Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2008, 14:03   #41
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat het éne kwaad het andere kwaad zou goedpraten???
Ik snap dat dus écht niet eh.

Waarom kan een discussie hierover niet van de realiteit vertrekken?
Het probleem dat gynaecologen in levende lijve ervaren wordt geïnspireerd door één religie-ideologie-cultuur :de islamitische.
Dat nuanceringsvoorstel is niets anders dan progressieve populistische prietpraat vanwege hypocrieten die moeite hebben met de realiteit.

Het uitspinnen van het probleem dat gynaecologen alleen met moslims hebben naar het algemene thema van geweld op vrouwen is niets anders dan een hypocriet afleidingsmaneuver om het eerste probleem te minimaliseren.

Indien progressief Vlaanderen echt problemen wil aanpakken zal ze ze eerst moeten durven benoemen. En daar knelt duidelijk het schoentje, ten minste als de probleemveroorzakers verrijkers zijn.

Laatst gewijzigd door Online : 3 februari 2008 om 14:05.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 14:16   #42
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Dat sommige moslimmannen hun opvattingen zo publiek tentoonspreiden wil niet zeggen dat er onderhuids ook gelijkaardige situaties bij vlamingen zijn.
De probleem waarmee gynaecologen geconfronteerd worden wijst op twee problemen: a) er zijn mensen die er klaarblijkelijk geen probleem mee hebben om hun mening, die nogal sterk afwijkt van 'ons' rechtvaardigheidsgevoel, kenbaar te maken, b) er zijn mensen die een mening hebben die nogal sterk afwijkt van 'ons' rechtvaardigheidsgevoel.

Je kunt probleem a misschien indijken met een gedragscode, maar dat lost probleem b natuurlijk niet op. Dat een vrouw dan wel behandeld wordt door een mannelijke gynaecoloog garandeert helemaal niét dat die vrouw daarna geen erg negatieve reactie mag verwachten van haar echtgenoot. Het probleem voor de gynaecoloog is daarmee misschien opgelost, maar het probleem zélf is er nog steeds. Misschien minder zichtbaar, maar dat maakt het niet minder reeël.
Een gedragscode kan een hulpmiddel zijn, maar er zal volgens mij veel meer nodig zijn dat dat alleen.

Maar ik denk dat een aantal van de vlaamse vrouwen die gelijkaardige situaties hebben meegemaakt, graag betrokken zouden worden in dit probleem. Daarvoor moeten ze natuurlijk erkend worden als discussiepartner. Misschien hebben ze wel iets zinnigs, iets bruikbaars te vertellen. Maar dan moeten ze erkend worden, en dat blijkt voor een aantal mensen blijkbaar een onmogelijke taak.
Oud 3 februari 2008, 14:18   #43
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Sorry, maar volgens mij is de realiteit van dit topic

Ofwel zijn de gynaecologen dan ongenuanceerd? Of geeft de journalist de feiten verkeerd weer?
zie mijn vorige post.
Oud 3 februari 2008, 14:24   #44
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Bon, in grote lijnen ben ik het hier mee eens, zie edit2 van post.
Behalve wat dit betreft:
Iedere discussie die uitgaat van een ongenuanceerde opsplitsing tussen moslims en niet-moslims is gedoemd te mislukken.

Dat vind ik te ongenuanceerd, ik vind dat je hierbij onvoldoende rekening met het belang van het islamitisch geloof voor moslims en de ideologische en politieke consequenties daarvan.
ze is gedoemd tot mislukken omdat je maar met twee partijen rond de tafel kunt zitten: de 'goeie' vlamingen en de 'slechte' moslims.
Er ontbreken dan twee partijen: de vlaming bij wie niet alles koek en ei is en de moslims die zich op één of andere manier hebben onttrokken aan een fundamentalistische houding. Ik denk dat je die best meeneemt naar de gesprekstafel.
Oud 3 februari 2008, 14:27   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Men moet gewoon de wet toepassen, zo simpel is dat.
Als een gekleurde dokter op spoed weigeren strafbaar is, is het weigeren van een mannelijke dokter op basis van diezelfde wet ook strafbaar.
Opmerkelijk dat die hypocriete zakken van het CGKR hier nog geen klacht indienden, ze zijn anders zo rap om iemand - het moet dan wel een autochtoon zijn - een klacht aan zijn been te lappen.

Citaat:
Correctionele rechtbank van Brussel, 30 juni 1997
Vormt een misdrijf tegen de artikels 1 en 2 van de wet, de weigering om zich door een arts van Afrikaanse herkomst te laten verzorgen wanneer men in de spoedopname wordt opgenomen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 februari 2008 om 14:28.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 14:33   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het probleem dat gynaecologen in levende lijve ervaren wordt geïnspireerd door één religie-ideologie-cultuur :de islamitische.
Dat nuanceringsvoorstel is niets anders dan progressieve populistische prietpraat vanwege hypocrieten die moeite hebben met de realiteit.

Het uitspinnen van het probleem dat gynaecologen alleen met moslims hebben naar het algemene thema van geweld op vrouwen is niets anders dan een hypocriet afleidingsmaneuver om het eerste probleem te minimaliseren.

Indien progressief Vlaanderen echt problemen wil aanpakken zal ze ze eerst moeten durven benoemen. En daar knelt duidelijk het schoentje, ten minste als de probleemveroorzakers verrijkers zijn.
Hoe dikwijls leidt het echt tot een probleem?
Hoeveel keer werd een dokter van wacht verhinderd zijn werk te doen?
Heeft iemand er cijfers en percenten over, buiten die twee of drie overgemediatiseerde voorvallen waarbij een hysterische vent schandaal maakte? (en ging het toen verder dan woorden en lawaai?)

Ik ken moslimas die zonder probleem naar een mannellijke dokter gaan. Doe dus niet alsof alle moslimas dat weigeren.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 februari 2008 om 14:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 14:40   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Heeft iemand er cijfers en percenten over, buiten die twee of drie overgemediatiseerde voorvallen waarbij een hysterische vent schandaal maakte? (en ging het toen verder dan woorden en lawaai?)

Een paar gevallen die de media halen ja, en de rest dan?

Citaat:
Ook Johan Van Wiemeersch, voorzitter van de Belgische gynaecologen, krijgt in zijn praktijk steeds meer af te rekenen met weigeringen. 'Rond het jaareinde is de situatie geëscaleerd. Het is de hoogste tijd om in te grijpen.'
Oud 3 februari 2008, 14:42   #48
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken moslimas die zonder probleem naar een mannellijke dokter gaan. Doe dus niet alsof alle moslimas dat weigeren.
't zou er nog moeten bijkomen.
Voor onze huisfilosoof is er dus geen vuiltje aan de lucht tenzij het in alle gevallen van dattum is.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 14:42   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nee daar heb ik nog nooit van gehoord,nu ga jij de discussie weer weer op zijn kop zetten hé,enkel Moslims doen zo idioot ...
Je moet meer met vrouwen spreken, vooral meer naar vrouwen luisteren, dan zal je horen dat best wat Vlaamse vrouwen absoluut een vrouwelijke gynaecoloog willen.
Oud 3 februari 2008, 14:45   #50
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet meer met vrouwen spreken, vooral meer naar vrouwen luisteren, dan zal je horen dat best wat Vlaamse vrouwen absoluut een vrouwelijke gynaecoloog willen.
Ik blijf dat onzin vinden,en een goedkoop excuus van links om het idioot moslimgedrag goed te keuren
Oud 3 februari 2008, 14:46   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat kan best zijn,maar die kan geen herrie maken als hun vrouw naar spoed moet en er geen vrouwelijke dokter aanwezig is.
Oud 3 februari 2008, 14:46   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een paar gevallen die de media halen ja, en de rest dan?
Daarom juist zou ik graag statistieken, cijfers en percenten zien, om de omvang vh probleem in te schatten.Die rest: worden de vrouwen te sterven gelegd omdat er geen vrouwelijke dokter is?
Oud 3 februari 2008, 14:49   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom juist zou ik graag statistieken, cijfers en percenten zien, om de omvang vh probleem in te schatten.Die rest: worden de vrouwen te sterven gelegd omdat er geen vrouwelijke dokter is?
Als een vrouw sterft omdat haar man de hulp van een mannelijke dokter weigert wiens fout is dat dan?
Seffens ga je nog beweren dat het de schuld was van die vrouwelijke dokter omdat ze niet aanwezig was.
Oud 3 februari 2008, 14:51   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik blijf dat onzin vinden,en een goedkoop excuus van links om het idioot moslimgedrag goed te keuren
Waar zeg ik dat ze gelijk hebben? Ik vraag cijfergegevens, om de omvang vh probleem te kunnen inzien, en niet te oordelen op twee of drie sensatie-artikels in de kranten.
PS
Mijn vrouw heeft dan weer minder goede ervaring met vrouwelijke gynaecologen....
Oud 3 februari 2008, 14:53   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als een vrouw sterft omdat haar man de hulp van een mannelijke dokter weigert wiens fout is dat dan?
Seffens ga je nog beweren dat het de schuld was van die vrouwelijke dokter omdat ze niet aanwezig was.
"Als" en "seffens" zijn geen elementen maar veronderstellingen.
Oud 3 februari 2008, 14:58   #56
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat ze gelijk hebben? Ik vraag cijfergegevens, om de omvang vh probleem te kunnen inzien, en niet te oordelen op twee of drie sensatie-artikels in de kranten.
PS
Mijn vrouw heeft dan weer minder goede ervaring met vrouwelijke gynaecologen....
Jan met de pet weet toch dat Moslim mannen hun vrouwen verbieden om naar een mannelijke gynaecoloog te gaan,zelf als de vrouw en het kind in levensgevaar verkeren,ik kost om eerlijk te zijn van dat klote geloof(sorry dat ik het zo bot zeg nu)
Oud 3 februari 2008, 15:12   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderstaande zijn wel geen cijfers of precenten maar het geeft toch een indicatie hoe groot het ''probleem'' is. En dat men er soms de security erbij moet roepen zegt ook genoeg. Je zal daar maar mannelijke dokter zijn.

Citaat:
'Wekelijks weigert minstens één allochtoon paar te bevallen met een mannelijke gynaecoloog', zegt professor Luc Baeyens, diensthoofd gynaecologie van het Brugmannziekenhuis. 'Soms moeten we onze security erbij roepen om conflicten te smoren.'
Oud 3 februari 2008, 16:34   #58
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat sommige moslimmannen hun opvattingen zo publiek tentoonspreiden wil niet zeggen dat er onderhuids ook gelijkaardige situaties bij vlamingen zijn.
Dergelijke situaties werden niet gemeld door gynaecologen en komen vooralsnog enkel in uw verbeelding voor.
Waanbeelden uit uw verbeelding gebruiken om een probleem bij moslims te verdoezelen : how low can you you?
Oud 3 februari 2008, 16:36   #59
Banneling

Standaard

Citaat:

Zo veel keer dat een gedragscode nodig werd, mits ook het CGKR de ogen bleef sluiten voor dit soort islamitisch racisme.
Oud 3 februari 2008, 16:39   #60
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat deze draad niet over. Deze draad gaat over moslims die gynaecologen in elkaar slaan en/of bedreigen als die in de buurt van hun vrouw komen tgv een spoedopname.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be