![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er natuurlijk wel zo maar de rest verbieden van een zakmes bij te hebben veranderd niets aan de gekken die mensen neersteken, dat is al verboden begrijpt u? Een zakmes verbieden veranderd daar niets aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg mij eens uit, waarom een schoolganger een mes moet bijhebben ? En welke reden er is om het dan niet te verbieden voor minderjarigen, en zeker op scholen ? Volwassenen worden geacht volledig te beseffen wat ze doen en wat de gevolgen van hun daden kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 19 februari 2008 om 21:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Pubers zijn nu eenmaal pubers (ik kan het weten, geloof me), onlangs werd een leerling bij ons opgemerkt met een vlindermes, vriendelijk gezegd tegen de leerling, vader werd verwittigd, gaf de school 100% gelijk. Die jongen weet het nu dat het niet kan, maar belangrijker : waarom het niet kan.
Had hier nu iemand baat bij gehad om de zaken op te blazen tot wegnemen van het kinder geld toe? Nog wetten bijmaken terwijl de huidige niet eens gerespecteerd worden? Trouwens als ik me herinner: als kwajongens van 16 hadden we allemaal stiletto's (die we wel angstvallig thuislieten) om 'stoer' te doen |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger kon dat allemaal. Waarom nu niet meer?
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar daar is wel gezegd, als ik goed begrepen heb, dat bij herhaling het kidnergeld voor een bepaalde periode zou ingetrokken worden ... en daar kan ik me wel degelijk in vinden. En gij misschien ook wel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch geldt volgende reden: om een geest en een sfeer te kweken dat wapens niet thuishoren in een harmonieuze samenleving. Verzet je niet langer op zo'n koppige manier: vertel aan je zoon dat de tijden veranderd zijn, loven en pies ... steek dat mes bij de rest van het gereedschap waar het thuis hoort. Wees groots.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
En voor de reden die u geeft, een harmonieuze samenleveing, waar mensen kapot gemaakt worden voor een ipod, of doodgestampt worden op de bus. Ik ga toch niet staan liegen tegen mijn kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Ik heb sinds mijn 8 jaar altijd een zwitsers zakmes op zak gehad, al veertig jaar dus...Nog nooit niemand gestoken. Maar in de auto, op de vloer, slingert steeds een flink engelse sleutel rond. Verboden ? Want daar kan je nu per toeval ook mee slagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Nen toffe, dat was dat Marokkaantje van amper 18, die in Brussel, midden in de dag, op de polies schoot met een Kalachnikov, omdat ze hem kwamen storen op zijn werk (carjacking)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kind van 15 jaar moet volgens de opvattingen van het gerecht geen appel schillen op school en heeft daar dus geen zakmes voor nodig. Een Zwitsersmes, kan door de politie dus weldegelijk als een verboden wapen beschouwd worden. Veel vergeten het, maar over verboden wapens bestaat geen duidelijke wet en is het de interpretatie van de ter plaatsen zijnde agenten en de zittende rechter die bepaald of het voorwerp een verboden wapen is of niet. Men kan in zeer gekke situaties terecht komen met deze wet, maar ze is zo. Zo kan iemand op dezelfde plaats met een geladen geweer mogen rond lopen terwijl op hetzelfde ogenblik op dezelfde plaats een ander persoon word opgepakt voor verboden wapendracht, omdat die een wandelstok vast heeft. Het hangt dus zuiver van de dienstdoende agent en van de zittende rechter af wat als een verboden wapen word beschouwd. Maar zelfs een balpen kan als verboden wapen beschouwd worden en je een boete en gevangenisstraf opleveren. Er zijn enkele voorwerpen die duidelijk zijn bepaald als verboden wapen, maar al de rest staat dus open voor de interpretatie van de vaststellende agenten en zittende rechters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de wetten maken het onmogelijk voor hen om nog iets wettelijks te doen. En dat is alles. Een klein voorbeeldje. Wij reden vroeger met onze brommers met een kar erachter om te gaan vissen, wel die kar dat mag niet meer.Want volgens de wet is de remkracht van een brommer te klein om een kar van 50kilogram te stoppen. En daar zitten de problemen, men laat gewoon geen ruimte meer voor de jongeren om nog iets te kunnen doen. Zij moeten zich dus wel gaan uiten op een andere manier. En denk nu niet dat het enkel allochtone jongeren zijn hoor. Hier wonen er bijna geen, maar is de politie ook elke avond opstap om de jongeren te controleren en word die ook regelmatig gebeld omdat jongeren te veel storen. Vorige week nog bezoek gehad van hen, omdat 2 buurmannen en ik de politie van onze eigendommen hebben gejaagd, waar ze jongeren wilde verbaliseren opdat ze op brommers en qauds aan het rijden waren zonder rijbewijs en onder de 16 jaar waren. Er hadden namelijk een paar fietsers klacht ingediend omdat ze van die jongeren niet door een veldweg mochten rijden, die zij als crossbaan gebruikten. Veldweg was echter duidelijk aangegeven als privédomein en dus altijd verboden voor vreemde fietsers. En daar zitten de problemen dus, geen plaats meer op zich te kunnen ontwikkelen en uitleven, zoals wij 40 jaar geleden deden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat er op die manier geen steekpartijen zullen plaatsvinden in school. Lijkt me toch een redelijk goede reden.
Geef jij nu eens een reden om het wel bij te hebben? Wat is er nu zo positief aan het dragen van een zakmes? Komen kinderen op school veel Mc Guyver gewijs in de problemen of zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Mij niet verdedigen vanwege een statistiek IVM wapenbezit, daar heb ik in geval van nood geen boodschap aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak hebben kinderen tijdens de lessen idd wel eens een zakmes of papiersnijder nodig. En je zou er van versteld staan hoevaak je voor het een of ander een mesje zou kunnen gebruiken. En geen steekpartijen op scholen meer. Een tijdje geleden was er een school waar een kleuter een medeleerling een oog uitstak met een kleurpotloodje, gaan we die dan ook maar als verboden wapen bestempelen. Want je kan iemand gemakkelijker doden met een bic dan met een Zwitsersmes. Maar onze linkse zijn daarvan helemaal niet op de hoogte, want zijn kennen niets van de krijgskunst en weten dus helemaal niet wat wel echte gevaarlijke wapens zijn en wat niet. Een simpel takje van een boom is een beter steekwapen en laat meer schade achter dan een stiletto. Een lies van een wilg is beter dan een hondenzweep om iemand te verwonden en te doden. Maar daar mag iedereen mee rond lopen en spelen, want men kent het niet. |
|
![]() |
![]() |