![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, de bierdrinker in het buitenland denkt niet aan "Vlaanderen", maar ook niet aan "België". Hij denkt aan een goede pint. Over de laatste bewering gaan we het niet hebben: uw totaal gebrek aan inzicht in de economische wetmatigheden belemmert u een zicht op de zaak. Heel wat Vlaamse bieren gaan de grens nauwelijks of niet over (of hoogstens in enkele exclusieve kroegen in het buitenland) en toch weten brouwerijen er goed van te leven. Ik denk hier maar aan bijvoorbeeld de brouwerij Demaene in Brugge met bieren als Straffe Hendrik, Brugs Tarwebier... dat zelfs veel Vlamingen nog nooit gedronken hebben. Toch is die brouwerij een gezond familiebedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik een lekker pils wil drinken dan koop ik Warsteiner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Wees gerust, wanneer ik in Leuven ben drink ik een goed bier van Domus. Echt Leuvens dus. Geen afwaswater van Interbrew. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Heineken dat vind ik maar platjes, en van Stella Artois krijg ik altijd hoofdpijn, niet te drinken.
En tussen 2 () de Spaanse pils smaakt ook beter dan een stella, is vooral dorstlessend. Maar laten we het maar houden bij onze speciale bieren; die zijn niet te evenaren. Palm (ook eigenaar van de brouwerij Rodenbach en van de Brugse Trippel) opende nog onlangs een brouwerij in Polen; Duvel van Moortgat is in zijn smaakpatroon niet te kloppen (Palm en Moortgat leveren ook bulkproducten onder mekaar); het Antwerps bolleke Deconinck doet het ook niet slecht; brouwerij Martens uit Bocholt mag als enige leverancier (er staat echt "enige") nog leveren aan Aldi Duitsland. In bier zijn we toch goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is de sector ? Juist, de quasi monopolist ! Dus de monopolist verhoogt z'n eigen verkoopprijzen. Ware het niet logischer de prijzen te verlagen, gezien de voordelen van schaal ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het grappig hoe Interbew er in slaagt om Stella Artois als duur 'premium' bier te lanceren terwijl het in Leuven bij wijze van spreken Stella regent. Het toont wel aan dat je via reclame en marketing sommige mensen alles kan doen geloven.
Enfin Heineken als 'luxe' bier is uiteraard nog grappiger. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() En binnenkort in de handen van buitenlandse pensioenfondsen ... of dacht er echt iemand dat er nog iemand in Belgie, laat staan Vlaanderen, dit bedrijf kon VERANKEREN
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Belgacom is één van de weinige telefoonmaatschappijen die erin geslaagd is winst te boeken de laatste jaren, i.p.v. verlies. Als ik me niet vergis hebben ze een eigen kapitaal van 1 miljard euro wat gigantisch is, zelfs naar Europese maatstaven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Belgacom heeft veel kans om binnenkort met verlies te draaien, omdat het degelijke management van John Goossens vervangen is door een "uitmelk"-strategie van de aandeelhouders, in de eerste plaats de Belgische staat. Intern is er bij Belgacom (en dochter Proximus) een malaise aan het groeien in het kader, vooral bij diegene die het vorige management nog hebben meegemaakt. Maar dat zal de Belgisch-Paarse ministers vierkant worst wezen.
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Huidige situatie : - schaalvoordeel van computergestuurde massaproductie - afnameverplichting voor café-uitbaters - VASTE horecaprijzen, door henzelf bepaald - monsteruitgaven voor reclame en marketing - het opkopen van de sector der bierstekers In het verleden : miljardenboete voor kartelafspraken ... al een geluk dat ze de emotie van velen meehebben ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |