Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2008, 12:18   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

[quote=Laya;3246560]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht

Ik heb geen ervaring met een loon 'aan den band'. Wel als werkgever met het loon 'in den bouw'. Ik denk niet dat ze aan de band 6 weken betaald verlof hebben + weerverlet. Na jaren aan de band gaan ze ook niet de ervaring opgedaan hebben om zelfstandig te beginnen, wij hebben verschillende werknemers verloren na een aantal jaar. Als ze genoeg ervaring hebben beginnen ze gewoon zelfstandig.
En wat vind je daar zelf van, voor jouw zaak? Is het niet beter om ze meer loon te geven, of zo van die fiskaal leuke dinges als een lease-auto? Zodat ze in je zaak blijven?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 13:12   #42
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En wat vind je daar zelf van, voor jouw zaak? Is het niet beter om ze meer loon te geven, of zo van die fiskaal leuke dinges als een lease-auto? Zodat ze in je zaak blijven?
Als je zelf moet kiezen tussen pakweg 2.000eur net + een leasewagen of 10.000eur net of meer en je eigen baas zijn, wat zou jij kiezen als je de kans kreeg?
btw, die zaak bestaat nog maar was met mijn ex, mijn huidige man heeft ervaring opgedaan in een andere sector en daar zijn we dan een jaar geleden ook zelfstandig mee begonnen. Ook al verdiende hij niet slecht.

Laatst gewijzigd door Laya : 8 februari 2008 om 13:17.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 18:05   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als je zelf moet kiezen tussen pakweg 2.000eur net + een leasewagen of 10.000eur net of meer en je eigen baas zijn, wat zou jij kiezen als je de kans kreeg?
btw, die zaak bestaat nog maar was met mijn ex, mijn huidige man heeft ervaring opgedaan in een andere sector en daar zijn we dan een jaar geleden ook zelfstandig mee begonnen. Ook al verdiende hij niet slecht.

10.000 € net of meer ...
de eerste de beste hier op dit forum die nog eens zit te zagen over de pensioenen van ambtenaren, krijgt een figuurlijke oorveeg van mij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 18:31   #44
bk232214
Gouverneur

Standaard altijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
do 07/02/08 - De bouwsector en de fruitteelt kampen nog altijd met een groot tekort aan werknemers. Ze eisen maatregelen om dat op te vangen.

Volgens De Morgen kregen vorig jaar 4.000 buitenlanders legaal een arbeidskaart, waarmee ze hier mogen werken. Het ging vooral om Polen, Roemenen en Bulgaren.

Volgens de Confederatie Bouw is dat veel te weinig en is er jaarlijks een tekort van 12.000 mensen.

De confederatie vraagt maatregelen zoals meer interimarbeid, het mogen werken met onderaannemers en lijsten met bedrijven die tekorten hebben.

Ook de fruitteelt wil dat seizoensarbeid fiscaal aantrekkelijker wordt voor mensen van bij ons. Het gaat dan om studenten, leefloners en werklozen.

de Vlamingen gaan volgens het vb alleen voor de vergrijzing zorgen vlamingen luizakken, import buitenlandse broeders nu

vrt
Altijd het zelfde laat de werklozen nu eens gerust ik dop al 25jaar en trek nu al 1158euro en ben 59jaar Maar ik kan er wel inkomen een alleenstaande gepensioeneerde met 46 jaar gewerkt trekt juist 42euro meer .Hallo tokio
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 18:34   #45
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Welk vuil werk dan? Met de tractor rondrijden op het veld, en de koeien semi geautomatiseerd melken? Of bedoelt u die schandalige bedrijven waar kippen op 10cm² zitten om iedere dag een ei te mogen produceren?
U kent dus niets van de rookloofteelt...

Wordt er geen rookloof geteeld in het Walenland? Ik heb me laten wijsmaken dat er nog rookloof werd geteeld in de Limburg. Nu wordt nog rookloof geteeld in de Westhoek en vooral in Wervik. Maar de Vlaamse rookloofteelt zal in 2013 steendood zijn want de boeren krijgen dan geen betoelagingen meer, dank u EU.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tabakst...in_Belgi.C3.AB

Als ik mag kiezen tussen "iedere dag op 10 cm² zitten en een ei voortbrengen" of "iedere dag uren tussen de plakkerige rookloofblaadjes kruipen", dan kies ik voor het eerste!

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 8 februari 2008 om 18:36.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 18:36   #46
bk232214
Gouverneur

Standaard vergeten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Altijd het zelfde laat de werklozen nu eens gerust ik dop al 25jaar en trek nu al 1158euro en ben 59jaar Maar ik kan er wel inkomen een alleenstaande gepensioeneerde met 46 jaar gewerkt trekt juist 42euro meer .Hallo tokio

Nog iets vergeten en betaal geen belastingen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 18:38   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Nog iets vergeten en betaal geen belastingen

Ge dopt al 25 jaar. Dat betekent dat ge 34 jaar was toen ge begon te doppen.....amai

gij hebt een erg goed leven gehad....NOT.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 21:27   #48
kingsale29
Vreemdeling

Standaard nog

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge dopt al 25 jaar. Dat betekent dat ge 34 jaar was toen ge begon te doppen.....amai

gij hebt een erg goed leven gehad....NOT.
nog altijd tot mijn 65 goed he
kingsale29 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 06:57   #49
markasiet
Burger

markasiet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U bent blijkbaar nooit op een fruitplantage geweest, er bestaan geen machines die appels, kersen en aardbeien plukken.
Het plukken gebeurt met de hand, de boer zelf,ja, die rijdt rond met de tractor.
Ik heb nog als jobstudent jaren geleden op de (nu) beroemde blauwbessenkwekerij van Koersel gewerkt. Je kon als je ECHT geen vakantiejob vond daar steeds onmiddellijk werken omdat die nooit volk vond omdat het indeed een echte WANBETALER was ( is )

Dus eigenlijk is dit nieuwsbericht oude wijn in nieuwe zakken en moet ik wel een beetje deze tendens bevestigen
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 08:59   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Kent U toevallig zo'n luie werklozen op dit forum?
Ja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 09:03   #51
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja
Zelfkennis?
Oud 11 februari 2008, 08:01   #52
markasiet
Burger

markasiet's schermafbeelding

Standaard Buitenlanders??

Nu kan landbouw weer klagen dat de bijen doodgaan, blijken die nog wel de echte harde werkers te zijn in de landbouw seg
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 13:32   #53
Arh
Vreemdeling

Standaard

stuur die polen trug naar hun eige land!
Arh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 14:47   #54
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Tja economische migratie kan je gewoon niet tegen houden tenzij je onze welvaart op het spel wil zetten
Grenzen dicht, en zo snel mogelijk. Souvereiniteit over het grondgebied is een noodzakelijk fundament voor een gezonde samenleving.
Oud 8 mei 2008, 15:05   #55
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

[quote=Laya;3246264]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Enig idee hoeveel loon een bouwvakker heeft? Hoeveel betaald verlof? Ooit al gehoord van 'weerverlet'? Zwaar en risicovol? Nog nooit gehoord van liften, steigers, veiligheidlijnen? Of leef je nog in de jaren '70? Nu dragen ze hun stenen of dakpannen niet meer op hun schouder de ladder op hoor
Is het niet eerder zo dat mensen steeds minder hun handen willen vuilmaken en geen werkplunje willen aantrekken?
Ach mens toch, het enige wat voor de meeste mensen telt is wat er op het einde van de maand op de rekening komt.
Ikzelf heb jaren in de bouw gewerkt; lange dagen, vaak verre verplaatsingen naar de eigenlijke werkplek, betalingen steevast te laat, pauzes niet betaald, vakbondswerking onbestaande...
Nu werk ik in de industrie; mooier uurloon, vakantiegeld en eindejaarspremie.
En bovendien 8 uur werken is 8 uur werken; pauze ook betaald.

Betaal de mensen correct en ze doen elk werk ook als de handjes vuil worden.
De enige reden waarom de kapitalisten gastarbeiders naar hier halen is om de lonen te drukken en de sociale voorzieningen uit te hollen !
Oud 8 mei 2008, 16:16   #56
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar je begrijpt mijn antwoord blijkbaar niet,ik bedoel dat ze de werkloze Belgen verplicht aan het werk zouden moeten zetten,daar waar er werk is(wel tegen normale lonen)
Nu zijn er een pak luie werkloze die gewoon niet willen werken
Pas na dat deze bronnen zijn uitgeput zouden we Pollen en andere kunnen inporteren
Geef jij dan maar het goede voorbeeld: begin een bedrijf en omring je met personeel dat handenvol geld kost en tegen zijn zin bij je komt werken en dus helemaal niet produktief is. Ik doe dan wel verder met mensen die WILLEN werken.
Oud 8 mei 2008, 16:21   #57
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Grenzen dicht, en zo snel mogelijk. Souvereiniteit over het grondgebied is een noodzakelijk fundament voor een gezonde samenleving.
Straffe praat voor een internationalist...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 16:22   #58
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht

Ach mens toch, het enige wat voor de meeste mensen telt is wat er op het einde van de maand op de rekening komt.
Ikzelf heb jaren in de bouw gewerkt; lange dagen
Ook in de winter? Geen overuren betaald?

Citaat:
vaak verre verplaatsingen naar de eigenlijke werkplek
onbetaald? Ons mannen hadden dat graag, hoe verder hoe liever.

Citaat:
betalingen steevast te laat, pauzes niet betaald
Dat is bij de meeste werkgevers niet zo.

Wat je vergeet te vermelden is dat je met Kerst en Nieuwjaar 2 weken betaald thuis was, met Pasen een week, in de zomer 3 weken. Als je buiten werkte had je ook nog 'weerverlet'.
Oud 9 mei 2008, 00:51   #59
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Is ook zo, kom zeer vaak in Sint Truiden. Daar zie je voornamelijk Polen en Indiërs dat soort werk doen.
Dat ze wat beter betalen, en er zal meer volk op afkomen. Simpel...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 00:54   #60
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Eigen werkvolk eerst, grote fan van Di rupo zeker
Je hebt zeker gelijk als je zegt dat het profitariaat hard moet worden aangepakt. Maar weetje duveltje382 niet iedereen is zomaar geschikt om in de bouw te werken. Daarbij zijn de benodigde aantallen ontzetten groot alleen al 12000 in de bouw die kan je nooit of te nooit met alleen belgen invullen.
men moet daar jong & sterk geneog voor zijn, en ook technische vakkennis hebben. Metsen, dat is niet zoals vegen met een bezem hoor ! Dat is een beroep, waarvoor men moet leren.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be