![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
En over x-aantal jaren zal men wel er iets op gevonden hebben. ![]() Ik zou het onverantwoordelijk vinden om onze afval zo maar te dumpen in de ruimte, je weet maar nooit dat er nog ander leven is ginder.
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit even volledig terzijde ... zelfs moest dat onberoerd laten slaan op het volledig intact blijven ( dus niet gaan lekken ) dan zijn beide uiteraard niet echt vergelijkbaar te noemen Laatst gewijzigd door praha : 13 februari 2008 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb niks tegen het gebruik van kernfysica voor wetenschappelijk onderzoek (veiliger maken van voedsel, veredelen van planten, fundamenteel onderzoek in de fysica, enzo). Maar om met die kennis dan ook vijfentwintigduizend kernbommen te maken die onze planeet in één flits compleet kunnen vernietigen of dodelijk afval genererende kerncentrales te bouwen die helemaal niet nodig zijn voor onze energiebevoorrading, dat is iets anders hé. Kernfysica ja. Kernbommen en kerncentrales nee. Omdat ze niet nodig zijn.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 februari 2008 om 22:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weet jij wat het effect hiervan zou zijn op de zon? Ik ben geen astrofysicus, maar dit lijkt me toch wel een groot risico, om zomaar te gaan experimenteren met de enige zon die we hebben.
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Het in de ruimte brengen van massa kost gigantisch veel, en zoals Tavek reeds opmerkte, als het "maar" een paar honderd kilometer ver is zit het eigenlijk nog steeds in de atmosfeer van de aarde, en dus kan de baan na een tijd beginnen zakken.... http://en.wikipedia.org/wiki/Cassini...nd_controversy Dit gaat over één van de ruimtesondes die radioactief materiaal als energiebron gebruiken (op grote afstand van de zon werken zonnepanelen niet meer) Zowel over de lancering zelf als over een later traject in de baan waarbij de sonde even weer langs de aarde moest scheren was er grote controverse (als ik het me goed herinner vloog ie eerst twee keer langs Venus en was er afgesproken dat als dit niet goed ging de eerste keer, men hem de tweede keer op Venus ging laten neerstorten om te verhinderen dat hij hierheen zou komen en een risici zou vormen) Maar met het dumpen van die sondes op planeten heeft men geen probleem (Galileo is in Jupiter verdwenen)
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja, en lanceren kost niet alleen geld, maar ook massa's energie (tenzij dat space-elevator-ideetje ooit werkelijkheid wordt). En die energie moet je weer opwekken natuurlijk.
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() maar als ik het dus goed begrijp is het voornaamste bezwaar dus het geld, nl het feit dat het gewoon véél te duur zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat kwa straling op die plek, een beetje uranium peanuts is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() awel da's een hele leuke vraag ...wat er nu precies zou gebeuren moest je de zon even gaan 'vervuilen' met een paar zware elementen die langs geen kanten voorkomen in die jonge ster
okay 500.000 ton ( GB alleen blijkbaar in 2003) is misschien pinuts tov de gehele massa van de zon |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alez, ik weet het begot niet goed... misschien weet jij dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik dacht dat de zon juist verantwoordelijk was voor de aanwezigheid van atomen meer dan één proton in ons zonnestelsel?
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar de echt zwaardere elementen zouden onstaan zijn in eerdere genereaties sterren die dat uitwierpen naar zowat alle uithoeken van de ruimte de zon is in principe maar net zo oud als het onstaan van het hele (pro)planetaire systeem Laatst gewijzigd door praha : 14 februari 2008 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kernafval in de ruimte.
Elke kilogram de ruimte in vraagt XXX kilowatt. Veel meer dan die kilo afval tijdens de productieve faze heeft opgebracht. Met wat gaan we al die kilowattjes maken. Meer kerncentrales? Of met windmolens? Och neen, met steenkool natuurlijk. Lekker milieuvriendelijk.
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De massa, temperatuur en druk van de zon zijn zo immens dat het helemaal niks uitmaakt. Ik denk dat we gerust de maan tegen de zon kunnen zwieren, en op een zonnevlek na zal hij er niks van merken. |
|
![]() |
![]() |