![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De zoveelste afgang voor de multiculturele "samen"leving, en toch blijven onze bewindvoerders die maatschappijvorm als kippen zonder kop nastreven. Tja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De chinezen vinden gewoon zo hun weg naar de unief. Die zijn slim genoeg!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 februari 2008 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We zitten met een steeds groter wordende groep mensen die steeds minder onderwezen worden terwijl ze, gezien hun wereldbeeld, net meer voeling met de seculiere wereld rondom zich nodig hebben. Ze kunnen dus alleen maar nog meer op zichzelf en hun geloof terug plooien. Wat een jammerlijke faling van het integratie-beleid.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belachelijk initiatief eigenlijk. En dat voor een universiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is wel nieuw,ze vragen zelfs aparte zwemuren ![]() Maar dat is niet afzonderlijk waarschijnlijk ![]() En dat is niet voor een universiteit maar voor een gemeenschappelijk zwemmen,dus jouw visie is noppens. En wat meer is,potentiële studenten unief,met rifins kan je niets aanvangen.Ze zijn er ginder maar al te blij mee,van e VANAF te zijn en ze hier te hebben kunnen dumpen. Laatst gewijzigd door Gargamel : 18 februari 2008 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom studeer ik, als allochtoon, in Antwerpen en niet in Leuven (en zal dat laatste waarschijnlijk ook nooit doen)? Wel, om enkele voor de hand liggende redenen te noemen: - ik woon in Antwerpen (= vertrouwde omgeving, makkelijke/goedkope verplaatsing) - ik kan het me financieel niet permitteren om in Leuven te studeren (bijv. kot, trein e.d.) - het '(studenten)sfeertje' in Leuven spreekt mij niet aan - ik wil niet behandeld worden als een apart geval dat buddy-begeleiding nodig heeft van een andere Leuvense student - ... Kortom: ik vind het eigenlijk logisch dat er geen allochtonen kwamen opdagen op die opendeurdag. Brussel en Antwerpen scoren trouwens veel hoger bij allochtoonse studenten en ik begrijp echt niet hoe je daaruit of uit het artikel kan afleiden dat het integratiebeleid heeft gefaald. ![]() Ik vraag me eigenlijk ook af waarom Leuven er zo op gebrand is om allochtoonse studenten in hun universiteit te hebben? Krijgt men voor hen misschien extra subsidies ofzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leuven legt waarschijnlijk de lateen beetje te hoog,not ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 18 februari 2008 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() raar
naar het bureau voor de uitkeringen vinden ze altijd wel hun weg maar naar werk of naar deftige studies vinden ze de weg niet echt raar
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het initiatief is belachelijk volgens u? Wat moet men dan doen om diegenen die het aan hun reet kan roesten, hogere studies te laten aanvangen? Moeten allochtonen volgens u het recht hebben om grotendeels in de onderste regionen van de maatschappelijke ladder te blijven voortploeteren en dan en masse te blijven huilen dat ze geen kansen krijgen, of gaan we ze nu eindelijk eens gaan opzoeken in hun ghetto's en met een grote schop onder hun kont duidelijk maken dat ze zelf hun lot in eigen handen moeten nemen? En als ze écht niet willen, tja, dat belooft voor de toekomst, niet? Maar daar denkt u vast niet te graag aan, nietwaar? Toont dit overigens niet opnieuw onomkeerbaar aan dat alle verhaaltjes van racisme en achterstelling ten spijt, de allochtone gemeenschap haar positie in de multiculturele maatschappij vooral aan zichzelf te danken heeft? Is dit niet het trieste resultaat van generaties gedogen multiculturaliteit?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() misschien moet de univ van Leuven wel vervolgd worden, wegens te weinig inspanningen te doen voor etnische diversiteit.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar zijn ze? We gaan niet beginnen zeveren over lagere intelligentie en zo, dus, hoe komt het? Vanwaar de desinteresse? Als het niet aan en falend integratiebeleid ligt, vertel jij me dan eens, waaraan ligt het dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die twee grote lichten Karen Maex en Saloua Belahir moesten waarschijnlijk iets ondernemen om hun 'kunnen' te bevestigen. Of onkunde ? 20.000 brochures op naam aanschrijven, 300 uitnodigingen, permanentie van de opendeur dag, etc... een grapje van +- 25.000 € weggegooid geld. Hoeveel studiebeurzen zijn dat ? Wat een imagoschade voor de KUL. Communicatiewetenschappen doceert men toch aan de KUL ? De KUL zou beter vakmensen zoeken i.p.v. allochtonen.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 18 februari 2008 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beweer je nu dat de KUL er maar wat op los liegt? http://associatie.kuleuven.be/docu/d...an_publiek.pdf http://www.ond.vlaanderen.be/beleid/...28-ladders.htm http://www.turksestudent.be/forum/in...e.be/kvl/175/8 Tien jaar terug zag je er hier en daar eentje in een hogeschool, nog minder in een universiteit. Ik kom al tien jaar niet meer in instellingen van het hoger onderwijs, maar het zou me verbazen dat het nu al anders zou zijn. Als ze trouwens ondervertegenwoordigd zijn, en het ligt niet aan desinteresse, waar zou het dan volgens jou wel aan kunnen liggen? En nu niet met foefkes afkomen dat ze het wegens taal-en cultuurbarrières moeilijker hebben om goed uit te stromen in het middelbaar hé!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Nee, wegens racisme natuurlijk.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |