![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Sinds een jaar of wat serieuze liefhebber van klassieke muziek geworden, helaas nog geen kenner. Ik ben vooral te vinden voor de romantiek (Beethoven, Mahler, St Saens) en in het bijzonder de Hoog Romantiek (Rachmaninov!). Alles ervoor spreekt me dan weer minder aan. Te bemeten, voorspelbaar en gestructureerd naar mijn smaak. Moderne klassieke muziek ben ik ook niet zo in thuis...
Wanneer ik in de stemming ben luister/speel ik eigenlijk liever jazz of blues. Als gitarist biedt dat wat meer uitdagingen en expressie. Ultieme luistergenot blijft voor mij echter Pink Floyd, mijn eerste grote muzikale liefde. (ok nee, mijn eerste was Get Ready! om echt eerlijk te zijn ![]()
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() oh my reinaert, gij kent er echt niks van hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Jazz-liefhebber... need I say more.
Reinaert kent er oneindig veel meer van dan jij ooit zal kunnen behappen. Hou het maar bij je jumpdinges... goed voor de conditie. En bij elke beat-dreun sterft er een hersencel af, dus binnen een paar maanden kan je heerlijk beginnen vegeteren.
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() De 4 seizoenen (quattro stagioni) van Vivaldi word ik nooit beu. De Strauss-familie heeft ook heerlijke muziek gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hou van héél veel verschillende genre's oa klassiek, maar laten we dus ontopic wezen.
![]() Dé grootste componist is voor mij: shostakovich. -Symfonie nr. 4 door het Nationaal orkest van België: subliem! ![]() ![]() De afsluiter vh derde deel, einde vd symphonie: ongeëvenaard! ![]() Ik heb dit stuk dan ook al vele tientallen maal beluisterd! Ook andere symphonieën zijn prachtig: no.1,5,8,15 bijv. -Jazzsuites, pianoconcerten, maar vooral menig vioolconcerto's waaronder vooral 1, en 2. Khachaturian -Pianoconcerto -Vioolconcerto door het filarmonisch orkest van London: subliem! Vooral de laatste 2 delen. ![]() enesco Sonaten voor viool en piano nrs 2 en 3, maar bovenal, bovenal: Roemeense Rapsodienr.1 in A op.11 is werkelijk subliem ![]() ![]() ![]() Maar ik hoor ook wel eens wat graag uit de romantiek: Mendelssohn vioolconcerto in E kleinh op 64, erg toegankelijk. Paganini Vioolconcerto nr 1 Weber Klarinetconcert nr 2 En natuurlijk onze eigen Belgische César Franck, syfonie in d klein, enkele orgelwerken: Zes stukken: opus 16;17;18;19;20;21, maar vooral opus 16 en 17 dan. Maar ook tal van werken uit de Barokke periode: Vooral Bach, Monteverdi, Scarlatti senior en junior, enz. En zoals je al kon uitmaken hou ik vooral van de viool! Hoe virtuozer, hoe beter!! ![]() ![]() Vele mensen horen graag muziek uit de Romantische periode, gewoon omdat dit weinig moeite vergt om het te leren kennen. Ik vind ze, globaal genomen, dunne spoeling in vergelijkig van de hedendaagse, en de barokke. Ik hou dus helemaal NIET van Grieg met zn peer gynt ![]() ![]()
![]() |
#46 |
|
![]() En mitgard, hou er eens mee op, je bent een gefrustreerd kind, we weten het allang, maar val ons daar niet langer mee lastig please.
![]()
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() Niets is leuker dan een nieuwe muzikale ontdekking. Hoe meer ik er nog te gaan heb, hoe liever Mitgard.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 29 januari 2008 om 01:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De allergrootse voor mij is natuurlijk Bach. Hij heeft prachtige werken geschreven die mij die kunnen raken. Vooral zijn orgelwerken vind ik erg mooi. Ik ben nu trouwens bezig alles van Bach te beluisteren maar daar ben ik nog wel een paar weken zoet mee heb ik zo het idee.
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ogen sluiten en je "ziet" de musicale opbouw...pure wiskundige perfectie idd. Hier: Gould speelt de Goldbergvariation, 26-30 & Aria Da Capo: http://www.youtube.com/watch?v=Rtt1msnwlZQ Hier Gould in Die Kunst der Fuga: http://videox.imasty.com/watch/?v=_1ain4qftoM (Het is me gebeurd, in Italië naar de kerk te gaan omdat er Bach werd gespeeld) (oa een keer ongeïnviteerd: een privémis van één van de Barberinis in Rome: achter een pilaar verstopt...) En dan Paganini...:voorbehouden aan de échte vioolvirtuozen. Hier, een oude opname, maar meesterlijk: Jascha Heifetz plays Paganini Capriccio No. 24 http://videox.imasty.com/watch/?v=vPcnGrie__M Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2008 om 02:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Hier:Gould, Goldbergvariation 25:
http://www.youtube.com/watch?v=clDtiewclmg Ander vlak, ook geniaal: Kissin: Evgeni Kissin speelt Rachmaninov, Piano Concerto No.3 Rachmaninov, Piano Concerto No.3 Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2008 om 02:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja, nu zie ik het ook ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze kassiers op de wegen beroofd Aan ouden van dagen op kaarslichte dag Hun beursje met spaargeld ontrukt Onze roomblanke dochters onteerd Waarheen mijn vaderland O Nederland ontwaak! Gooi al dat zwarte tuig eruit Ons land voor ons Op naar de Blanke Macht! Gerard Reve ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we hebben het hier toch vooral over ontaarde 'cultuur'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cultuur is aan jou niet besteed!
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, niet getreurd, ik heb het uit nostalgie maar eens terug opgezet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Bah, walsmuziek en nieuwjaarsconcert-brol, echt niet aan mij besteed...
![]() |