![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die skinhead is dik in fout door met een mes daar te komen provoceren, maar die antifa-gast is oerdom door daarop in te gaan. Je moet er geen verzetsstrijder van maken, die gestorven is in de strijd tegen nazi's he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat erg toch voor die antifa-skinhead...
Heel zijn leven verspilt aan geprul, en nu wordt hij enkel nog herrinnerd als ... ... een onnozelaar die niets heeft bereikt. Ale, voor op die gast zijn grafzerk: "Al deden de doorligwonden nog zo'n zeer, ik ben gered door een harde peer"
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Zelfs al zouden we absoluut werkvolk moeten importeren, dan zou de ervaring nu toch al wel overduidelijk moeten zijn dat het heel ander werkvolk zal moeten zijn dan ongeschoolden uit het rif rif gebergte. Ik ben er pertinent zeker van dat de migranten die hier al binnen zijn gehaald als groep een negatieve bijdrage leveren aan de welvaart voor de autochtone bevolking hier. Alle onderzoek dat ik hier ooit over gezien heb (vb Nederlands planbureau) terzake geeft dat trouwens ook aan. M.a.w. de huidige migratiegolven verergeren het probleem dat ze werden verondersteld op te lossen enkel én brengen nog eens een hele hoop andere problemen mee ook. Jfyi: dat er geen afstammelingen van slaven te vinden zijn in de Arabische wereld is echt niet omdat hun cultuur 'samengesmolten' is met die van hun eigenaars hoor. Waar u dat fabeltje vandaan haalt ben ik wel eens benieuwd naar. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 februari 2008 om 13:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Je hebt gelijk dat we in de toekomst meer gericht mensen moeten importeren, mensen met skills dus, of die kunnen ingezet worden in knelpuntberoepen. Wat betreft de negatieve bijdrage, in de jaren '60 had België en Nederland dringend werkvolk nodig voor (onder andere) de mijnen. Later bleken de tweede en derde generatie zich hier heel slecht aan te passen. Misschien een fout van hen, maar ook van de ontvangende landen. Meer had moeten worden gedaan om hen te integreren. Je moet toegeven dat er veel racisme is bij werkgevers, en dat er een feitelijk apartheidssysteem was, migranten werden steeds in dezelfde armere wijken gedwongen, veel huiseigenaars in betere wijken weigerden aan hen te verhuren. Anderzijds ontbreekt het dikwijls ook aan een goede houding van die mensen zelf. Er had een strikt beleid moeten uitgewerkt worden van rechten en plichten, hulp bij het zoeken naar werk en huisvesting, geen uitkering voor arbeidsonwilligen, uitzetten van criminele elementen. De Vietnamezen in Tsjechië kregen allemaal een baan en hulp bij het zoeken naar een geschikte woning. Ongewenste elementen werden stante pede op het vliegtuig terug naar Vietnam gezet. Er waren verplichte integratiecampagnes. De tweede en derde generatie is perfect geïntegreerd. De integratie van zigeuners was wel minder goed gelukt, maar dat waren dan ook geen migranten maar een traditionele minderheid. Dat van de Arabische slaven is helemaal geen fabeltje. Zoek maar eens op. Talloze zwarte Arabische slaven vermengden zich uiteindelijk met de bevolking. Laatst gewijzigd door tomm : 2 februari 2008 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En mocht een meisje van hier met zo éne willen trouwen, ja, dan doet ze maar, maar ze moet dan wel haar man zijn nationaliteit overnemen, en met hem in zijn land gaan wonen. Van vrouwen, kinderen, moeders, vaders, grootmoeders, grootvaders, nonkels, tantes, neven en nichten, buurmannen, vrouwen en kinderen te doen overkomen had uiteraard niet eens sprake mogen zijn...Maar die krankzinnigheid is dus wél gebeurd, en kijk nu maar eens hoe de zaken ervoor staan!! We zijn overspoeld met dat vreemd volk, die woekeren hier als hardnekkig onkruid... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Nu ja, zigeuners zijn altijd een plaag geweest in Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Zolang je het zelf geloofd...
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]()
![]() |
#51 |
Minister
|
![]()
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die messentrekker staatdaar wat te zwaaien en te roepen, komt die ander van boven naar beneden gelopen en begint ie op de ander te motten. Tel eens het aantal vuistslagen op dat de ander uitdeelde voor de messentrekker uithaalde en kom dan nog eens terug liefje.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 5 februari 2008 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien: gastarbeiders werden hier verkocht aan de lokale bevolking als gasten die zouden vertrekken en de overgrote meerderheid van de hier nu aanwezige Turken en Migranten heeft hooguit ergens een achteroom die even in de mijnen heeft gewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk had ik misschien geen Turken en Marokkanen gevraagd maar andere volkeren. België had echter niet veel keus, Aziatische landen waren toen nog geen optie, Oost-Europa was afgesloten, Italië en Spanje begonnen economisch beter te worden vanaf de jaren '60, en mediterraanse landen kennen traditioneel een emigratie-cultuur en warn bovendien dichtbij. Dus besloot men voor de minder ontwikkelde mediterraanse landen te gaan. Ik denk dat niemand zich ooit illusies maakte dat die migranten terug zouden vertrekken. Wel is het zo dat vooral Marrokanen toen nog geen zo'n slechte reputatie hadden als nu. Die reputatie hebben ze in zekere zin wel verdiend, niet enkel in België maar in heel West-Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb persoonlijk mijn idee over wat er gespeeld heeft, maar ik was er niet bepaald bij toen die beslissingen genomen werden. Dat ze niet in het algemeen belang waren en dat degenen die ze namen dat wisten daar twijfel ik echter niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tomm : 12 februari 2008 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat er voor vooral moslim immigratie werd gekozen was volgens mij vooral bekeken vanuit naieve geopolitische verwachtingen en doelstellingen, waarbij - zoals de Fransen bvb nu nog steeds willen - er gaandeweg een integratie van het middellandse zeegebied en Europa tot doel werd gesteld. Vanuit europees perspectief bekeken om 4 grote redenen volgens mij: 1. (voornamelijk Frans) imperialisme en dromen van een nieuw wereldrijk. 2. goodwill kweken mbt olie- en energievoorziening 3. een complete onderschatting van de lange termijnimpact en blindheid voor de incompatibiliteit van veel van de aangetrokken migranten met de al bestaande samenleving. 4. Een kunstmatige creatie van een nieuwe 'onderklasse' uit strategisch/poltieke overwegingen door bepaalde belanghebbende partijen. |
|
![]() |
![]() |