Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2008, 00:33   #41
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dus u geeft toe dat u mij beledigt? U weet toch dat u voor persoonlijke aanvallen strafpunten kunt krijgen die een ban kunnen veroorzaken ?
Gaan we dreigen?
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 00:39   #42
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Gaan we dreigen?
Waar dreig ik? ik stel enkel zaken vast.
Reglement is reglement.
Oud 8 februari 2008, 00:46   #43
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u geeft toe dat u mij beledigt? U weet toch dat u voor persoonlijke aanvallen strafpunten kunt krijgen die een ban kunnen veroorzaken ?

Lees nog eens de post van forumspook waarop je reageerde.
Oud 8 februari 2008, 00:47   #44
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reglement is reglement.
Akkoord, dreiging was mischien wat veel gezegd maar geef toe, je insinueert wel, en dat is nergens voor nodig in een beschaafde discussie.
Oud 8 februari 2008, 00:49   #45
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zegt degene die in dezelfde topic beweert dat enkel domme mensen voor het VB stemmen. Hoeveel mede-forummers beledigt gij hiermee? Gelukkig zijn wij geen bleiters.

"
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 00:49   #46
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je leest dingen die er niet staan.

Citaat:
Reglement is reglement.
Oud 8 februari 2008, 00:53   #47
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zegt degene die in dezelfde topic beweert dat enkel domme mensen voor het VB stemmen. Hoeveel mede-forummers beledigt gij hiermee? Gelukkig zijn wij geen bleiters."
Moest je dat nu echt verklappen, Ik vroeg me af hoe lang hij erover zou doen voor hij eindelijk die "belediging" door had.
Oud 8 februari 2008, 01:18   #48
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moest je dat nu echt verklappen, Ik vroeg me af hoe lang hij erover zou doen voor hij eindelijk die "belediging" door had.
Je kunt ook te dom zijn om beledigd te worden.
Oud 8 februari 2008, 06:21   #49
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waarom zou je je moeten schamen voor je politieke overtuiging? Het is toch slechts een overtuiging? Een mening kwetst alleen als de mogelijke gekwetste dat toestaat.
Als die politieke overtuiging strijdig is met wat wij als goed beschouwen, dan zit men toch met de vraag HOE en met WELKE woorden men dat bekend maakt aan de eigen kinderen. Als je je eigen kinderen verteld dat je buitenlanders haat en dit ook van hen verwacht, dan maak het leven van dat kind kapot.
Van de VBers heb ik nog geen duidelijk antwoord mogen lezen (van tegenhangers wel), dus nog wat doorlezen.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 06:27   #50
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
...
Soit, ik ben een kind van VB'ers en als ik zie wat Moby, duvelke en jij denken dat ik thuis te horen heb gekregen, vraag ik mij af of ik nu moet huilen of lachen over zoveel onwetendheid en clichés.
Waarom ontwijken alle Vbers die vraag als de pest?
Oud 8 februari 2008, 06:32   #51
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Die vallen minder op omdat ze minder ''ambras'' maken. Ik denk dat het Vlaams Belang ook niet veel problemen heeft met zwarte Congolezen in België. Het gaat toch vooral om de moslims, die een bedreiging zouden vormen voor onze huidige staat van vrijheid, en alles wat daarbij hoort: straatbeeld, enz...

Wat je je wel moet afvragen is: Waarom zou het VB inspelen op angsten? Wat voor ''belang'' zit daar achter? Immers, het heeft er voor gezorgd dat het VB nooit en te nimmer aan de macht zal komen door het cordon sanitaire, behalve natuurlijk als het een absolute meerderheid haalt; wat toch niet gebeurt. Het VB doet dit dus denk ik weldegelijk vanuit een conserverend maatschappijk oogpunt en is dus in wezen - voorzichtig omspringend met deze term - idealistisch.
De reden dat ze moslims uitpikken is omdat het hot news is. De VS werd aangevallen door 20 'moslims' en sindsdien stond Bush in de schijnwerpers vanwege de strijd tegen kleine groepjes. Wilders heeft er zijn hele programma op gebaseerd. En het zou dom zijn van het VB om ook niet mee te lopen, terwijl de 'oorlog' nog gaande is.
Vergeet niet dat 1 van de VB-partijbureau's zich jarenlang temidden van moslims bevindt, naast het Sint-Jansplein. Zo gevaarlijk is het daar...

Laatst gewijzigd door Moby : 8 februari 2008 om 06:33.
Oud 8 februari 2008, 06:37   #52
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik ken een (Nieuwe Belgische) Marokkaan die op de VB stemt." Er zijn genoeg vreemdelingen" vertelt hij " want anders kan de sociale zekerheid het niet uithouden, en dan krijgen we binnenkort niks meer"...Een slimme , den deze...Slimmer als u, denk ik.
Ik geloof niet in dergelijke verhaaltjes. En mocht het waar zijn, dan kent hij het VB niet goed. Net of een Jood op Hitler zou stemmen.
Oud 8 februari 2008, 06:42   #53
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Als die politieke overtuiging strijdig is met wat wij als goed beschouwen, dan zit men toch met de vraag HOE en met WELKE woorden men dat bekend maakt aan de eigen kinderen. Als je je eigen kinderen verteld dat je buitenlanders haat en dit ook van hen verwacht, dan maak het leven van dat kind kapot.
Van de VBers heb ik nog geen duidelijk antwoord mogen lezen (van tegenhangers wel), dus nog wat doorlezen.
Wie zegt er dat Vlaams Belang stemmers hun kinderen zouden vertellen dat ze buitenlanders haten? Waarom zou VB stemmen gelijk zijn aan buitenlanders haten. Dat geloof je nu toch zelf niet?

Wat ik geloof is dat jij de facto VB stemmers haat.
Oud 8 februari 2008, 06:42   #54
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet in dergelijke verhaaltjes. En mocht het waar zijn, dan kent hij het VB niet goed. Net of een Jood op Hitler zou stemmen.
Ken jij het VB dan zo goed, al eens het programma gelezen?
Oud 8 februari 2008, 06:44   #55
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Na alle postings gelezen te hebben, moet ik concluderen dat men het niet DURFT te zeggen. Alleen Stratcat doet een poging, maar haakt al snel af.
Citaat:
k ben niet racistisch opgevoed.
Ik ben wel met België Barst opgevoed.

Meer woorden ga ik er hier niet aan verspillen.
Ik wist niet dat ik een zo gevoelige vraag gesteld heb. Hoe leg je als ouder en VBer/kiezer je standpunt uit aan je kinderen, of hoe hebben je ouders je dit uitgelegd?
Oud 8 februari 2008, 06:46   #56
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na alle postings gelezen te hebben, moet ik concluderen dat men het niet DURFT te zeggen. Alleen Stratcat doet een poging, maar haakt al snel af.

Ik wist niet dat ik een zo gevoelige vraag gesteld heb. Hoe leg je als ouder en VBer/kiezer je standpunt uit aan je kinderen, of hoe hebben je ouders je dit uitgelegd?
geef je op?
Oud 8 februari 2008, 06:50   #57
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Waarden en normen lijken me moeilijk aaan te leren bij kinderen, maar respect krijgen is misschiens nog het moeilijkst.
Misschien dat daar het probleem zit.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 06:55   #58
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt er dat Vlaams Belang stemmers hun kinderen zouden vertellen dat ze buitenlanders haten? Waarom zou VB stemmen gelijk zijn aan buitenlanders haten. Dat geloof je nu toch zelf niet?

Wat ik geloof is dat jij de facto VB stemmers haat.
Laten wij nu een kat een kat noemen. Ik krijg het VB krantje in mijn bus en daar wordt er geklaagd en geklaagd over alles wat met allochtonen te maken heeft. Hun slogan is "eigen volk eerst". Hun partijprogramma is gebaseerd op het aanpakken van allochtonen. De huidige top bestaat uit (ex-)neonazi's. Neonazi's lopen graag mee het VB, omdat ze zich daar lekker voelen (ook al zegt het VB dat ze niet welkom zijn...Als je vol vuiligheid zit, dan heb je last van vliegen). De reclame van de partij bevat enkel blanke modellen. Ze zeggen duidelijk dat ze niets van Franstaligen willen weten, en zeg nu zelf...het gaat alleen om de taal, dus wat moet het zijn als het om kleur gaat? Ze werden veroordeeld voor racisme.
Mijn vraag gaat niet over of het VB tegen allochtonen is, want iedereen weet dat het zo is. Het gaat over hoe men tijdens de opvoeding vertelt over de VB standpunten.
Oud 8 februari 2008, 06:55   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Er zijn hier duidelijk een paar mensen bezig die volledig opgaan in hun fantasiewereld en alle voeling met de werkelijkheid verloren zijn. Net zoals er geen lijn te trekken valt voor de "gezinnen van liberalen" of "gezinnen van CD&V'ers" (of andere partijen), net zo kan men moeilijk een type gezin uitwerken voor mensen die lid zijn van het Vlaams Belang. Als partijlid weet ik genoeg welke verschillen er allemaal bestaan...

Maar goed, ik laat jullie graag in jullie droomwereld. Ongetwijfeld leest ieder VB-vader 's avonds voor het slapengaan voor zijn kinderen uit Mein Kampf, schalt bij het opstaan het Horst Wessellied uit de boxen, spelen de kinderen "vogelpiek" met daarop een afbeelding van Mohammed of een of andere zwarte, enz., enz. Ik gun jullie echt al die vooroordelen.

't Ga jullie goed.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 06:57   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten wij nu een kat een kat noemen. Ik krijg het VB krantje in mijn bus en daar wordt er geklaagd en geklaagd over alles wat met allochtonen te maken heeft. Hun slogan is "eigen volk eerst". Hun partijprogramma is gebaseerd op het aanpakken van allochtonen. De huidige top bestaat uit (ex-)neonazi's. Neonazi's lopen graag mee het VB, omdat ze zich daar lekker voelen (ook al zegt het VB dat ze niet welkom zijn...Als je vol vuiligheid zit, dan heb je last van vliegen). De reclame van de partij bevat enkel blanke modellen. Ze zeggen duidelijk dat ze niets van Franstaligen willen weten, en zeg nu zelf...het gaat alleen om de taal, dus wat moet het zijn als het om kleur gaat? Ze werden veroordeeld voor racisme.
Mijn vraag gaat niet over of het VB tegen allochtonen is, want iedereen weet dat het zo is. Het gaat over hoe men tijdens de opvoeding vertelt over de VB standpunten.
Wij zijn helemaal niet tegen "allochtonen". Het Vlaams Belang richt zich tegen een slecht lopend asiel- en integratiebeleid alsook het onbezorgd binnenlaten van duizenden "vluchtelingen".

Grappig vind ik wel uw fantasierijke bewering: "de huidige top bestaat uit (ex-)neonazi's". U bent duidelijk ook niet van het eerste leugentje gebarsten...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be