![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, die ezels hebben de ganse positie proberen te verkopen op 2 dagen.... Uitvoeren van dergelijk grote orders is een heel speciale kunst. Je dient de markt te laten geloven dat je koper bent, terwijl je eigenlijk verkoper bent... Makelaars en "market makers" voelen direct wanneer iemand een super groot order moeten uitvoeren (aan de manier waarop dat order uitgevoerd wordt). Profi's zien dat o.a. aan de "price action" = je ziet aan het koersverloop wat er gaande is. Bovendien praten market makers dikwijls met elkaar (= brotherhood dat elkaar beschermt) zodat ze elkaar waarschuwen voor de tsunami ( de grote verkoper) die komt... Wanneer er iemand zo'n order moet uitvoeren ga je wijselijk uit de weg, of je verlaagt je biedkoers voortdurend, zodat de koersen blijven dalen.... Maar als je tegenpartij blijft verkopen aan de zotste koersen, dan voel je dat er iets niet juist is... je verlaagt je koers nog meer, want je weet dat die tegenpartij toch verkoopt aan de zotste koersen. Natuurlijk dat nadien de prijs terug opveert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, je bent juist, het heeft zeker bijgedragen tot de onrust afgelopen week. Het zou zelfs kunnen dat de FED de rente om die reden verlaagd heeft... Als marktparticipanten vragen we ons nu af welke lijken nog uit de kast zullen vallen. De subprime crisis heeft er voor gezorgd dat banken enorm nerveus zijn om geld aan elkaar te lenen (de reden waarom hier in Engeland de Norther Rock bijna is onderuit gegaan). Immers, niemand weet wat voor sh*t de andere bank nog op zijn boeken heeft staan.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
domheid of macchiavellisme... Ik kan niet geloven dat -Daniel Bouton dom is. -de collegas(excollegas) die opdracht gegeven werd de posities te liquideren dom zijn. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Wie nam met voorkennis tegenposities in toen het bedrog in de SG aan het licht kwam?
Wie gaat in zijn jaarverslag 2008 5.9Mia € (of een déél ervan) tonen of verbergen? Een buitenlandse bank uit de groep SG, in een fiscaal gunstig klimaat? Kunnen we geloven dat de Bouton géén tegenpositie heeft laten nemen door SG Monaco, Genève of de Bahamas?? Ik zou het gedaan hebben, zo ik de job van Bouton had (ik spreek niet over persoonlijke verrijking maar over "damage control" Citaat:
Keuze genoeg... Citaat:
http://www.socgen.com/sg/socgen/pid/...odoctype/0.htm of hier: http://www.socgen.com/sg//socgen/pid...odoctype/0.htm of hier: http://www.socgen.com/sg/socgen/pid/...odoctype/0.htm De lijst hierboven is onvolledig IMHO.... Jongens, jongens, d�*�*rvan weten we nooit het fijne. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2008 om 11:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zou Botton dom zijn? Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2008 om 11:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe naïef moeten we zijn? Beledigend vanwege Botton ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Niet iedereen verloor eraan:
Citaat:
D�*t is er één, hoeveel anderen? Hoe speculeerde de SG zélf, op basis van wat ze wist, op eigen aandelen en/of op DAX? M.a.w. die 5.9 Mia is een verlies, idd. maar welke winsten werden er daarnaast geboekt en waar? In Parijs? Ik hoorde ook dat in zomer 2007 Kerviel mooie winsten had gemaakt voor de SG. Ik denk niet ooit antwoord te vinden op die vragen. (en er zal nogal wat geconsolideerd worden in het jaarverslag 2008) Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2008 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hear no evill, see no evill, say no evill? Voor een trader van 32 jaar? ![]() Toen de evidentie niet meer loochenbaar was die abnormale reactie, alles in enkele dagen met maximaal verlies te liquideren : is die directie zo dom?? Neen, k�*n niet! Zulke fout zal een over 't paard getilde agentschapsdirecteur met 2 jaar bankervaring misschien maken, maar toch geen CEO of PDG in één van de grootste banken? Allemaal samen aan de drank? Stommiteiten, grof winstbejag? Verhuis van winst naar een offshore filiaal? Baissiers in de directie? (Day?) Dat SG-scenario rammelt langs alle kanten, erger dan een Lada uit 1972... Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2008 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Indien ze geen auditverslagen naar de directie stuurden.
Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2008 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind het ook heel begrijpelijk dat het grootste deel van de raad van bestuur en de CEO niet op de hoogte zouden zijn geweest - competentie is op dat niveau een rekbaar begrip en die mensen zitten daar meestal niet omdat ze het grootste talent binnen de onderneming zijn. Hetgeen de actie nadat Bouton wel op de hoogte werd gebracht ook verklaard. Maar dat betekent wel dat iedereen nu weet dat Bouton & co niet wisten wat ze hadden moeten weten en dat ze incompetent waren eens ze het wel wisten. Stempelen zullen ze zeker niet moeten gaan doen, maar aanblijven lijkt me sterk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Even de jaarwedde van Bouton opgezocht (laatste cijfers van 2006):
vast: 1,250 miljoen euro vast + variabel: 3,3 miljoen euro vast + variabel + stock options: 10,8 miljoen euro |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb de laatste ontwikkelingen in detail wat gemist vandaag, maar meer en meer wijst erop dat het management absoluut niet vrijuit kan gaan in deze zaak en in het ergste geval zelfs medeplichtig is (maar dat kan het franse establishment zich niet veroorloven -beeld u in welke implicaties dit zou hebben).
Hadden die posities winst opgeleverd, dan hadden we er nooit iets van gehoord en dan zou het management uiteraard alle krediet voor de winst op haar naam geschreven hebben alsof er niets verkeerd gebeurd is. Jerommeke zou dan weggepromoveerd worden... Nu is het verkeerd afgelopen, en dan uiteraard is het Jerome zijn schuld... Ik vermoed ook meer en meer dat er aan insider trading gedaan is, van zodra de grote bonzen winsten dat ze een supergroot bedrag aan futures op europese aandelen voor hun bank moesten verkopen, dus snel voor eigen rekening wat aandelen verkopen, of misschien zelfs shorten. Dit is een van de zwaarste misdrijven, moest dit waar zijn. Erger nog is dat die grote bonzen zich dus verrijkt hebben op de rug van de bank en aandeelhouders die ze verondertseld zijn te beschermen... Soit, het laatste is hier absoluut nog niet over gezegd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat dat voorkomt, bij Merill Lynch was er X jaar geleden net hetzelfde aan de hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vergelijk dat met de professionele floorbrokers: kijk eens naar CNBC om 14u30 belgische tijd elke dag en bekijk die gasten in de futurespit in Chicago (floorbrokers met gekleurde vestjes) eens. Dat zijn de kerels die de futures orders uitvoeren op de IMM beurs in de VS. Die mannen versassen dagelijks enkele miljarden maar een PDG moet daar niet gaan tussenstaan of ze kleren hem letterlijk en figuurlijk uit, dat garandeer ik je!. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VERGELIJK dat met de toestand op het continent: Frankrijk - Duitsland, Nederland. Daar is nagenoeg geen enkel officieel toezicht voor traders, en Compliance is absoluut nergens te bespeuren in geen enkele marktzaal. Ik kan je verhalen doen over wat ik allemaal gezien en gehoord heb in Belgie maar best is dat ik dat niet doe om evidente redenen... Laatst gewijzigd door straddle : 29 januari 2008 om 02:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat is dus het eerste dat ik hierover hoor. Citaat:
|
||
![]() |