![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet dat dat met het onderwerp te maken heeft, maar wat bedoel je daar eigenlijk mee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet dat dat met het onderwerp te maken heeft, maar voor mij maakt dat allemaal niet zoveel uit hoor. Die met de rode tong en klauwen vind ik eigenlijk mooier, uitdagender.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u dat men in Frans-Vlaanderen een "verbelgde" Leeuw uithangt? Nochtans gebruikt men daar bijna overal de Leeuw met rode klauwen en tong. De zaak heeft nu eenmaal niets met België als dusdanig te maken: de volledige zwarte Leeuw gaat terug op de oude banier van de graven van Vlaanderen, terwijl die met rode klauwen en tong te zien is op de 17e en 18e eeuwse banieren en schilden. Toen men in de 19e eeuw een vlag zocht voor Vlaanderen, inspireerde dichter Rodenbach zich op de oudste banier. Toen was die met rode klauwen en tong immers als provincievlag in gebruikt. In Frans-Vlaanderen had men dat probleem niet, dus daar gebruikte men de latere Leeuw. Reeds enige tijd is de Leeuw met rode klauwen en tong niet meer als provincievlag in gebruik. Het probleem stelt zich dus niet meer. Ik hang met evenwel plezier en trots de ene of de andere vlag uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.geocities.com/esperantobilbao/eue.htm In 2005 is er natuurlijk het herdenkingscongres in Boulogne-sur-Mer. Ik zal er ook zijn (als de hemel niet neerstort tenminste). http://boulogne2005.online.fr/eo/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |