Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2008, 16:40   #41
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor mijn part gaat ze wonen waar ze wil. Maar dat ze dan ophoudt met die hypocrisie van de lofzang van België te zingen en hoezeer we allen solidair voor elkaar moeten zijn, terwijl ze zelf nog niet eens één woord Nederlands spreekt.
Belgen hebben drie landstalen. Nederlands, frans en duits. Het is niet omdat je enkel je moedertaal spreekt, dat je een slechte belg bent e
Ik kan geen woord duits, en slechts basiskennis Frans. Waarom zou ik van de walen dan verwachten dat zij nederlands spreken.

en wat is er hypocriet aan om de lofzang van Belgie te zingen, gewoon omdat ze in het buitenland woont..
Er wonen zoveel belgen in het buitenland. De wereld is groot, waarom dus enkel binnen je eigen grenzen blijven? En stop het gezeik van het belastingsgeld, het begint echt enorm zielig te worden
Oud 17 februari 2008, 16:42   #42
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Het zou mooi zijn moesten alle rijke mensen naar het buitenland verhuizen om de belastingen te ontduiken, dan kunnen de loontrekkers 90% belastingen betalen.
Geld geld geld...bla bla ween ween

Werk harder, ga langer naar school of word profsporter, zodat je ook rijk bent, en het kan afbollen
Oud 17 februari 2008, 16:44   #43
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Belgen hebben drie landstalen. Nederlands, frans en duits. Het is niet omdat je enkel je moedertaal spreekt, dat je een slechte belg bent e
Ik kan geen woord duits, en slechts basiskennis Frans. Waarom zou ik van de walen dan verwachten dat zij nederlands spreken.

en wat is er hypocriet aan om de lofzang van Belgie te zingen, gewoon omdat ze in het buitenland woont..
Er wonen zoveel belgen in het buitenland. De wereld is groot, waarom dus enkel binnen je eigen grenzen blijven? En stop het gezeik van het belastingsgeld, het begint echt enorm zielig te worden
Dus voor u is "Belg zijn" een kwestie van genetische afkomst? En niet van de plaats waar je woont?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 17:00   #44
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent Duvelke en er is geen kat die jou in het buitenland kent. Justine Henin daarentegen is op internationaal vlak een zeer bekend persoon en daardoor verworden tot een soort van uithangbord voor België. Vrij zwak als je in dat geval dan geen woord kunt uitbrengen in de taal van de meerderheid van dat land.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 17:03   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch vreemd dat alle mensen die beweren dat België een mooie samenkomst van culturen is, systematisch de mensen zijn die enkel hun eigen taal spreken. Vreemd toch, hé?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 17:19   #46
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
en ze is in Monaco gaan "wonen" om de belastingen te ontlopen waar wij "belgen" die wel moeten betalen om dan nog te supporteren voor die "belgische".

Ze kan maar beter niet naast mij komen zitten want het zou voor haar een heel vervelende vlucht kunnen worden.
Misschien dat ze het moe is dat een bepaalde familie ( die onlangs een index aanpassing hebben gekregen om hun koopkracht omhoog te krikken tot deze op het niveau van de gewone man/vrouw) te onderhouden met de door haar verdiende centen, wie zal het zeggen.

Maar los van dit, het doet in elk geval niets af aan de zaak dat ze zich leent voor reklame voor de luchtvaartindustrie en waren er zo maar meer.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 17 februari 2008 om 17:19.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 17:49   #47
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Geld geld geld...bla bla ween ween

Werk harder, ga langer naar school of word profsporter, zodat je ook rijk bent, en het kan afbollen
Heeft er niks mee te maken, Justine is zogenaamd een uithangsbord voor België maar woont wel in Monaco en spreekt slechts 1 van de 3 landstalen.

Ik voel me helemaal geen Belg maar ik beheers de 3 landstalen wel en betaal hier mijn belastingen.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 18:26   #48
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vliegangst? Maar dan moet je deze naast je hebben (en vasthouden!!):

Je wéét toch wat er altijd gered wordt bij een vliegtuigcrash, of niet?
De zwarte dozen?
Oud 17 februari 2008, 18:52   #49
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De zwarte dozen?
Maar naar het schijnt oranje van binnen
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 18:55   #50
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
Maar naar het schijnt oranje van binnen
Ervaring met zwarte dozen.....?
Oud 17 februari 2008, 18:56   #51
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ervaring met zwarte dozen.....?
ja misschien
of misschien ook niet
misschien als hij piloot is of ook niet?
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:59   #52
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus voor u is "Belg zijn" een kwestie van genetische afkomst? En niet van de plaats waar je woont?
Nee, je kan ook emigreren naar ander land en van nationaliteit veranderen, als je dat wenst. Zoals veel buitenlanders naar Belgie komen en Belg worden.
Als ik beslis om naar Australie te gaan wonen, blijf ik een Belg.

Als ik u uitleg hoor, zouden alle ambassadeurs van Belgie in andere landen, geen belgen zijn, net als alle andere belgen die in het buitenland gaan wonen
Oud 17 februari 2008, 23:01   #53
Duvelke

Standaard

Citaat:
Jij bent Duvelke en er is geen kat die jou in het buitenland kent. Justine Henin daarentegen is op internationaal vlak een zeer bekend persoon en daardoor verworden tot een soort van uithangbord voor België. Vrij zwak als je in dat geval dan geen woord kunt uitbrengen in de taal van de meerderheid van dat land.
Daar is niets zwak aan. Zij heeft niet gekozen om vertegenwoordigster te zijn voor Belgie e. Daarbij, zij wenst zich te concentreren op haar tennis. dag in, dag uit. Ze heeft misschien geen tijd om de andere talen te leren?
Heb je vandaag naar sport gekeken op de tv? Justine sprak na haar match enkele zinnen nederlands. Dus zeg niet dat ze geen moeite doet he. Een andere taal leren is overigens niet simpel.
Oud 17 februari 2008, 23:03   #54
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Toch vreemd dat alle mensen die beweren dat België een mooie samenkomst van culturen is, systematisch de mensen zijn die enkel hun eigen taal spreken. Vreemd toch, hé?
Nee, daar is niets vreemd aan. We zijn verschillende culturen, met elks een eigen taal. als ik jouw redenering volg zou ik dus ook arabisch moeten leren?
Oud 17 februari 2008, 23:06   #55
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Heeft er niks mee te maken, Justine is zogenaamd een uithangsbord voor België maar woont wel in Monaco en spreekt slechts 1 van de 3 landstalen.

Ik voel me helemaal geen Belg maar ik beheers de 3 landstalen wel en betaal hier mijn belastingen.
1) heeft ze hier zelf voor gekozen? Ze is tennister. Ze kan er niet aan doen dat ze zoveel aandacht krijgt. Zij wilt gewoon tennissen en hiermee haar boterham verdienen.
2) Jij betaalt hier belastingen. maar jij geniet ook van de infrastructuur van dit land: zoals wegen, natuur, politie, brandweer,... Justine heeft in Monaco geen voordeel van, dus waarom ze zou ze daarvoor belastingen moeten betalen?
3) Nogmaals, als je het hier zo'n ramp vindt, ga dan zelf naar monaco wonen.
Oud 18 februari 2008, 06:36   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is niets zwak aan. Zij heeft niet gekozen om vertegenwoordigster te zijn voor Belgie e. Daarbij, zij wenst zich te concentreren op haar tennis. dag in, dag uit. Ze heeft misschien geen tijd om de andere talen te leren?
Flauw excuus. Iemand als Thierry Boutsen indertijd had als Formule-1 rijder wellicht een even drukke of zelfs nog drukkere agenda dan Henin. Niettemin onderhield hij zich met de Nederlandstalige pers steeds in keurig Nederlands.

Citaat:
Heb je vandaag naar sport gekeken op de tv? Justine sprak na haar match enkele zinnen nederlands. Dus zeg niet dat ze geen moeite doet he. Een andere taal leren is overigens niet simpel.
Een paar woorden zwaar gebroken Nederlands... Een excuustruusje, meer niet. Zelfs het 'dank u' werd snel weer 'merci' aan het einde.
Oud 18 februari 2008, 10:50   #57
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, daar is niets vreemd aan. We zijn verschillende culturen, met elks een eigen taal. als ik jouw redenering volg zou ik dus ook arabisch moeten leren?
En sinds wanneer is Arabisch een officiële taal in België?
Oud 18 februari 2008, 12:49   #58
Duvelke

Standaard

Citaat:
Flauw excuus. Iemand als Thierry Boutsen indertijd had als Formule-1 rijder wellicht een even drukke of zelfs nog drukkere agenda dan Henin. Niettemin onderhield hij zich met de Nederlandstalige pers steeds in keurig Nederlands.

Een paar woorden zwaar gebroken Nederlands... Een excuustruusje, meer niet. Zelfs het 'dank u' werd snel weer 'merci' aan het einde.
goed voor Thiery Boutsen, maar is hij ook de nummer 1 vd wereld geweest?
Justine Henin is nummer 1 vd wereld, en heeft dus veel meer druk en veel meer training en concentratie op haar tennis nodig.

en ja, nu spreekt ze is een paar woorden, en nu klaag je nog? Denk je dat ze meteen vloeiend nederlands kan spreken mss?
Oud 18 februari 2008, 12:51   #59
Duvelke

Standaard

Citaat:
En sinds wanneer is Arabisch een officiële taal in België?
Nee, nog niet. maar u zei dat alle culturen begrip voor elkaar moesten opbrengen en moeite moesten doen om elkaar te begrijpen. maar goed, dat is andere discussie.
Oud 18 februari 2008, 12:54   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, nog niet. maar u zei dat alle culturen begrip voor elkaar moesten opbrengen en moeite moesten doen om elkaar te begrijpen. maar goed, dat is andere discussie.
Begrip opbrengen voor andere culturen is bijvoorbeeld het feit dat jij je aanpast aan de plaatselijke taal en gewoonten als je in een ander land gaat wonen. Dus Arabischsprekenden die naar Vlaanderen komen leren de taal van de mensen hier en niet omgekeerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be