Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2008, 17:12   #41
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

De huurprijzen en prijzen van huizen zijn op ruim zes jaar bijna verdubbeld !

Dat digitale TV, Rolls Royces goedkoper zijn geworden brengt geen boterham meer op tafel !

De goedkope dollar brengt ons niet veel op... kijk maar naar de benzineprijs aan de pomp !!

Begin 2002 was de dollar zelfs duurder dan de euro !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 17:30   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Wacht maar... De crisis moet nog maar beginnen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 17:33   #43
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Wacht maar... De crisis moet nog maar beginnen...
ze zal de Vlamingen een geweten trappen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 17:35   #44
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zei er iemand geldcreatie?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 18:16   #45
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
90%van de Belgische gezinnen kan idd de huidige levensduurte nog aan, maar enkel omdat ze met twee gaan werken.
En men moet de wereldwijde prijsstijgingen echt niet onderschatten.

En onze koopkracht zal nooit meer stijgen, we zitten immers over het hoogte punt van onze maatschappelijke mogelijkheden en over ons economische hoogte punt.

Wij kunnen enkel nog dalen, maar stijgen zal zeer moeilijk worden en zal een totale andere mentaliteit en politiek beleid vragen.
We zijn immers veel te afhankelijk geworden van wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd.
Denk jij ook aan een lange-termijn visie?
De huidige manier van politiek is alleen maar goed voor korte-termijn. Kijk naar de stookoliecheques. Volgend jaar zullen die weer nodig zijn.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:23   #46
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
hoi,
van alle kanten we om de oren geslagen met de afgenomen koopkracht. De gewone man betaald alles duurder, de gezagsdragers zeggen dat het niet waar is omdat we minder belastingen betalen en bepaalde producten goedkoper geworden zijn.
wat is het nu eigenlijk??

jodewa
hoi,

Niet alles is duurder. Sommige zaken zijn goedkoper, sommige zaken zijn dan weer duurder sinds de wereldtentoonstelling op de Heizel, het conferentie van Yalta, het verdrag van Versaille, etc.

Dus noch mythe, noch waarheid, dus een sentiment makkelijk uitbuitbaar door gezagsdragers: die bijdehandse sloebers.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 februari 2008 om 19:24.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:01   #47
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Dus....

...mag ik ervan uitgaan dat ik niet de enige ben die vindt dat alles duurder is geworden en dat we daarbovenop nog meer uitgebuit worden door de regering. Want hoe duurder alles wordt hoe meer btw en taxen we er nog eens op betalen. Vuile bloedzuigers (zolang het op de regeringspreeën geen crisis is, kan het gewone volk voor hun de pot op!)
En ja.... ik doe boodschappen en ik kook thuis ( in het weekend en culinair nog vrij goed ook! mét producten van den Aldi).
Bedankt voor alle meningen er reactie's.

Jodewa
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 20:05   #48
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Alles wordt meer dan 8% duurder,maar het spaarboekje van de kleine man brengt maar 2% op,wie is er met die 6% van die kleine man zijn boekske gaan lopen?
Oud 20 februari 2008, 21:24   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Denk jij ook aan een lange-termijn visie?
De huidige manier van politiek is alleen maar goed voor korte-termijn. Kijk naar de stookoliecheques. Volgend jaar zullen die weer nodig zijn.
met een korte-termijn visie kan je enkel directe problemen zoals een kachel die niet brand oplossen, maar voor de economische en maatschappelijke problemen is een visie die over 25 en 50 jaar loopt nodig.
En voor het energieprobleem zelf een visie die over meer dan 200jaar loopt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 21:31   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
sinds de euro is ALLES duurder geworden in het dagelijkse leven !!

Vergelijk maar de prijzen van voor de euro en nu in 2008 !

en dan de indexering van uw loontje
je heb er dus nietsvan begrepen, zonder de euro zou je brood nu 200bfr kosten en je benzine 150bfr /l, het is juist dankzij de sterke euro dat ons leven nog betaalbaar is gebleven. kijk maar eens naar de landen die niet aan de euro gekoppeld zijn, daar zijn de prijzen met meer dan 400% gestegen.
Oud 20 februari 2008, 23:45   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dit alles heeft juist te maken met de wisselkoers tussen de Euro en de Dollar. Het is goedkoper geworden om een maand naar NY te vliegen en op hotel te gaan leven, dan een week aan de Belgische kust of in de Belgische Ardennen te verblijven.
Dat vliegtuigticket om naar de States te vliegen kost wel nog altijd meer dan een reis binnen België. Het leven in NYC is trouwens enorm duur, ondanks de lage dollarkoers.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 00:19   #52
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kijk, ik weet niet hoe jij de koopkracht meet, maar ik doe dat door te vergelijken wat er kan gekocht worden met een gemiddeld arbeidsuur.
Ik laat bijvoorbeeld een min of meer Europese armoedegrens trekken, en kijk dan welk percentage van een bevolkingsgroep daaronder zakt over een verloop van tijd. Ik zie bijvoorbeeld dat we langer en/of harder werker (ons bnp stijgt), maar dat onze lonen minder snel volgen dan in vergelijkbare landen. We zijn koplopers in de gratis overuren. Verder is er een subjectief ervaren i.v.m. koopracht dat je met enquêtes kan meten: in hoeverre worden armen uit de maatschappij gesloten, in vergeklijking met vroeger? Vinden ze het erger dat ze nu minder luxe hebben, of dat ze daarom als profiteurs worden bestempeld die de economie langzamer doen draaien? Wat is dus het maatschappelijk belang van je koopkracht? Kan een arme het zich nog permiteren op toilet te gaan bijvoorbeeld? Indien je dat niet meer kan is vogens mij voor jouw groep de koopkracht gedaald.
Hier zijn een paar indicatoren:
http://mineco.fgov.be/press_releases...3062005_nl.pdf

Laatst gewijzigd door DannyS : 21 februari 2008 om 00:32.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 00:25   #53
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat vliegtuigticket om naar de States te vliegen kost wel nog altijd meer dan een reis binnen België. Het leven in NYC is trouwens enorm duur, ondanks de lage dollarkoers.
Je kan tegenwoordig enkel nog naar toeristenvallen vliegen. Met reizen zoals we dat vroeger deden heeft het nog weinig te maken.
Oud 21 februari 2008, 00:32   #54
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Neen, ik impliceer alleen maar dat we dit niet moeten overschatten en niet moeten gaan overdrijven wat maatregelen betreft. Ook met wilde stakingen maak je het probleem alleen maar erger.
Volgend jaar is dit weer over en kan onze koopkracht weer stijgen zoals tevoren.

PS: dat cijfer (90%) heb ik niet uit mijn duim gezogen, ik heb ergens gezien of gelezen, maar ik weet niet meer waar Maar ik vermoed dat het het 7 uur nieuws was van gisteren op één.
Waarschijnlijk een verklaring van UNIZO of VOKA...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 02:33   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Je kan tegenwoordig enkel nog naar toeristenvallen vliegen. Met reizen zoals we dat vroeger deden heeft het nog weinig te maken.
Ik zie het probleem niet echt. Die reizen van vroeger kan je nog altijd doen, de dag van vandaag.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 03:21   #56
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zie het probleem niet echt. Die reizen van vroeger kan je nog altijd doen, de dag van vandaag.
Er rijden tegenwoordig auto's midden door Kathmandu.
Dat zou genoeg moeten zeggen. I rest my case.
Oud 21 februari 2008, 07:26   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog één die het niet begrijpt.

Citaat:
United Airlines (196,00 + 193,60 tax) 389,60 EUR pp
Kostprijs om naar NY te vliegen, wel grappig want in1982 koste mij dat maar 20000bfr voor een retourticket nu bijna 400€ of 16000bfr, terwijl de prijs in dollars weldegelijk verdubbeld is in die tijd.

En dat is wat de Europeaan blijkbaar niet ziet, hij kan reizen en technologie goedkoop betalen enkel omdat de Euro sterk staat, moest de Euro nog de koers van 2003 hebben, wel dan mochten 85% van de reisorganisatoren hun deuren sluiten wegens niet betaalbaar.
Oud 21 februari 2008, 07:31   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ja maar de tijd dat maar 1 persoon ging werken om een gezin te onderhouden heeft niet lang geduurd. En ik denk ook niet dat het zal terugkomen ook al zou het voor sommige gezinnen nauwelijks verschil maken is er nog altijd het probleem dat men geen erkenning krijgt.
Geen erkenning? Wat? Hoe? Als ons derde kind er zal zijn, heeft mijn vrouw het voornemen haar baan tenminste voor een paar jaar vaarwel te zeggen. Of wij daar als gezin nu een of andere maatschappelijke erkenning voor krijgen, zal ons worst wezen. Wat bij ons telt, is het welzijn van onze kinderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 07:34   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Steek je neus buiten,ga zelfs naar de minderwaardige winkels Aldi of Lidl,betaal en kijk naar je beurs.Je zal vaststellen dat je 50€ foetsie is en je karreke bijna leeg.
Leeg is wel fel gesproken,neen,het ligt vol met plasteiken verpakkingen allerhande,sinds daar een extra taks op is,sloven ze zich uit om de producten zelfs 4 x in te pakken.
Ongetwijfeld zijn er meerdere producten in discountsupermarkten als Aldi en Lidl van mindere kwaliteit, maar dat betekent geenszins dat alle producten onder die noemer vallen. Bij bepaalde zaken is er buiten het etiket hoegenaamd geen verschil tussen het veel duurdere merk- en discountproduct.
Oud 21 februari 2008, 07:40   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
sinds de euro is ALLES duurder geworden in het dagelijkse leven !!

Vergelijk maar de prijzen van voor de euro en nu in 2008 !

en dan de indexering van uw loontje
Niets voor niets spreken de Duitsers als schertsend over "der Teuro"...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be