![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vermoed dat het naar aloude traditie weer een presidentschap zal overslaan Citaat:
Citaat:
en dat ben ik nu niet meteen gewoon van je Citaat:
Citaat:
Bush leeft geen 100 jaar meer dus is het hooguit een nazaat of eentje uit dezelfde familie en dan is het natuurlijk maar de vraag of je die persoon kan gaan opzadelen met deze Bush zijn verleden en in hoeverre hij/zij dezelfde lijn gaat volgen maar maak je geen illusies hoor.... na hooguit een korte pauze kiezen die Amerikanen weer gratuit voor een zelfde soort neo-con Laatst gewijzigd door praha : 16 februari 2008 om 01:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er ooit nog een Bush op het politiek toneel verschijnt, zou die op zijn minst zich moeten distanciëren van de politiek van zijn voorganger en duidelijk aantonen dat hij niet in het minst de bedoeling heeft om een soortgelijke politiek te volgen. Dat is volgens mij de loodzware last van de erfzonde. Persoonlijk zou ik het dubieus vinden van het Amerikaanse volk, moest pakweg een achterkleinzoon van George W. Bush die zich verkiesbaar stelt, verkozen worden binnen laten we zeggen 80 jaar. Een gewaarschuwd man is er twee waard. In België is er geen onderbreking geweest in de opvolging. Van vader op zoon werd het staatshoofd gekroond. En de eerste was een dubieus, fout manneke. Met dat verleden zou België moeten breken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Hé?
Hebben wij al eerder discussies gevoerd?Ik dacht jou nog nooit tegengekomen te hebben op dit forum... ![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Yoda : 16 februari 2008 om 07:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is complete onzin. In vergelijking met Europese landen zijn er veel meer kwalitatief hoogstaande tijdschriften/kranten en programmas over politiek. En nog belangrijker: je hebt ze van alle strekkingen. Vergelijk dat maar eens met Europa waar het erg ver zoeken is naar iets wat nog kwalitatief genoemd kan worden en een balans helemaal onbestaande is. (het is met een vergrootglas zoeken naar niet PoCo mainstream pers). Ik denk niet dat u al ooit in de VS geweest bent... Wat wel waar is, maar dat geldt hier evenzeer is dat de doorsnee Amerikaan meer interesse heeft voor Paris Hilton dan voor een diepgravende politieke analyse, maar dat is in Europa echt niet beter hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Anti dit, anti dat. Straks zijn we nog anti-choco of anti-friet.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Collaborateurs geven volgens mij geen erfelijke titels of zakenimperiums door. Als ze zich verrijkt hebben middels hun collaboratie, kunnen hun erfgenamen natuurlijk aansprakelijk worden gesteld. De huidige koning zou dus geen koning meer mogen zijn, maar zou verder niet mogen aansprakelijk worden gesteld voor de daden van zijn voorganger. Financieel kan hij natuurlijk wel aansprakelijk zijn, als blijkt dat zijn fortuin vergaard werd met "stinkend" geld. Ik vind het bovendien weer weergaloos hoe je je toch weer geroepen voelt om je favoriete stokpaardje er bij te sleuren. Kun jij ook nog aan iets anders denken dan aan het nazisme en het VB, die voor jou, ongetwijfeld niet gehinderd door enige vorm van realiteitszin, één pot nat zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe naief kan je zijn als je verwacht dat een land dat geeneens respect voor zijn eigen inwoners heeft dat wel gaat hebben voor de rest van de wereld? We kunnen onze twee pollekes kussen dat voorlopig de VS nog dé wereldmacht is en niet China of Rusland. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 februari 2008 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Da's nieuw. Welk land bezet China?
Citaat:
Bovendien zijn Amerikanen zelfs tot in hun biologie toe onvrij (obesitas, controle door het voedsel-media complex), een fenomeen dat de Russen of de Chinezen veel minder treft. Da's voorlopig nog waar, maar iedereen ziet dat tijdperk aan zijn eind komen. Amerika heeft zijn tijd gehad. Jammer, want er had iets moois kunnen uit voortkomen. Helaas is dat niet gelukt.
Laatst gewijzigd door C2C : 17 februari 2008 om 22:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, door 24% van dat volk. Meer dan de helft van dat volk gaat niet stemmen. Zowiezo is de V$ een onrechtmatige staat, gebaseerd op genocide van de oorspronkelijke bewoners. Vergeleken met deze genocide was de Holocaust klein bier.
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 februari 2008 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat trauma heb ik persoonlijk al lang verwerkt: Amerika is een van de minst democratische, politiek meest onvrije, naties ter wereld. Citaat:
Zie wat er vandaag aan de hand is in Australië: publieke verontschuldigingen over de genocide op de Aborigines - hoe charmant. Wel een beetje laat natuurlijk. Maar goed, nu hopen dat alle blanke protestantse Angelsaksen vrijwillig vertrekken (of gedeporteerd) worden naar Groot-Brittannië en dat land teruggeven aan zijn bewoners.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn ook nog vergeten toe te voegen dat wie niet gesteund wordt door Halliburton, Boeing, Coca-Cola, Citibank, ... niet in de media komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tibet.
Citaat:
Voor een stuk geef ik u hier gelijk in, maar ik sta niet bepaald te juichen wanneer dit tijdperk ten einde komt want wat eraan komt zal veel erger zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt nog niet anders gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |