft worden" Dat is altijd zo geweest en staat in de Bijbel! Mensen die vreemd gaan,homo's hebben een veel groter risico om ziektes op te lopen.Ze spelen met vuur tot ze tegen de lamp lopen! Mensen herleggen hun grenzen steeds verder (zie dierensex/pedo)...vroeg of laat gaat dit zich wreken als straf.

Nog even dit: ik zou nooit een kleine jongen laten adopteren door 2 mannen=homosexueel-->kleine jongen wordt groot-->misbruik
De bijbel is een spookjesboek dus geen goede bron.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:57   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit huisje-boompje-beestje concept van jou is anti-liberaal Rudy, echt conservatief.
Waarom ? Omdat ik twee keer nadenk alvorens twee venten de 'individuele vrijheid te gunnen" die een kindje wensen te adopteren ?
Liberalisme is een volwassen beredeneerde ideologie, theoretisch onderbouwd door ervaringsdeskundigen, waar ik trouwens volledig achter sta, geen vorm van idealistisch theoretisch wereldbeeld. Je blijft met mensen te doen te hebben, geen robottekes.
Oud 16 januari 2008, 19:58   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al genoeg van hun onzin mogen lezen. Trouwens Rudy, vind jij de overheid een autoriteit op het gebied? De naïviteit. Alsof de overheid het goed voor heeft met de bevolking. Zwak dat je net hen moet aanhalen, dan nog als autoriteitsargument.
Tja, het anarchisme is voor uw rekening.
Oud 16 januari 2008, 20:02   #58
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ? Omdat ik twee keer nadenk alvorens twee venten de 'individuele vrijheid te gunnen" die een kindje wensen te adopteren ?
Liberalisme is een volwassen beredeneerde ideologie, theoretisch onderbouwd door ervaringsdeskundigen, waar ik trouwens volledig achter sta, geen vorm van idealistisch theoretisch wereldbeeld. Je blijft met mensen te doen te hebben, geen robottekes.
Als liberaal zijnde ben je voor vrijheden in (bijna) alle opzichten: waarom je als liberaal tegen de adoptie van kinderen door homoseksuelen bent, is mij dan ook een raadsel: homoseksuele ouders houden net zo veel van hun kinderen als hetero ouders en het staat hun dan ook vrij kinderen te adopteren.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:02   #59
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Zijn er dan studies die aantonen dat holebi's geen kinderen kunnen opvoeden?
Oud 16 januari 2008, 20:14   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als liberaal zijnde ben je voor vrijheden in (bijna) alle opzichten: waarom je als liberaal tegen de adoptie van kinderen door homoseksuelen bent, is mij dan ook een raadsel: homoseksuele ouders houden net zo veel van hun kinderen als hetero ouders en het staat hun dan ook vrij kinderen te adopteren.
Nog eens, voor u persoonlijk: Waarom zijn die overkoepelende organisaties dan zo achterdochtig als het om mannen gaat ?

En nogmaals. Twee volwassen mannen, homo's, krijgen gewoonweg geen meisje onder hun vleugels. Leg mij eens uit waarom, ben eens benieuwd.

Denk je nu echt dat ik iets tegen homo's heb ? neen, verre van. Ik wens hen alle geluk, op welke manier ook.

Misschien zouden we ons eerst eens beter de vraag stellen wat juist die fameuze criteria zijn om een kind te mogen adopteren. Tot op heden, een compleet mysterie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be