Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2008, 15:25   #41
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Nee, de dode is het slachtoffer, en de familie van het slachtoffer.

Nee, de dode is een recidivist, een gewapende overvaller die kennis gemaakt heeft met de risico's van zijn vak.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 15:50   #42
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Nee, de dode is een recidivist, een gewapende overvaller die kennis gemaakt heeft met de risico's van zijn vak.
Je kan de rechter eigenlijk wel een beetje begrijpen : zijn goede klant (de misdadiger) is weg.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 16:49   #43
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

30 maanden lijkt me een "eerlijke" straf.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 16:51   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet hoe slachtoffers straffen 'eerlijk' kan zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 17:00   #45
Thorsten
Burger

Thorsten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
30 maanden lijkt me een "eerlijke" straf.
Interessanter zou het zijn als je ook aangeeft waarom je dat vind.
Thorsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 17:24   #46
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Nee, wellicht heeft die vrouw iets te fel gereageerd en zou ze een straf verdient hebben.
Maar 30 maanden cel is buitenproportioneel. Zanger Marco Bakker die met zijn dronken kop iemand dood reed en daarover nog loog ook kwam er met een hele lichte taakstraf vanaf.
Deze vrouw had de pech om door dat stuk tuig beroofd te worden, een knaap die een paar uur vrij was nadat hij gewapende overvallen had gepleeegd.
30 maanden, waarvan ze waarschijnlijk niet eens de helft van moet uitzitten, wegens moord dat lijkt mij nog licht.
Oud 22 februari 2008, 17:28   #47
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
30 maanden, waarvan ze waarschijnlijk niet eens de helft van moet uitzitten, wegens moord dat lijkt mij nog licht.
Als het aan mij ligt geven ze haar een medaille ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 17:34   #48
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit weleens beroofd?
Oud 22 februari 2008, 17:54   #49
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

moord?

zoek eens op wat moord juist is, voor je op forums een mening komt posten.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:00   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Misschien kan Kay-gell sowieso eerst eens gaan opzoeken waar het hier over ging?

Leuke nootje trouwens: eerst was het poco-gewijs zelfs RASSIESTIESCHE moord. Nadien bleek dat het beroofde slachtoffer Surinaamse was... net zoals Filo met de Turk moesten de poco's-met-de-snelle-mening, toen ook even slikken;

Waarschijnlijk is het net omdat men niet onmiddellijk wist dat het een "bruine" was dat Germaine nu de "white trash" behandeling krijgt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:04   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lukke Bekijk bericht
Het oordeel van de rechtbank lijkt mij geen grond te hebben , wanneer een misdadiger na een gevangenisstraf voordezelfde feiten , bijna onmiddelijk hervalt in zijn vergrijp, dan is de refleks van de surinaamse vrouw om haar bezit te beschermen , volledig begrijpelijk, de ongewilde dood van de misdadiger is te wijten aan de risiconemer, die was in fout, de vrouw diende vrijgesproken te worden.
Lukke
Daarmee veronderstel je
1. dat de vrouw op de hoogte was van het verleden van die man
Dit zal moeten bewezen worden
2. dat dit doodrijden rechtvaardigt
Dit staat geenszins in de wet

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 februari 2008 om 18:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:13   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daarmee veronderstel je
1. dat de vrouw op de hoogte was van het verleden van die man
Dit zal moeten bewezen worden
2. dat dit doodrijden rechtvaardigt
Dit staat geenszins in de wet
en waaruit besluit ons aller filo dat dit "doodrijden met voorbedachten rade" was?

Die gast met zijn gestolen brommertje had gewoon niet op die plaats moeten staan tiens. Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen?
Zelfs bij de reconstructie bleek geen enkele persoon in staat te zijn om de crimineel op die plaats gericht te kunnen doodpletten tegen die boom. Het was een geluk van 1 in 100.000 dat ze hem ineens te pakken had.

Had ie wat slimmer geweest dan was hij mèt zijn buit (handtas) en mèt zijn gestolen brommerke gewoon rechtdoor gereden toen die stoute madam met haar auto achteruitreed. Liefst door een voetgangersstraatje met veel spelende kindjes of zo. Et voil�* hij had én die saccoche kunnen oogsten, én dat brommerke.

Stom dat hij dus voor die boom ging staan hé. Welke zot gaat nu met een brommerke voor een boom staan als ze achterstevoor aan het proberen zijn om hun saccoche terug te kunnen pikken?

nu, het is dat ik niet snel kan lopen, maar als dié madam nu nog wordt veroordeeld, dan ga ik toch in Amsterdam en Rotterdam wat pickpocketten hoor. Lijkt me dan een leuke bijverdienste te zijn. en met een burka aan is het zo gefixt hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 februari 2008 om 18:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 19:43   #53
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
had gewoon niet op die plaats moeten staan tiens. Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen?
Wat kan het leven toch soms eenvoudig zijn.. Wat kan het sterven toch soms eenvoudig zijn....
Oud 24 februari 2008, 10:45   #54
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Eigenlijk verdient die vrouw een beloning, maar ja, het crapuul der aarde wordt met hand en tand verdedigt door de smeerlaporganisaties van links.
Daar komt het op neer.
Ingevoerd crapuul en links crapuul : twee handen op één buik.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 10:59   #55
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
WTF? die heeft wel iemand DOOD gereden e.
30 maanden valt nog goed mee vind ik
Ja,ocharme een ontschuldige jongen zomaar dood rijden......
Oud 24 februari 2008, 11:01   #56
Gargamel
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Nee, de dode is het slachtoffer, en de familie van het slachtoffer.
.............................

Héél juist,die familie is haar voornaamste bron van inkomsten kwijt
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 11:01   #57
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dees verhaal heeft (zoals zovele) twee kanten.
Grappig hoe mensen er slechts 1 willen uitkiezen en dan vervolgens ineens onrealistisch worden. Ook grappig hoe mensen dat niet kunnen vatten. Het komt eens niet in hun op. Slechts emotionele reacties.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 12:17   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filo bij het lezen van uw woorden overvalt me plaatsvervangende schaamte!
Uw betoog ergert me omdat u er zaken bijtrekt die nergens in verband met het onderwerp staan, wat heeft het V.B of busincident de Moor hier in hemelsnaam mee te maken? Gritste Guido misschien de portefuille van een jonge Marokkaan en werd hij daarom doodgetrapt?

Ik kan me goed voorstellen dat u veroordeelt dat je iemand tasjesdief of niet aanrijdt!
Maar de vergelijking het het busincident gaat niet op; de vrouw werd beroofd en reageerde vanuit terechte woede, als u nu durft schrijven dat die jonge Marokkanen dit ook deden kent u geen verschil tussen regelrechte agressie en een reactie van een slachtoffer.
U mag van mij best'links' zijn en uw standpunten verdedigen, maar dan liefst eens met argumenten en niet zoals steeds een betoog wat kant noch wal raakt!

Ik betreur zelf de dood van die jonge man maar vind de vrouw niet schuldig aan doodslag, wie weet heeft ze in paniek gehandeld, haar handelen had niet tot opzet te doden lijkt me en hoe ze wordt behandeld is vreselijk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 12:32   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Filo bij het lezen van uw woorden overvalt me plaatsvervangende schaamte!
Uw betoog ergert me omdat u er zaken bijtrekt die nergens in verband met het onderwerp staan, wat heeft het V.B of busincident de Moor hier in hemelsnaam mee te maken? Gritste Guido misschien de portefuille van een jonge Marokkaan en werd hij daarom doodgetrapt?

Ik kan me goed voorstellen dat u veroordeelt dat je iemand tasjesdief of niet aanrijdt!
Maar de vergelijking het het busincident gaat niet op; de vrouw werd beroofd en reageerde vanuit terechte woede, als u nu durft schrijven dat die jonge Marokkanen dit ook deden kent u geen verschil tussen regelrechte agressie en een reactie van een slachtoffer.
U mag van mij best'links' zijn en uw standpunten verdedigen, maar dan liefst eens met argumenten en niet zoals steeds een betoog wat kant noch wal raakt!

Ik betreur zelf de dood van die jonge man maar vind de vrouw niet schuldig aan doodslag, wie weet heeft ze in paniek gehandeld, haar handelen had niet tot opzet te doden lijkt me en hoe ze wordt behandeld is vreselijk!
Dus die vrouw reed iemand dood uit woede, dat weten we inmiddels, maar dat je dat gelijk wil stellen met jongens die een kameraad die gewurgd wordt te hulp komen ruikt naar lynchen.
Als morgen een jongen met voorouders uit Marokko of Turkije iemand dood rijdt uit woede, zul je dan ook zo reageren? Zul je dan 't dan ook vreselijk vinden dat die voor de rechtbank moet komen onder betichting van doodslag?
Zul je dan niet wééral voorop staan roepen om doodstraf en uitwijzing van hem en zijn familie en kenissen te eisen? Wééral roepen dat 't de schuld is van de islam, de linksen, de pocos?

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 februari 2008 om 12:52.
Oud 24 februari 2008, 12:41   #60
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
oo verdorie! filo maakt dezelfde fout als toen met die Turkse Racist? Toen had ons filootje ook niet in de gaten dat het ook over een bruine immigrant ging!

In zijn haast om het VB te bashen zei hij zelfs dat een VB 'er de dader was tot het uitkwam dat de dader een Turk was. En filo stond daar met zijn broek op zijn enkels.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be