Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2008, 01:11   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik ga er ook niet van uit dat eventuele no brainers uit de Bush-clan dezelfde fouten zouden maken als hun illustere voorganger.
Ik ga er gewoon van uit dat het Amerikaans volk nooit zo dom kan zijn om ooit nog überhaupt een Bush te verkiezen als president.
dat mag je... maar dat weet ik nog niet zo
ik vermoed dat het naar aloude traditie weer een presidentschap zal overslaan

Citaat:
Dat ze hem een tweede mandaat geven, ja, dat begrijp ik dan weer wel. Dat moet je in de omstandigheden zien. Velen hebben gedacht dat dit nog meer chaos ging veroorzaken.
daar treed ik je bij

Citaat:
Ik zeg niet dat het huidige Belgische koningshuis nog handjes snelt, ik zeg alleen dat er meer dan een eeuw later, wel nog altijd erfopvolgers van Leopold op de troon zitten, als staatshoofd.
ja dat zeg je... maar eerlijk gezegd zie ik de relevantie er niet zo van in...tenzij je de huidige erfopvolgers ook daadwerkelijk een erfzonde toebedeelt
en dat ben ik nu niet meteen gewoon van je

Citaat:
Stel je voor, nog honderd jaar Bush...
daar mag ik niet aan denken....
Citaat:
Maar neen, zo dom als die Belgen zijn ze niet, die Amerikanen. Hopen we toch?
en daar maak je dan toch ergens terug die malle vergelijking
Bush leeft geen 100 jaar meer dus is het hooguit een nazaat of eentje uit dezelfde familie
en dan is het natuurlijk maar de vraag of je die persoon kan gaan opzadelen met deze Bush zijn verleden en in hoeverre hij/zij dezelfde lijn gaat volgen

maar maak je geen illusies hoor....
na hooguit een korte pauze kiezen die Amerikanen weer gratuit voor een zelfde soort neo-con

Laatst gewijzigd door praha : 16 februari 2008 om 01:13.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 01:20   #42
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
bij het nalezen ervan moet ik m'n menig nog enigsinds bijstellen
je argumentatie gaat niet zozeer over het aanhouden van dat oorspronkelijk 'bewind'

het gaat ergens over het opheffen van het huidig 'bewind' oa omwille van een soort overgedragen erfzonde
Inderdaad. Al is de moraal van vroeger niet die van nu, dat doet er niet toe, wat mij betreft.

Als er ooit nog een Bush op het politiek toneel verschijnt, zou die op zijn minst zich moeten distanciëren van de politiek van zijn voorganger en duidelijk aantonen dat hij niet in het minst de bedoeling heeft om een soortgelijke politiek te volgen. Dat is volgens mij de loodzware last van de erfzonde. Persoonlijk zou ik het dubieus vinden van het Amerikaanse volk, moest pakweg een achterkleinzoon van George W. Bush die zich verkiesbaar stelt, verkozen worden binnen laten we zeggen 80 jaar. Een gewaarschuwd man is er twee waard.

In België is er geen onderbreking geweest in de opvolging. Van vader op zoon werd het staatshoofd gekroond. En de eerste was een dubieus, fout manneke. Met dat verleden zou België moeten breken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 01:23   #43
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en dat ben ik nu niet meteen gewoon van je
Hé?
Hebben wij al eerder discussies gevoerd?Ik dacht jou nog nooit tegengekomen te hebben op dit forum...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 16 februari 2008, 01:25   #44
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en daar maak je dan toch ergens terug die malle vergelijking
Bush leeft geen 100 jaar meer dus is het hooguit een nazaat of eentje uit dezelfde familie
en dan is het natuurlijk maar de vraag of je die persoon kan gaan opzadelen met deze Bush zijn verleden en in hoeverre hij/zij dezelfde lijn gaat volgen

maar maak je geen illusies hoor....
na hooguit een korte pauze kiezen die Amerikanen weer gratuit voor een zelfde soort neo-con
Ja kijk, ik wou gewoon even een ludieke sneer uitdelen naar ons eigen landje, dat graag het moreel gelijk van de wereld speelt als reactie op C2C's soms ietwat kort door de bocht genomen leuzes. Niet meer dan dat hoor. Weet ook wel dat de vergelijking mank loopt.

Oud 16 februari 2008, 02:14   #45
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan vind ik persoonlijk de toestand in België veel schrijnender. We hebben hier een staatshoofd wiens voorvader Congolezen de handen liet afkappen, en miljoenen doden op zijn geweten heeft.

Dat de Belgen, terwijl dit intussen donders goed geweten is, nog steeds toestaan dat de nazaten van deze moordenaar van vader op zoon op de troon blijven zitten, is hemeltergend.

Dat zou hetzelfde zijn als nog vier generaties Bush na elkaar.
Het zal je misschien verbazen Nierika, maar ik ben het hier eigenlijk volkomen mee eens.
Oud 16 februari 2008, 07:36   #46
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Bush is zichzelf opgevolgd. Dat is niet eenzelfde soort regime, dat is hetzelfde regime. Mochten er nu nog drie, vier generaties Bush na elkaar worden verkozen, dan zou de toestand mogelijk echt vergelijkbaar zijn met België. Maar zo dom als de Belgen, dat zijn die Amerikanen volgens mij totaal niet.

Obama rules.
De Belgen zijn dan toch een pak slimmer hoor. De Belgen hebben de nazaten van die tiran dan ook van al hun macht ontdaan.Wat kan de koning hier nog? Niks! Als die ten oorlog wilt gaan lacht iedereen eens en doet gewoon verder waar hem mee bezig is. Kijk naar wat Bush allemaal kan flikken : Een wet goedgekeurd die Bush niet zint? Veto! Als iets de koning hier niet zint kan hij enkel efkes aftreden om de wet niet te moeten goedkeuren.

Laatst gewijzigd door Yoda : 16 februari 2008 om 07:37.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 11:15   #47
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht

- de mainstream media zijn gefocust op sensatie en zeer lokaal gericht, diepgaande politieke duiding is quasi onbestaande.

Dit is niet echt een ideale situatie om kritische, mondige burgers te kweken. En toch zie ik hier en daar hoopgevende lichtjes, alleen, met een quasi volledige controle op media en een corrupt politiek systeem kunnen "the powers that be" hun cynische plannen blijven ontplooien. Daarom moeten wij als Europeanen die positieve signalen zoveel mogelijk steunen in plaats van enkel af te geven op hun negatieve aspecten.

Dit is complete onzin. In vergelijking met Europese landen zijn er veel meer kwalitatief hoogstaande tijdschriften/kranten en programmas over politiek. En nog belangrijker: je hebt ze van alle strekkingen. Vergelijk dat maar eens met Europa waar het erg ver zoeken is naar iets wat nog kwalitatief genoemd kan worden en een balans helemaal onbestaande is. (het is met een vergrootglas zoeken naar niet PoCo mainstream pers).

Ik denk niet dat u al ooit in de VS geweest bent...

Wat wel waar is, maar dat geldt hier evenzeer is dat de doorsnee Amerikaan meer interesse heeft voor Paris Hilton dan voor een diepgravende politieke analyse, maar dat is in Europa echt niet beter hoor.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 11:16   #48
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Anti dit, anti dat. Straks zijn we nog anti-choco of anti-friet.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 13:16   #49
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
De Belgen zijn dan toch een pak slimmer hoor. De Belgen hebben de nazaten van die tiran dan ook van al hun macht ontdaan.Wat kan de koning hier nog? Niks! Als die ten oorlog wilt gaan lacht iedereen eens en doet gewoon verder waar hem mee bezig is. Kijk naar wat Bush allemaal kan flikken : Een wet goedgekeurd die Bush niet zint? Veto! Als iets de koning hier niet zint kan hij enkel efkes aftreden om de wet niet te moeten goedkeuren.
Hij heeft nog veel meer macht in dit land dan jij blijkbaar beseft. Ik zou hem persoonlijk niet als vijand willen.

Oud 16 februari 2008, 13:20   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan vind ik persoonlijk de toestand in België veel schrijnender. We hebben hier een staatshoofd wiens voorvader Congolezen de handen liet afkappen, en miljoenen doden op zijn geweten heeft.

Dat de Belgen, terwijl dit intussen donders goed geweten is, nog steeds toestaan dat de nazaten van deze moordenaar van vader op zoon op de troon blijven zitten, is hemeltergend.

Dat zou hetzelfde zijn als nog vier generaties Bush na elkaar.
Jij gelooft dus in een soort erfzonde. Pas je die ook toe op nazaten van collaborateurs?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 13:41   #51
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij gelooft dus in een soort erfzonde. Pas je die ook toe op nazaten van collaborateurs?
Ik geloof bijvoorbeeld dat bedrijven die indertijd profiteerden van de Holocaust, doordat Joden voor hen werden tewerkgesteld, of lieden die Joodse bezittingen confisceerden, inderdaad een erfzonde hebben doorgespeeld aan de generaties na hen. Ik geloof ook dat iemand die een bepaalde functie bekleedde die erfelijk is, en daar misbruik van heeft gemaakt, deze titel of functie niet meer mag doorgeven.

Collaborateurs geven volgens mij geen erfelijke titels of zakenimperiums door. Als ze zich verrijkt hebben middels hun collaboratie, kunnen hun erfgenamen natuurlijk aansprakelijk worden gesteld.

De huidige koning zou dus geen koning meer mogen zijn, maar zou verder niet mogen aansprakelijk worden gesteld voor de daden van zijn voorganger. Financieel kan hij natuurlijk wel aansprakelijk zijn, als blijkt dat zijn fortuin vergaard werd met "stinkend" geld.

Ik vind het bovendien weer weergaloos hoe je je toch weer geroepen voelt om je favoriete stokpaardje er bij te sleuren. Kun jij ook nog aan iets anders denken dan aan het nazisme en het VB, die voor jou, ongetwijfeld niet gehinderd door enige vorm van realiteitszin, één pot nat zijn?

Oud 17 februari 2008, 02:18   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

http://www.thedailyshow.com

Voor wie echt van Amerika houdt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 16:46   #53
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
China heeft maar weinig landen en bevolkingen platgebombardeerd, nietwaar?

Hoeveel landen bezet China?
Ze bezetten er toch al een paar. Daarnaast is het indicatief hoe een regime in de eerste plaats met zijn eigen bevolking omgaat. En op dat vlak zijn zowel china als rusland veel, veel erger dan de VS.

Hoe naief kan je zijn als je verwacht dat een land dat geeneens respect voor zijn eigen inwoners heeft dat wel gaat hebben voor de rest van de wereld? We kunnen onze twee pollekes kussen dat voorlopig de VS nog dé wereldmacht is en niet China of Rusland.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 februari 2008 om 16:52.
Oud 17 februari 2008, 22:18   #54
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ze bezetten er toch al een paar.
Da's nieuw. Welk land bezet China?

Citaat:
Daarnaast is het indicatief hoe een regime in de eerste plaats met zijn eigen bevolking omgaat. En op dat vlak zijn zowel china als rusland veel, veel erger dan de VS.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. De media in de V.S. zijn veel minder vrij dan in China of Rusland; de burger is er minder vrij en veel meer gecontroleerd; de democratie is er onbestaande (dat meen ik: democratie is meer dan de vrijheid kiezen om niet of ongeïnformeerd te gaan stemmen; democratie vereist actief burgerschap en dat ontbreekt totaal in Amerika); de vrije meningsuiting is er veel meer beknot dan in China of Rusland (zie de manier waarop de gehele Amerikaanse natie gehoorzaam zonder kritiek op oorlogspad werd gezet en gedwee volgde - de Russen die naar Tsjetsjenië moeten deserteren massaal, wat van de Amerikanen in Irak toch niet kan gezegd worden).

Bovendien zijn Amerikanen zelfs tot in hun biologie toe onvrij (obesitas, controle door het voedsel-media complex), een fenomeen dat de Russen of de Chinezen veel minder treft.

Citaat:
We kunnen onze twee pollekes kussen dat voorlopig de VS nog dé wereldmacht is en niet China of Rusland.
Da's voorlopig nog waar, maar iedereen ziet dat tijdperk aan zijn eind komen. Amerika heeft zijn tijd gehad. Jammer, want er had iets moois kunnen uit voortkomen. Helaas is dat niet gelukt.

Laatst gewijzigd door C2C : 17 februari 2008 om 22:21.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:24   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar daar is toch meer en meer reden toe. Dat regime werd - zelfs na de grootste leugencampagne uit de moderne geschiedenis en na de meest laffe militaire waanzin uit de moderne geschiedenis - gewoon herkozen. Door dat volk.
Neen, door 24% van dat volk. Meer dan de helft van dat volk gaat niet stemmen. Zowiezo is de V$ een onrechtmatige staat, gebaseerd op genocide van de oorspronkelijke bewoners. Vergeleken met deze genocide was de Holocaust klein bier.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 februari 2008 om 22:25.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:31   #56
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, door 24% van dat volk. Meer dan de helft van dat volk gaat niet stemmen.
Welja, maar dat noemen liberalen en andere Amerikanen "democratie" hé. De vrijheid om foert te zeggen tegen burgerschap en democratie.

Dat trauma heb ik persoonlijk al lang verwerkt: Amerika is een van de minst democratische, politiek meest onvrije, naties ter wereld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zowiezo is de V$ een onrechtmatige staat, gebaseerd op genocide van de oorspronkelijke bewoners. Vergeleken met deze genocide was de Holocaust klein bier.
Da's waar, maar dat kan wel gezegd worden van alle blanke Angelsaksisch-protestantse settler kolonies hé: de V.S., Australië, Nieuw Zeeland, Zuid-Afrika - allemaal racistische apartheidsstaten gefundeerd op een genocide.

Zie wat er vandaag aan de hand is in Australië: publieke verontschuldigingen over de genocide op de Aborigines - hoe charmant. Wel een beetje laat natuurlijk.

Maar goed, nu hopen dat alle blanke protestantse Angelsaksen vrijwillig vertrekken (of gedeporteerd) worden naar Groot-Brittannië en dat land teruggeven aan zijn bewoners.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 23:14   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

We zijn ook nog vergeten toe te voegen dat wie niet gesteund wordt door Halliburton, Boeing, Coca-Cola, Citibank, ... niet in de media komt.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 06:54   #58
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
.
Tibet.

Citaat:
Daar ben ik nog niet zo zeker van. De media in de V.S. zijn veel minder vrij dan in China of Rusland; de burger is er minder vrij en veel meer gecontroleerd; de democratie is er onbestaande (dat meen ik: democratie is meer dan de vrijheid kiezen om niet of ongeïnformeerd te gaan stemmen; democratie vereist actief burgerschap en dat ontbreekt totaal in Amerika); de vrije meningsuiting is er veel meer beknot dan in China of Rusland (zie de manier waarop de gehele Amerikaanse natie gehoorzaam zonder kritiek op oorlogspad werd gezet en gedwee volgde - de Russen die naar Tsjetsjenië moeten deserteren massaal, wat van de Amerikanen in Irak toch niet kan gezegd worden).

Bovendien zijn Amerikanen zelfs tot in hun biologie toe onvrij (obesitas, controle door het voedsel-media complex), een fenomeen dat de Russen of de Chinezen veel minder treft.
Dit is complete onzin.

Citaat:
Da's voorlopig nog waar, maar iedereen ziet dat tijdperk aan zijn eind komen. Amerika heeft zijn tijd gehad. Jammer, want er had iets moois kunnen uit voortkomen. Helaas is dat niet gelukt.
Voor een stuk geef ik u hier gelijk in, maar ik sta niet bepaald te juichen wanneer dit tijdperk ten einde komt want wat eraan komt zal veel erger zijn.
Oud 18 februari 2008, 10:03   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij hebt nog niet anders gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 10:04   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Tibet.
En Taiwan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be